Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 381
Metehan209
10 ay önce - Pts 25 Ksm 2019, 00:37

Alıntı:
Deneyimli bir yönetici TOGG ekibine katılmış, işler hızlanıyor. Ayrıca bunun için bir ayrı sayfa olsa iyi olacak


Çok güzel bir haber, bir kısım çevrelerin idda ettiği gibi, iç piyasaya dönük bir çalışma değil demek ki.

Anlaşılan, profesyonel kadrolara global bir markanın hazırlığı yapılıyor.

Ark hocam, paylaştığınız son haber le umudumuz tekrar canlandı, hadi hayırlısı bakalım, neden olmasın

Buraya da yazabilirsiniz, hocam
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=107169 ...start=2420


Ark Berkman

10 ay önce - Sal 26 Ksm 2019, 18:03
BMC Tank taşıyıcı


BMC bugün 72 adet tank taşıyıcılarını teslim etti. İhale 2017 yılında çıkılda ve sonuçlanması sonrası iki yılı bulmadan araç-römorkörü ve 600 bg araç tasarlanıp, üretim gerçekleştirildi. Aslında bu rekor bir üretim dir. BMC'yi tebrik etmek lazım. Teslimler temmuz planlanmış hatta yeniçağ gazetesi günlerce karalama kampanyası yaptı. Zannedersin ülkemiz yıllardır böyle bir üretim yapıyor da şimdi olmamış. Arkadaşlar nerede ise değil tüm ürünler sıfırdan tasarlanıp üretiliyor. İşte bu zamana kadar bu gibi insanlar sebebi ile yerli üretim olmadı.



"Tank palet fabrikası, Otokar firmasına da tahsis edildi"
Altay tankının bir an önce TSK envanterine kazandırılmasını arzu ettiklerini vurgulayan Dere, Altay tankıyla ilgili sürecin 2000'li yıllarda başladığını ancak gelinen noktada prototip üretimiyle sınırlı kaldığını kaydetti.

Dere, 2008 yılında tasarım ve prototip üretimine ilişkin bir ihale yapıldığını ve bu ihaleyi zırhlı araç sektöründe faaliyet gösteren Otokar firmasının kazandığını ve 5 tankın prototip üretiminin belli ölçüde yapıldığını anımsatarak, şöyle devam etti:

"2011 yılında yapılan bir tahsisle 2012 ve 2015 yıllarında Arifiye'deki Tank palet fabrikasının belli alanları o dönem için devletimizin desteğiyle Otokar firmasına da tahsis edildi. Dolayısıyla Otokar firması tankın kulesini gövdesini Arifiye'deki tesislerimizde üretti. Ayrıca tankın testleri de Arifiye'deki bizim fabrikanın test pistleri kullanılarak yapılmış oldu. Sonrasında tankın seri üretim ihalesine geçildi, 3 firma rekabet ortamında yarıştı.2018 yılında Savunma Sanayi Başkanlığımızla BMC arasında 3 firmanın katıldığı ihale sonunda yapılan sözleşmeyle 250 adet tankın seri üretim ihalesini BMC firması kazanmış oldu.


(+)








(+)




osman akar
10 ay önce - Sal 26 Ksm 2019, 23:08

Alıntı:
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin kara operasyonlarında lojistik ihtiyaçlarını daha hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirmesi için talep ettiği 72 adet tank taşıyıcı araç, yerli ve milli imkanlarla üretilerek teslim edildi. Tank taşıyıcı araçların çekici bileşeni BMC tarafından, treyler bileşeni de Öztreyler tarafından imal edildi.
Adapazarı – Ferizli Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan Öztreyler’in yeni fabrikasında düzenlenen teslimat töreni; Öztreyler’den Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öztürk ve Genel Müdür Haşim Öztürk, BMC İcra Kurulu Başkanı Bülent Denkdemir ve Milli Savunma Bakan Yardımcısı Muhsin Dere’nin katılımıyla gerçekleştirildi.

Yapılan açıklamada teslim edilen araçlar ve üretici firmalarla ilgili olarak şu bilgiler verildi:

“Türk Silahlı Kuvvetleri’nin kara operasyonlarında lojistik ihtiyaçlarını daha hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirmesi için talep ettiği tank taşıyıcı araçlar, yerli ve milli olanaklar ile Milli Savunma Bakanlığı’nın öncülüğünde projelendirilmiştir.
72 adet tank taşıyıcı araç ihalesi 10 Ağustos 2018 tarihinde imzalanan sözleşme ile seri üretim aşamasına geçmiş ve sonrasında 22 Kasım 2019 tarihinde 72 adet tank taşıyıcı araç teslimatı resmi olarak gerçekleştirilmiştir.

125 tonluk katar

Tank taşıcı araç römorku ile birlikte 125 ton katar yüklü ağırlığında, 70 ton net taşıma kapasitesindedir. Çekici araç, römork üzerine arızalı tankı çekebilmek için 70 ton kapasiteli çekme vinci ve ayrıca kendini kurtarma vinci ile donatılmıştır. Römorku ile birlikte %30 dik meyile tırmanabilmekte ve 75 cm derinliğindeki sudan geçebilmektedir. Maksimum hız 90 km/s’dir. Tam dolu yakıt tankları ile 950 km yol katedebilmektedir.

4 akslı BMC çekici

BMC’nin 4 akslı çekicisi, kendi başına %60 dik meyile tırmanabilmekte, %30 yan meyilden geçebilmektedir. Aracın üzerinde 620 Bg gücünde, 2720 Nm tork kapasiteli dizel motor ve buna uyumlu 7 ileri 1 geri vitesli tam otomatik şanzıman bulunmaktadır.
Süspansyon sistemi parabolik yaylar ve viraj denge çubuğu ile donatılmıştır. Dingilleri rijit tiptedir.
Fren sistemi havalı ve kampanalı tip olup, EBS sistemi bulunmaktadır. Ayrıca motor freni ve retarder yavaşlatma sistemi bulunmaktadır.
Sürücü kabini için modern Tuğra Kabini esas alınarak, 4 noktadan süspansiyonu ile sınıfının en genişlerinden olup aynı anda 4 kişi oturabilmektedir. Ayrıca 2 adet yatak bulunmaktadır. Kabin içi ek ısıtma sistemi ve klima ile donatılmıştır

Öztreyler’in 6 akslı low-bedi

Öztreyler marka alçak tabanlı tank taşıyıcı 1 adet tankı veya 2 adet zırhlı muharebe aracını taşıyabilmektedir. Römorkta zor koşullara dayanıklı hidrolik süspansiyonlu pendular (döner) akslar bulunmaktadır.
Tank aşıyıcı araçlar başta Altay Tankı olmak üzere M60 Tankı, Fırtına Obüsü, Leopard Tankı, Zırhlı Muharebe Aracı, Zırhlı Personel Taşıyıcı ve her türlü askeri ve sivil araçların etkin şekilde taşınması için üretilmiştir.
Tank taşıyıcılar, taşıma platformunun yüksek mukavemeti, hidrolik donanımların ve mekanik sistemlerinin özellikleri ile dikkat çekiyor. Hidrolik sistemler ve taşıyıcının şaft sistemi birlikte hareket edecek şekilde geliştirilmiş.
Tank taşıyıcı yarı römorklar 6 akslı, her aksta 2’şer teker bulunuyor. Aksların en önemli özelliği ise yerli ve milli ürün kapsamında üretimlerinin Türkiye’de gerçekleşmiş olması.
Yarı römorklarda, bir hidrolik pompa ile hareketli deveboynunun yüksekliğinin ayarlanabiliyor olması sayesinde hem yükleme esnasında hem de platform üstünde yükün dengelenmesi kolayca sağlanıyor.

BMC neler yapıyor?

1964 yılında kurulan Türkiye’nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC; sektöründe ilk dökümhane, ilk dizel motor üretimi, ilk çıraklık eğitim merkezi, ilk turbo motorlu araç, ilk yerli hafif ticari araç, ilk çevreye duyarlı doğal gazlı otobüs, ilk tam alçak tabanlı otobüs, ilk yerli üretim taktik tekerlekli zırhlı araç üretimleriyle pek çok ilke imza atmıştır.
Ülkemizin en modern tesislerinden biri haline dönüştürülen İzmir Pınarbaşı’ndaki 250 bin metrekarelik tesislerinde kuruluşundan günümüze 700’ün üzerinde konfigürasyonda 300 bin adedi geçen araç, (Çekici, ağır, orta ve hafif kamyon – kamyonet, minibüs, midibüs, otobüs, taktik tekerlekli ve mayına karşı korumalı zırhlı askeri araçlar) yedek parça, motor ve döküm parçaları üretimi gerçekleştirilen BMC, İzmir’in yanı sıra İstanbul ve Ankara ofisleri, Sakarya Karasu ve Sakarya Arifiye tesislerinde çalışan toplam 3.500’e yakın çalışanı ile ve 2014 yılında ulaştığı çok uluslu ortaklı yapısıyla ve 80 ülkeye gerçekleştirdiği ihracatı ile dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir.

Öztreyler neler yapıyor?

1983 yılında milli bir girişimci olan Haşim Öztürk tarafından kamyon kasası üretimi ile faaliyete başlayan Öztreyler, istikrarlı bir gelişim grafiği ile ülkemizin kendi alanının en önemli kuruluşlarından birisi haline gelmiştir. Kuruluşuna müteakip bir yıl içerisinde hidrolik damper imalatına geçmiştir. 1986 yılında kamyonlara ilaveten üçüncü dingil üretimi ve montajını gerçekleştirmiştir. Ticari araç piyasası göz önüne alınarak takip eden yıllarda römork, yarı römork, şasi ve üst yapı üretimine yönelmiştir.
Halihazırda Öztreyler damper, yarı römork, tenteli yarı römork, kamyon kasa – römork, hidrolik damper, tanker, silobas ve müşteri taleplerine bağlı olarak özel imalat gerektiren projeler gerçekleştirmektedir.
Gebze’de 13.000 metrekare toplam alan üzerinde 9.000 metrekare kapalı alanda yıllık 1.500 adet araç kapasitesi ve Sakarya Ferizli’de de 77.000 metrekare alan üzerinde toplam 42.000 metrekare kapalı alanda yıllık 15.000 adet araç kapasitesi bulunmaktadır. 40’tan fazla ülkeye ihracatı bulunan Öztreyler bünyesinde 50 beyaz yaka ve 250 mavi yaka hizmet vermektedir.


https://tasiyanlar.com/ustyapi/tsknin-yeni-tank-t ...ReHkwitS3U


Yakup

10 ay önce - Sal 26 Ksm 2019, 23:10

Alıntı:


Türk Silahlı Kuvvetleri’nin kara operasyonlarında lojistik ihtiyaçlarını daha hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirmesi için talep ettiği 72 adet tank taşıyıcı araç, yerli ve milli imkanlarla üretilerek teslim edildi.


Bu kamyonlarin motorlari Hangi ülkeden geliyor?


En son Yakup tarafından Çrş 27 Ksm 2019, 00:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


osman akar
10 ay önce - Sal 26 Ksm 2019, 23:35

Alıntı:
Bu kamyonlarin motorlarm Hangi ülkeden geliyor?


Açıkçası ben de merak ediyorum ama herhangi bir bilgi bulamadım....



Mustafa 2302
10 ay önce - Sal 26 Ksm 2019, 23:51

Cummins motor

mustafa1981
10 ay önce - Prş 28 Ksm 2019, 01:12

Alıntı:
Cummins motor

Cummins Amerikan motoru. ABD de bu motorları yasaklayabilir yakında. BMC nin kendi 600 beygirlik motorunu seri üretime geçirmesi lazım. Kısa sürede de olacağa benzemiyor.


ccahit
10 ay önce - Prş 28 Ksm 2019, 01:17

Mustafa1981 yani son olarak 600 beygirlik motor bittimi? Bitti ise test asamasında bile olsa yakında seri üretime girer o zaman ve bir çok platformda kullanılabilir.

mustafa1981
10 ay önce - Prş 28 Ksm 2019, 01:38

Alıntı:
Mustafa1981 yani son olarak 600 beygirlik motor bittimi? Bitti ise test asamasında bile olsa yakında seri üretime girer o zaman ve bir çok platformda kullanılabilir.

ccahit o motorun testlerini bir üniversite yapıyor diye bir haber vardı. İnternette bir araştır istersen.
Bana kalırsa 2021 yılında ancak kullanmaya başlarlar. Umarım o tarihe kadar kamyon motorlarında bir ambargo ile karşılaşmayız.


Ark Berkman

9 ay önce - Pts 02 Arl 2019, 17:42
BMC pikap ın ikinci renk seçenegi


Yeni renk seçeneği ile ikinci prototip üretiminde görmüş olduk






sayfa 381
ANA SAYFA -> ULAŞIM