Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 12:18
İstanbul'da neden Kabataş-Üsküdar veya Beşiktaş-Üsküdar arabalı vapur seferleri yok?



Boğaziçi köprüsünün yapılması ile birlikte Kabataş-Üsküdar arabalı vapur seferleri kaldırılmıştı. Gümümüzde Boğaz köprüsünden geçişler işkence haline geldi. Neden baştaki üstün nitelikli yöneticiler bu seferleri tekrar başlatmıyor? Birkaç yüksek kapasiteli arabalı vapur köprülerin üzerindeki yükü bir nebze olsun alabilir. Yeterli sayıda vapur ile mekik seferleri başlatılabilir. Ufukta yeni bir Boğaz köprüsü görünmüyor. Bari bu şekilde bir ara çözüm yapılsın. Bir köprü 1 milyar $, bir arabalı vapur sadece birkaç milyon $, bunlardan 10 tane alıp mekik seferleri başlatsanız köprü trafiği hissedilir miktarda farkeder.


Süha
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 12:30

İstanbula sirkeci - harem artık yetmiyor ve kaldırmıyor vede sirkeci sahilinde oluşturdugu uzun kuyruklarda cabası.İstanbulda 3 farklı noktada feribot hattı olması lazım ve bu noktalardan kim nereye yakınsa köprü trafigine girmeden karşıya geçebilmeli.Tam noktalar neresi olabilir emin degilim ama böyle bir dağıtım olursa ve fiyatta uygun olursa köprü trafiginde muazzam azalma görülebilir.

kaptan muammer
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 12:43

Alıntı:
Boğaziçi köprüsünün yapılması ile birlikte Kabataş-Üsküdar arabalı vapur seferleri kaldırılmıştı. Gümümüzde Boğaz köprüsünden geçişler işkence haline geldi. Neden baştaki üstün nitelikli yöneticiler bu seferleri tekrar başlatmıyor?

    Boğaz trafiğini rahatlatmak üzere Sirkeci-Harem arabalı vapur seferleri arttırılarak alternatif yeni hatlar düşünülebilir.Şahsi görüşüm eskiden var olan Üsküdar-Kabataş arabalı vapur hattının günümüz koşullarında gerçekleştirilmesi imkansızdır.Üsküdardaki Marmaray ve meydan projesi ile birlikte  buna imkan tanıyacak şartlar mevcut değildir.Şuanda ve yakın gelecekte Üsküdarın mevcut iskele-yer ve trağine ilave olarak arabalı vapur trafiğiyle ulaşım tamamen durur.



Rifat Behar
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 13:07

Üsküdar meydan olması şart değil, başka bir yer de olabilir. Üsküdar olmuyorsa Harem olur, Kadıköy olur veya başka bir yer olur. Önemli olan şu anda sadece Sirkeci - Harem arasında yapılan seferlerin başka noktalar arasında da yapılmaya başlanması. Seferlerin hangi noktalar arasında olabileceği İstanbul'un trafiğini bu hale getiren kafası çok iyi çalışan yöneticilerin işidir.

alikurultay

12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 13:55

Tarihleri tam hatırlamıyorum ancak 5-6 yıl önce Kabataş-Harem arabalı vapuru konmuştu. Pik saatlerde de doluyordu haliyle. Ancak gün ortasında pek sefer yoktu diye hatırlıyorum. Sonra tramvay inşaatının başlamasıyla yakın tarihlerdeydi sanırım kaldırıldı. Araçların toplanma bölgesi servis yolu haline geldiği için kaldırıldığını düşünüyordum.

Ama şöyle bir dezavantajı daha vardı ki o da Kabataş'a kadar gelen birinin yanında bir de yolcu varsa köprüden daha pahalı bir ücret ödeyerek karşıya geçmek istememesiydi. Bu tür hesapları yaparken nedense benzinin bedava olduğunu düşünürüz.

Herhalde çok verimli de bulmadılar netice itibariyle. Eldeki arabalı vapur sayısı da kısıtlı olduğundan tüm arabalı vapurların Sirkeci-Harem hattında çalışmasının daha verimli olduğunu düşünmüşlerdir sanırım. Bakalım İDO'ya katılacak yeni arabalı vapurlarla yeni noktara sefer yapılır mı?



nedimk
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 14:05

Arabalı vapurun yeteceğini hiç sanmıyorum.

Kaba bir hesap yapalım,
Senaryomuzda arabalı vapur sayısı ve seferi o kadar çok olsunki, biri limandan ayrılır ayrılmaz diğeri yanaşsın...

bir vapurun yanaşıp sabitlenmesi ve kapağının açılması 5 dakika
ortalama olarak 30 aracın vapurdan ayrılması 3 dakika
ortalama olarak 30 aracın vapura girişi 4 dakika
aracın kapağını kapatması ve ayrılması 3 dakika

toplam 15 dakika, (bu sürenin hiç bir dayanağı yoktur).

Eğer vapurlar hazır bir şekilde bekliyor ise, 30 araç için 15dk harcamış oluyoruz ki, saatde 120 araç eder.

Köprüden sadece tek yönde sabah ortalama 300.000 araç geçmekte ise 120,  300.000 yanında çok küçük bir rakam.

Fakat bu demek değildir ki arabalı vapurlar yarar sağlamıyor. Daima alternatif yollar bulunmalıdır.

Gerek Üsküdar gerekse Haremden köprü yolu yakın olduğu için trafikte olsa süre çok fazla değişmez(köprü tıkalı ise arabalı vapur sırasıda uzun olacaktır.

Fakat Kadıköy, köprüye çok uzak kalmakta, Kadıköy-Yenikapı gibi trafiği bol yerler için iyi olur.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 14:56
Köprü -vapur karşılaştırma


Alıntı:
Köprüden sadece tek yönde sabah ortalama 300.000 araç geçmekte ise 120,  300.000 yanında çok küçük bir rakam.


Köprüden tek yönde bu kadar araç geçemez, çok iyimser bir hesapla  arabaların arasında
en az 1 saniye zaman olsun , tek şeritten saatte 3600 araba geçer ki bu çok iyimser bir hesap.
Biz gerçekçi olması için 2500 araba/saat dersek, 3 şeritli boğaz köprüsünden  7500 araba/saat
sabah pik saatleri de 7:00 -10:00 arası 3 saat kabul edersek 22,500 araba  tek yönde geçebilir.

Feribot kapasitesine gelirsek ;

Pendik-Yalova hızlı feribotu 112 araç kapasiteli son derece modern ve büyük bir feribot.
Herhangi bir noktada 15 dakikada bir feribot işletirsek  tek yönde saatte
448 araba geçirebiliriz, fena bir rakam sayılmaz, lokal bir rahatlama sağlayabilir.

Bu durumda İ.B.B'nin planları içinde olan 2+2  Göztepe- Kumkapı ( yada yakın bir yer)
otomobil tüp geçişi projesi, istimlak gerektirmediği ve gecekondulaşmaya olanak
tanımayacağı için makul bir proje olarak görülebilir. Esasında 3. Köprünün yapılmaması
koşuluyla ben bu lastik tekerlekli araç tüp geçişi projesini desteklerim, hernekadar
özel otomobil kullanımı teşvik edecek olsa da.
Esasında otomobiller için alternatif Boğaz tüp geçişi, Boğaziçi Köprüsünün ortasından
geçecek bir Metrobüs projesinin yapımını da haklı kılar, arabalar için ayrı bir alternatif
oluşturduğundan dolayı.



nedimk
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 18:13

3-4 sene önce bir televizyon programında, istanbulda bir günde 900.000 aracın kıta değiştirdiğini söylemişlerdi. Bende, bunu tek yöne (900.000/2) oradanda göz kararı azaltma (-150.000) yaptım. Yani toplamda 2 köprünün sabah 2 saati ni gözönüne almıştım.

Ama senin söylediğin gibi düşününce, benim yazdığım rakamların çok uçuk olduğunu anladım. Bundan sonra medyaya güvenip yazmamak gerekiyor, mantıklı olarak düşünmem lazım.

112 aracı 4 dakikada feribota yükleyemeyiz fakat kapasiteyi gözönünde aldığım zaman gerçekten dikkate değer bir oran.

Diğer taraftan, Kadıköy Yenikapı rotasını destekliyorum.


yunus erdem
7 yıl önce - Çrş 28 Arl 2011, 16:28

Bu soruyu ben de çok defalar soruyorum. İstanbul gibi bir şehirde 4 -5 yerde arabalı vapur geçişi olmalı.
Örneğin bir tanesi Kuruçeşme Arena yanındaki Trafik Otoparkı arazisi'nden hemen karşısındaki Polis Evi ve Olgunlaşma Enstitüsü arasındaki parka yapılabilinir. Yada orası uygun değilse Çengelköy'deki boş arazi kullanılarak da yapılabilinir.

Eğer 120 araçlık 4 arabalı vapur kullanılsa saatte 1000 araca yakın taşıma yapılacağına inanıyorum. Bu güzergahın avantajı şu, burada boğaz genişliği çok kısa. Şu an Harem Sirkeci Arabalı Vapur seferi yeni arabalı vapurlarla bile 20 dk sürüyor. Kuruçeşme - Beylerbeyi yada Çengelköy hattının 10 dk süreceğini düşünüyorum.

Ayrıca Sirkeci - Harem hattı Mecidiyeköy - Levent bölgesine gidenlere hitap etmiyor. Bu hat sahil yolundan köprüye katılım için trafikte bekleyen araçlara ilaç gibi gelir. Ayrıca köprüye son girişin üzerindeki baskıyı da hafifletir.

Bence kesinlikle üzerinde durulması gereken bir proje.


YUNUS

7 yıl önce - Çrş 28 Arl 2011, 16:33

Çok güzel fikirde, Harem'den Sirkeciye bir binek aracın geçiş ücreti 10 küsur TL.
Köprüden geçmek daha ucuz..



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM