Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ali

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 07:06
TCDD - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları


Mevcut durum



Kisa vaadede kurulmasi planlanan demiryolu agi





Burç

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 10:05

inşaatı devam eden hatlar ile, "fizibilite" aşamasındaki hatları aynı renkte yapmaları, haritayı yararsız hale getirmiş.

"fizibilite" etüdü neye göre yapılıyor ki zaten?
Antalya'ya tren gitmemesi "fizibıl değil" diye kabul edilebilir mi?

2004 yılında tren gitmeyen şehirimiz olması, "fizibilite" ile açıklanamayacak bir ayıp bence.


ali

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 10:30

Cok haklisin Burc...

Kaldi ki;Yurdun dört bir yanina demiryolu agi ulasmadigi sürece,demiryolundan finansal bir verim elde etmekte mümkün degil.
Türkiyenin en ücra köselerine demiryolu agi kurulmadan,bu agi öz kaynaklarla gelistirip modernlestirecek finansman elde edebilmek imkansiz..Bunun bir an önce anlasilip demiryolu aginin devlet kaynaklariyla gelistirilmesi lazim,yoksa TCDD daha yillar boyu subvanse edilmek zorunda kalinan bir kurum olarak kalacaktir.

Fizibiliteye gelince;Demiryolu hemen hemen tüm iklim sartlarinda calisabilmesi acisindan kesinlikle fizibil bir yapilanmadir.Logistik acidan vazgecilmezlik,disa bagimliligin asgari düzeyde kalmasi demiryollarini her halukarda fizibil kilmaktadir..

Tekir bir topicte benimle cekisirken cok dogru bir laf söyledi;"Petrol lobisi bu isin icinde" demisti.Bunu artik bilmeyen yok..

Fizibil mi degil mi tartismasinin yapilmasinin sebebi su bence:Demiryolu agi kurmak ya da mevcut agi gelistirmek isterken dis kaynakli kredi bulmak nerdeyse imkansiz.Otoyol insaatlarina dis kredi kurumlarindan kaynak akarken,demiryollarinin cürümeye terkedilmesi;cok güclü olan pertol ve otomotiv lobisinin eseri.Bunu devletin kendi öz kaynaklariyla finanse etmesi sart.

Ama haberler güzel;Ulastirma Bakanligi inatla demiryollari projelerini hayata gecirme cabasinda..Devlet Planlama Teskilati tozlanmis Demiryollari projelerini raflardan birer birer indiriyor.TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman hatlarin kismende olsa Ulasim isletmelerine kiralanacagini beyan etti.Varan Turizm ve Ulusoy'un ciddi calismalari var..Bu ki ulasim devi yavas yavas ulasim agini demiryollari ile gelistirmeye yöneliyorlar.
TCDD ile Kardemir arasinda imzalanan bir anlasmaya göre Kardemir TCDD nin ihtiyac duydugu raylari üretmek icin gerekli düzenlemeleri yapmis bile.
Bu anlasma dahilinde TCDD Kardemirden 250 bin ton ray satin alacak,bir metre rayi 46,5 kg varsayarsak bu 5376 km ye tekabul eder...Bu da ilk etapta kücümsenmeyecek bir rakam.Buna yenilenecek hatlar dahil...

Bu anlasma sayesinde bir tasla iki kus vurulmus olacak,hem TCDD ray ithal etmeden ic kaynaklardan faydalanmis olacak,hem de iflas esigine gelen Kardemir kar elde edebilecek....
Gerci ilk etapta Kardemir raylarin büyük bir kismini TCDD'ye olan borcu karsiliginda üretecek ama bu da iyi bir baslangictir...

Haa bir de Cinliler girdi isin icine...Ulastirma Bakanligi hatlari Cinlilerin yapmasi taraftari.Ulastirma Bakanliginin tek sarti raylarin Kardemirde üretilmesi...Karsi taraf buna sicak bakiyor..Ilk atilim 2004 yilinda.
Bekleyelim görelim..


ali

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 10:41

Istersen buraya DPT'nin öncelikli hatlar siralamasina giren yeni projelerle ilgili resimler yükleyeyim.2004 ödeneklerinde bunlardan bahsediliyor.Ilk etapta 2004 yilinda bu kadar yapilmasi (baslanmasi) bile bunca yil ihmal edilen demiryollari icin cok büyük bir gelisme bence...

Adapazari:


Bursa:


Cankiri:


Guney:


Kömürler:


Vangölü Kuzey:


Zonguldak:


messiah_haktan

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 13:44

Bu resim ilgimi cekti,van gölünün güneyinde ne varda yeni hatti güney yerine kuzeyden cekiyorlar?





ali

18 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2003, 13:46

Haktan yanlmiyorsam güney kisa olmasina ragmen cok daglik...Van gölünün güneyinden gecmiyordu zaten hat..Simdiye kadar Vangölü kadar Tatvan-Van arasinda feribotla geciliyordu...

En son ali tarafından Çrş 26 Ksm 2003, 14:56 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


alikemal@
16 yıl önce - Pzr 12 Mar 2006, 16:26
Demiryollarından gelişmeler


Alıntı:
Tren garları kültür ve eğlence merkezi oluyor

Devlet Demiryolları, kuruluşunun 150. yılında ilginç bir projeye imza atıyor. Merkezî tren istasyonlarında sosyal hayat canlandırılacak.

15 ilde bulunan 22 gar, Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında alışveriş, eğlence, kültür, dinlenme ve spor merkezi haline dönüştürülecek. İnşaatlar yap-işlet-devret modeliyle özel sektöre yaptırılacak. İşe Haydarpaşa, Kayseri ve Sirkeci garlarından başlanacak. İkinci etapta Ankara, Eskişehir ve Konya tren istasyonları var. Binlerce dönümlük arazide uygulanacak çalışma sayesinde gar gelirlerinde yüzde 200 artış bekleniyor. Proje kapsamındaki yerlere yat limanı, hastane, yeşil alan, 5 yıldızlı otel, kongre merkezi, konut, ofis ve okul da yapılacak. Haritaların tamamlanmasının ardından ihalelerde sona gelindi.


Kaynak: http://www.zaman.com.tr/?hn=264869&bl=haberle ...h=20060312


göçmen
16 yıl önce - Pzr 12 Mar 2006, 17:06

Su an itibariyle Demiryollarinda olabilecek en iyi gelisme, havadan para alan ne kadar calisan varsa onlarin hemen uzaklastirilmalaridir. Bu onlarin faydali olabilecekleri baska bir devlet kurumuna kaydirilmasi seklinde olabilir.
Sonrasi demiryolu yapimidir, daha sonra Tülomsas gibi kurumlar kurulmasi ve etkin bir sekilde vagon üretimine baslanmasi, demiryollarina dair mühendislik bölümünün acilmasi(her üniversite de olmasi sart degil, demiryollarinda söz sahibi bir kac yerde olmasi baslangic itibariyle yeterli bence), tren istasyonlarindan parayla ve kredi kartinizla bilet alabileceginiz bilet makinelerinin konulmasi.....

ve sizlerin gözlemledigi diger eksiklikler...


alimemo
16 yıl önce - Çrş 14 Hzr 2006, 03:27

Burç demiş ki:
"fizibilite" etüdü neye göre yapılıyor ki zaten?
Antalya'ya tren gitmemesi "fizibıl değil" diye kabul edilebilir mi?

2004 yılında tren gitmeyen şehirimiz olması, "fizibilite" ile açıklanamayacak bir ayıp bence.


Kesinlikle doğru. Antalya'ya, Muğla'ya, Trabzon'a, Çanakkale'ye, Hakkari'ye, veya sınır kapımız İpsala'ya tren götürmemek, "buradan iyi para kazanılmaz" diye bir köye elektrik ve su götürmemeye benziyor.

Üstelik kendi kafamdan kesinlikle "fizibıl" olduğunu ileri sürebileceğim hatlar var. Meselâ bir tanesini örnek vereyim: Sirkeci-Tekirdağ. Daha iki üç sene önce genişletilen İstanbul-Tekirdağ yolunun yaz aylarındaki trafiğini bilenler, TCDD'nin buradan nasıl para kırabileceğini tahmin ederler. Hatta sırf işletim değil, yatırım masrafı bile çıkabilir.

Hatta bu hattın Sirkeci-Tekirdağ-Çanakkale şeklinde olması lazım. Ne duruyorlar anlamadım. Çok atıl TCDD. "Para yok" mazeret olamaz, çünkü bugünkü Türkiye eski Türkiye değil. Projelere kredi bulabiliyor (örnek Marmaray: 10 yıl geri ödemesiz, 40 yıl vadeli, binde 7 faiz).


yuksel77
16 yıl önce - Prş 15 Hzr 2006, 16:05
Modern demiryolları medeni yaşamın bir zorunluluğudur.


Modern demiryolları medeni yaşamın bir zorunluluğudur. Bu ülkenin daha kısa sürede yıpranan yollarına, petrol israfına, pahalı ve meşakkatli ulaşıma harcadığı paraya yazık.



sayfa 1
123 ... 151617   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM