Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BMC ticari araçları
« önceki   1234 ... 199200201   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
adilarslanoglu

11 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 23:07
BMC


Benim D.1210 ford'da çalıştıgım yıllarda BMC,ler artık popülerliğini kaybetmeye başlamıştı.(1983) Meşhur şoförlerin deyişiyle ;
Oy BMC BMC nerde kaldın dün gece,
Elalem İstanbula indi sen hala Düzce'de.........


M.Ali Sade
11 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 23:23

BMC'ler aslında şoför açısından bakıldığında pek de popüler olmadı.

Tabii ki uzun yol ve kuru yük işinde D 1210 Ford ile rekabet edebilmesi de mümkün değildi.

Hatta bir ara isteğe bağlı olarak sürat şanzumanları ile donatılan TM 140/150 BMC'ler de yapıldı.Sanırım 1975/76 yıllarında Seri II BMC'lerde uygulandı.Ama ne olursa olsun burunsuz,süper görüş açısına sahip,rahat direksiyonlu,daha iyi frenli ve daha performanslı 1210 Ford ile başa çıkamadı.

Yalnız BMC mal sahibine çok hitap etti.Tamiri kolay ve ucuz oldu,arızalanma oranı düşük oldu,yedek parçası bol ve ucuz oldu.Mal sahibi bu durumda BMC'yi tercih etti.Yakıt ve bakım masraflarının düşük olması mal sahibi açısından ibrenin yönünü BMC'ye çevirdi.Ama şoförler yukarıda açıkladığım ilave artıları nedeniyle ve masraf bölümünün onları pek de ilgilendirmemesi sebebiyle Ford'ları tercih ettiler.

Herkese selamlar...


adilarslanoglu

11 yıl önce - Prş 10 Ağu 2006, 23:40
BMC


M.ail beye katılıyorum.BMC ler kullanıldıkları yıllarda hiç bir degişime ugramadan çalışmışlardır.Original Motor-şanzıman-diferansıyel ve diger aksamları.Hiç bır şoför tadılat geregı duymadı.Ama D.1210 fordlar sürekli tadilata gerek duydu.Diferansıyellerı zayıftı.Pompaları ilave yaglı.Şanzımanları sorunlu ve motor ise bır kızıl yatak vardıkı herkes çok çekti.Ha keza İnternational kamyonlarda o dönemde ilk üretilen 10 teker kamyon.Bunlarda şanzımanı ve ön dingiller problem çıkarıyor ve herkes man şanzımanı ve degişik ön dindiller takıyorlardı.Arkadaşlar piyasada bulunan BMC ler hala origınal çalışmaktadır.Bu çok önemli.



M.Ali Sade
11 yıl önce - Cum 11 Ağu 2006, 19:40

Şimdi burada ''bence BMC'' diyeceğim işin içine reklam girecek.

Forum içerisinde yer alan İETT'ye Deneme Amaçlı Verilen BMC Otobüs başlığının da yazdıklarımızdan çıkaracakları dersler var gibime geliyor...

  Herkese selamlar...


asan70
11 yıl önce - Pts 14 Ağu 2006, 19:18

BMC den bir yenilik daha:

BMC den otomatik vitesli çöp kamyonu

Otomatik vites, başta çöp kamyonları olmak üzere diğer hizmet araçlarında da kullanılabilecek


BMC, Türkiye nin ilk otomatik vitesli çöp kamyonunu üretti. Fatih ve Profesyonel" serisi ağır ticari araçlarına uygulanan otomatik vites, başta çöp kamyonları olmak üzere diğer hizmet araçlarında da kullanılabilecek. BMC, otomatik vitesi, özellikle Avrupa Birliği üyesi ülke pazarları için geliştirdiği yeni ENVIRO" kamyonunda da kullanıyor. Basamaksız, alçak tabanlı kabine sahip Enviro, kolay iniş-biniş imkânı da sağlıyor. (2006)

(MİLLİYET Gazetesi)   (TAŞIYANLAR Dergisi''www.tasiyanlar.com'')

http://otomobil.milliyet.com.tr/detay.asp?id=4037


adilarslanoglu

11 yıl önce - Cum 18 Ağu 2006, 18:45
BMC


BMC nin en çok bilinen aracı TM 140 olabılır.Haydi arkadaşlar Bmc nin çok az bilinen araçlarından bahsedelim.Herkes dagarcıklarındakıleri yoklasın bakıyım.Hadi arkadaslar....



M.Ali Sade
11 yıl önce - Cum 18 Ağu 2006, 21:16

Bence en az bilineni ilk üretimi TM 135 BMC'dir.Tip olarak TM 140'ı andırmakla birlikte,çift atom farlı geniş ön çamurlukları,kısmen eğik radyatör muhafazası,takviyesiz diferansiyeli. üç kollu telli direksiyonu ve daha çok soğuk İngiliz uslubu yapısıyla 135 BMC pek bilinmez.Zaten üretildiğinde de az üretilmiştir.Ve piyasada da çok tutulmamıştır.

Bu arabayla ilgili bir de anım var,kısaca anlatayım.

Amcam çiftçilik yaparken soğan ektiği yıllarda domates,domates ektiği yıllarda da soğan para edip kendisini çiftçilikten nefret ettirince o yıllarda yıldızı yeni parlayan nakliye sektörüne adım atmaya niyetlenmişti.

İlk müşteriye de tarlasını satıp sebze halinde tanıdığı bir arkadaşı vasıtasıyla bir TM 135 almıştı.Bir zaman çalışıp bayağı da iyi paralar kazanınca rampalarda daha rahat edebilmek için bu arabaya takviye yaptırmaya karar verdi.

Araba uzunca bir müddet Davutpaşa civarında bir Ermeni ustada kaldı.Arabanın yapıldığı haberi bize ulaşınca bir gün sabah erkenden İstanbul'a yollandık.Ustayı bulduk.Usta gayet kendinden emin bir şekilde tecrübe için hazırlık yaptı.Ve usta direksiyonda amcam yanında ben de kapı tarafında yola çıktık.

Vitesin yanına takılan kırmızı düğmenin maharetlerini görmek için sabırsızlıkla bekliyorduk.Neticesinde Haramidere'ye kadar geldik.Usta biraz da pompa enjektör vs. gibi ayarları da yapmış ve reklam faslına girmişti.Haramidere'yi inip de rampaya sardık.5-4-3 derken usta vites kolundaki kırmızı düğmeyi ''Ya Allah'' deyip itti.Ne olduysa o an oldu.Arkadan önce değirmenin bir şey öğütmesi gibi bir ses geldi. Akabinde de ben aynadan asfalta doğru dökülen yağ,dişli,bilya ve araba parçaları gördüm.Diferansiyel komple dağılmıştı.

Şimdi olsa aç cebini,ara dükkanı,gelsin çekmek için bir araba.O yıllarda nerede.Kamyonu bankete indirip güzelce takozladık.Usta çok utandı,hemen yolun karşısına geçip İstanbul arabası kollamaya başladı.Biz orada 5-6 saat bekledikten sonra başka bir kamyonla gelip arabayı alıp götürdü.

Ama neticesinde o usta o arabaya takviye yaptı.Ama ya diferansiyel komple değişti ya da başka bir formül bulundu.

Herkese selamlar...


Gökhan Turhal

11 yıl önce - Pzr 20 Ağu 2006, 03:47

BMC nin Türkiye de daha fazla tercih edilmesini istiyorum ancak BMC nin motorlarının patenti Nissan , keşke o da yerli olsa işte o zaman çok güzel olurdu.

asan70
11 yıl önce - Pzr 20 Ağu 2006, 10:42

Keşke..Ve İnşallah yakın bir zamanda olur..Sadece Nissan değil.Cummins lisanslı.Ama 1.8 52 beygir ve yine 1.8 turbo 80 beygir bütün sinai hakkı BMC ye ait motoru da var.Şimdi biz EURO 3 standırdına geçmek durumundayken elin oğlu euro 4-5 e geçiyor..Bence BMC iyi yolda..İnşallah daha iyileri de olur..

M.Ali Sade
11 yıl önce - Pzr 20 Ağu 2006, 19:03

Dünya bu tür öz mal motor anlayışından tamamen vazgeçti.

Zaten yakıt ve elektrik sistemleri,kavrama sistemleri,aktarma sistemleri,fren sistemleri paket olarak alınıp araçlara adapte edilir oldu.

Mesela bir örnek:
BMC Megastar minibüs üzerinde hangi motor var?
VM Motor.Hatta Askam'ın yeni lanse ettiği İngiliz imali Fora aracında hangi motor var?
Ben söyleyeyim. VM motor.

Bu marka motoru başka kim kullanıyor?Şimdi duyunca belki de hayrete düşeceksiniz ama;

1.Chrysler Voyager 2,8
2.Jeep Liberty
3.Jeep Cherokee
4.Hyundai 1,5/2,0 lt VM motor kullanan araçlardan bazıları.
Hyundai'de kullanılan VM motoru da Kore'de VM lisansı ile yapılıyor.
VM ise bir İtalyan firması.

Bir başka örnek:
Neoplan bir otobüs markası.Üzerinde ne motoru var?Neoplan mı?Böyle bir motor markası zaten yok.Üzerinde MAN motor var.Setra da bir otobüs markası ama üzerinde Mercedes-Benz motor var.

Bizden bir örnek daha:
Fargo/Dodge/DeSoto kamyonu,motorlar ne? Eskiden Perkins,daha sonra Hino şu anda MAN.

Dünya öz mal motor üretimini çoktan bazı ana firmalar haricinde bırakmış durumda.Her şeyin ekonomik olanı üzerine gidiliyor.

Herkese selamlar...



En son M.Ali Sade tarafından Pzr 20 Ağu 2006, 23:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM