İstanbul İETT'nin Mercedes Citaro Otobüsleri Hakkındaki Düşünceleriniz
Citaro hakkımda düşüncelerim şu bi kere bu otobüslerde camları istrediğimiz gibi açamıyoruz ve sadece 2 camda açabilme olanağı var ve hava almak için şöföre bağlı olan bi şey ayrıca bu otobüslerde hem solo hem körüklü olsun yeterli sayıda koltuk yoktur diğer otobüslere göre ve çok yavaş gitmesi beni son derece rahatsız ediyor ve bu otobüsler bana göre kesinlikle istanbul trafiği için uygun değildir accaba sizin düşünceleriniz nedir?
Citaro hakkımda düşüncelerim şu bi kere bu otobüslerde camları istrediğimiz gibi açamıyoruz ve sadece 2 camda açabilme olanağı var ve hava almak için şöföre bağlı olan bi şey ayrıca bu otobüslerde hem solo hem körüklü olsun yeterli sayıda koltuk yoktur diğer otobüslere göre ve çok yavaş gitmesi beni son derece rahatsız ediyor ve bu otobüsler bana göre kesinlikle istanbul trafiği için uygun değildir accaba sizin düşünceleriniz nedir?
benim size katıldığım tek nokta havalandırma konusu...camlar diğer otobüslere göre değişik olarak açıldığı için(üstten) havalandırma sorunu oluyor şöförde bazen klimayı açıyor...ama bence citarolarda koltuk sayısı yeterli yani daha nereye koltuk konulsun ki ?? ben citaronun en hızlı otobüs olduğunu düşünüyorum...otobüs bence İstanbul trafiğine uygun bir araç..uygun olmayan bir yönü yoktur..
bu sabah bir ıkarus'a bindim ve kendimi savaşa gidiyormuş gibi hissetim.. daha sonra da bir citaroya bindim ve şöförde sağolsun klimayı açmış her zamanki gibi bir citaroda çok rahat yolculuk geçirdim.. yani bence bu otobüsün 1-2 şey dışında fazla eksik yönü yok...
Bugüne kadar bindiğim en rahat şehiriçi otobüsleri citarolar.Hem çok modernler hem de çok güzel bir tasarıma sahipler.Klimaları olduğu için açılan cam sayısı az.Tabiki sıcak havalarda bazı şöförlerin yaptığı gibi klima çalıştırılmazsa yolculuk bu kadar güzel bir otobüste eziyete dönüşebiliyor. Citarolar çok modern ve rahatlar ancak negatif yönleri de yok değil.Örneğin bu otobüsler fazla narin ve hassaslar bozuk yola gelemezler.Ayrıca parçaları da kendisi gibi pahalı bildiğim kadarıyla.Nasıl ki şehirlerarası otobüsler içinde Neoplanlar,özellikle Starliner,asfaltta ve düzgün zeminde yağ gibi kayıyor ancak bozuk yolda yolcuyu rahat ettirmiyorsa citarolar da şehiriçi otobüsler içinde böyleler.İçindeki koltuk sayısı az olabilir fakat 0345'ler kadar fazla yolcu alamasalar da koltukları onlardan çok daha geniş ve rahat.Motor bölümünün otobüsün sol arkasında (şöför sırası) olması tahminimce otobüsün alçak taban olmasından kaynaklanıyor ve kapasiteden çalıyor.Ancak yeni modellerde motor arkada yatırılmış halde (0345lerdeki gibi) arka koltukların altında bulunmakta.Ayrıca citarolar düşük egzoz emisyon değerleriyle çevre dostu otobüsler.Öyle sanıyorum ki citaroların egzozları üstte bulunmakta (emin değilim) ve arkasından geçerken asla sizi dumana boğmuyor.Bununla beraber birkaç kez deneme amaçlı motor havalandırmasının ordan geçtim bakalım beni rahatsız edecek mi diye ama zerre kadar etkilenmedim,hiç boğulmadım ve nefes alma zorluğu çekmedim;moturun sıcağını bile neredeyse hissetmedim diyebilirim.
ya size sorayım sizce bu otobüslerin neden sağ en arkada koltuk olan kısmına motor bölümü olmuş yani neden möotor bölgesi otobüsün sağ arka bölümüne alınmış
Motor oraya mecburen konuyor çünkü bu araçlar tam alçak tabanlı otobüs yani aracın içinde basamak yok.bundan dolayı dik motor kullanılıyor. eğer yatık motor kullanılsa o zaman 345 ler gibi tek basamaklı yani yarı alçak tabanlı olurlardı.
ya size sorayım sizce bu otobüslerin neden sağ en arkada koltuk olan kısmına motor bölümü olmuş yani neden motor bölgesi otobüsün sağ arka bölümüne alınmış
Aracın motor bölgesi sol taraftadır Conectolarda sağ taraftadır ama orda sadece Radyatör, Turbo ve Intercooler mevcuttur.böyle olma sebebi de aracın daha zor hararet durumunu optimum seviyeye çekmektir.
Bunun 1. sebebi araç alçak taban olduğu için.
2. sebebi de araçtaki radyatör Conecto modelleri gibi büyültülmüş radyatör bunun sebebi de aracın daha az hararet yapması tabi koca bölgede sadece motor ve radyatör yok aracın diğer ekipmanlarıda orada mevcut eğer oraya konmasaydı ya araç alçak taban olmayacaktı yada Berkhof gibi orta da olacaktı.Hatırlarsanız conectonun 2004 ve sonraki modellerde sağ arka bölgede Radyatör, Turbo ve Intercooler mevcuttur.
Kapısı hareket halinde kapanmadan hareket etmez,pencere sayısı yetersiz ve kullanışsızdır,havalandırma olarak şöföre bağlı olup klimanın yağı bittiyse eğer klima çalışır halde görünürken çalışmamaktadır bu tür durumlarda araç anlayıp şöförü bilgilendirme işini pense şeklindeki arıza işaretiyle gösterir,koltuklar ise yetersizdir ve öndeki koltuk ise 1,5 insanlıktır bazen iki insan oturmaya kalkar,kavgaya tutuşurlar,bu durum belediyenin hatasıyken,inilecek kapı anlaşılmaz gereksiz yere tüm kapılar açılır,tekerlek üstleri sarsar yolun sonunda sersem gibi olursun,koltuklar sıkışıktır,araç hızlı bir şekilde kalkış yapamaz,frenden 8 sn.sonra kalkmış halini alır,hızlanması 0-100 km.diyemiyecem en fazla 0-80 km.ye çıkması dünya vakit alıyor.Bu işde belediyenin çöpe attığı paraların içinde 1 haftalık ömrü olan lalelere katrilyonlar yatırdı,en ücra yerlerde bile laleleri görmek mümkün.şimdi her taraf rezil bir halde,olan zevkimizdende olduk bir diğer yanlış...KULLANIŞSIZ BU ARABALARDAN BİR DÜNYA ALINDI...KEŞKE ÖZELLİK VE TİPLERİYLE ÇEŞİT SUNSALARDI VAPURLARDAKİ GİBİ HALK SEÇSEYDİ...YAZIK...
En son gökhan_ist tarafından Cum 04 May 2007, 14:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
Kapısı hareket halinde kapanmadan hareket etmez,pencere sayısı yetersiz ve kullanışsızdır,havalandırma olarak şöföre bağlı olup klimanın yağı bittiyse eğer klima çalışır halde görünürken çalışmamaktadır bu tür durumlarda araç anlayıp şöförü bilgilendirme işini pense şeklindeki arıza işaretiyle gösterir,koltuklar ise yetersizdir ve öndeki koltuk ise 1,5 insanlıktır bazen iki insan oturmaya kalkar,kavgaya tutuşurlar,bu durum belediyenin hatasıyken,inilecek kapı anlaşılmaz gereksiz yere tüm kapılar açılır,tekerlek üstleri sarsar yolun sonunda sersem gibi olursun,koltuklar sıkışıktır,araç hızlı bir şekilde kalkış yapamaz,frenden 8 sn.sonra kalkmış halini alır,hızlanması 0-100 km.diyemiyecem en fazla 0-80 km.ye çıkması dünya vakit alıyor.Bu işde belediyenin çöpe attığı paraların içinde 1 haftalık ömrü olan lalelere katrilyonlar yatırdı,en ücra yerlerde bile laleleri görmek mümkün.şimdi her taraf rezil bir halde,olan zevkimizdende olduk bir diğer yanlış...KULLANIŞSIZ BU ARABALARDAN BİR DÜNYA ALINDI...KEŞKE ÖZELLİK VE TİPLERİYLE ÇEŞİT SUNSALARDI VAPURLARDAKİ GİBİ HALK SEÇSEYDİ...YAZIK...
Kapıların hareket halinde kapanmama sistemine teşekkür etceğinize neredeyse alana beddua edeceksiniz.Toplu taşıma araçlarında olması gayet gerekli bir sistemi beğenmemek gibi bir üstün başarı için teşekkürler !!!
Havalandırma konusunda ise klimalı bir araça göre fazla penceresi bile var siz hangi 403, Travego, Setra, Neoplan araçlarda şöför haricinde pencere gördünüz göremezsiniz çünkü klimalı araçta hava kontrolü sağlanması amacı ile camlar Yapıştırılır bununda sebebi hava akınının araç içinde olması yoksa klima hiç bir işe yaramaz eğer yarar diye düşünüyorsanız gidin araştırın öyle gelin.Citarolarda Klima sistemi gayet yeterlidir tabi uygun kullanılırsa klima açıkken cam açmak gibi mantıksız bir davranıştan sonra araçtaki klimadan bi fayda beklemeyin.Herkes için ayrı klimaya sahip bir araç eğer yok tabiki şöför tarafından kontrol edilecek bu sistem.Araçtaki yağ eğer bitiyorsa bunda şöförün yapcak bir işi yok çünkü bu araçlar her gün kontrolden geçiyor eğer sahbah aracı alan şöför araçta bi eksik görürse garajdan çıkmadan söyler gereği yapılır eğer gün içinde olursa araç kağıdına yazılır akşam garajdan yapılır.araçta 33+1 oltuk düzeni var ve buda standart yani eksik fazla yok 2 kapılı araçlarda 48+1, 3 kapılı araçlarda ise 33+1 koltuk vardır.1,5 koltukta İETT nin yapacak bir hç bir girişim faaliyet tadilat vs işlemi yok çünkü araçlar öyle tasarlanmış aldığı zamanda onu bilerek almıştır yoksa gözden kaçma gibi yada yanlışlık yoktur.1,5 kişilik koltuğa oturan 1 kişinin yanına oturmaya çalışan birinin zaten zeka olarak bir sorunu vardır çünkü oraya sığmayacağını veya onun üstünlüğü olmadığını bilmesi gerekir koltuklar rezerve de olmadığına göre kavga da sonradan gelen ve oturmaya kalkan şahıs suçludur.Duracak sisteminin tek merkezde toplanması gayet iyi mantıklı ve güzel bir yöntem çünkü her hangibir durakta inecek yolcu unutursa veya sistemde bir sorun olursa o kapının iptal edilmesi veya açılmama gibi bir durum ortadan kalkar ve asıl toplu taşıma sistemlerinde olmazsa olmaz bir sistemdir.Aracın hızlı kalkamamasının sebebi hem bu aracın ağır diferansiyele sahip olması hemde İETT tarafından pompasının kısılımasından kaynaklıdır.Bu araç İETT ye alınmadanda öyleydi O345 modelleride öyle bununda sebebi seri diferansiyele sahip araçlar çok seri kalkarlar ama son hızları ciddi oranda düşüktür ama ağır diferansiyele sahip araçlar biraz daha ağır kalkar ama son hızları yüksektir seri diferansiyele göre.Araç fabrikayon olarak zaten 100Km/h olarak sınırlandrılmıştır ama İETT tarafından hız 1. partilerde 80km/h, 2. Partilerde 90km/h olarak kısıtlanmıştır.
Bu araçlar alınırken İETT tarafından bazı araşırmalar yanlış yapılmış araçtaki bazı özellikler iptal edilip alınmamıştır bundan ötürü İETT suçludur ama klima yağı, koltuklar, duracak sistemi bunlarda İETT yi ilgilendirmez.Bu araçların bu kadar çok sistemle donatılması yol ve yolcu güvenliği içindir yoksa canı sıkıldığı için böyle sistemler konmaz araçlara.Başka marka ve biraz daha iyi bir araç alınsa idi eminim onada kılıf bulacaksınız
En son Eray Falay tarafından Cum 04 May 2007, 16:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Neredeyse tüm citarolarda kapı sensörleri devre dışı bırakıldı,özellikle de ön kapı sensörleri devre dışı.Araçlar ön kapıları açıkken hareket edebilmekte ama arka kapılar için sensörler devre dışı bırakıldı mı emin değilim.Yeni DAF MJT'lerde de ilk başlarda aracın kapısı açıkken şöför hareket etmezdi,şimdi bazılarında ön kapılar açıkken aracın hareket ettiğine bizzat şahit oldum.
UTKU bey şu an sistem iptal edilmedi sadece biraz oynama yapıldı araç hareket halinde iken hiçbir kapı açılmıyor ama ön kapı açıkken hareket edebiliyor arka kapılar açıkken hareket edemiyor.
Sistem bu şekilde çalışıyor yoksa ön kapı haraket halinde açılmıyor o konuda rahat olun.
Kapısı hareket halinde kapanmadan hareket etmez,pencere sayısı yetersiz ve kullanışsızdır,havalandırma olarak şöföre bağlı olup klimanın yağı bittiyse eğer klima çalışır halde görünürken çalışmamaktadır bu tür durumlarda araç anlayıp şöförü bilgilendirme işini pense şeklindeki arıza işaretiyle gösterir,koltuklar ise yetersizdir ve öndeki koltuk ise 1,5 insanlıktır bazen iki insan oturmaya kalkar,kavgaya tutuşurlar,bu durum belediyenin hatasıyken,inilecek kapı anlaşılmaz gereksiz yere tüm kapılar açılır,tekerlek üstleri sarsar yolun sonunda sersem gibi olursun,koltuklar sıkışıktır,araç hızlı bir şekilde kalkış yapamaz,frenden 8 sn.sonra kalkmış halini alır,hızlanması 0-100 km.diyemiyecem en fazla 0-80 km.ye çıkması dünya vakit alıyor.Bu işde belediyenin çöpe attığı paraların içinde 1 haftalık ömrü olan lalelere katrilyonlar yatırdı,en ücra yerlerde bile laleleri görmek mümkün.şimdi her taraf rezil bir halde,olan zevkimizdende olduk bir diğer yanlış...KULLANIŞSIZ BU ARABALARDAN BİR DÜNYA ALINDI...KEŞKE ÖZELLİK VE TİPLERİYLE ÇEŞİT SUNSALARDI VAPURLARDAKİ GİBİ HALK SEÇSEYDİ...YAZIK
Ne yani 40 yıl önceki teknoloji ile üretilen İkaruslar mı alınsaydı ?