Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
turker ustun

15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 19:15
BUR » A1.51. Connecto'ların Giremediği Yollara Küçük Otobüsler Alınmalı




Ben sürekli olarak 4/i hattını kullanıyorum... Sürekli olarak yolların dar olmasından dolayı otobüsler sıkışmakta park etmiş araçlarla daha da daralan yollarda hizmet vermektedirler... Bu haliyle mercedes 0302ler bile sıkışırken ikarularla nerdeye yollar adım başı tıkanıyor... Belediyenin buna benzer yollara küçük otobüs alacak kapastesi bulunmakta bu otobüslerle trafikte rahatça ilerleyebilecektir... Bu gibi yolları olan hatlarda burdan konuya yazabilir...Saygılarımla...


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 19:32

Galiba 4/İ hattıyla benzer yerleri dolaşan bir de 4/A hattı var. O hatta minibüs tipli araçlar var. Onların da tipini beğenmiyorum   Ama Bursa'da çok virajlı, dar sokakların olduğu, yeni yol genişletmelerinin tarihi yapılar veya topgrafik şartlar yüzünden de pek mümkün olmadığı eski hisar içi semtlerde bence de modern bir tipte olması şartıyla ufak araçlar çözüm olabilir. Yalnız yine de küçük araç alınması yerine keşke mümkün olsa da yollar büyütülse isterdim.  

turker ustun

15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 21:36

Keşke böyle bir imkan olsa 4/i hattında öyle yollar var ki bir otobüs her seferinde teyet geçiyor... Yolları genişletmek istersek bursanın en eski mahallesini yok etmek tarihi dokuyu fok etmek gerekir...

şu resimdeki otobüsler kullanılmak için uygundur.. Çünkü bu yerde otoranalr yaşlılardan oluşuyor... Alçak taban olması uygundur...




 


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 17:31

Aslında, yalnızca Bursa'nın değil, tüm büyükşehir belediyelerinin otobüs parklarının hiç değilse; %5-10'u midibüs kapasitesindeki araçlardan oluşmalı... Hem, dar bölgelere girişleri kolay olur, hem de yolcu kapasitesi nisbeten az olan hatlarda verim sağlarlar...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 18:43

Bursa da Bursaray Besleme hatlarında çalışan yeteri kadar küçük otobüs var zaten.Şu yapılabilir:6F,9 ve türevleri,48 gibi yoğun yolcu trafiği olan hatlara Conecto konularak bu hatlardan çıkan küçük otobüsler Conectoların ve diğer otobüslerin giremediği dar yolların hatlarına aktarılabilir.Ancak yukarıda söylediğim hatlar sözleşmeli olarak Küçük Halk Otobüsü işletmecilerine devredildiğinden benim önerimin hayata geçirilmesi biraz zor sanırım.Bu konuda ayrıntılı bilgiyi ve herhangi bir çalışma olup olmadığını bize en iyi Erkut bilgi verebilir.



turker ustun

15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 20:07

Bizim mahallemizde halk otobüslerin randımanlı çalışmayacağından çünkü gece 8.00 den sonra yolcu sayısın azaldığından halk otobüslerin belli vakitten sonra çalışmayacağı tahmin edebiliyoruz... Keşke hatlar ihale ile satarken bölge bölge mesela nilüfer bölgesinin hatlarını tek şirkete satılsaydı...

Salih Kuş

15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 20:57

Alıntı:
Keşke hatlar ihale ile satarken bölge bölge mesela nilüfer bölgesinin hatlarını tek şirkete satılsaydı...


şuan nilüfer ve tüm batı yakasına toplu taşıma işi yapanlar BURUTAŞ adı altında bir anonim şirket kurdular. ayrıca bahsedilen hatlarda bursaray ilk çıktığında kullanılan midibüs türü araçlar kullanılabilir.


erkut
15 yıl önce - Sal 10 Nis 2007, 12:29

Alıntı:
Bursa da Bursaray Besleme hatlarında çalışan yeteri kadar küçük otobüs var zaten.Şu yapılabilir:6F,9 ve türevleri,48 gibi yoğun yolcu trafiği olan hatlara Conecto konularak bu hatlardan çıkan küçük otobüsler Conectoların ve diğer otobüslerin giremediği dar yolların hatlarına aktarılabilir.Ancak yukarıda söylediğim hatlar sözleşmeli olarak Küçük Halk Otobüsü işletmecilerine devredildiğinden benim önerimin hayata geçirilmesi biraz zor sanırım.Bu konuda ayrıntılı bilgiyi ve herhangi bir çalışma olup olmadığını bize en iyi Erkut bilgi verebilir.



Cem Abi senin dediğin bir uygulama batı bölgesinde yapılması şimdilik zor gibi gözüküyor. Ancak biz bugünlerde otobüs üreten firmalarla irtibat halindeyiz. 10,5 metrelik otobüsler için fiyat alıyoruz. 6-F,9-D,48 gibi yoğun hatlarımızda bu 10,5 metrelik otobüslerin yeteceği kanısındayız.

Biz BURUTAŞ olarak bu 9 metrelik otobüslerin Bursa'lı vatandaşlarımıza layık olmadığını tecrübeler sonucu öğrendik; ama hemşerilerimizden biraz zaman istiyoruz. 9 metrelik araçlarımızın çoğunun borcu bitmedi,esnafımızın durumu gerçekten kötü. Esnafımız bu durumdayken 10,5 metrelik otobüslerinde borcuna girmesi şu an itibariyle imkansız. Ama 5-6 ay sonra borçlarımızı bitirelim  BURUTAŞ olarak biz bu 300 aracımızıda değiştireceğiz.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 10 Nis 2007, 18:25

Alıntı:
biz bugünlerde otobüs üreten firmalarla irtibat halindeyiz. 10,5 metrelik otobüsler için fiyat alıyoruz. 6-F,9-D,48 gibi yoğun hatlarımızda bu 10,5 metrelik otobüslerin yeteceği kanısındayız.


Güzelyalı'ya çalışan sarı Tezeller yapımı otobüsler 10,5 mt. lik değil mi?Sözü geçen yoğun yolcu talebi olan hatlarda çalıştırılmak üzere 9 mt.lik otobüslerin 10,5 mt.lik otobüslerle değiştiştirilme çalışmalarını alkışlamak gerekiyor. Bu konuda yeni gelişmeler olursa Erkut bizi bilgilendirir herhalde.Bu arada benden Burutaşçılara bir öneri:Yeni alınacak otobüslerin de renkleri Conectolar ya da Güzelyalı Otobüsleri gibi sarı renkte olsun.Böylece hiç olmazsa renk konusunda biraz olsun standart yakalanmış olur.


S.Keskin
15 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 00:05

Benimde tavsiyem 9.5 metre almaktansa standart 12 m lik solo otobüsler alınsın. 48 9/D gibi hatlara anca 12m'lik  hatta körüklü otobüsler yeter.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara