Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara EGO Mercedes O345 ve O345K Otobüsleri Hakkında Bilgiler, Görüşler, Fotoğraflar [ANK ]
« önceki   123 ... 101102103   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
orhuncet
10 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 18:34
EGO'nun Mercedes O345 ve O345K Otobüsleri Hakkında Bilgiler, Görüşler, Fotoğraflar [ULAŞIM]


 
                       MERCEDES O345K


 


En son orhuncet tarafından Sal 03 Nis 2007, 23:16 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


A.Şafak

10 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 18:43

Bence bu araçlar ego'nun aldığı en güzel araçlardan.Hem tek basamaklı oluşu, eski araçlara gör çevreci oluşu, sessiz oluşu çok güzel.Ancak o345k ile ilgili bir sorum olacak bu araçlarda motor en arkada bu araç hangi tekerden çekişli.İkaruslarda motor orta kısımda ve orta tekerden çekişi bu araçlardaki sistemi bilen varsa açıklayabilirler mi?

Ahmet AKBULUT

10 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 18:46

o345 k modellerinde çekici aks en arkadaki yani vagondaki akstır



A.Şafak

10 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 18:51

Peki bu durumun ön tarafın manevra zorluğu yaşamasına nasıl bir çare bulunmuştur?Çünkü tırlar geri giderken manevre zorluğu yaşar.Bu durumun aynısının bu otobüste olması nasıl engellenmiştir?

Ömer KUTLU
10 yıl önce - Sal 03 Nis 2007, 20:17

Mercedes 0345 ve 0345K otobüsler EGOnun almış olduğu en iyi araçlar diyebilirim.MAN-CNG ler yeni olmasına rağmen şimdiden sesler gelmeye hatta arıza yapmaya bile başladı.Ama bu otobüslerin dezavantajı yağmurlu havalarda çok çabuk kaymaya başlaması şöförler açısından zor bir durum.2004 senesi kurban bayramında 0345 (99-421) nolu 4. bölgeye ait otobüse ailem ile birlikte binmiştim.Hava yağışlıydı ve dışkapı köpsünü döndük Yıba çarşısına doğru döneceğimiz zaman otobüs kaymaya başladı kaldırımın üstüne çıkmıştık.Otobüsün ön tarafında büyük ölçüde hasar meydana gelmişti.Otobüs kullanan şöförlere sabır diliyorum kolay bir meslek değil.

adem çeberli
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 13:19

0345 ve 0345k Ankara'ya gelen en kral otobüslerden.70 km ile sınırlı olmalarına rağmen düzyoluydu tepesiydi bayırıydı kesilmeden seri şekilde gidiyor.Motoru ve şanzımanı güzel ve sağlam.



Ahmet Gürkan
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 14:37

bence de bugüne kadar Ankara'ya gelmiş en baba otobüs O345K'dır, Mercedes'in adına yakışan bir otobüs. Eryaman-Batıkent hattında çoğunlukla bunlardan var, iyi ki de var, yoksa başka türlü çekilmiyor o yol.  hem sessiz, hem seri, hem de körüklü olmasından dolayı yüksek kapasiteli bir otobüs. İnanıyorum ki bu otobüsler 2020'li yıllara kadar bize hizmet verebilir. hatırlıyorum da alınmadan önce Ulus'ta Kızılay'da renk seçimi anketi standları kurmuşlardı. Keşke MAN'ların yerine yine Mercedes alsalardı diye hayıflanmadan edemiyorum.

Ömer KUTLU
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 19:27

Alıntı:
Peki bu durumun ön tarafın manevra zorluğu yaşamasına nasıl bir çare bulunmuştur?Çünkü tırlar geri giderken manevre zorluğu yaşar.Bu durumun aynısının bu otobüste olması nasıl engellenmiştir?


Bugün sabah işe gelirken 4. bölgeye ait 99-438 numaralı otobüse bindim.Bu msjı dün okudum için bende merak ettim.Otobüs şöförüne bu otobüsler arkadan çekişli 91 model Ikarus otobüsler gibi değil manevra yaparken zorlanmadan dönüyor sebebi nedir diye sordum.Verdiği cevap ise Mercedes 0345 K körüklü otobüslerin direksiyon manevraları diğer otobüslere göre daha fazla ve körük yardımı ile rahat bir şekilde manevra yapıyormuş.Tam anlamıyla açıklayıcı değil ama araştırmaya devam edecem.Çünkü bende merak edıyorum.


M.Ali Sade
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 20:16

O345 K model otobüslerin körükten itişli oluşu aslında tamamen bir avantajdır.

Geri manevrada bu dingilden çekiş olduğu için araç geri giderken adeta önden çekişli duruma geleceğinden, ölü dingilli römorklarda,TIR araçlarında,römorklu traktörlerde ve orta dingilden itişli diğer marka körüklülere göre bu durum bir avantaj sağlar.Körükle bağlanan bölümü komuta edebilmek daha kolay olur.

Bu geri manevralar, direksiyonun  turunun fazla olması,hafifliği ,geri görüş techizatının (aynalar ve geri görüş kameraları) kalitesi ve şoförün tecrübesi ile direkt olarak alakalı olmakla birlikte , aracın en arka dingilden itişli olmasının herhangi bir dezavantajı olmadığı gibi manevrayı kolaylaştıcı bir yönü de vardır.

Herkese selamlar...


orhuncet
10 yıl önce - Çrş 04 Nis 2007, 21:32

Tamam avantajdır ama bu olay nasıl sağlanmıştır?Tırlardaki geri manevra sorunu bu otobüslerde ön taraf için problem olması nasıl engellenmiştir?



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 101102103   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet