Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
BMC ticari araçları
« önceki   123 ... 199200201   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
M.Ali Sade
11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 12:48

Anladığım kadarıyla yukarıdaki liste de pek etkili olmadı.Birkaç da nostaljik resim ekleyelim.Belki tercihler ortaya çıkar...

İşte 1970 li yıllardan üç adet BMC klasiği.En başta TM 100,yanında TM 140 ve onun da yanında burunsuz BMC TM 150...
 

(+)

Ve işte bu meşhur TM 140 ın imalat safhası.Resimdeki işçilerden hala çalışan var mı acaba?



(+)


Ve işte TM 140 BMC'nin şoför mahalli.Direksiyonu mekanik olduğundan oldukça ağırdı.Düz yollarda değil ama özellikle manevra yaparken kol kaslarını oldukça geliştirirdi.Resim çekilirken biraz uzun boylu bir şoför bulmuşlar.Oysaki kısa boylu şoförler bu direksiyonun çatalının arasından bakarak kamyonu kullanırlardı.



(+)

Bu da alttan motorlu benzinli bir TM 25 kamyonet.Pek çoğu sağlam kasaları yüzünden motorları dizele tahvil edilmiş olarak Ege kıyılarında hala cirit atıyor.


Bu da 60 lı yılların sonu 70 li yılların başında BMC tarfından sınırlı sayıda üretilmiş bir BMC Nuffield traktörü.Kaya gibi.



(+)


İşte eski BMC'ler.Üretildikleri yıllara göre sağlam ve güzel arabalar.

Pek fazla seri değildir.Şimdiki kamyonlar gibi direksiyonları manevralarda tek elle idare edilmez.Çok fazla yük de almaz.Ama hor kullanmazsan,insanca kullanırsan, zorlamazsan, ufak tefek bakımlarını zamanında yaparsan uzun yıllar sorunsuz çalışır.

Ama o yıllarda insanlara sağlamlıklarıyla,yakıt,yedek parça ve diğer hususlardaki tutumluluklarıyla para ve istikbal kazandırdılar.

TM 140 'ın şoför mahallini ayrıntılı inceleyin.En ufak bir lüks,tantana,pahalı olabilecek bir malzeme var mı?Ön siper camını bile iki parça yapmışlar ki yolda taş gelip de kırılırsa tek küçük parça cam değişsin.

Böylesine ekonomik oluşları dolayısıyla da pek çok insanın mesleklerinde atlama taşları oldular.

Bunlardaki noksanlıklar görülerek yeni araçların tasarlanmasında örnek oldular.

Ve son olarak ;aşağıdaki resme bir bakın .XXX belediyesinde arazöz olarak hala kullanılıyor.Şoförü ile konuştuğumda kışın belediyeye yeni alınan en son model itfaiye aracını çalışmakta epey bir zorlandıklarını oysa bu 1975 model arazözün hiç nazlanmadan her türlü hava şartında çalışıp istenilen yere gittiğini anlattı.



(+)


Evet BMC'ciler.Sizce üretilen en iyi ve en kötü BMC hangisi?

Herkese selamlar...


adilarslanoglu

11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 13:46
EFSANE BMC


Merhaba.Bmc türk kamyonculuk tarihinde çok önemli bir marka.M.ali bey yine 12 den vurdunuz.1970 Model 34 KL 175 Kırmızı BMC ile başlayan ki Fuar Kamyonudur o yılın,Bmc efsanesi bende hala devam etmektedır.En başarılı modele gelince
1-Hala çalıştırmakta oldugum Pro 827 8x2(Yakıt,maliyetinin ucuz olması,her türlü işe gelmesi ve türk  kamyonu olması tercıh nedenlerım.
TM 140 BMC hakkında bıldıklerimi akşama anlatacagım .


asan70
11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 16:45

Acaba resimde ki 3 lü seri Bmc kamyonlardan burunsuz olanı TM 150 değilde 1340G olabilirmi..Ben de yanlış biliyo olabilirim ama..BMC ayrıca
Nuffield ve Leyland traktörleri,Land Rover cipleri de üretmiş(bmc.com.tr).
MD serisi LeVend ler eski Mercedes Benz MB100 minibüs ve eski Volkswagen  LT ye kısmen benziyor gibi..Bir bağlantıları varmı?
İlk Belde otobüsler de( daha eğimli ön camlar) Nissan destegi varmıydı?Sanki Japonya yapımı araçlara benziyordu..Ve seyahat otobüsleri de vardı.Çok güzel görüntüsü vardı,artık pek gözükmüyorlar..



adilarslanoglu

11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 17:53
1963 BMC


Arkadaşlar.İşte size geçenlerde tesadüf olarak rastladıgım bır BMC.l963 model ve original olarak duruyor.Karabükte gördüm.Bir evin önünde.Yukarıdakı Yavuz üretimlerine bır dip not.1850 Yavuz ve 2200 yavuz olmak üzere iki çeşittir.Bence en kötü BMC üretimi ise TM 30  kamyonetler.Ayrıca çok hoş olan hala çiftçinin elinde bulunan TM 25 ve 30 olmak üzere iki çeşiti bulunan küçük traktörler.

(+)


M.Ali Sade
11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 19:40

Adil arkadaşım,

63 BMC ve 63 Dodge piyasaya girdiklerinde adeta bir çığır açtılar.Bizde de yerli olarak üretilen A 600,406 ve 407 Dodge'lar,TM 135 ve 140 BMC'ler hep bu arabaların temeli üzerinedir.Uzun yıllar üzerlerine araba gelemedi.

Resimdeki de çok güzel.Gerçekten orijinal kalmış.

Hatta bundan yaklaşık 5-6 yıl önce Balıkesir şehir merkezinde tüp arabası olarak çalışan bir 63 BMC gördüm.Durdurup arabanın pazarlığını yapmak istedim ,o kadar temiz ve bakımlıydı.

BMC'nin en kötü üretiminin TM30 minibüs olduğuna tamamen katılıyorum.O araba ile ilgili de birkaç komik maceram var.İlerleyen zamanlarda anlatacağım.

Asan 70 arkadaşım,
Resimdeki TM 150 dir .1340 biraz daha sonra çıktı.

Herkese selamlar...


adilarslanoglu

11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 21:36
BMC


Bırde bızde bır BMC daha vardı.63 lerle TM serısının arasında çamurlukları daha köşeli ve direksiyonun simit ortası üçlü tellerle mile baglanıyordu.Çift farlı.M.Ali bey yorumunuz.Hatırlayabılen varmı.?
Gelelım tM 140 BMC lere Kontak anahtarı sol başta direksiyonun solunda,Makasları kaydırıcısız direk şaseye baglı(O yüzden sebzecıler pek yuklemeye yanaşmazlardı),dışarı boşalan tahliye(Meşhur cııızt cııızt sesi),karşı duvar sacının başlama yerınden çıkan yere paralel debriyaj ve firen pedalları,hiç bır iş görmeyen el freni,metal kapaklı torpıdo gözü bunlar BMC nın hatırlayabıldıgım özellıkler.Bırde ya BMC Morris yada tamamen aynı olan BMC Austin çeşitleri.Arkadaşlar bu iki aracın sadece yazıları degişik.Başka herşeyi aynı.
BMC NİN ana sorununa gelince BMC nın en buyuk tehlıkesı ne idi.Bu ugurda çok şoför öldü yada kazalar oldu.Bulun bakalım BMC nin bu olayını............



En son adilarslanoglu tarafından Sal 08 Ağu 2006, 22:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


fatih kocaoglu
11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 21:54

TM 140 BMC'nin Meşhur bir özelliği vardı sizce nedir ?  

Bilene 1 artı  


adilarslanoglu

11 yıl önce - Sal 08 Ağu 2006, 22:19
BMC


Araç takviyede degilse  tahlıye kaçırır yada hava boşalırsa takvıyeden dolayı diferansiyel boşa çıkıyor(Takvıye avare pozısyonuna geçıyor) hava yok frende yok BMC başını alıp gidiyordu.Birde o herkesin hala kulagındaki cıızzt cıızzt sesi

M.Ali Sade
11 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 00:01

Biraz da BMC ile ilgili bir şeyler yazayım.

İlk BMC/Austin kamyonunun ülkemize giriş yılı 1947 dir.

1950 ila 1960 yılları arasında BMC satışı Türkiye'de satılan toplam kamyon sayısının % 40 ıdır.

BMC'nin ürettiği ilk kamyon 1966 yılında %35 i yerli parçadan oluşmak kaydıyla (Adil'in modelini hatırlayamadığı TM 135 ) montaj hattından inmiştir.

1974 yılında Seri II BMC'nin üretiminde yerli parça oranı % 70 ler dolayındadır.

Herkesin hatırlayıp mesaj yazdığı TM 140 BMC ise:

Direkt püskürtmeli,6 silindirli ,düz tip,5655 cm3 hacimli,36,2kgm momente sahip, maksimum 2900 d/dak.devirli,16,8/1 sıkıştırma oranlı ve 120 HP gücünde güzel bir motora sahipti.

Bu veriler ışığında şimdi kullanılan kamyonların motorları ile bunu bir kıyaslayın bakalım.Ne sonuca ulaşacaksınız?


Herkese selamlar...


M.Ali Sade
11 yıl önce - Çrş 09 Ağu 2006, 00:35

İlave olarak bu bilgi de az önce ulaştı,

1973 yılı kamyon fiyatları:

BMC TM 150 Kamyon:182 000 TL.

BMC TM 140 Kamyon:162 000 TL.

AS 600 Dodge:175 000 TL.

Bedford KG(EJR):165 000 TL.

MAN 520 HN:313 000 TL.

Ford D-1210:181 000 TL.

Fiat 684T(çekici): 520 000TL.

Leyland 6x4 S.Comet: 293 000TL.

İnternational Harvester:214 000 TL.

Bu listeye göre de BMC'yi bir de bu yönden kıyaslayın bakalım,

Herkese selamlar...



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM