Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 17
hakanda
5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 11:06

Şu son 10 yılda gözlemlediklerimi paylaşmak isterim.
Bu gözlemlerimde başlıca sorumluları Bakan ve bağlı olduğu siyasi otorite olarak işaret ediyorum. Diğer yandan bahsi geçen konularda geride kaldığımızı, bunun sorumlularının geçmişte söz sahibi olanlar olduğunu kabul ediyorum.
Gelişmelerin çağa göre hala yavaş kaldığını, bizim takdir ettiğimiz bir çok şeyin artık "yapılmak zorunda olduğu için" yapıldığını anlıyorum ve bunun için teşekkür etmek istemiyorum.

Telekominikasyon:

Telekominikasyon altyapısı özelleştirilmesi çok iyi oldu. Tek bir firmaya satılması ise facia.
Şu anda piyasada bu altyapıya rekabet eden bildiğim bir kaç firma var. Ancak yerel yönetimler bu kurumlara hiç bir zaman kolaylık sağlamıyor. Bunun sonucunda da tekel tekel olmaya devam ediyor.
Kullandığımız internet hızları dünyaya göre hala geride!!! Bakanlık tekele göz yummuş durumda.

Dünya 3G şebekeyi eskitmiş 4G'yi test ederken biz 3G'ye geçmiştik. O zaman bakanlarımız açıklamıştı: "Dünya test etti, biz kullandık, tüm sorunları onlar yaşadı, biz rahata erdik." Yorum yok.
4G şebekesi kaç yıl sonra gelecek kim bilir...

Denizyolu:

Marmara Denizi ulaşımının tekeli İDO özelleştirildi. Konsorsiyuma satıldı ve bu tekel işletmeyi aldığı günden itibaren Marmara'da terör estirdi.
Bu özelleştirme öncesinde Bursa Büyükşehir Belediyesinin yeni şirket kurarak bu tekeli kırma ve hizmet sunma talebine sürekli engel çıkarıldı. Bursa İBB'den tek bir iskele alamadı. Verilmedi. Bursa'nın kendi sahiline kurduğu iskeleyi kullanmasına müsade edilmedi. Şu anda İDO'nun kullanımında. Bursa kendi şirketini, belediye kaynaklarıyla kurarak rekabet oluşturdu ki bunda bakanlığın desteğinden ziyade köstekleri çoktur.

Karayolu:

Duble yollar ve Otoyollar'ın katkısı büyük. Teşekkür ederiz.
Ancak Otoyollar'ı devlet yapmadı ki? Özel sektöre yaptırıyor. Otoyollar ve Köprülerin satışı yapılıyor/yapılacak. Bu da güzel aslında, takdir ediyorum. Devlet neden otoyol bakımı ile uğraşsın ki!
Diğer yandan sen kalk, otoyol'u şirketlere yaptırıcam diye şirketlere taviz ver.
İzmit Körfez Köprüsü. Bursa - İstanbul Demiryolu ulaşımının kurulması ve hızlı olması amaçlı köprüye demiryolu yapılacağı ilan edildi. Köprü inşaatı ihalesine katılan firmalar "Gelirleri azalacağı" endişesiyle ihaleye katılmamakla devleti tehdit edip demiryolunu kaldırdılar.
Şirketler Devleti Yönetir mi? Yönetiyor işte. Bursa - İstanbul Hızlı Treni şimdi Bilecik, Adapazarı, Kocaeli illerini dolaşarak gidecek. Süre hesabını siz yapın.

Toplu ulaşımda müthiş ve kontrolsüz bir özelleştirme hareketi gerçekleştirildi.
Belediyeler servis plakası satışlarıyla bütçelerini dengelerken gelecek yılların trafik yüküne onbinlerce araç saldılar.
Otobüs işletmeleri etkisizleştirildi. Minibüsler otobüse dönüştü ve kontrolsüz bir şekilde trafikte yol almalarına göz yumdu. Kullandıkları akaryakıtlarlar kaçak ya da kalitesiz, kalkma saatleri düzensiz...
Herhangi bir anlaşmazlık durumunda şehir toplu ulaşımlarını bloke edebilecek güç ellerine teslim edildi. Her şehirde toplu taşıma eylemlerine şahit olduk. Bu konuda hala yasal bir düzenleme mevcut değil!
İstanbul, Ankara ve İzmir'de belediyeler toplu taşıma yatırımlarını tamamlayamayıp Bakanlığa devrettiler. Özelleştirilmiş piyasada devlet kamu eliyle metro inşa etmeye başladı!

Demiryolu:
Hızlandırılmış Tren Kazası diyorum ve sinirleniyorum.
Bir kaza yapılan yatırımları gölgeler mi! Sorumlu insanlar o koltuklarda oturuyorsa gölgeler. Ben Bölgesel Trenleri, Hızlı trenleri takdirle anıyorum. Çevre değerlendirme yapılmadan kuşların göç yolu üzerine yapılan hızlı tren hattında yaşanan katliamın ardından "zamanla kuşlar yeni yollar bulup ordan giderler" diyenleri de hatırlıyorum.

Havayolu:
Bu başlığa çok şey söyleyemem. Bakanlık bu konuda yapılabilecek tüm düzenlemeleri yapıyor ve özel sektöre rekabetçi koşullarda rahat çalışma ortamı sağlıyor.

Son Söz:
Bakanlık yasal düzenleyici bir kurumdur.
Serbest Piyasa ekonomilerinde yatırım işlerine pek karışmamalıdır.
Piyasada her anlamda rekabeti sağlayacak düzenlemeler yapmalıdır.
Şirketlerin değil Halkın karını gözetmelidir.

Çağ atlatan sözüne bu sebeplerle katılamıyorum. Yapılanlar çağa erişmek için atılan adımlardır.
Bu adımlar atılırken pek çok kaza yapılmıştır. Bunları asla unutmamalı ve işin ehline işi teslim etmelidir.

Sayın Yıldırım'a seçildiği takdirde yeni görevinde başarılar dilerim.


Abdullah Egemen
5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 11:11

Bi zahmet atlatsın sayın bakan zaten olması gereken de bu.Ayrıca çağ atlatırken kendi memleketine torpil geçip uzay çağına sokmuştur erzincanı.Bu kadar vergi elbette insanımıza hizmet olarak dönmelidir.Binali bey sadece yapması gerekeni yapmıştır öyle abartılacak bir durum yoktur ama erzincan gibi 100 binlik bir şehre yapılan yatırımları da es geçmemek gerekir bu kadar torpil olmaz sırada milyonluk şehirlerin ihtiyaçları dururken...



isa doğan
5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 14:54
yapılması gerekeni yapmıştır


tabi efendim yapmıştır fakat bundan öncekiler hiçbir halt etmedikleri için ve bunu diyenlerin kafasındakilerin hepsi ülkenin tüm kaynaklarını kendi ekipleri ve şürekasına peşkeş çektikleri için kendi zihniyetinde olmayanlar bir işi yaptıkları zaman tabiki vazifesi olur fakat kendi zihniyetindeki insan birşeyi yapmadımı da efendim elimnizde kaynak mı vardı değil mi?
el insaf şu vatan taş üstüne taş koyanın işi artuık yapması gerekiyordu öyle mi?
Allah siz ve sizin gibi düşünen insanların eline koymasın bizleri ki sizler bu ülkeyi sadece kendiniz için sevenlersiniz.


Hasan Mihrican
5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 22:33

Benim merak ettigim bir konu var;

Ulaşıma çağ atlatmak nesnel değil öznel bir yorumdur ama diyelim ki doğrudur.
Ulaşıma çağ atlatmak bakan beyin özelliklerinden mi kaynaklanıyor yoksa doğrudan ayrılan kaynak ve bütçe ile mi alakalıdır?

Mesela Ubak aynı bütçeyle Bülent Arınç'a verilseydi şimdi burda açacagımız başlık "Ulaşıma Çağ Atlatan Bakan: Bülent Arınç" olur muydu?


Hamza Koçak
5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 23:10

Alıntı:
Benim merak ettigim bir konu var;

Ulaşıma çağ atlatmak nesnel değil öznel bir yorumdur ama diyelim ki doğrudur.
Ulaşıma çağ atlatmak bakan beyin özelliklerinden mi kaynaklanıyor yoksa doğrudan ayrılan kaynak ve bütçe ile mi alakalıdır?

Mesela Ubak aynı bütçeyle Bülent Arınç'a verilseydi şimdi burda açacagımız başlık "Ulaşıma Çağ Atlatan Bakan: Bülent Arınç" olur muydu?


Bu soylediginiz herkesin icin gecerli.
Binali yildirim bos adam degil, ciddi birikimi var. Ulasima karayollari ve demiryollarinin disinda pek gozle gorunmeyen denizcilik, havacilik, haberlesme de dahildir. Butun bu alanlarin gelismesi icin ciddi takip, dogru planlama, kusursuz bir yonetim gerek. Kabul edersin veya etmezsin, sonucta bu gelismeler onun zamaninda, onun liderliginde oldu.
Yoksa bu mantiga gore; ayir kaynagi, oturt mehmedi oraya, o da yapar.



naim

5 yıl önce - Pts 16 Arl 2013, 23:12

kulislerde bakanlığa savunma bakanı ismet yılmaz'ın adı geçiyormuş.

bekirt34
5 yıl önce - Sal 17 Arl 2013, 21:31

4.gözaltına alınan bakan oğlu ulaştırma bakanı binali yıldırımın oğlu çıktı,izmir adayı olduğu için basına yansıttırılmadı,sadece 3 bakan oğlunu biliyoruz şimdilik,4 havada kaldı.

emrecirik
5 yıl önce - Sal 17 Arl 2013, 21:41

Olayları tv'den takip edip kimseyi itham etmeyin, ispat edemezseniz büyük tazminat ödersiniz. Gaza gelmeyin, ayrıca konu ulaşım siyaset başlığı değil lütfen

ATALAY__
5 yıl önce - Sal 17 Arl 2013, 21:49

Türkiye tarihinin en başarılı,çalışkan bakanlarından bunu 10 söne öncesi karayollarının durumuna bakarak , hızlı tren, havalimanı ve yolcu sayısına bakarak çok net anlayabilirsiniz.

Şimdi ideolojik düşünen bazıları diyorki hükümet yapacak tabi. Peki soruyorum önceki hükümetler niye yapmadı? Hızlı tren yıllardır gelişmiş ülkelerde kullanılıyor, Yıllardır iki şeritli şehirlerarası yollarda kamyon sollamak için bekler dururduk o zaman niye yapılmıyordu?


emrecirik
5 yıl önce - Sal 17 Arl 2013, 21:56

Alıntı:
Türkiye tarihinin en başarılı,çalışkan bakanlarından bunu 10 söne öncesi karayollarının durumuna bakarak , hızlı tren, havalimanı ve yolcu sayısına bakarak çok net anlayabilirsiniz.

Şimdi ideolojik düşünen bazıları diyorki hükümet yapacak tabi. Peki soruyorum önceki hükümetler niye yapmadı? Hızlı tren yıllardır gelişmiş ülkelerde kullanılıyor, Yıllardır iki şeritli şehirlerarası yollarda kamyon sollamak için bekler dururduk o zaman niye yapılmıyordu?


Atalay altına imza atarım yazdıklarının. Hükümet tabi yapacak argümanları dışında bunların bir lafı daha var, "yapacaklar tabi bizim vergimiz ile yapıyorlar." Sanarsın herkes akp ile vergi ödemeye başladı. İnan bazı arkadaşlara anlat anlat işlemez o derece ideoloji esir almış.

İş için ayda 2 kere izmir'e gidiyorum 7 senedir. Ne zaman sorsam yahu bir şans verin belediye hizmeti yok diyorum. Biz Atatürk'e oy veriyoruz diyorlar. Otur ağla yani.. Eh artık su bastığı zaman umutları rahmetli Atatürk.. Ne diyeyim şimdi..



En son emrecirik tarafından Sal 17 Arl 2013, 22:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 17
« önceki   123 ... 16171819   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM