Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 11:00
İETT Şoförlerine Verilen Trafik Eğitimleri Yeterli mi?



Bu sabah Mecidiyeköy'de yaya geçidinde bir İETT şöförü ile ağız dalaşına girmek zorunda kaldım. Nedeni İETT şöförlerine verilen eğitimlerin eksikliği idi. Konu şu. Trafik ileride tıkalı, şöför nasıl olsa bana yeiş yanıyor diye yola devam ediyor ve körüklü otobüs tam yaya geçidinin ortasında kalacak şekilde duruyor, 5 sn sonra yayalara yeşil yanıyor, tabi yayalar karşıya değil insan gibi hayvan gibi bile geçemiyor. Ben şöföre söyleyecek oldum. Şöförün cevabı, "Bana yeşil yanıyordu bana karışamazsın !" Amerika'da bana söylendiğine göre yeşil yansa da kavşağı veya yaya geçidini tıkalı trafikte işgal ederseniz yüklü bir ceza ödersiniz. Hadi diyelim BU ÜLKEDE TRAFİK Afganistan olmasa da PAKİSTAN seviyesinde. Pekçoğu maganda kültürü aldıktan sonra piyasaya çıkan şöförlerimize bu eğitimi vermemmiz zor değil ama imkansız. Peki binlerce araç çalıştıran İETT şöförlerine neden bu kadar basit bir kuralı öğretemiyor? Eğer bu konu İETT şöförlerinin eğitim programında değilse en kısa zamanda eğitilmelerini istiyorum. Bir körüklünün yaya geçidinin tam ortasında kalmasından daha berbat bir şey olamaz. Bu arkadaşın sayesinde sabahım çok güzel (!) başladı. Umarım devamı hayırlı olur.


Kemal Çevik
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 14:25
IETT'den önce


Rifat bey,

Arkadaşlar

Bu muhteremin zaten Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 190/4/e maddesini bilmesini gerekirdi. Balık çok fena baştan kokuyor aslında.

 
Alıntı:
e) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır


Yönetmeliğin tamamı.
http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/20611.html

Kemal ÇEVİK


kaptan muammer
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 15:20

Cumartesi günü Üsküdar-Soyak Yenişehir yolculuğum sırasında kullanıdığım iki otobüsten ilki 1A Üsküdar-Altunizade arasında 2 defa kırmızı ışık ihlali yaparken ikinci otobüs şöförü 11M hattında ise 3 kez kırmızı ışık ihlali yaptı.İETT şöförlerinde kronik sorun haline gelen kırmızı ışık vurdumduymazlığına eğitim takviyeside yaramamış  



hakan_1970
12 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 23:18

İETT şöförleri ehliyet sahibi olduktan sonra İETT'ye katılıyorlar, dolayısıyla yaya geçidini kapamamaları gerektiğini İETT'ye girmeden önce biliyor olmalılar. Elbette İETT şirket içi eğitimlerle trafik kurallarına uymayı pekiştirmeli, ancak bu hatanın nedenini başka yerlerde aramak gerekiyor.

Maalesef trafiğe bakarak eğitimsizlik ve görgüsüzlük seviyemiz hakkında fikir sahibi olabiliyoruz. Son model jeepler, lüks otolar, son model araçlar bu acı gerçeği maskeleyemiyor.

İstanbul'da onbinlerce özel oto, taksi, dolmuş, minibüs, kamyonet, otobüs vb sürücüleri yaya geçidini işgal etme kural hatasını ve kırmızı ışık yandıktan 3-4 saniye sonra bile yayaların canına kastederek gaza basarak geçme suçunu işliyor.
İstanbul'da yaya olmak trafikte araç içinde olmaktan daha kolay değil.
Bu olumsuzlukları önlemek kanun ve trafik polisinin görevi.
Trafikteki onbinlerce suçu kolayca önlemek mümkün; insan hayatına kastetmekten araç bağlamak, ehliyete el koymak vb.
Kurallara uymayarak başkalarının hakkına kastedenleri gütmenin başka yolu dünyada daha icat edilmedi.
Ancak bunu yapabilmek için temiz bir ahlak, adalet duygusu, biraz cesaret ve en önemlisi insan sevgisine haiz yöneticilerin her tür makam ve görev başında olması gerekiyor.


Zafer Yildiz

12 yıl önce - Çrş 25 Nis 2007, 21:49

İ.E.T.T Şoforleri Duraklarin Bitimindeki, Bu Noktadan Sonra Yolcu Almak Yasaktir Yazisini Göre Göre Neden Hala Durup Yolcu Aliyorlar Bir Çok kez buna bizzat şahit oluyorum..  ve duraklar doluyken de ikinci seritte durmak yolcu almak indirmekte neyin nesi oluyor.. bu cins davranislar trafigi gercekten cok etkiliyor..  ben soforlere verilen egitimleri yetersiz buluyorum..



Zafer Yildiz

12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 08:01

Alıntı:
İ.E.T.T Şoforleri Duraklarin Bitimindeki, Bu Noktadan Sonra Yolcu Almak Yasaktir Yazisini Göre Göre Neden Hala Durup Yolcu Aliyorlar Bir Çok kez buna bizzat şahit oluyorum..  ve duraklar doluyken de ikinci seritte durmak yolcu almak indirmekte neyin nesi oluyor.. bu cins davranislar trafigi gercekten cok etkiliyor..  ben soforlere verilen egitimleri yetersiz buluyorum..


Ya Gercekten cok komik özellikle Taksim Civarinda çalışıyorum..  Otobüs durağının az ilerisinde bu noktadan sonra yolcu almak, indirmek yasaktir yaziyor..  ve otobuscu yolcularinin el kaldirmasiyla durup onlari aliyor..  bunlarin herhangi bir cezayi uygulaması yokmu varsa neden uygulanmıyor, denetlenmiyor..


abhazyalı ugur
12 yıl önce - Prş 14 Hzr 2007, 02:36

arkadaşlar size hangileri rastlıyor bilemem ama Bu şöförlerin hepsine belli aralıklarla Psikoteknik egitimleri ve psikiyatri trafik egitimleri belirli aralıklarla veriliyor diye biliyorum



İBRAHİM DİLBER
12 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 17:11
BİZE BİR ŞEY OLMAZ (!)


Yeterli olduğunu düşünmüyorum.Kaldı ki İETT şöförlerine verilen eğitim bir defaya mahsus olmamalı.Periyodik eğitimler yapılmalı.
Psikoteknik laboratuarından kaç kişinin yararlandığını merak ediyorum.
İETT şöförlerine ilkyardım eğitimi veriliyor diye haberler çıktı.Kaç şöförün istifade ettiğini merak ediyorum.
Ayrıca eğitim verilse bile acaba kaç tane İETT otobüsünde ilkyardım kutusu ve trafik seti var?


Nejat Bilginoglu

12 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 19:56

Alıntı:
Ayrıca eğitim verilse bile acaba kaç tane İETT otobüsünde ilkyardım kutusu ve trafik seti var?


Cıtaroların tamamında var

Ayrıca İETT şöförlerine verilen eğitim ÖHO,Minibüs,Dolmus ve Taksi Şöförlerinede Verilmelidir


Şükrü Ekler

11 yıl önce - Prş 01 Ksm 2007, 14:42

Nejat Bilginoglu arkadaşımıza katılıyorum. İETT şöförlerinden önce ÖHO, minibüs ve taksi söförlerine sıkı bir eğitim ve denetleme getirmek gerekmekte. Özellikle ÖHO'leri minibüsler gibi sanki durakları yokmuşcasına olur olmadık yerde yolcu almak için kafalarına göre duruyorlar, o durma ve kalkma sırasında ise trafiği birbirine katıyorlar. Minibüsler ise ya daha fazla yolcu alabilmek için aşırı yavaş gidiyor ya da diğer minibüsler ile yarış içinde oluyor ve minibüsün sürat limitini zorluyorlar ortasını bulana ne mutlu!...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM