Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
safakis
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 00:24
Ankara EGO ulaşım kartları aktarma süresi yeterli mi? [ANK ]


“Ankara Şehiriçi Ulaşımı” ile ilgili olarak,
çeşitli altbaşlıkların gruplandırılarak listelendiği
yandaki indeksten faydalanabilirsiniz:
ANKARA KENTİÇİ ULAŞIM İNDEKSİ


Ankara'da yatay şekilde yayılma sürüyor, mesafeler uzuyor... İstanbul'da akbil nasıl 1 saat aktarma sağlıyorsa (ki İstanbul için yeterli değil aslında. Atina ve Washington'dan biliyorum, 90 dakika bu tür süreler) Ankara'da da bu süre 1 saat olmalı diye düşünüyorum; ki amaca ulaşılsın. Ya sizler?


m.yolaşan

10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 08:49

Bu süre Atina' da bile 1,5 saat. Mesafeler uzun, trafikte yoğun olunca hiçbir işe yaramaz. Ayrıca İstanbul için 1 saat hiç yeterli olmuyor. Eskiden Ankara' da biletçili dönemlerde aktarmalı bilet dönemi vardı. O dönemde 40 kuruş olan tam bilet alınırken, Aktarmalı tam bilet 50 kuruştu. Sadece ilk binilen hatta binilemezdi ve biletin üzerinde hat numaraları vardı, biletçi hangi hattın otobüsüne binmişsen o hattın üzerini sabit kalemle işaretler, diğer hatta 24 saat içinde herhangi bir zamanda istediğin zaman binebilirdiniz.

kibarfeyzo
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 17:48

metrodan otobüse binince ikinci kez bilet parası veriyoruz, çünkü zamanında yetişmek aktarmalar için imkansız... gerçekten metrodan semtlere servis olacağına otobüsler olsa ikinci defa bilet parası vermez, kızılaydan otobüs değiştirebilirdik.. çok zaman altınparktan batıkentin herhangi bir mahallesi 2 bilet, oysaki metrodan çıkınca kısa sayılabilecek bir mesafe için ikinci defa bilet parası vermek istemiyorum..

buna şöyle bir çözüm getirilebilir diye düşünüyorum, manyetik kartlarda sabit aktarma süreleri olacağına, her hat için ilave ek süreler verilebilir, yada bedava ulaşım hakları sağlanabilir... mesela metro çıkışlarında başka bir otobüse binmek için aktarma süremiz doldu ise biletten düşmeli ama semtlere giden servis sağlayan otobüslere bindiğimizde manyetik bilet okuyan bilgisayar, metrodan çıktığımızı anlayıp, ikinci defa bilet parası düşmemeli.. ama elbette metro ile otobüse binme zamanı arasında belli bir süre olabilir, 10 dakka yeterlidir sanırım, aksi halde metrodan çıkıp, saatlerde batıkentte işini görüp, alışveriş yapıp da bedava otobüse binilmesine ben de karşı çıkarım...

bence belirli metro duraklarında, (batıkent gibi, ivedik gibi vb..) servis sağlayan otobüslere bu şekilde ayarlama yapılabilir, halk da mağdur edilmez... yakında metro ağımıza yeni duraklar eklenecek, misal çayyolu, eryaman, keçiören... çok sayıda servis otobüsü lazım olacak.. onca yoldan gelip de, kısa bir mesafe için tekrar para vermekle aktarmalı bilet kullanmanın bir anlamı kalmıyor, zaman kısıtlı, hava şartları, günün saatler, yetişme telaşı içinde elimiz mahkum biniyoruz..



mali06
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 17:55

kesinlikle yetersiz diyorum.millet metrodan inince koşa koşa gidiyor.bu da komik görüntüler oluşturuyor.bir başkente yakışmıyor ama 1 saat makuldür diyorum

Enes Zengin
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 17:56

Aktarma süresi istanbulda uzun süreden beri 90 dakika

Alper Minaz
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 18:28

Aktarma süresi en asgari 60 dakika olmalı. Keçiören'den Bilkent'e veya Balgat'a giderken keçiören-kızılay arası sabah saatlerinde ortalama 40 dakika sürüyor. güvenparka varış ve oradaki otobüslerin hareket saatlerini beklemek 10-15 dakika bu da yetmiyor haliyle. 60 dakika şimdilik uygun olur.
Yaşlılar bedavaya binince zarar etmeyen belediye 15 dakika için de zarar etmez herhalde.



006mehmet

10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 22:25

valla bence de süre uzatılmalı

farukaytac
10 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 22:43

Arkadaşlar bana göre Ankarada aktarma süresi  45dk.dan belki 60dkya uzatılabilir ama daha fazla uzatımasından yana degilim.Çünkü Ankarada İstanbul kadar veya Atina kadar diger gelişmiş ve trafigi çok yoğun olan şehirler  kadar trafik yoğunluğu yok.Buda Ankarada belirlenen sürenin son derece makul bir süreolduğunu ortaya koyuyor.

m.yolaşan

10 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 06:59

Alıntı:
Ankarada belirlenen sürenin son derece makul bir süreolduğunu ortaya koyuyor.
Burada düşünmeden bol kepçe yazmak kolayda, bunu yazan arkadaş hehalde merkeze yakın yerde oturuyor. Uzak mesafelerden gelen, örneğin Sincan' dan, Çayyolu' ndan, Ataşehir' den, Etimesgut' tan, Eryaman' dan, Kayaş' tan, Kazan, dan gelenler ne yapacak. Onlar Ankara' da yaşayan halktan sayılmıyormu nazarınızda. Metro yapımı yüzünden sadece Bahçelievler' de açıktan 15 dakika kayıp var. Buraya 45 dakika yeterli derken biraz orada oturanlarıda düşünün lütfen. Artık Ankara merkezden ibaret değil.

Yiğit cas
10 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 13:49

Alıntı:
mesela metro çıkışlarında başka bir otobüse binmek için aktarma süremiz doldu ise biletten düşmeli ama semtlere giden servis sağlayan otobüslere bindiğimizde manyetik bilet okuyan bilgisayar, metrodan çıktığımızı anlayıp, ikinci defa bilet parası düşmemeli.. ama elbette metro ile otobüse binme zamanı arasında belli bir süre olabilir, 10 dakka yeterlidir sanırım, aksi halde metrodan çıkıp, saatlerde batıkentte işini görüp, alışveriş yapıp da bedava otobüse binilmesine ben de karşı çıkarım...

En mantıklı çözüm bu kesinlikle. Metro besleme hatlarına metrodan inişin ardından 10 dakika süreyle biniş ücretsiz olmalı. Bence aktarmalı yolculukta aksayan konu bu, eğer vakit uzatmasına gidilirse belediyenin zararı olur ama Çayyolu, Keçiören gibi yerlere metro ulaştıktan sonra besleme hatlarında bu hakka sahip olunması sorunları ortadan kaldırır. Ayrıca metro kullanımını arttırır.

Hatırlarsınız eskiden zaten besleme hatları ücretsizdi. Ama özellikle Batıkent içi dolaşım için otobüs kullanımı fazla olduğu için kaldırıldı.

Metro hattının ulaştığı yerlere ayrı otobüsler konulmasını ise mantıklı bulmuyorum, bu hem metro kullanılırlığını azaltırken hem de şehiriçi trafiğe bir eksi olarak yansıyor. Ama mesela Eskişehir yolu ile İstanbul yolunu birbirine bağlayan hatlar olmalı.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet