Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 19:54
Marmara Denizi İçinde RO-RO Taşımacılığı


Marmara Denizi içinde; "Mudanya-İstanbul" arasındaki RO-RO taşımacılığının faydaları, hayata geçirilebilirliği ve işlerliği hakkındaki çeşitli bilgileri ve önerileri bu başlık altında toplayacağız.

Akın KURTOĞLU


Süha
7 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 19:59

Akın abi galiba bu taşımalıcığı istanbul lines adında bir firma kamyon,otobüs ve araba taşımacılığı yapıyordu ve elimde makina olmadıgından fotoğraf falan çekemedim ama araç kuyrugunu gördüm haremden - bandırmaya taşımacılık yapıyordu.Gemide kırmızı renkteydi büyük ro ro gemisiydi.Galiba bu olayda İDO dan önce davranmışlar.

Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 20:21

Marmara Denizi üzerinden geçen doğu-batı istikametli yük taşımacılığı konusunda ellerinde verileri olanlar bu başlık altına adıgeçen dataları iliştirirlerse, arzın zemininin oluşmasında çok kıymetli veriler yerine geçeceklerdir. Ayrıca; Asya-Avrupa geçişli taşımacılık konusunda da detaylı bilgilere sahip olmuş olacağız.

Akın KURTOĞLU


Süha
7 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 22:35

Haydarpaşa-Bandırma Yeniden !
Alıntı:


Serhat Feribot İşletmeciliği’ne ait M/F Sancak S feribotu Haydarpaşa-Bandırma limanları arasında İstanbullines markası ile 14 Ocak’ta seferlerine başlıyor.

İstanbullines HAYDARPAŞA–BANDIRMA Feribot Seferleri Başlıyor!

Serhat Feribot İşletmeciliği’ne ait M/F Sancak S feribotu Haydarpaşa-Bandırma limanları arasında İstanbullines markası ile 14 Ocak’ta seferlerine başlıyor. Kamyon, Otobüs ve Tırlar için 7 Saatlik İzmit Körfezi trafiği 5 Saatlik Ekonomik İstanbullines seferleri ile tarihe karışıyor.

İstanbullines uluslararası yolcu taşımacılığındaki bilgi ve tecrübesini şimdi de Marmara denizine taşıdı. Marmara’daki özellikle yük araçlarının oluşturduğu kara trafiğini rahatlatacak M/F Sancak S feribotu 14 Ocak’tan itibaren Haydarpaşa-Bandırma seferlerine başlıyor. İlk seferini saat 12:00 de Haydarpaşa’dan Bandırma’ya doğru yapacak olan M/F Sancak S; 400 araç ve 1.400 yolcu kapasitesi ve 18.700 Ton taşıma kapasitesi ile Türkiye’nin sahip olduğu en büyük Türk bayraklı feribot. Haydarpaşa-Bandırma Hattının özellikle Ege’den olmak üzere Anadolu’dan İstanbul yönüne doğru yoğunlaşan yük taşıyan büyük araç, otobüs ve otomobil trafiğine ekonomik ve hızlı bir alternatif olması bekleniyor.

Konforlu Feribot M/F Sancak S

Marmara denizi çevresinde özellikle tır, kamyon, otobüs gibi araçlarının oluşturduğu trafiğe büyük rahatlatma sağlaması beklenen Sancak S; yataklı duşlu kabinleri, kafeteryaları, yemek salonu, sineması, uydu yayınlı tv li dinlenme salonları, açık güvertesi ile Marmara Denizinin en konforlu araç-yolcu feribotu.

Körfez Trafiğine Çözüm Ekonomiye Katkı

Sancak S’in Haydarpaşa-Bandırma seferlerine başlaması’na ilişkin İstanbulines’ın sahibi Serhat Feribot İşletmeciliği ve Turizm A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Kaptan Salih Zeki Çakır şöyle konuştu “Artık araçlar İzmit Körfezi’ni dolaşmayacaklar. Ya da Topçular- Eskihisar arasından geçmek için zaman kaybına da uğramayacaklar. Bandırma - Haydarpaşa- Bandırma hattında büyük ulaşım rahatlığı getiriyoruz.” M/F Sancak S’in her türlü konfor ile donatıldığını belirten Çakır; yolcu otobüsleriyle, Anadolu’dan İstanbul’a yük getiren ve Anadolu ve İstanbul Hali’ne sebze, meyve taşıyan kamyonlar için mükemmel bir ulaşım ağı kurduklarını belirtti. Tatil dönemlerinde ve yaz döneminde İstanbul’da oturanlar yada yük taşıyanlar için Haydarpaşa’dan çok güzel bir ulaşım imkanına kavuştuklarını ve İstanbul’a gelmekte olan her türlü araç için benzersiz bir kolaylık tesis ettiklerini vurguladı. M/F Sancak S feribotu vereceği hizmet ile İstanbul çevresinde trafiği rahatlatmanın yanında hem yakıt tasarrufu ve hem de araçların karayollarına verdikleri zararlar ve sebep oldukları kazaları önleyeceğ için ülke ekonomisine ve çevreye büyük fayda sağlayacak.

Hızlı ve Ekonomik Yoldan İstanbul’a

Günde İstanbul’a giren ortalama 5.000 kamyonun önemli bir kısmı Ege ve Marmara bölgelerinden geliyor. Bu hat ile birlikte bu araçlar 7 saatlik yoğun İzmit körfezi trafiğini dolaşma eziyetinden kurtuluyorlar. Özellikle İstanbul Bayrampaşa ve Kadıköy haline meyve taşıyan ve zamanla yarışan kamyon ve tırlar için Sancak S Feribotu aynı zamanda ekonomik taşıma fiyatları ile de cazip. Sancak S’te bir otomobil 70 YTL, 7,5 Metrelik bir kamyon 160 YTL, 8,5 Metrelik kamyon da 170 YTL karşılığında Marmara’yı geçebilecek. Üstelik bu fiyatlara şöförler için bir öğün ücretsiz yemek dahil.

Kaynak: http://www.denizhaber.com/index.php?sayfa=habgst&id=3109

Güncel Sefer Tarifesi:


İnternet Sitesi: http://www.istanbullines.com


Erhan Aydoğdu
7 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 22:43

Selamlar...
Geçen yıl Marmara Ereğlisi - Bandırma arasında Ro-Ro taşımacılığı başlamıştı..Martaş Demir Çelik limanına özel yanaşma rıhtımı yapıldı onun için ama ne hikmetse gemiyi bir kez olsun göremedim..Aslında karayollarının yükünün hafiflemesi içn güzel bir alternatif  gibi gözüküyor.Tabi ne kadar çalışır hat bilinmez.Acaba iptal mi oldu diye düşünmeye başlamıştım.Ta ki limanın girişinde Ro-Ro tabelasını görene kadar.Tabela olduğuna göre hat çalışıyor diyorum.Ben bu konuyu iyice bir araştırıp tekrar güncel verileri aktaracağım.
Bu pek güncel değil ama böyle bir hattın varlığını onaylıyor.Hatta Marmara Ereğlisi-Bandırma / Marmara Ereğlisi - Gemlik şeklinde iki hat söz konusu...

Link :
http://www.roder.org.tr/TR/NEWS/new_detail.asp?fNews_ID=3534
Saygılarımla...


mehmetkonyar

7 yıl önce - Cmt 21 Nis 2007, 23:55

Aslında bizim bu kara trafiği yoğunluğundan sonra Marmara'da Esenler Otogarı gibi işleyen limanlara ihtiyacımız var. Artık bir yolcu gerek Bursa gerek de İstanbul'dan binsin, uzun da sürse, bir yere denizden gidebilmeli. Sadece Marmara'da değil, Ege ve Akdeniz'e de yayılmalı bu strateji. Hem ucuz hem de keyiflidir deniz yolculuğu. İstanbul artık kara trafiği açısından kan ağlıyor. Keza denizi ve raylı sistemleri geliştirmediğimiz sürece insanları artık havan topuyla bir yerden diğer yere fırlatmaktan başka çözüm yok gibi görünüyor. Lafın kısası İDO'nun yaptığı iskeleler haricinde artık şehirlerimizin de nasıl otogarlar varsa o nitelikte limanlara ihtiyacı olduğu.

Kısa vadede ise şu önerileri sunuyorum:

1) Mevcut limanlar ortalama 2 gemi kapasiteli olduğu için aynı anda 2 geminin yanaşmasına ve kalkmasına izin verebilir.

2) Kara trafiğini hafifletmek üzere Tekirdağ-Bandırma ya da Çanakkale-Bandırma hattını öneriyorum.

3) İstanbul Pendik'te hali hazırda işlek bir limanımız var. İtalya Trieste limanına çalışıyor. Buradaki gemiler sadece tır kabul ediyor ve gördüğüm kadarıyla pek de boş gitmiyorlar. Bu gemiler yolcu alacak şekilde olursa Türkiye'nin İzmir'den sonra İtalya'ya yolcu taşıyan bir kapısı daha olacağını düşünüyorum.

Ayıptır söylemesi Avrupa'da azıcık gezmişliğim vardır. Çok uzakta değil Ege'nin hemen öbür yakasında, komşuda iyi bir deniz ağı var. Biz neden yapmayalım?

Mehmet,


ozcan alemdar
7 yıl önce - Pzr 22 Nis 2007, 00:16

2003-2004 yıllarında Mudanya Ambarlı arasında Yaşar Ağa isimli mütevazi bir roro çalışıyordu. İşleri çok iyiydi her seferi full doluydu. İşler iyi gidince bu gemi tersaneye çekildi ve büyütüldü. Büyük haliyle de işleri iyiydi. Daha sonra Firma sahibiyle Mudanya Belediyesi arasında anlaşmazlık çıktı. Seferler gemlik e kaydırıldı, fakat orada tutmadı. Şimdi sanırım Bandırma tekirdağ arasında çalışıyormuş. Elimde 1 adet internetten bulduğum resmi var.



(+)


Mutlu Kocak

6 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 03:18

Son dakika:

Bu gemi batti. (Istanbullines) 68 yarali, 1 olu, 30 kisi de kayip. Istanbullines.com su anda kapali.


Metin Taşkın Aşkın
6 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 03:39

Marmara N Ro-Ro Gemisinin batması bizim Marmara Denizindeki RO-RO taşımacılığı heveslerimizi ve hedeflerimizi engellememeli.

Önceden Bandırma ya da Mudanya istikametinden İstanbul istikametine giden yük taşıyan ağırvasıta araçları tek gidiş-tek geliş yollarda nasıl arkalarında konvoy oluşturup ağır ağır giderlerdi.

Bugün ise iki geliş-iki gidiş olan yollarda çok yük taşıyıp ağır haraket eden yük taşıyan araçlar, birbirlerini geçmek için yine yolları kapatıyorlar. Üstelik yolları da bozuyorlar.

Bu krizi, daha güvenli ve gelişmiş RO-RO gemilerine yatırım yaparak fırsata dönüştürmeliyiz. Birde karayollarında, kamyonların ve TIR'ların neden olduğu kazaları ve kayıpları incelediğimizde, Marmara Denizinde RO-RO Taşımacılığına daha da önem verilip, geliştirilmesi gerektiği ortaya çıkıyor.


İBRAHİM DİLBER
6 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 01:18

Şahsen Marmara Denizi başta olmak üzere RO-RO taşımacılığının geliştirilmesi gerektiğini düşünen biri olarak kazaya çok üzüldüm. Yani olayda meydana gelen , can ve mal kaybının yanında olaya bir de bu yönüyle üzüldüm. Yine de bu olaydan ders çıkartılarak eksiklerin giderilmesini ve RO-RO taşımacılığının yaygınlaşması gerektiğini düşünüyorum. İddialar genelde dengesiz yükleme yapıldığı ve halat başta olmak üzere emniyet tedbirlerine yeterli özen gösterilmediği üzerinde yoğunlaşıyor. Ayrıca zamanında alarm verilmediği, filika ve can yeleklerinin faaliyete geçirilmediği belirtiliyor. Tabi olay henüz soruşturma aşamasında.
Ülkemizde özellikle uluslararası düzeyde yıllardır RO-RO taşımacılığı başarılı bir şekilde yapılıyor. İtalya'ya yoğun seferler yapılıyor. Uluslararası Kara Nakliyecilerimizin iştirakleriyle büyük RO-RO şirketleri kuruldu. İnsanın aklına "acaba uluslarası düzeyde gösterdiğimiz hassasiyetleri kendi içimizde yeterince göstermiyor muyuz?" şeklinde bir soru takılıyor malesef.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara