Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
gökhan_ist
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 21:54
İstanbul Anadolu yakasında tramvay nerelere uygun olur?



1-Bağdat Caddesi*Kadıköy-Bostancı arası
2-Havaalanı-Formula1-maltepe parka yapılacak 600 dönümlük tesis
3-Minibüs caddesi-Bağdat Caddesi sahil yoluna
4-Üsküdar-Harem-Göztepe tramvay olabilir.

ama anadolu yakasında medeniyetleşme olmadığından yağmalama olayları yaşancağından yerüsütne raylı sistem yapımı için fazla güzergah söyleyemiyorum.mesela sultanbeylide tramvayı düşünün.Siz nereleri öngörürsünüz


En son gökhan_ist tarafından Pzr 08 Nis 2007, 13:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Muhammet ÇOLAK
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 22:12

Kadıköy-Pendik arası minibüs yoluna,
Üsküdar-Ümraniye
Üsküdar -Kadıköy

İnsan akışının yoğun olduğu bu bölgelerde Metrobüs yada raylı sistemin şart olduğunu düşünenlerdenim....

Alıntı:
anadolu yakasında medeniyetleşme olmadığından

Bir istanbulluya yakışmadı


En son Muhammet ÇOLAK tarafından Cmt 07 Nis 2007, 22:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


OSMAN TUNCA
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 22:12

Ne demek medeniyetleşme olmamış Anadolu yakasındakiler mağara devrindenmi bu zamana ışınlandılar

Çağrı Tekin

15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 22:54

Anadolu Yakası Avrupa'ya göre daha medenidir.Sebebi de Anadolu'nun bir ticaret değil de yerleşim merkezi olmasından ileri gelir.Anadolu'nun yerleşimi Avrupa'ya göre daha düzenlidir.Yağmalama olarak neyi kasteddiğini anlayamadım.Yani rayları falan mı sökecekler,istasyonlardaki kent mobilyalarını mı çalacaklar,trenleri mi götürecekler?
Herneyse bunları geçersek,Anadolu Yakasında ;
Bağdat Caddesi'ne Tramvay istemiyorum.Metro olsa daha güzel olur.
Göztepe-Harem-Üsküdar güzergahında ise bir kaç sorun var.Öncelikle Harem Otogarı kaldırılma planları var.Yani Harem'in ulaşımdaki payı azalacak.İleride Marmaray ile Göztepe-Üsküdar arasına raylı sistem açılacağından yolu daha uzaktan almak saçma olur.
Minibüs Yoluna yapılacak Tramvay çok istenyor ancak buna sıcak bakmıyorum çünkü özellikle Erenköy istasyonundan sonra mevcut demiryolu minibüs yolunun çok yakınından geçiyor.Çok isteniyorsa Sahrayıcedit-Kadıköy arasında yapılır.Ayrıca söylemek istediğim bir şey de şu.Eğer yolun yan taraflarında alan olsa belediye öncelikle burayı 3x3 6 şerit yapardı.Ancak yok.Belli yerlerde kaldırımlardan çalabilirler ancak o kadar.
Kadıköy-Üsküdar tramvayı da Marmaray ve Kadıköy-Kartal metrosundan sonra zaten gereksizleşecek.
Üsküdar-Ümraniye arası şu anda ihale aşamasında olmalı.Yolcu sirkülasyonunun yoğun olduğu bu hatta metro daha iyi olurdu.
Önerebileceğim fazla yok.
Kartal Metrosu Kartal'dan sonra tramvay olabilir.Kurköy'e kadar öyle gider.
Marmaray istasyonları ile Kartal metrosu arasına da tramvay kurulabilir.


Kemal Çevik
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 23:05
Bir bakalım


Alıntı:
1-Bağdat Caddesi*Kadıköy-Bostancı arası


Biraz nostaljik olur ama, Marmaray'dan sonra pek bir anlamı kalmayacaktır.

Alıntı:
2-Havaalanı-Formula1-maltepe parka yapılacak 600 dönümlük tesis


Bu güzergahı çıkaramadım  

Alıntı:
3-Minibüs caddesi-Bağdat Caddesi sahil yoluna


Bunu da  

Alıntı:

4-Üsküdar-Harem-Göztepe tramvay olabilir.


Mamaray'dan aktarma Kartal metrosu var ya, bir de buna bence gerek yok.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



gürkan okat
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 23:47

Bağdat caddesi üzerine tramvay yada metro yapılması bence trafiği rahatlatmaz. Hattı kullanan çok insan olsa da burdaki insanların son model arabalarını evde bırakıp tramvaya biniceklerini hiç sanmıyorum. Yani trafiği rahatlatmayacağı için pek bir işe yaramaz bu hat. Bağdat caddesinde trafik sıkışıklığı hep olacaktır.

Bence minibüs caddesine kesinlikle tramvay yapılsın (Bostancı-Kadıköy arasına). Marmaray'ın direk cadde üzerindeki yolculara pek bir yararı olucağını sanmıyorum. 10 saniyede bir minibüs geçen bir caddede kimse marmaray hattını kullanıcam diye dakikalarca yürümez. Üstelik binlerce apartmanın, dükkanın, bir üniversitenin olduğu bu yolda yapılacak tramvay kısa sürede kendini amorti edecektir. Ayrıca banliyö treni bu caddeye yakın da niye her 10 saniyede bir geçen minibüslerin içleri tıka basa dolu? Burası çağdaş bir ulaşımı hakeden en baştaki güzergahlardan biridir. Minibüs mafyasının cebine giren milyonlarca ytl de belediyenin cebine girmiş olur.

Bunun dışında marmaray bostancı istasyonu - kadıköy kartal metrosu bostancı istasyonu arasına ve burdan da kuzeye devam eden bir hat da yapılmalıdır.


OSMAN TUNCA
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 23:56

Bana görede öncelikle Harem kalktıktan sonra nereye gideceği önemli.Üsküdar-Ümraniye ve Kadköy-Kartal hatları kesinlikle Yeni Anadolu Otogarına bağlanmalıdır. Ümraniye Tepeüstünden en azından Çekmeköye kadar uzatılması lazım.Kartaldan daha sonra Pendik ve Tuzlayada uzatılabilir.


Bu arada yeni otogarımızada isim bulmuş olduk

YENİ ANADOLU OTOGARI.


Enes A.
15 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 01:04

Metrobüs Kadıköy-Tuzla E-5 koridoruna tramvay ise Kadıköy-tuzla minibüs caddesi'nde olabilir ya da benim hayalim böyle

Çağrı Tekin

15 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 01:19

Alıntı:
...Ayrıca banliyö treni bu caddeye yakın da niye her 10 saniyede bir geçen minibüslerin içleri tıka basa dolu?...


Şu anki banliyo trenleri en sık saatlerde 15 dakikalık aralıklarla çalışıyorlar.Ayrıca trenlerin konforu ve güvenliği tartışılır(ki benim için minibüslerin yanında Ferrari gibi kalır bu trenler   ).Marmaray yapıldığında 5 dakikada bir sefer olacağına göre minibüs yerine Metroyu tercih edenlerin artacağı kesindir.Ayrıca istasyonlar ile minibüs yolu arasına otobüs konulabilir.Böylece yeni bir raylı sistemin kurulmasına gerek kalmaz.


Enes A.
15 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 02:34

Tek isteğim epimizin şu minibüs ve halk otobüsü belasından bir an önce kurtulmamız



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM