Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ugurayaz
12 yıl önce - Cum 13 Nis 2007, 02:46
[İST-A4.17] - Korsan Dolmuşçuluk



Çok uzun düşündüm, böyle bir topic açılmalı mı açılmamalı mı diye ve nihayet açılması gerektiğinde karar kıldım.

Malumunuz üzere bazı servis araçları (özellikle Şişli-Bostancı-Kadıköy-Taksim civarı) ellerinde hiçbir belge, izin yada tebliğ olmadan servis çeker gibi korsan yolcu taşımacılığı yapmaktadırar. İşlerine geldiği zaman (yolcunun bol olduğu saatlerde) yola çıkarak çeşitli söylemlerle yolcu toplayarak vatandaşa bir nevi hizmet vermektedirler.

Birçoğunun plakası alınıp haklarında defalarca rapor ceza ve işlem yapıldığı halde bugün de işlerine devam edebilmektedirler. Hiçbir vergi yükümlülüğü bulunmayan bu araçlar 4.00 YTL gibi bir fiyatla yolcu taşımacılığı yaparak hem belediye hem de halk otobüslerine büyük darbeler vurmaktadırlar... Belki satırlar dolusu çeşitli nedenler yazılabilir yanlış olan...

Gelin bu konuyu enine boyuna tartışalım, korsanı bitirmek için neler yapabiliriz bunları konuşalım... Unutmayalım ki korsan da bir hırsızlıktır...


abhazyalı ugur
12 yıl önce - Cum 13 Nis 2007, 03:00
her ğün


koca mustafa paşadan beyazıd arası çalışan ve hatta tranvay hattını kullanan korsan dolmuşlar var arkadaşlar

Burç

12 yıl önce - Cum 13 Nis 2007, 12:20

Alıntı:
bu araçlar 4.00 YTL gibi bir fiyatla yolcu taşımacılığı yaparak hem belediye hem de halk otobüslerine büyük darbeler vurmaktadırlar...


Bu fiyatla nasıl "büyük darbe" vuruyorlar anlamadım.
Hani 1 YTL olsa ben de binerim, çok da iyi olur.
Biraz rekabet olsa ucuza ve daha kaliteli seyahat ederiz, sigara içmeyen taksi dolmuş şoförü yok.



ugurayaz
12 yıl önce - Cum 13 Nis 2007, 17:05

Alıntı:
Bu fiyatla nasıl "büyük darbe" vuruyorlar anlamadım.
Hani 1 YTL olsa ben de binerim, çok da iyi olur.
Biraz rekabet olsa ucuza ve daha kaliteli seyahat ederiz, sigara içmeyen taksi dolmuş şoförü yok.


Şimdi üstadım normal dolmuş fiyatlarının aynı güzergah üzerinde 4.75 Ytl olduğunu düşünürsek otobüslerin aynı mesafeyi 2.60 YTLye katettiklerini de varsayarsak yolculuarın aradaki 1.40 YTLlik farkı önemsemeyip İETT ve ÖHOlara darbe vurduğunu varsayıyorum.

Eğer korsan taşımacılıkla rekabet olacaksa varsın olmasın, çünkü adı üstünde korsan. Yani nasıl ki sanatçılar çıkıp haklarını aramak için korsana hayır diyolarsa bu olay da tıpkı o. Bir yanda hiçbir vergi vermeyen bir servis aracı diğer bir yanda vergisini ödeyen ihaleyle alınmış vew karşılığında yüklü bir meblağ ödenmiş kar amaçlı bir ÖHO yada devletin bir iktisadi teşebbüsü İETT. İnanın 1.30 YTLden daha ucuz bir ulaşım olamaz şu şartlarda...


hakan_1970
12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 00:01

Dolmuş şöförleri korsanlara göz açtırmazlar gibi geliyor bana.
4 YTL ise, oldukça yüksek bir fiyat bence de. Ben şahsen otobüs varken hayatta dolmuşa binmem, 4,75 YTL'lik dolmuş ücreti bile çok pahalı.
Vergi vermediklerinden vatandaşın korsanı tercih etmemesi gerekiyor, iyimser düşünürsek.
Ardından yasaların bu tür haksız kazançlara engel olması gerekiyor.
İETT / ÖHO'lerinin de daha hızlı ve sefer aralıklarının sık olması gerekiyor.
Yolcuyu da incelemek gerekli, neden tercih ediyor diye. Bir keresinde Kızıltoprak'tan Taksim'e gidecektim, maalesef Taksim'e yarım saate yakın bekledim, boş araç gelmedi. Eskisi gibi düzenli bir 124 Mecidiyeköy de yok artık, acaba bazı saatlerde arz talebi  karşılamadığı için mi yolcu bunları tercih ediyor?
4 YTL korsan araç için fahiş fiyat, bu fiyatla bence 2,5 YTL lik İETT/ÖHO seyahatine rakip olamazlar. Yeter ki yolcu otobüsünün saatinde geleceğini bilsin, yeter ki tıkış tıkış gitmesin, yeter ki yer bulsun, seferleri sık olsun.



:BARIŞ:

12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 00:19

Sanırım geçen yıl idi..

E-5 'de ilerliyoruz bitane sivil mercedes-sprinter minibüs durakta durdu.Kapıyı açtı birisi bağırıyo tuzla tuzla tuzla  

Kendi kendime "vay korsancılar" demiştim.

Şimdi o geldi aklıma


Eray Falay
12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 00:44

benimde sahrayıcedid te geldi bi adam J9 ile gelip iett fiyatına mecidiyeköy şişli taksim ve bazende beşiktaş taksim diye bağırıp dolduruyordu aracı bi kaç kez hatta adam bağırdıktan sonra binmeyeceğim halde benide ısrarla bindirmeye çalışmıştı sonra onu arkadan gelen köprü hatlarından birine söyledim adamı linç ediyorlardı bi dahada görmedim o korsancıyı.
Ama dövmek sorun değil tabi ki o korsancı bunu sürekli yapıyormuş meğer ve kimse bulamıyormuş birde teşekkür etti arac sahibi bana snrada herkes gideceği yere gitti



kaptan muammer
12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 12:03

Kadiköy-Pendik hattında çalışan 16-D çift katlı Özel Hat Otobüsleri Kadiköy dönüşlerinde belli noktadan sonra fiyat kırıp 1 Ytl'ye yolcu taşımaktadırlar. Çiftehavuzlar,Selami çeşme mevkinden bindiğim bu çift katlıların muavinleri "Kadiköy 1 Ytl" diye bağırıp duraklardan yolcu topluyorlar.Aynı güzergahtan Bostancı-Kadıköy dolmuşlarına bindiğinizde ise 1.30 Ytl ödüyorsunuz.
Yolcu lehine olan  fiyat kırıp otobüslerini doldurmaya çalışan çift katlılar fiyat tarifeli altında çalışarak bir nevi hatlı korsan yolcu taşımacılığı yapıyor.Kadıköyden aktarma yapılmadığı taktirde avanjlı olan bu sistem bayağı  talep görmektedir.Ama yasal olup olmadığı tartışılır.


hakan_1970
12 yıl önce - Cmt 14 Nis 2007, 23:40

Alıntı:
belli noktadan sonra fiyat kırıp 1 Ytl'ye yolcu taşımaktadırlar.

Kendine tahsis edilen hatta yolcu taşıma hakkına sahip bir araç bunu yaptığı için korsan demek doğru değil bence.
Ben bu tip uygulamaları, vergisi ödenmek kaydıyla takdirle karşılarım.
Bilindiği gibi marketler, uçak biletleri fiyatları vb sektörlerde rekabet gereği vatandaş yararına kampanyalar, fiyat kırarak müşteri kazanmaya çalışma vb satış taktikleri uygulanıyor.
Aynı şey niye şehir içi ulaşımda olmasın?
Mesela ÖHO 'leri fiyatlarını 1,1'e çekseler daha çok yolcu toplayıp sürümden daha çok gelir elde edebilirler. Aynı şey taksi ve dolmuşlar için de geçerli olmalıdır.
Kanuni düzenlemeyi bilmiyorum ama sistemin vatandaş yararına bu tip ucuzlamalara izin vermesi, tekelleşip anlaşarak fiyat artırma vb uygulamaları da önlemesi gerekir. Bu amaçla belediyeler bir taban ve bir de tavan ücret belirleyip gerisini pazar şartlarına bırakabilir. Bence bu iş için geç bile kalınmıştır.
Şehir içi ulaşımda fiyatın sabit ve tek tip olması vatandaşın aleyhinedir.
Devlet vergisini son kuruşuna kadar almalı (gerekirse aynı ücretlilerden aldığı gibi söke söke almalı), taban ve tavan fiyatı belirlemeli, gerisini özel sektöre ve vatandaşın tercihine bırakmalıdır.


ugurayaz
12 yıl önce - Pzr 15 Nis 2007, 23:04

Alıntı:
Kadiköy-Pendik hattında çalışan 16-D çift katlı Özel Hat Otobüsleri Kadiköy dönüşlerinde belli noktadan sonra fiyat kırıp 1 Ytl'ye yolcu taşımaktadırlar. Çiftehavuzlar,Selami çeşme mevkinden bindiğim bu çift katlıların muavinleri "Kadiköy 1 Ytl" diye bağırıp duraklardan yolcu topluyorlar.Aynı güzergahtan Bostancı-Kadıköy dolmuşlarına bindiğinizde ise 1.30 Ytl ödüyorsunuz.
Yolcu lehine olan  fiyat kırıp otobüslerini doldurmaya çalışan çift katlılar fiyat tarifeli altında çalışarak bir nevi hatlı korsan yolcu taşımacılığı yapıyor.Kadıköyden aktarma yapılmadığı taktirde avanjlı olan bu sistem bayağı  talep görmektedir.Ama yasal olup olmadığı tartışılır.


İhale bedeli ödenmiş ve gerekli mercilere vergisini ödeyen araçlar nasıl korsan kapsamına giriyor anlamadım, bu da sizin çıkardığınız bir korsan olsa gerek. Çift katlı araçlar Bağdat Caddesi boyunca istediği otobüs durağından yolcu alabilirler. Fiyat meselesi ise doğrudur, alınmaktadır. Fakat bu fiyat biletin 1 YTL olduğu dönemden kalma bir fiyattır ve yolcular bu fiyatı böyle bildiklerinden o hatta kimse  1.30 vermez. Yapılan uygulama yanlıştır ama kesinlikle korsan yolcu taşımacılığı değildir. Nasıl ki dolmuşçular yolcuları otobüslere kaçmasın diye korsanlar üretmişse, Çift Katlılar da dolmuşların yolcuyu kaldıramadığı saatlerde dolmuş yolcusu almaktadırlar. Maksat yolcu, korsan dolmuşçuluk yapan servislere ve dolmuşçuluk yapan ticari taksilere alışmasın. Amaç budur fakat dediğim gibi alışılagelmiş bir fiyat olduğu için kimsenin de itirazı olmamaktadır. Bunun bir örneğini de Tuzla- Topkapı hattında görebilirsiniz...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM