Minibüsçülerin itirazlarını anlayamıyorum. Belediyenin teklifini kabul edip hallerine şükretmeliler. Tamam mağdur olmasınlar ama onlar mağdur olmasın diye asıl mağdur olan Bursa trafiği oluyor. Belediye kesinlikle taviz vermemeli ya kabul ederler ya da ruhsatları iptal edilsin.
Kendilerine ilk etabı örnek alıyorlar ama ilk etapta sistem amacından saptı, ilk zamanlar aktarma hattı olacaktı minibüsler ama sonradan küçük yeşil otobüslere dönerek raylı sisteme paralel çalışmaya başladılar. Aynı durum Yıldırım hattında olmamalı.
Dikkatimi çeken bişey var. Bu günlerde güleryüz beşyol daki istasyonunda bir yoğunluk var. Sizce bu bir işaret olabilir mi?
İşaret olsa bile ben Güleryüzün ürettiği o küçük otobüse benzemeyen araçları hiç sevmiyorum.Bursa gibi büyük bi şehre gerçekten yakışmıyorlar.Gönül ister ki
Bursa mızda ki yeşil Bmc Güleryüz cobralar gitsin ufak şehirlere.Şahsen benim göz zevkimi göz zevkimi bozuyorlar ve 2,5 milyonluk bir şehre hiç ama hiç yakışmıyorlar.Keşke hepsi Solo Connecto şeklinde araçlardan olsa ne güzel olur
Burulaş yetkilileri, Bursaray ile şehrin batısında işyerlerinden gelen vatandaşların Arabayatağı istasyonundan mahallerine ulaşımını kolaylaştırmak için 2 güzergahta dikey sefer başlattı. (D1 ve D2)
Ulaşım Dairesi yetkilileri, UKOME kararı ile başlayan bu seferlere önümüzdeki günlerde ek dikey hatların oluşturulmasının devam edeceğini bildirdiler. Diğer taraftan Gürsu ve Kestel ilçelerinden 40 dakikada bir Merinos’a kadar yapılan 2 G ve 1 K seferleri de önümüzdeki hafta başından itibaren Bursaray’ın kullanılması için ilçelerden Şevket Yılmaz Hastanesi'ne kadar yapılacak. Böylece Polis Okulu kavşağında inen yolcular şehir merkezine doğru Bursaray’ı kullanacaklar. Böylece Büyükşehir Belediyesi, minibüs sürücülerine örnek olması bakımından, Ankara Yolu üzerinde çalışan 2 hattını kaldırmış.
Alıntı:
D-1
ARABAYATAĞI İSTASYONU-GÜLLÜK-ŞEVKET YILMAZ DEVLET HASTANESİ-SİTELER-1.CADDE-2.CADDE-3.CADDE-303.SOKAK-302.SOKAK-ERİKLİ CAD.-H.BİLAL CAMİİ-YILDIRIM TEMİZLİK İŞLERİ-DÖNÜŞ : AYNI
ARABAYATAĞI İSTASYONU YILDIRIM TEMİZLİK İŞLERİ
Alıntı:
D-2
ARABAYATAĞI İSTASYONU-GÜLLÜK-ŞEVKET YILMAZ DEVLET HASTANESİ-SİTELER-BURSA CAD.-FİDYEKIZIK-ERİKLİ CAD.YAZICI CAD.-75.YIL CAD.EMİR CAD.-TÜRKMENBAŞI CAD.-TOKİ-OTOSANSİT C.13 SOKAK-B.21 SOKAK-C.9 SOKAK-İMKB ANADOLU MESLEK LİSESİ-DÖNÜŞ: TOKİ-BAŞAK CAD.-ERMANTAŞ CAD.-75.YIL CAD. DÖNÜŞ: AYNI
1/K ve 2/G hatları, bayağı bir doğuya doğru ötelenecekler anlaşılan... Bunlar, Merinos'a kadar tamamıyla Ankara Asfaltı'nı kullanmaktaydılar, değil mi?
Bursaray`ın doğu hattındaki minibüslerin dönüşüm süreci sancılı başladı. Dönüşüm sürecinde ilk sıkıntı taksicilerle yaşandı. İptali gündemde olan 602 minibüsün taksi yapılması yönündeki teklif dün toplanan UKOME toplantısında ele alındı. 700 taksici esnafının isyan etmesi üzerine teklif, incelenmek üzere komisyona gönderildi.
Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Hasan Topçu, M`den T`ye dönüşün mümkün olamayacağını ifade ederek, bunun konuşulmasının bile esnafı rahatsız ettiğine dikkat çekti. Büyükşehir yönetmeliğinde bile M`den T`ye dönüş bulunmadığını kaydeden Topçu, “Ama belediyenin böyle bir tasarrufu var. Bundan ekmek yiyen bin 400 kişi var. Bursa büyüdükçe, alışveriş merkezleri ve işhanları açıldıkça, D`den T`ye dönüşlerimiz devam ediyor. Bursa`nın selameti için elimizden geleni yapacağız. Bursa`da 700 taksi, 700 dolmuş var. İhtiyaç oldukça açığı kapatıyoruz. Bursa`da böyle bir açık varsa oda olarak esnafımızın ve Bursa halkının ulaşımını karşılamak için gerekli sorunları çözeriz” diye konuştu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de, doğu hattındaki minibüslerin dönüşüm çalışmalarının sürdüğünü belirterek, bu konuda kararlı ve kalıcı adımlar attıklarını söyledi. Ulaşım`da 15 yıldır atılan yanlış adımları düzeltmeye çalıştıklarını vurgulayan Altepe, “Esnafı mağdur etmeden bir çözüm yolu bulmak için çalışıyoruz. Hem belediyenin hem de esnafın kazanacağı bir sistemi uygulamayı hedefliyoruz” dedi. Altepe, ulaşımda 15 yıldır yapılan yanlışları düzeltmek için uğraştıklarını kaydederek, kaynakları en iyi ve en doğru şekilde kullanmak istediklerini belirtti. Bursaray`ın batı hattında gerçekleşen dönüşümün yanlış yapıldığı için sıkıntının arttığını ifade eden Altepe, “Doğu hattında 2`ye 1 ya da 4`e 1 diye kesin bir şey yok. Bursaray`a paralel minibüs hatlarını kaldırıp yerine, sarı otobüs, yeşil otobüs, taksi ya da farklı bir alternatif getireceğiz.
Ama illa şu olacak diye bir şey yok. Esnafın da talep ve önerilerini alacağız. Kalıcı bir çözüm için uğraşacağız. Esnafı mağdur etmeyen bir sistemi hayata geçireceğiz. Hem belediye kazanacak hem de esnaf kazanacak. Karşı taraf diye bir şey yok, hepimiz aynı taraftayız. Çözüm için çalışıyoruz. Kesin çözüm yolunu bulmadan uygulamaya geçmeyeceğiz” diye konuştu.
“Doğu hattında 2`ye 1 ya da 4`e 1 diye kesin bir şey yok. Bursaray`a paralel minibüs hatlarını kaldırıp yerine, sarı otobüs, yeşil otobüs, taksi ya da farklı bir alternatif getireceğiz.
M'nin karşılığı T olamaz. Herhalde yanlışlıkla sarfedildi açıklamanın bu paragrafı...