Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
alimsad.gökhan
12 yıl önce - Çrş 02 May 2007, 23:35
[İST-A1.215] - İETT'de Tasarruf Yapma Vakti Artık Çoktan Geldi



Bence artık i.e.t.t de tasarruf yapma zamanı çoktan geldi çatıı
i.e.t.t peronlarda otobüsler yanaşıyor motor açık,sinyaller,iç ve dış ışık hepsi yanıyor.Belki 5 Belki 10 dakika....Bence bu şekilde otobüsleri bırakmak israf.Kendi arabamız olsa hemen motoru kapatır,ışlıkları söndürürüz.peki otobüslerde bizim arabalarımız değil mi?Günde bir otobüs bu nedenle 1 litre fazla mazot yaksa yaklasık 2500 tane otobüs olsa bunların 2000 tanesı bu durumda bırakılsa 2000x1=2000 litre fazla
mazot.yazık değil mi?99 Doğalgazlı otobüste 1x99=99 litre fazla...bence çok fazla

Perona yanaşıldığı vakit sinyaller kontrol edilsin,motor kapatılsın,iç ısıklar söndürülsün.en fazla 1 dk alır.

Detaylı Bigi:http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19618&start=160
Barış Kardeşin çektiği fotoğraftaki gibi bıraktığı gibi bırakılıcağına sadece bir dk ayırarak

şu şekilde bırakılabilir...(resimlerde gece-gündüz farkından dolayı özür dilerim)
Örneğin otobüs çengelköyde durağtan kalkarken  sinyal veriyor kalkarken bir daha nerde durursa.citarolar otomatik kapatıyor.motorlarını kapatıyolar ama sadece 450 adet var elimizde.ikaruslara,yugolara,manlara hepsinde uygulamamız gereklidir...saygılarımla....
                                                                                            alimsad.gökhan


Arda Alkaya
12 yıl önce - Prş 03 May 2007, 01:26

Alıntı:
1 litre fazla mazot yaksa

Bir sinyal açık bırakmakla eğer 1 litre tasarruf ediliyorsa, sinyal yakmayı tümden yasaklayalım.

İçten yanmalı makinelerde, duruma göre motorun çalışır durumda bırakılması yeniden çalıştırılmasından daha tasarruflu olabilir. İçten yanmalı makinelerde motorun durdurulup yeniden çalıştırılması zordur ve çalışır durumda bırakılmasından daha az harcar. Bunun en güzel örneği vapulardır. İskeleye yanaşan vapurun makinelerine stop verilmez, rolantide bekletilir, çünkü yeniden çalışırken hem motor aşınır hem de çok yakar. Hatta CPP pervaneli gemiler limanda günlerce bağlı kalsa bile makineleri stop etmez, hatta normal devirde çalışmaya devam eder.

Herhangi İETT otobüsünün böyle kısa süreliğine çalışır halde bırakılmasında hiç bir sakınca yoktur.

Bu başlık kilitlenebilir.


alimsad.gökhan
12 yıl önce - Prş 03 May 2007, 02:18

Alıntı:
Bir sinyal açık bırakmakla eğer 1 litre tasarruf ediliyorsa, sinyal yakmayı tümden yasaklayalım.
İçten yanmalı makinelerde, duruma göre motorun çalışır durumda bırakılması yeniden çalıştırılmasından daha tasarruflu olabilir. İçten yanmalı makinelerde motorun durdurulup yeniden çalıştırılması zordur ve çalışır durumda bırakılmasından daha az harcar. Bunun en güzel örneği vapulardır. İskeleye yanaşan vapurun makinelerine stop verilmez, rolantide bekletilir, çünkü yeniden çalışırken hem motor aşınır hem de çok yakar. Hatta CPP pervaneli gemiler limanda günlerce bağlı kalsa bile makineleri stop etmez, hatta normal devirde çalışmaya devam eder. Herhangi İETT otobüsünün böyle kısa süreliğine çalışır halde bırakılmasında hiç bir sakınca yoktur.

sayın arda bey;yazının tamamını okumanızı isterim.sinyal açık bırakmayla demiyor.bide bunlar otobüs gemi değil.o zaman citaroların motorunu neden durduruyorlar?sizin düşüncenize katılmıyorum.
Alıntı:
Bu başlık kilitlenebilir.

başlığa girdiniz katılmıyorsanız yorumunuzu yapın ve çıkın.daha ileri gitmeyin lütfen!



nedimk
12 yıl önce - Prş 03 May 2007, 09:59
ikinizde haklısınız


Kısa süreler için motorun durdurulması ve tekrar çalıştırılması hem daha fazla yakıt harcamak hem daha fazla havayı kirletmek demektir. Sinyal ise yakıttan pek birgüç almaz, hatta gündüzleri ışıkların açık olası çok daha uygun olur(emniyet için).

Bu konuda Arda Beye hak veriyorum. Fakat başlığın kilitlenmesi konusunda hak vermiyorum. Burası bir paylaşım platformudur. İnsanlar istediğini yazacaktır. Aramızda toplu taşıma aracı sahipleri/kullanıcıları bulunmakta, bu arakdaşlarında yazacakları olabilir.


Burç

12 yıl önce - Prş 03 May 2007, 10:29

Özel Halk otobüsleri, kalkacakları son ana kadar otobüsü çalıştırmıyor.
İETT devamlı zarar ettiğine göre belki öğrenecekleri birşeyler vardır.

Gündüz otobüslerin farlarını yakması ise zorunlu. (1997'den beri)
Peki farlar mazot tüketimini etkiler mi? Evet, hem de tahmininizden çok daha büyük
rakamlar ortaya çıkıyor ancak emniyet açısından gerekli görülüyorsa kullanılmalı.
Tabii "gündüz farı" diye bir icat var, etrafı aydınlatma amaçlı olmayan,
sadece aracın görünürlüğünü artıran, düşük enerji tüketimli farlar var yeni arabalarda.

Bu farların kazaları engellediğini ise aslında meçhul,
bu konuyu ayrı bir başlıkta tartışmıştık ve orada yazdıklarımdan alıntı :
Alıntı:
gündüz farları, Avrupa'nın karanlık kuzey ülkelerinde ve gene karanlık olan Kanada'da zorunlu.
(isveç, norveç, Danimarka, Finlandiya ve "ülke" sayılırsa üç yüz bin nüfuslu Izlanda)
Eğer arabada gündüz farı yoksa, normal farları açık olarak gitmek zorunlu.
Avrupa "Birliği" bu konuda da birlik içinde değil ve çoğu ülkede böyle bir zorunluluk yok.
Bu gündüz farı, Amerika'da General Motors tarafından "kaza oranını azaltır" diyerek lanse edildi,
bir dolu rapor sunarak ne kadar da etkili olduğunu devlete kabul ettirmeye çalıştılar, ancak
Trafik güvenliği birimi bunu kabul etmedi ve halen Amerika'da zorunlu değil.
Gene de tüm yeni General Motors, Lexus, Mercedes Benz, Saab, Subaru, Suzuki, Volkswagen, Volvo
arabalarda gündüz farı var. Yani araba giderken ışıklar zorunlu yanıyor.

internette konuyu araştırmak için, ingilizcesi : "Daytime Running Lights" (DRL)

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=391146#391146



:BARIŞ:

12 yıl önce - Prş 03 May 2007, 19:36

Peronlarda otobüsün motorunu çalışır vaziyette unutmuş bir şoföre rapor yazıyorlar.

Ama sinyal,far vs. gibi şeyler açık unutuldummu rapor yazılıyormu bilemem.Ama geçenlerde Kadıköyde saat 20:50 civarı bitanesinin hem sol sinyalini ve farlarını kapattım


hakan_1970
12 yıl önce - Cum 04 May 2007, 00:37

Bu konu örneğini gördüğümde beni de çok rahatsız ediyor. Bir aracın motorunu açık bırakıp şöför mahallinden ayrılmak, ya da araç gitmezken rölantide bırakıp beklemek onlarca otobüsü ve 3-5 dakikaları bir araya getirdiğimizde ciddi bir yakıt ziyanlığına ve çevre kirliliğine yol açıyor.
Araçlar motor soğuk iken ilk çalıştırıldığında bir miktar daha fazla motorin yakabilir. Bu rölanti devrinin normalden yüksek olmasından, hatta motor sesinin fazlalığından anlaşılır.
Ancak motor sıcak iken stop edip tekrar çalıştırmakla daha fazla yakıt harcanmaz.
Bu nedenle doğru olan motorun stop ettirilmesidir.
1) Yakıt tasarrufu için de,
2) Çevre (soluduğumuz hava !!!) sağlığı için de,
3) Daha az gürültü için de yapılması gereken motoru stop etmektir.
Hatta şöför mahallini terkedip aracı çalışır vaziyette bırakmak yukarıdakilere ilave olarak ciddi bir güvenlik ihmalidir.



ali macit cumurcu
12 yıl önce - Cum 04 May 2007, 20:20

beyler hepimiz bu milletin insanıyız.burda harcanan mazot,gaz vs. bızım paralarımızın karsılığı alınıyor.dolayısıyla ne kadar az harcanırsa bızım ıcın o denlı karlı olur. şoöfor beyler motoru,farları kapatıp gitseler ne çıkar.kaldıkı konunun basında yazan 2000lt mazot hıcde küçük bı rakam değil.

orhuncet
12 yıl önce - Cmt 05 May 2007, 20:39

Arkadaşlar eski araçların hepsi fren sistemlerinden süspansüyon sistemlerine kadar hava ile çalışmaktadır.Buda motora kayış kasnakla bağlı olan hava kompresörü sayesinde gerçekleşir.
Normalde ikaruslar için söylüyorum araçtaki sistem basıncı minimum 3-3.5 bar civarındadır bu basıncın altındaki değerlerde aracı yerinden oynatamazsınız.Şöfor tabiriyle imdat freni basınç düşük olduğunda asla kampanaları serbest bırakmaz ve tekerler kitlenir.

Ayrıca süspansüyon sistemleri normal araçlarınki gibi ,otomobillerde olduğu gibi  hidrolik sistemli amortisörlerle sağlanmaz yine kompresörden basınçlı hava alan süspansüyon körüğü ve akslara bağlı tabla taslarıyla sağlanır.

Bu sebeblerden dolayı hareket noktalarında araçların çalıştırılmaları sistem basıncını sabit tutmak düşmesini engellemek için yapılır.


En son orhuncet tarafından Cmt 05 May 2007, 20:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hakan_1970
12 yıl önce - Pzr 06 May 2007, 15:25

Alıntı:
Bu sebeblerden dolayı hareket noktalarında araçların çalıştırılmaları sistem basıncını sabit tutmak düşmesini engellemek için yapılır.

Otobüs hareketsiz beklemede iken bu hava basınçlarına neden ihtiyaç olduğunu anlayamadım. El freni ve aracı viteste bıraktığınızda otobüs yerinde sabitleniyor ise (garajdaki durum) hava basıncına, dolayısıyla motorun çalışmasına neden ihtiyaç var?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM