Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Burç

18 yıl önce - Prş 27 Ksm 2003, 04:49

Bazen müthiş kalabalık oluyor ve her santimetre kare kullanılıyor.
(Bknz Japonyadaki trenler) Ellerinde olsa hiç koltuk koymayacaklar.
Karşında oturanlar ile sadece göz göze değil,
aynı zamanda diz dize oturuyorsun...


ali

18 yıl önce - Pzr 30 Ksm 2003, 11:48

İstanbul'a yeni banliyö trenleri alınıyor...

Demiryolları Genel Müdürlüğü, şehiriçi banliyö hatlarında ulaşımın daha sağlıklı ve süratli yapılabilmesi amacı ile mevcut banliyö hatlarında kullanılan tren filosunu yenilemeyi kararlaştırdı.
Bu kapsamda Devlet Demiriyoları Genel Müdürlüğü İstanbul'da kentiçi ulaşımında hizmet vermek amacı ile toplam 32 adetlik elektrikli banliyö tren seti satın alacak.
Genel Müdürlüğün 1996 yılından beri yatırım programında yer alan, ancak bugüne kadar kaynak yetersizliği nedeni ile gerçekleştirilemeyen tren seti projesi yeniden gündeme alındı. Tren seti, uluslararası kredi kuruluşlarından sağlanacak kredi kullanılmak sureti ile temin edilecek.
Demiryollarının, İstanbul'da kullanmak üzere talep ettiği 32 adet elektrikli banliyö tren seti projesi için önce DPT, daha sonra da Hazine Müsteşarlığından kredi izninin alınmasının ardından alım ile ilgili hazırlıklara başlanacak.
Tren seti ile ilgili uluslararası ihalenin de 2004 yılı içinde Devlet Demiryoları Genel Müdürlüğü tarafından ''anahtar teslim'' yöntemi ile gerçekleştirilmesi planlanıyor.

Bu haber 30.11.2003 tarihlidir.


Burç

18 yıl önce - Prş 27 May 2004, 21:31

Erenköy'de banliyö treni ve yeni yapılan parmaklıklar.
Bu parmaklıklar Maltepe'ye kadar falan yapıldı.
Sanıyorum Marmaray için bir hazırlık.


(+)


Taha
18 yıl önce - Prş 27 May 2004, 21:38

Burc abi bu parmakliklar cok guzel olmus daha fazla resim varmi. Yalniz birde su tren yolunun cevresine bir duzenleme yapsalar cunku cali cirpi ne ararsan var insanin gozunu yoruyor.

-ALPER-

18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 22:20

Biraz detay: http://www.tcdd.gov.tr/kupurler/15032004toren.htm

Alıntı:

- TREN, BANLİYÖLERLE DAHA DA SEVİLECEK…

- TCDD, BANLİYÖ HİZMETLERİNİ İYİLEŞTİRİYOR…

- YENİ UYGULAMALAR, ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM TARAFINDAN 15 MART 2004 GÜNÜ SAAT: 15.00’DE SÖĞÜTLÜÇEŞME GAR’DA DÜZENLENEN TÖRENLE HİZMETE VERİLİYOR…

TCDD, İstanbul’da banliyö hizmetlerini iyileştirmek amacıyla; mevcut banliyö trenlerini revize etmekte, gar ve istasyonların bakım ve onarımını yapmakta, ayrıca, İstanbul-Halkalı hattından sonra Haydarpaşa-Gebze hattında da AKBİL uygulaması nedeniyle ortaya çıkan sorunları gidermek, vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamak üzere banliyö hatlarını ihata altına alıyor.

İstanbul banliyösü ile güzergahının modernizasyonuna yönelik bu uygulamalar, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın 15 Mart 2004 günü saat: 15.00’de Söğütlüçeşme Gar’da düzenlenen törenle hayata geçirilecek.

Banliyö hatları ihata altına alınıyor

İstanbul’da, hızlı ve çarpık kentleşme sonucu çevresi yoğun bir yapılaşma içerisinde olan demiryolu hatlarında halkın can ve mal güvenliğinin sağlanması, turnike sisteminin uygulanabilmesi, kaçak yolculuğun önlenmesi,demiryolu arazilerinin korunması amacıyla, Haydarpaşa-Gebze hattını ihata altına alınmaya başladı.

Banliyö Trenlerimizi Yeniliyoruz

İstanbul’da hizmet vermekte olan banliyö trenleri, “Rengini Siz Seçin, Biz Uygulayalım” anketi sonucunda belirlenen renkte boyanmakta ve bakım onarımları yapılarak hizmete verilmektedir. Bu kapsamda, şimdiye kadar 15 adet 3’lü dizi banliyö treni hizmete verilmiş olacak. Yıl sonuna kadar tüm banliyö trenlerinin yenileme çalışmaları bitirilecek.

Haydarpaşa – Gebze Banliyö Hattında da AKBİL Bilet Uygulamasına Başlandı

Haydarpaşa-Gebze hattında da İstanbul-Halkalı hattında olduğu gibi AKBİL uygulamasına geçildi.

Böylece, vatandaşlarımız daha hızlı, daha rahat, daha ekonomik bir ulaşım imkanına kavuşmuş oldu. Bu uygulama aynı zamanda kaçak yolculuğu da önemli oranda azaltarak, Kuruluşumuzun gelir kaybına uğramasını önleyecek.

Gar- İstasyonların Düzenlenmesi Çalışmaları

Banliyö trenlerinde yapılan iyileştirme çalışmalarının yanı sıra, İstanbul’un her iki yakasında bulunan gar, istasyon binaları ile çevresinin düzenlenmesi ve bakım-onarım işlerine başlandı. Yapılan bu çalışmalar sonrasında, gar ve istasyonlarımızın daha modern bir görünüme kavuşturulması




-ALPER-

18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 22:24

biraz daha: http://www.ibb.gov.tr/ibbtr/142/14201/haber_detay ...sayfa=3896

Alıntı:

Demiryollarının modernleşme atağına İSTON katkısı

İSTON ile TCDD arasında imzalanan protokole göre; Haydarpaşa-Pendik banliyo hattında yapılacak ihata duvarlarında kullanılan paneller, İSTON Tuzla tesislerinde üretiliyor.

16 Mart 2004


Kent içi ulaşımda yeni düzenlemelere giden Devlet Demir Yolları Genel Müdürlüğü'nün Haydarpaşa-Pendik arasındaki ihata duvarı çalışmalarının birinci bölümü, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı törenle hizmete açıldı.

TCDD ile İSTON arasında 31 Aralık 2003'de imzalanan protokolle banliyo hattına ihata duvarı yapılması çalışmalarının ilk etabı tamamlandı. Banliyo hattında can güvenliğinin artırılması ve trenlere kaçak binilmesini önlemek amacıyla oluşturulan ihata duvarının Söğütlüçeşme-Göztepe hattını kapsayan birinci bölümü, 15 Mart'ta düzenlenen törenle hizmete açıldı. Söğütlüçeşme'de yapılan törene, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Milletvekilleri, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, İSTON Genel Müdürü Mehmet Dündar ve çok sayıda davetli katıldı. Törende konuşan Bakan Yıldırım, demiryollarının yeniden rağbet görmesi için önemli düzenlemelere gittiklerini anlattı. Çevre düzenlemeleri, akbil uygulamaları ve ihata duvarlarıyla demir yollarının daha zevkli ve güvenli olacağını belirten Yıldırım, çalışmaların zamanla tüm demir yollarına uygulanacağını belirtti.

İSTON ile TCDD arasında imzalanan protokole göre; Haydarpaşa-Pendik banliyo hattında, aşamalı olarak yapılacak ihata duvarlarında kullanılan paneller, İSTON Tuzla tesislerinde üretiliyor.




Mehmet CK
18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 22:28

Banliyo trenlerini gecmiste cok kullanmis birisi olarak belirteyim bu parmakliklarin sebebini.

Oncelikle banliyo treni kullanislilik acisindan bir metro degildir. Yani bir metro treni kadar cabuk hizlanip yavaslayamaz. Herseyden once agirdir.

Ustelik banliyo trenleri sIk sefer sayisi olan trenler degil. Yani yarim saatte bir gecer. Ama metro oyle degil. Metro hem hizlidir, hem de sIk sefer sayisi olan bir tasit. BU yuzden de metro hatti baska herseye kapali olmalidir, ozellikle insanlara, cunku her hafta bir iki ezilme haberi aliriz.

Iste banliyo hatlarinin metro hatti olmasinin ilk asamasi budur, oncelikle hat, tel orguler ile cevrilip kapatilmalidir. Sonradan metro trenlerinin cinslerine gore elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri, ve istasyonlar duzenlenecektir.


Emir

18 yıl önce - Cmt 29 May 2004, 22:33

Alıntı:

Erenköy'de banliyö treni ve yeni yapılan parmaklıklar.
Bu parmaklıklar Maltepe'ye kadar falan yapıldı.
Sanıyorum Marmaray için bir hazırlık.


önümüzdeki aylarda baslamasi planlanan Istanbul-Ankara "hizlandirilmis" (150 km/h) tren seferleri öncesinde hat üzerindeki kent gecisleri rehabilitasyona ugramakta, parmakliklar da bu uygulamanin bir ürünü...

diger taraftan marmaray kapsaminda istanbul icindeki 2 hatli tren yolunun 3 hatta cikarilmasi söz konusu (2 hat metro + 1 sehirlerarasi tren seferleri). yani bu parmakliklar genisligin yetmedigi yerlerde önünüzdeki yil tekrar yerlerinden oynayacaktir...


-ALPER-

18 yıl önce - Pts 31 May 2004, 20:43

Alıntı:
Acaba burasi hangi istasyon Erenkoy'mu ?

Burası Söğütlüçeşme istasyonu.


Yasin
18 yıl önce - Pts 31 May 2004, 22:33

Mehmet demiş ki:
1990'da bana bir TCCD görevlisi tarafindan vagonlarimizin bir kismini yaptigimiz söylenmisiti.Ve bu vagonla ben Istanbuldan Aksehir'e seyehat etmistim.


Sivas'ta TCDD'nin vagon fabrikası var; vagon ihtiyacının bir kısmı oradan karşılanıyor. Bir aralar kapısına kilit vurulacaktı neredeyse. Şu an ne durumda bilemiyorum.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 101112   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM