Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
A.Nibal
15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 14:44
BUR » A7.47. Çatalfırın Köprüsü Kaldırılabilir mi?






Olay Gazetesi'nden Ahmet Emin Yılmaz'ın bugünkü yazısı :
http://www2.olay.com.tr/yazarpage.php?yazar=Ahmet ...id_no=2984
Yazının bir kısmı :
Alıntı:
Kent trafiğinde...
En önemli tıkanma noktasını Fevzi Çakmak Caddesi`nden gelen trafikle Altıparmak Caddesi`nden gelen trafiği buluşturan Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi üzerindeki viyadük oluşturuyor.
******************
Gördüğümüz kadarıyla Çatalfırın Viyadüğünü yıkıp kaldırmakta yarar var.
Ancak...
Bunun kararını da yalnızca viyadüğün yıkımıyla sınırlı tutmamak gerekiyor.
Viyadük kalkınca......
Fevzi Çakmak Caddesi`nden Şehreküstü`ye ulaşan, oradan Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi`yle Veledisaray Camii önüne gelen araçlardan dileyen sola dönüp Çakırhamam`a doğru çıkabilirken, dileyen de sağa dönüp Çatalfırın`dan Altıparmak Caddesi`ne devam edebilir.
*****************
Fakat...
Araçların sola dönüp Çakırhamam`a çıkabilmeleri için, Cumhuriyet Caddesi çıkışındaki YKM binasıyla viyadük arasında kalan bölümün de tek yönlü kullanılması gerekir.
Yani...
Cumhuriyet Caddesi`nden çıkan araçların aşağıya doğru gelmemesi gerekir.
Bunun için de...
Kent trafiğine yönelik radikal önerinin ikinci ayağında Cumhuriyet Caddesi`nin araç trafiğine kapatılması yer alıyor.
**********
Buna karşılık...
Heykel`den Altıparmak Caddesi`ne gidecek araçlar, İnönü Caddesi`nden inip Demirtaşpaşa Üstgeçidi`nden Haşim İşcan`a dönebilir, buradan da Çatalfırın`a ulaşabilirler.
*************
Cumhuriyet Caddesi`nin araç trafiğine kapatılalarak yayalar için cazibe bölgesi haline getirilmesi, cadde üzerinde çarşı alışverişinin canlandırılması ........
*****************
Bu öneri dikkate alınırsa iki noktada sorun yaşanabileceği de göz önüne alınmalı.
Birincisi...
Araçların İnönü Caddesi`nden inip Demirtaşpaşa köprüsünden Haşim İşcan`a dönüşlerinde sıkışma olacağı şimdiden belli. Bunun için de, projeyle birlikte o dönüşü genişletip rahatlatmak gerekiyor.
İkincisi...
Kervansaray Oteli ile eskiden Bursagaz adını taşıyan Akpa arasındaki yaya geçidinde günün her saatti büyük bir yaya yoğunluğu oluyor.
Trafik düzeni değiştiğinde, yeni bir tıkanma noktasına yol açmamak için bu yaya geçidini yeraltına almak gerekecek.
******************
Bursa kamuoyunun tartışması isteğiyle gündeme getirdik.


A.Nibal
15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 14:51

Daha önce Bursa-Ulaşım başlığındaki Cumhuriyet Caddesi'nin trafiğe kapanması, Altıparmak'ın tek yöne çevrilmesi ve Altıparmak'tan raylı sistemler geçirilmesi üzerine açılan tüm başlıklarda aslında kilit nokta bu köprüde ve yazıda belirtilen bağlantı yollarında belirmişti.

Şimdi bir de biz inceleyelim WowTurkey'de, bu köprü kaldırılabilir mi?

Bu başlık cevaplandıktan sonra diğer konuların da çorap söküğü gibi arkası gelecektir.


En son A.Nibal tarafından Pzr 15 Nis 2007, 16:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Batur

15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 15:49

İşel’in yazısında, Çatalfırın’dan Heykel’e kadar olan kısmın tek yöne çevrilmesinin ve Cumhuriyet caddesinin trafiğe kapatılmasının, F.Çakmak caddesindeki yoğunluğa pek faydalı olacağını düşünmüyorum ama diyelim ki böyle bir uygulama yapıldı, o zaman Çatalfırın viyadüğünün kaldırılması yerine Şehreküstü’nden Setbaşı’na kadar uzanan bir raylı sistem için hazır viyadük olarak kullanılabilir diye düşünüyorum.

Ebru K.Türk
15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 16:30

Hep, Hanlar Bölgesinin açılmasını ve Atatürk Caddesi-Altıparmak hattının araç trafiğine kapanmasını istemişimdir ve bu tip bir uygulamanın Bursa'yı ne kadar değiştirebileceğini düşünmüşümdür.  

Fakat ortadaki gerçekler yüzünden en azından Altıparmak veya Atatürk Caddelerinin ikisinin ya da en az birinin bile araç trafiğine kapanması imkansız.   Buna karşın Bursa'nın da araç trafiğine kapalı, İstiklal Caddesi benzeri bir caddeye muhakkak ihtiyacı var. İşte bu noktadaki duruma uyan, tek uygulanabilir alternatifi olan yol Cumhuriyet Caddesi'dir bence de. NEDEN?

Çünkü; Cumhuriyet Caddesi şu anda trafiğin akamadığı ve akmasının da artık mümkün olmadığı bir caddedir. Aksine giriş ve çıkışları ile özellikle de doğu yönündeki girişi ile Atatürk Caddesinden gelen trafiği de kilitlemektedir. Atatürk Caddesinden İnönü Caddesine inen araçlar, Cumhuriyet Caddesine girmeye çalışırken geriye doğru tüm akışı durdurmakta. Üstelik bu giriş noktasındaki Tarihi Cami, Han ve Hamam kalıntıları yüzünden bölgede bir genişletme de mümkün değil bence. Cadde üzerindeki tekstilcilerin veya burayı kullanan dolmuşların olur olmaz park yapmaları genel trafik akışını da zaten 2 şerit olan caddede iyice zora sokmaktadır.

Bu caddenin ise Haşim İşcan Caddesi gibi çok daha büyük bir alternatifi varken tüm merkezin trafiğini bu denli kilitlemesine izin vermeye devam edilmesindense araç trafiğine kapatıp bir alt cadde olan Haşim İşcan'a yönlendirilmesi sayesinde hem trafiğin rahatlayacağına hem de Bursa'da çok büyük bir ihtiyaç olduğunu düşündüğüm yaya trafiğine açık uzun bir caddenin oluşmasını sağlayacağına inandığımdan A.Emin Yılmaz'ın yazısındaki fikri şahsen mantıklı, olumlu ve uygulanabilir görüyorum.    

Sadece en çok dikkat edilmesi gerektğini düşündüğüm nokta ise; Demirtaş End. Msl. Lisesi önündeki giriştir.

Çünkü İnönü ve Haşim İşcan'ın kesiştiği bu köprülü kavşak noktasında aynı zaman Ankara Yoluna devam edecekler ile Gökdere yönüne dönecek araçlar da olacak. Yani tam burada yol 3'e ayrılıyor. Halen burada varolan BursaRAY B Etabı şantiyesi alanını kullanıp İnönü Caddesinden Haşim İşcan girişine ait olan kısmı biraz genişletip, elden geçirmek gerekli. Aksi halde bu nokta büyük sorunlar çıkartabilir. Bu kısımda bir düzenlemeye de gidilmesi halinde gayet de güzel olacağı inancındayım.  


hakanda
15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 21:23

Gerçekten güze bir düşünce ama Ebru hanımın dediklerine katılıyorum. Çünkü viyadükteki sorun Demirtaşpaşa EML'ye kayacaktır. İkiside 1'er şeritli ve girişleri dar. Her zamanki gibi Altıparmak caddesinden yukarı çıkacak araçlar yine doğrudan Haşim İşcan'a giremeyecek. Atatürk Caddesini dolaşıp öyle inecek. Bu çok zor. Bu proje sadece Şehreküstü meydanını rahatlatmaya yönelik.
Ama yine de iyi. Çok İhtiyacımız var.


Haşim İşçan 23Nisan'da açılacakmış!
Televizyonda duyurdular.



Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 22:31

Alıntı:
Şimdi bir de biz inceleyelim WowTurkey'de, bu köprü kaldırılabilir mi?


Mevcut caddeler bile şu haliyle yetmezken yok Çatalfırın köprülü kavşağını kaldıralım,yok şu caddeyi trafiğe kapatalım demek pek de mantıklı olmuyor bence.Mevcut trafik düzeninde herhangi bir caddeyi trafiğe kapatmak trafik probleminin çözülmesine katkıda bulunmayacağı gibi kapatılacak caddeden geçen araç trafiğinin yönlendirildiği caddeleri de kilitleyeceğinden sorunun çözümlenmesine pek de katkıda bulunulmayacağı açıktır.

Hadi Ebru Hanım'ın dediği gibi Cumhuriyet Caddesi araç tarafiğine kapatılsın ve araç trafiği (nihayet)tekrar açılacak olan Haşim İşcan Caddesine yönlendirilsin.Sonuç ne olur biliyormusunuz?Haşim İşcan Caddesinin Fomara Meydanına birleştiği kavşaktaki tam 70 saniye yanan kırmızı trafik ışığı yüzünden bu cadde taa İnönü Caddesiyle birleştiği viyadükten itibaren sıkışır kalır.Bu sıkışıklıkta bir yandan Heykel tarafından inen trafiği etkilerken bir yandan da Yıldırımdan gelen trafiğin de sıkışmasına yol açar.Ee ne oldu şimdi Cumhuriyet Caddesini trafiğe kapatarak buradaki trafik sıkışıklığını engellediniz ama bir taraftan da araç trafiğini yönlendirdiğiniz diğer bir caddedeki trafik akışını içinden çıkılmaz bir hale getirdiniz.Ne yani bu şimdi trafik problemine bir çözüm mü oldu sizce?Hayır olmadı tabiiki.Bursa da trafik probleminin çözülmesi için yapılacak şey mevcut bir caddeyi trafiğe kapatmak olmamalı.Bu trafik problemini çözmüyor bilakis daha da içinden çıkılmaz bir hale getiriyor olayı...

Haa birde şu çatalfırın köprülü kavşağının kaldırılması konusu var.Ben şimdiye kadar bu kadar mantıksız bir teklif duymamıştım hiç bu konuda.Zamanında masraf edilerek yapılmış ve bence çok da işe yarayan bir kavşağı tekrar masrafa girerek kaldırmak hem de bunun yararlı olup olmayacağının tam olarak belli olmadığı bir ortamda kaldırmak bence çok büyük bir hata olacaktır.

Sonuç olarak Bursa daki trafik probleminin çözümü mevcut olanı iptal etmekten değil mevcut olanın üzerine ne eklenebilir sorusunun yanıtında yatıyor.

SAYGILARIMLA,
CEM TELGEREN


uğurkoç

15 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 13:34

Kaldırılmamalı bence , aynı dönüşün yerden yapıldığını düşünürsek daha çok sıkışır.

Bence oraya ne yapsalar , o trafik sıkışıklığı gitmez. Çözüm şehir merkezini ovaya kaydırmak. Az çok FSM bulvarı Atakent o civarlar planlı programlı .

Bursanın şu anki şehir merkezi bir kaç bin yıllık haliyle arabaya göre planlanmamış. Ama ova otomobilden sonra yerleşime açıldı.

Tabakhaneler , merinos fabrikası vs gibi dönüşümlerle ovaya kayabilir bursa merkez.
Ayrıca sanayiyiyde daha uzağa taşısınlar. Şehrin göbeğinde o sanayi Bursanın gelişimini engelliyor. Hem de büyük fabrikalar şirket merkezleri istanbulda olduğundan İstanbula veryorlar vergiyi.Bursanın havasını kirletip , düzeninide bozmaları cabası.

Artık dağ eteğine tırmanılmasın. Eski merkez turizme açılsın.


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Pts 16 Nis 2007, 22:00

Çatalfırın köprüsünün yıkılmasını bu aşamada ben de gereksiz görüyorum.Bursa'nın merkezi bölgelerindeki trafiği çözecek çok köklü projeler üretirsiniz de köprüyü yıkalım dersiniz anlarım.Ama orayı yıkarak trafiği nasıl rahatlatacaklarına ilişkin çözümler göremiyorum.

Cumhuriyet caddesinin kapatılıp trafiğin Haşim İşçan'a yönlendirilmesinin zor olacağını düşünüyorum.Ancak zaten daracık olan Cumhuriyet Caddesi'nde bir de araçların (trafiğin) olmasını çok mantıksız buluyorum.O cadde bir şekilde trafiğe kapatılmalıdır.Öyle tarihi ve yayaların yoğun olduğu bir yolu araçsız bırakmak çok hoş olurdu.

Hepimiz artık ancak çok köklü çözümlerle  o bölgelerin rahatlayabileceğini  biliyoruz.Fomara'dan Haşim İşcan'a girerken sağ tarafta kalan yapıların yıkılıp yolun şimdikinin 2-3 kat daha geniş hale getirilmesi durumunda en azından orada bir rahatlama olacağını ve belki de Cumhuriyet Caddesi'nin açılmasını kolaylaştıracağına inanıyorum.İnönü Caddesi'nden girişlerde daha akıcı olur böylece.


ERCAN AKGÜNGÖR

15 yıl önce - Sal 17 Nis 2007, 00:47

Arkadaşlar bence köprünün yıkılması değil de trafiğin tek yönlü olması olabilir gibime geliyor. Neden derseniz. Bir kere Omangazi Meydanına sadece iki yönden araç geleceği için ve Haşim işcan caddesi de normal akışına döneceği için bekleme süresi o kadar uzun olmayacak aksine geçiş süresini uzatacaklardır. Bu yüzden bence oradaki trafik sışıklığı sadece yayalar için bir çözüm bulunmasına kalıyor. Zafer plaza için YKM arkasından dönüş yapan araçların da trafiği tıkamadığını düşünürsek (Tek yön olduğu için direk zafer plazaya giriş yapılabilecek) hatta heykele çıkış yönünde Cumhuriyet caddesinden gelip yolun sağ tarafındaki duraklara geçmek isteyen otobüsler de olmayabilir. (Haşim İşcan'ı otobüsler için mecburi yön yaparsak). Çok gerekirse Cumhuriyet caddesini ters yöne çevirerek Atatürk caddesi yoğunluğunu bile azaltabiliriz.
Tabi bunlar benim aklıma gelenler. Mutlaka fikirleri daha geliştirenler olacaktır. Belkide yanlış düşünüyor olabilirim. Ama tartışarak en doğru noktaya gelmek mümükün. Köprünün ortadan kaldırılması diğer arkadaşların dediği gibi hem külfetli hemde gereksiz.
Ne demişler bir şeyin nasıl yapılamayacağını herkes anlatır. Önemli olan nasıl yapılacağını anlatmak.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 02:59

Çatalfırın Köprüsü'nün törenle açılacağı günün sabahı (bir Ramazan günüydü ve Cum'a'ydı. Açılış da Demirel tarafından yapılacaktı galiba), sahur yemek için İstanbul'dan geceyarısı yola çıkarak, İskender'in bulunduğu Setbaşı girişine çıkmak üzere, otomobille bunun üzerinden sabah doğmadan geçmiştik. Daha törene 12 saat kadar vardı. Tek şeritli bir köprü bana çok garip gelmişti. Otomobilin ilerlediği yol 1 şeride müsaade eder bir görüntüdeydi. Yine de bu haliyle bile, Bursa'ya çok hizmet verdi Çatalfırın Köprüsü... Camii'nin görünümünü rezil etti ama, akışı hızlandırdı bir nebze...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara