Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ozcan alemdar
15 yıl önce - Cmt 21 Nis 2007, 00:57
BUR » C1.14. Güzelyalı-Yenikapı Hızlı Feribot Hattı - Yolcu ve Araç Taşıma Ücretleri




Alıntı:
Karşılıklı olarak günde 3 sefer yapılacak ücret otomobil için 75 YTL. Yaya tam ücreti 20 YTL. olacakmış. Herkese hayırlı olsun.

Arkadaşlar, şu anda Mudanya-Yenikapı-Bostancı hattında deniz otobüsü yolcu ücreti 15 ytl. Otomobil için 75 ytl kabul edilebilir olsa da, araçsız yolcular için 20 ytl ,araç içi yolcular için 15 ytl      biraz abartılı olmuş. İdo nun zaten mazotu ötv siz 1 ytl gibi cüzzi bir ücretle alırken mevcut ücrete %33 zam yapması kabul edilebilir bir durum değil. Genel Müdürün demeçlerinden birinde duymuştum, bandırma ya bir sefer 6-7000 ytl ye mal oluyormuş. Güzelyalı hattı  düşünüldüğünde daha düşük fiyatlarla kar edilebilir. Yoksa bu devasa gemiler hiç bir seferini tam dolulukla gerçekleştiremez. Bu konuyu İdo ya mail yoluyla bildirdim ve şu cevabı aldım:

"Hızlı feribotlar ve deniz otobüsleri çok yakıt tüketmektedirler. Bilet fiyatları mümkün olan en düşük rakamlar olarak belirlenmektedir. Hizmetin devamlılığı adına bilet fiyatlarının daha düşük tutulması söz konusu değildir. "

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Halkla İlişkiler

Bu konuda sizlerinde yorumlarını bekliyorum


Akın Alan
15 yıl önce - Cmt 21 Nis 2007, 16:24

Bence 20 YTL uygun.

Araba için 75 YTL de aslında uygun.Arabanın yakacağı benzin miktarını düşünürsek.

Ama zam yapılması saçma olmuş.Benim beklediğimden fiyat olarak biraz fazla.

Ama İstanbul'a iş için sürekli gidip gelenler için 20 ytl uygun bir fiyat..

Otobüsün fiyatı belli zaten.


emre22
15 yıl önce - Cmt 21 Nis 2007, 16:51

Dün cnn türk te yolcu fiyatının 15 ytl olduğu söylendi, hangisi doğru acaba.?


ozcan alemdar
15 yıl önce - Cmt 21 Nis 2007, 19:34

Araç içi yolcu 15 ytl. Güzelyalı da bugün çoğu insan yolcu fiyatlarının pahalılığından bahsediyordu ve bu hattı kullanmayacaklarını söylüyorlardı. Bandırma hattında araç içi yolcu ücreti 14 ytl araçsız yolcu 25 ytl iken 1200 kişilik bir feribot için bu taşıma ücretleri pahalı.

ozcan alemdar
15 yıl önce - Pzr 22 Nis 2007, 01:09

Bursa Hakimiyet gazetesi köşe yazarı Serkan İnceoğlu nun bugünkü köşe yazısını buraya koyma ihtiyacı duyuyorum.
Alıntı:
21-04-2007
Güzelyalı’dan açıklayın!


Güzelyalı’dan İstanbul’a başlatılacak olan hızlı feribot seferleri, Yenişehir Havaalanı’nın durumuna düşmesin! İlgisizlik gerekçesiyle sorumluluk Bursa halkına yüklenmesin.
Günde 3 kez gerçekleştirilecek seferler, 27 Nisan’da başlıyor. İstanbul’a artık sadece 75 dakikada ulaşılabilecek. Ancak böylesine güzel bir hizmete sayılı günler kala, yukarıdaki endişemizi, dün bu sütunlara taşıdık.
İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmesi’nin (İDO) uygulayacağı belirtilen bilet fiyat tarifesinin bir haber ajansı tarafından kamuoyuna duyurulmasıyla Bursa halkı hayal kırıklığına uğradı. Bizim de araştırmalar sonucu ulaştığımız aynı bilgilerde, bilet fiyatlarının sürücü dahil taşıtlar için 75 YTL, araçtaki yolcular için 15 YTL, araçsız gelen yolcular için ise 20 YTL olarak uygulanacağı kaydedilmişti.
Ortada, “şaka” gibi bir durum vardı.
Dört kişilik arabalı ailenin Güzelyalı’dan İstanbul’a ulaşımı 127,5 YTL’ye mal olacaktı, ancak diğer mevcut ulaşım alternatifleri, daha ucuz, ekonomik kalıyordu. Oysa hızlı feribotta Yalova’nın tercih edilmesiyle 89 YTL’ye mümkün olan ulaşım, Topçular İskelesi’nden arabalı vapurla 70 YTL, şehirlerarası otobüsle yolculukta ise 79 YTL’ye mal oluyordu.
Bursa kamuoyundaki tepkiyi, dün sütunlarımıza taşıdık.
Cazip alternatif olan Yalova’ya bu kadar yakın olan Bursa’da, hızlı feribot için Güzelyalı’nın tercih edilmesi, söz edilen fiyat tarifesiyle ne derece mümkün olabilecek?
Okuyucularımız, tepkilerini dün de paylaştılar ve kendilerine tercüman olabildiğimiz için teşekkür mesajlarını ilettiler.
Aklımıza ilk takılan soruydu.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, İDO tarafından uygulanacağı sözü edilen fiyat tarifesine itiraz etmiş miydi, edecek miydi?
Başkan Hikmet Şahin’e dün bu konuyu sorduk.
Şahin, fiyat politikasına dair görüşlerin İDO’ya bildirildiğini, bunun üzerine de “değerlendirme” yapılacağına dair kendisine bilgi verildiğini söyledi.
Ayrıca İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy’la görüştük. Çok ilginç bilgilendirmeyle karşı karşıya geldik.
Paksoy, “Güzelyalı” hattı için henüz resmi bir fiyat tarifesi belirlenmediğini, bu nedenle de resmi açıklama da yapılmadığını söyledi. Halbuki İDO’dan önceki gün edindiğimiz bilgi, uygulanmak üzere olan söz konusu fiyat tarifesini kayda almış oluyordu.
Taslak ya da resmi, bir fiyat tarifesinin “masa üzerinde olduğu” izlenimi edindik.
Paksoy, Güzelyalı hattına ait resmi tarifeyi gelecek hafta açıklayacaklarını belirtirken, buna dayanak olarak kurumsal bir çalışmayı gösteriyor:
“İDO hatları, durum ve fiyatları açısından yeniden değerlendiriliyor. Güzelyalı’nın fiyat tarifesi de, bu çerçevede belirlenecek. Birbirlerini köstekleyen, işletme ve bölgesel talep dengelerini bozan bir hat ve fiyat politikası, kesinlikle söz konusu olamaz. Güzelyalı için de bu geçerlidir.”
Paksoy, İDO hatlarına ait birbirlerini dikkate alan yeniden yapılandırma çalışmasının 24 Nisan’da tamamlanacağını, bu aşamadan sonra Güzelyalı hattı için de resmi fiyat tarifesinin açıklanacağını vurguladı.
Güzelyalı’dan başlayacak olan hızlı feribot seferleri, “AK Parti” adına Marmara’nın iki yakasındaki belediyeleri için stratejik ortaklık oluşturmakla beraber, fiyatlandırmada da “siyasi” kararla daha ekonomik bir formül, geri adım atılması ihtimali de söz konusu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da, İDO’nun patronu İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da, bugün Güzelyalı’daki törende olacak.
Bursa’ya özlemi duyulan hızlı feribot seferleri için Bursa Büyükşehir Belediyesi, iskele ve modern terminalini yaptı.
İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, 2 hızlı feribotun 103 milyon dolarlık maliyetinin yanı sıra, gidiş ve gelişte toplam 15 bin YTL tutarındaki akaryakıt giderine de dikkati çekiyor.
Her hizmetin bir bedeli vardır. Üstelik, Bursa olarak İstanbul’a hızlı feribotun olabilmesini çok arzu ettik. Uygulanması için de iki belediyenin işbirliğiyle formül bulundu.
Ama şunu vurgulayalım; Nihayetinde Bursa ve halkının projesi, tıpkı Ankara bürokrasisi gibi, İDO tarafından da İstanbul’da masa başından, tek taraflı ve kadercilikle yönetilmemeli, yönetilemez!
Ayrıca hızlı feribot işletmeciliğinde açık tekel olan İDO’nun, vatandaşı çaresiz bırakıp Topçular’dan kalkan ve daha ucuz ancak yavaş ve külfetli arabalı vapura yönlendirmesi, trafik yüküne yük katacağından pek de “kabul edilebilir” olmayacaktır.
Umarız, bugün Güzelyalı’daki hizmet düğününe gölge düşmez…

www.bursahakimiyet.com.tr



Arda Alkaya
15 yıl önce - Pts 23 Nis 2007, 15:18

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=485995#485995

İletimi okumanızı tavsiye ederim. Yalova 14 YTL, Bandırma 25 YTL iken, Güzelyalı hattının 18-20 YTL civarında bir fiyata sahip olmasını bekliyorum.


Süha
15 yıl önce - Pts 23 Nis 2007, 17:35

Fiyat tarifesinin uygun olması lazım bende yüksek tutarlarsa insanlar gene yalovaya yönelecek yada başka alternatif yollarla istanbula ulaşacaklar ayrıca güzelyalı feribotu yolcu açısındanda baya büyük bir kapasitesi var yani öyle bir orantı sağlaması lazımki bursaya gidecek olan kişi yalova üzerinden değilde direk bursayı tercih etsin.   Yoksa feribotlar bir kaç sene çok boş gidip gelir.    

Süha
15 yıl önce - Pts 23 Nis 2007, 22:45

İşte ücret tarifesi belli oldu:



Misafir a39

4 yıl önce - Cum 25 Ağu 2017, 23:57

Araclarda fiyat yazılmamış aydinlatirsaniz çok iyi olur

Ahmet 2585
4 yıl önce - Cmt 26 Ağu 2017, 00:16

O işler 10 yıl öncesinde kalmış arkadaşım, kimse cevap vermez. Burulaş Budo sitesine girip kendiniz bakarsanız, 5-6 yıl beklememiş olursunuz bence



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara