Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar
123 ... 606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 08 May 2007, 00:04
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar


Metrobüs Geliyor adlı başlığımızın büyüyüp şişmesi ve şehirdeki diğer Metrobüs projelerinden haberlerle karışması sonucunda, adıgeçen başlık geçici olarak kilitlenmiş olup, "Cevizlibağ/Topkapı-Küçükçekmece" hattıyla ilgili bilgiler ve fotoğraflar bu başlık altında biriktirilecek ve sözü edilen ilk başlıktan bu konuyla ilgili bilgiler de zaman içinde ayıklanarak buraya aktarılacaklardır.

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
11 yıl önce - Sal 08 May 2007, 10:40

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/IhaleVeIlan/IhaleDeta ...aleId=8510

15 Mayısta bir ihale.


Murat Caner
11 yıl önce - Sal 08 May 2007, 10:42

Yolun üst yapısı için mi? Güzel sona geliniyor. Yerel seçime biter.



Mehmet Kasım
11 yıl önce - Sal 08 May 2007, 17:55

İhale sanrım yan yol için.Metrobüs ile dolaylı ilişkisi var gibi

serifayhan
11 yıl önce - Sal 08 May 2007, 20:21

Alıntı:
Bugün uzun zamandır kullanmadığım E5 i kullandım. Topkapı Avcılar arasındaki Metrobüs çalışmalarında edindiğim izlenimleri sizlerle paylaşmak isterim.

1- Metrobüs hattı tamamen betonlanmış .Ancak elektrik rogar kapakları beton seviyesinden 5-10 cm yukarıda. Beton üzerine menhol seviyesine kadar asfalt dökülecek sanırım Yoksa yol üzerindeki menhol çıkıntıları araçlara zarar verebilir.

2- Asfalt dökülmeyecek ise betonlama işleminde yanlışlıklar var . Çünkü 2*2 metre parça parça dökülen betonların ek yerlerinde dilalasyon olması gerekir. Kısaca betonların ek yerleri derz makinesi ile kesilip derz dolgu malzemesi ile doldurulması gerekmektedir. Böylelikle aşırı sıcak ve soğukta beton rahatca genleşip büzülerek hareket eder. Bu işlem yapılmaz ise beton çatlar veya kırılır.

Yukarıda bahsettiğim işlerin uzun süreceğini düşünüyorum.


Yukarıdaki görüşlerimi başka başlık altında cumartesi günü yazmıştım. Fakat konuyla ilgili hiç bir arkadaş görüş bildirmedi.

Özellikle metrobüs konusunu yakından takip eden arkadaşlarla ( semihyazar gibi ) yukarıda bahsettiğim konular üzerinde fikir alış verişinde bulunmak isterim.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 09:32
Metrobüs inşaatı


Merhaba Şerif Bey

Ben hergün Topkapı-Çobançeşme arasını arabayla geçiyorum, dediğiniz gibi
beton kalitesi çok iyi görünmüyor, en azından Kemerburgaz'a giderken Çimentocular
Birliğinin yapmış olduğu beton yol çok daha kaliteli görünüyor.

Beton yolun çatlamaması için belli aralıklarka kesilmesi  gerektiğini belirtmişiniz, fakat
dikkatli bakınca betonda 3-4 metrede bir  yaklaşık 5 mm genişliğinde ve 100-150 mm
derinliğinde kesikler görülüyor, belki betonun yüzey kalitesi çok pürüzlü olduğu için
görememiş olabilirsiniz, ama neticede birinci sınıf bir işçilik görülmüyor.
Ben inşaat konusunda uzman değilim ama göz kararı olarak Kemerburgaz yolundaki
beton otoyol çok daha kaliteli  sanki havaalanı pisti gibi. Metrobüs'te kullanılan beton daha
gözenekli bir yapıya sahip gibi görünüyor.



Burç

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 09:47

Dün bu yukarda bahsedilen 3-4 metrede bir görünen kesiklere
manyetik bant olduğunu tahmin ettiğim birşey koyuyorlardı.

Daha yolun genişletilmesi safhasından başlayarak "eleştiri mafyası" işe koyuldu.
Ama yapılan işin ne olduğunu bile bilmeden eleştirmek bana garip geliyor.


Fatih Can
11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 09:57

Alıntı:
Daha yolun genişletilmesi safhasından başlayarak "eleştiri mafyası" işe koyuldu.
Ama yapılan işin ne olduğunu bile bilmeden eleştirmek bana garip geliyor.


Eleştiri mafyası harika oldu bir tek bu mafyamız kalmıştı. Umarım sensörlerdir onlar bu Phileas marka otobüsler geldiklerinde çok güzel olacak bu çok vizyon bir proje oldu ve bence banliyölere bu tarz sistemlerin kurulmasi çok daha güzel hem metroya göre ucuz hem aynı işi yapıyor hem hızlı yapılıyor vs.


serifayhan
11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 12:38

[quote]
Alıntı:
Daha yolun genişletilmesi safhasından başlayarak "eleştiri mafyası" işe koyuldu.
Ama yapılan işin ne olduğunu bile bilmeden eleştirmek bana garip geliyor.[/quote

1)Havalimanında görev yapıtığım ve işimiz gereği pist betonlamasının nasıl yapıldığını yakından takip etmekteyim.  Yapılması gerekenleri sizlerle paylaşmak istedim.

2)Rogar kapak seviyelerinin yüksek olaması nedeniyle sanki aradaki mesafenin asfalt ile kapatılacağını düşünüyorum.

3)Yazdıklarımızın eleştiri mafyası ile ne ilgisi var pek anlamış değilim.  


Semih Yaşar

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 12:39
Metrobüs


Alıntı:
Phileas marka otobüsler geldiklerinde çok güzel olacak bu çok vizyon bir proje oldu ve bence banliyölere bu tarz sistemlerin kurulmasi çok daha güzel hem metroya göre ucuz hem aynı işi yapıyor hem hızlı yapılıyor vs.


Metrobüs'ü hemen herkes destekliyor, hızlı devreye alınacak, İstanbul'daki en önemli ulaşım
aksına yapılıyor, hepimiz merakla bekliyoruz. Eğer gerçekten bu sene deneme seferine başlarsa
2 senede yaklaşık 15 km'lik bir hızlı ulaşım sistemi devreye alınmış olacak ki bu bir rekor olabilir.

Ümit ediyorum ki , halk yoğun bir şekilde Metrobüsü kullanmaya başlayınca, E-5 aksında
ilave Metrobüs hatları da gündeme gelecektir, Bakırköy, Halkalı,Güneşli kalkışlı Metrobüs hatları.
Esasında orta koridordaki istimlak oldukça geniş 15 metre var gibi, en azından belli noktalarda,
bu durumda ekspres otobüs hatları da düşünülebilir, yol müsait olduğunda öndeki otobüsü
sollayan ekspres otobüsler.



sayfa 1
123 ... 606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM