Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Atila
15 yıl önce - Prş 27 Ksm 2003, 01:52
[İST-A5.04] - İstanbul Otogarı'nda Günde 1 Trilyon Lira Para Dönüyor



Kaynak:

www.zaman.com.tr

Büyük İstanbul Otogarı’nda günlük 100 bin insan hareketi, 1 trilyon lira para dolaşımı olduğu bildirildi. Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüler Derneği (UATOD) verilerine göre, otogarda 168 yazıhane ve 396 firma bulunuyor.

Yazıhaneler dışında 615 işyeri ve 6 bin çalışan sayısının aktivite gösterdiği otogarda, yaz sezonunda, bayram tatillerinde günlük ortalama 2 bin 250 otobüs girip çıkıyor, kışın ise bu sayı bin 500 otobüs olarak gerçekleşiyor. UATOD, iç hatlarda hizmet veren otobüs sayısını 10 bin 21, koltuk kapasitesini 421 bin 751 olarak bildirdi. Günlük insan hareketi yaz sezonunda ve bayram tatillerinde ortalama 100 bin kişi, kış sezonunda 60-80 bin kişi olarak gerçekleşiyor. Günlük ortalama 1 trilyon lira düzeyinde para dolaşımının olduğu otogarda otobüs işletmelerine bağlı 5 bin 500 şehir içi servis yanında otogar taksi durağına bağlı 270 taksi bulunuyor. İstanbul, aa

Asagidaki da benden:

Simdi bir hesab edelim, otobusun yerine, millet trenleri, tabiiki tren olsaydi, kullansaydi? Hergün 2500 otobus yollardan geciyor, gurultu, hava kirliligi etc!!!! Hmmm.... Gunde 50-100 tren idare ederdi, eh haliyle biraz abartiyorum  


Mehmet CK
15 yıl önce - Prş 27 Ksm 2003, 02:00

Marshall yardimlari Atila , Marshall yardimlari...

adnan menderes' e kufur etmekle baslayip, turgut ozal ile devam edebilirsin.

Ne demis targit ozal? demiryolu gomunust isidir.

Petrol urunlerini kullanmak icin karayolu yatirimina yonelindi marshall yardimlari ile. Demiryolu konusunda civi bile cakmadik. Sadece Istanbul-Ankara hattinin elektrifikasyon isleri yapildi


OzanŞ06
12 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 17:35

1 ayda 30 trilyon Çok büyük bir para ®

Bu arada Esenler otagarı belediyemi ait ?uzun zamanlar önce bu konu hakkında bir söylenti dumuştum tabi ne derece dogru bilmiyorumEsenler otogarın sahibi metro truzim'İn sahibiymiş®



fatih kocaoglu
12 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 17:56

Alıntı:
Esenler otogarın sahibi metro truzim'İn sahibiymiş


Ootogar Cemal Ulusoy tarafından çok ortaklı yap işlet devret projesi yapılmıştır.Otogarın Sahibi Galip bey değildir ! Kendisi yönetim kurulu eski başkanıdır.otogar çok ortaklı bir işletmedir,tüm otobüs işletmelerinin orada oluşturduğu bir yönetim şekli vardır.

Sahibi Bulunduğu Diğer otogar ise Samsun Otogarıdır....


ümit burbut
12 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 01:21

Arkadaşlar Esenler otogarının sahibi 168 yazıhanenin sahipleridir. Kendi yazıhanesi olmayan otobüs firmalarının bir hakkı yoktur.Her yıl yazıhane sahipleri bir araya gelir ve kendilerine bir başkan seçerler. Ve aynı zamanda otogarın yıllık karı sene sonunda yazıhane sahiplerine dağıtılır.



melih
12 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 04:37

Esenler otogarının sahibi bioiaş tır.Bu kurum yazıhane sahipleri tarafından kurulmuş çok ortaklı şirkettir.En büyük pay sahibi Galip Öztürktür.1994 yılında hizmete açılılan otogar 25 yıl süreyle ve yap-işlet-devret modeli ile yapılmıştır.Süre dolunca Belediyeye devredilecetir.Sanıldığının aksine yazıhanelerin çoğu şahıslara aittir.Yani belli bir firmanın öz malı olan yazıhane sayısı şahıslara oranla azdır.Hatta 8-10 ortaklı yazıhaneler bile vardır.Bir yazıhaneden maximum 4 firma otobüs kaldırabilir.Bir ara borsya açılmaya çalıştılar fakat onay alamadılar daha sonra ne oldu tam bilemiorum.Kaba bi hesap yaparsak ayda 30 trilyon ve 25 senede 750 trilyon eder.Yüzde 20 si masraf olsa kabaca 600 trilyon net kar bırakmış olacak bugünün parasıyla.Acaba bu yap-işlet-devret modeli ne kadar karlıdır Belediye açısından?Tahminimce böyle bir otogar maximum 200 Trilyona yapılır.25 senede 400trilyon zarar demektir buda.

En son melih tarafından Sal 13 Mar 2007, 07:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Kayhan Emekli

12 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 06:50

Melih Bey

Yaptığınız hesabı bir daha kontrol ederseniz iyi olur



melih
12 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 07:15

Trilyon yerine milyon dolar yazmışım o yüzden mi dediniz?Matematiğim biraz kıttır

ariftk
11 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 17:33

Mehmet Cemil Kale bey, demiryollarına 1939 yılından itibaren tek çivi çakılmadı, Adnan Menderesten itibaren değil. Olayı derinlemesine incelerseniz demiryolları ve birçok işte yarım kalmamızın nedeni ömrünü milletle çatışmaya ayıran İsmet İnönüdür. Ayrıca hangi olay olursa olsun, kim olursa olsun yaşayan veya rahmetli olmuş kişilere küfür etmemizi gerektirmez. Biraz daha saygı lütfen. Yakın tarihi biraz daha araştırmanızı öneriyorum. Saygılar...

U. Eren Bağcı

11 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 17:51

Yeri gelmişken tartışalım. Bu otobüs firmaları otogardan fazla kazanıyordur günde onu da söyleyeyim. En basitinden Eskişehir - Kütahya 5 YTL 40 koltuk gitse 40 koltuk gelse =400 ytl. Ve seferler yarım saatte bir. Düşünün artık. En kısa yol. En düşük para. Tek bir hat. Bu kadar kazanıyorsa yani... şaşırmamak elde değil doğrusu.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM