Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 12:38
[İST-C6.33] - Şişhane-Yenikapı Arasına Alternatif Bir Metro Bağlantı Önerisi



Bu tartışmaya molozlardan ötürü yazı yazmamaya yemin etmiştim ama gene yazıyorum. Bu metro mevcut haliyle olamayacak galiba. Olamayacak ama söyleyemiyorlar. Benim bir önerim var.

 

(+)


Yeni bir güzergah saptadım. Yepyeni bir de proje...
Yeni bir Unkapanı köprüsü yapıyoruz. Ortasından metro geçiyor. Yeni köprünün yeri şimdiki tersanenin olduğu yer. Böyle bu gereksiz tersaneyi de Haliç'ten kaldırmış oluyoruz... Kırmızı renkli metro hattı çok kıymetli duvarları yıkmadan ters yöne doğru yönelip yeni köprü ile Haliç'i aşıyor. Unkapanı'nın bir yerinde tekrar yeraltına girip kazılmış durumdaki tünelle birleşiyor. Böyle Haliç üzerinde 2 değil bir köprü oluyor. Görüntü kirliliği ortadan kalkıyor. Sur kurtuluyor. Yeni bir köprümüz oluyor. Unkapanı köprüsü de bayağı eskidi hem de estetiği SIFIR. Tersane kalkmış oluyor. Unkapanı tarafındaki durak yeri biraz daha manalı bir hale geliyor. Eskisi (Küçükpazar) manasız bir yerdi. Ne Eminönü ne Unkapanı.....

Veya... eski projeyi hepten iptal ediyoruz.. Haliç'i geçen metro tarihi yarımadaya girdikten sonra yeraltına giriyor ve Sirkeci'ye gelerek Marmaray ile transfer yapıyor ve yerüstünden mevcut banliyo hattını takipederek Yenikapı'ya gidiyor. Bu şekilde bu metronun kapasitesini azami şekle sokup Sirkeci/Eminönü  gibi merkezi bir yeri metroya dahil etmiş oluyoruz. Bu hatta zaten bir güzergah problemi vardı. Unkapanı/Küçükpazar biraz sapa kalıyor. Şehzadebaşı (Vezneciler) güzel bir konum ancak yapılamıyor. Yenikapı ise sadece şehirlerarası deniz otobüsü ile yolculuk yapacaklara yarar. Ayrıca Levent Taksim metrosunu Marmaray'da daha ileri bir noktada kesiştirerek Üsküdar'a gideceklere zaman kazandırmış oluyoruz. (Yenikapı yerine Sirkeci).

Küçükpazar ile Yenikapı arasında açılmış olan tüneller ne olur bilemem ancak burada zaten Şehzadebaşı sorunu var. Burada da tarihi eser problemi var. Bu istasyonda da çivi çaktırmıyorlar. Bu şekilde radikal bir değişiklik çok faydalı olacak bence. Sirkeci'de Marmaray için zaten kazı yapıldığından bir değişiklikle yeni bir istasyonu buraya dahil edebiliriz. Umarım Kadir Bey veya Refet Bey bu sayfayı okuyordur.

Buna ne dersiniz?


En son Rifat Behar tarafından Çrş 04 Nis 2007, 14:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 14:39

Rıfat Bey,

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=418859#418859 linkinde de gördüğünüz gibi ben yeni bir köprüyle ilgili aynen sizin belirttiğiniz güzergaha yönelik fikrimi beyan etmiştim.

Bana göre Atatürk Köprüsü yıkılıp yenisi yapılmalıdır. Bu şart. Sizin bu görüşünüzü destekliyorum.

Yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir husus şu: Anıtlar Kurulu daha önceki kararında metro için yeni bir köprü yapılmasına izin vermemişti. Bu yüzden İBB de Atatürk köprüsünün yıkılarak yerine metro geçişini de kapsayacak bir köprü yapılmasını kararlaştırmıştı. Hatta Da Vinci tasarımını bu köprüde hayata geçireceklerdi. Kazılmış olan tüneller de atıl hale geleceğinden bakım amaçlı olarak kullanılacaklardı.

Daha sonra ise İBB yeni köprüye yeşil ışık yaptı ve İBB de mevcut güzergahı korumaya ve Atatürk Köprüsünün batısına yeni bir köprü yapmaya karar verdi. Da Vinci tasarımını bu köprüde uygulayabileceklerini belirttiler. Bu şekilde, baya bir masraf yapılan o tünellerin atıl durumda kalması önlenecek. Bu yüzden hem karayolu hem de metro geçişli köprü yapma düşüncesini rafa kaldırdılar.

Benim demek istediğim şu; İBB bu fikri tekrar gündeme getirmeyecektir. YAni metro geçişi için yeni bir köprü yapacaklar. Ama Şu anki Atatürk köprüsü adına hiç de yakışmayacak derecede çirkin ve trafik akışı açısından da kötü konumlandırılmış. Ben yine de yıkılması ve yerine yenisinin yapılmasını öneriyorum. Bu konudaki görüşlerinizi daha önceden açmış olduğum başlığa yazarsanız sevinirim.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 16:46

Rifat Beyin önerisi mantıklı ama bu öneriye göre etüd , proje vs. derken 2-3 sene daha kaybettirir ki işler iyice çıkmaza girer.

Galata Surları aşılabilecek bir konu diye ianmak istiyorum ama ortada bir beceriksizlik olduğu kesin.


Herkes birbirine topu atıyor ve suçluyor.


Metro İBB ve A.Kurulu arasında oyuncak haline geldi.


Ahmet Den.
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 16:53

Bugun karşılaştığım olağandışılıktan bahsetmek istiyorum,
Sabahtan itibaren arka arkaya tam üç turist gurubu bu surun yerinin tarifini Perşembepazarı esnafından istedi, son gurubun peşine takılıp merakımı gidermek istedim ama en son iki bayan turist (Almanca konuşuyorlardı) ana caddenin karşı taraftan suru görebilecek şekilde sadece fotoğraf çekti ve oradan ayrıldı. Hadi hayırlısı.


Rifat Behar
15 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 17:34

Alıntı:
Rifat Beyin önerisi mantıklı ama bu öneriye göre etüd , proje vs. derken 2-3 sene daha kaybettirir ki işler iyice çıkmaza girer.

Galata Surları aşılabilecek bir konu diye inanmak istiyorum ama ortada bir beceriksizlik olduğu kesin.


Herkes birbirine topu atıyor ve suçluyor.


Metro İBB ve A.Kurulu arasında oyuncak haline geldi.


2-3 sene sürmez. Rezilliği kapatmak için gece gündüz çalışırlar. Temeli 1 sene içinde atarlar. 3 senede bitirirler. Böylece metro çok daha optimum bir hale gelir. İçinde Taksim'den sonra şu istasyonlar olur:

Şişhane
Unkapanı
Sirkeci veya Eminönü (mevcut 2 altgeçit rehabilite edilerek istasyon girişi için uygun hale getirilebilir (mi); yeraltından ayrı bir koridor açılarak Marmaray'a bağlanabilir)
Cankurtaran
Kumkapı
Yenikapı

eğer bunu öndeden görselerdi Seyrantepe'de ayrıca depo sahasına gerek kalmazdı. Sirkeci'de boşalacak tren hattından bolca yer çıkacak nasılsa.

Bu şekilde bir taşla pek çok kuş vuruyoruz. Ben sadece yeni bir fikirle ortaya çıktım. Daha cesur arkadaşlar Yapılamayan Taksim - Yenikapı metrosu için alternatif önerilere adı altında yeni bir başlık açıp bu tartışmayı oraya taşıyabilir. Neden bu güne kadar bunu yapmadık?

Biraz daha geliştirdiğim fotoğraf şöyle:

Lacivert ve siyah 2 adet alternatif güzergah. Sirkeci'den sonra devam edip Yenikapı'ya ulaşıyor
Sarı Marmaray güzergahı
Yeşil yapılamayan mevcut plan



(+)




Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 15:18

Siluet miluet derler yaptırmazlar bu şekilde Rifat Abi.Öneriler çok ama bir türlü hayata geçmedi gitti.


Sahi 1 Nisan'da köprü inşaatına başlayacaklardı ne oldu ?


Bu inşaatın bakanlığa devredilmesini öneriyorum.


AST-ÜST ilişkisiiçinde yapılabilir.Bkz.Marmaray.....


Marmaray'da 20.000 metrekare alanda Yenikapı arkeolojik kazıları neredeyse bitme noktasına geldi.Burada 1 metrelik duvar sorun oluyor.


messiah_haktan

15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 15:24

Bir tane Hummer cip kiralayip bu duvara bindirmek lazim yoksa bu sorun cözülmeyecek. Cok gülünc bir olay bütün Istanbul gecekondular ile dolu, tarihi yarim ada yikik dökük binalar ve perisan halde olan eserler ile dolu iken neye benzedigi bilinmeyen bir duvar yüzünden kac yildir bekliyor Istanbul halki! Hummer tek cözüm derim..  

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 17:35

http://forum.arkitera.com/kent/9983-istanbul-kara ...alizm.html

Linkte örnek almamız gereken bir olay


Bir geceyarısı operasyonuyla aşılır tüm engeller


Örnekleri var.Sanki yapmadıkları bir şey mi ????


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 17:39
arkadaşlar


arkadaşlar bir iş makinasının bir geceliği ne kadar tutalım biz yıkalım yoksa  bu iş çok uzar

Uğur1
15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 21:16

Bugün kanal D haberlerde surlara verilen zararları gösteriyordu.. Adamlar üşenmemiş surların üzerine 3 kaçak kat çıkmış.. Kaçak diyorum bilmeden ama heralde tapusu yoktur.. Cami duvarlarını çamaşır ipi asmak için kullanıyorlar..  Restorasyon edilmemiş medreseleri çöplük olarak kullanıyorlar..

Ama İBB bir kaç metrelik suru delmek için kılı kırk yarıyor..

Surların üstünde oturan adam alenen suç işliyor.. Hani suçu işleyip gitmiyor yerinden..

İstanbul halkına deseler ki bu surlar metro yapımını engelliyor bu yüzden trafiklerde çile çekiyorsunuz.. Değil o surun bir kaç metresi surlar komple yokolur ordan.. Ama metronun yapıldığını bilmeyen sürüyle insan var..



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM