Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
10 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 20:37
İstanbul Özel Halk Otobüslerinin RAHATSIZ Otobüsleri



Özel Halk Otobüslerinde bazı araçlar var ki bunların oturma düzenleri TAM BİR FELAKET. Yanılmıyorsam bazı Hyundai araçların koltuklarında oturmak cidden hüner istiyor.
Koltuk araları pigmeler için yapılmış. Lastik üstü koltuklarda anormal bir rahatsızlık var. Bunu önlemek için ÖHÖ'nün bir kontrol mekanizması yok mu? Otobüsün rahat olması için YENİ olması yetmiyorum. Böyle şehir içi ulaşımı için uygun olmayan bir model seçerseniz ortaya RAHATSIZ otobüsler çıkar. ÖHÖ ne diyor bu konuda?


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 20:41

Alıntı:
Yanılmıyorsam bazı Hyundai araçların koltuklarında oturmak cidden hüner istiyor. Koltuk araları pigmeler için yapılmış.

Hahahahhaa... Düşünsenize, Eminönü durağında bisürü pigmenin otobüse binip, tek sıra halinde arkaya doğru ilerlediklerini...      

Akın KURTOĞLU


Burç

10 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 20:57

İETT adı altında çalıştırılan şu Isuzu Turkuaz minibüslere bindikten sonra,
en dar Halk Otobüsü bile yayla gibi geliyor :  

Bu minibüslerde tam 31 koltuk var!
 



Baraküda_Turgay

10 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 21:06

Özellikle koltuk döşemelerinin standart olmayışıda başka bir felaket..
Çeşit çeşit döşemeler var.Orjinali yıprandıktan sonra kendi yaptıkları ilginç tasarımlarsa görmeye değer..

Kimi döşemeler o kadar ince ve sert ki,uzun süreli oturmalarda oturmaya yarayan organın vay haline.


ümit 806

10 yıl önce - Cmt 31 Mar 2007, 01:03

Ben 1.79 boyundayım ve özel halk otobüslerinde (hiçbirinde) henüz rahat oturamadım. Şu BMC'nin şu an çok yaygın olan modelleri de dahil. Ayrıca İETT'nin mb1963 marka plastik koltuk takılan Ikarus otobüslerini de bu kategoriye rahatlıkla ekleyebiliriz. Hem koltuk rahat değil hem de bacaklar sığmıyor.

Erkan_T
10 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 21:39

Alıntı:
Ben 1.79 boyundayım ve özel halk otobüslerinde (hiçbirinde) henüz rahat oturamadım. Şu BMC'nin şu an çok yaygın olan modelleri de dahil.


Her kategorideki otobüslerde , koltuk araları ölçüleri taşıt yönetmeliği tarafından minimum ölçüsü belirtilmiştir.Ara mesafeler yükseltilebilir fakat belirtilen ölçüden aşağı yapılamaz.

Eğer müşteri , koltuk aralarındaki diz mesafeleri ölçülerini az bulupta firma tarafından genişletilmesi isterse firma bunu ayarlayabilir.

Otobüslerde koltuk yerleşimi , aracın iç düzenine göre , karkasa göre ve müşteri isteğine göre yapılır.
Mesela bazı şirketler koltuk yerleşimini ölçüye göre yapar ve Türk insanının manzara keyfini kaçırtır.
Bu otobüslerden biri de İsuzu servis otobüsleridir.Aracın ortasındaki koltuğa oturduğunuzda karşınıza manzarayı engelleyen bir direk çıkar.

Fakat BMC koltuk yerleşimini genelde direklere getirmeyecek şekilde yapar.

Yine siz Öhonun otobüslerinde koltuk mesafelerini açılmasını beklemeyin.

Kısaca bizleri rahatsız eden koltuk mesafeleri araç sahibi tarafından özel istek yapılırsa ara açılabilir , fakat bunun sonucunda da araç uzayamacağı için koltuk adedide düşebilir.



asan70
10 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 23:38

Özel halk otobüslerinde ayaktaki yolcuların tutunmasına yarayan demir tavana çok yakın.Sanki kimse tutunmasın diye yada Efes ve Ülker in basketçileri için yapılmış.
Bazılarında araya serpiştirilmiş tutacaklarda herkese yetmiyor.Bazıları (motorları) çok ses çıkarıyor ve sürgülü camları ya açılmıyor yada kapanmıyor.
Tabiki bütün Özel Halk Otobüsleri böyle değil ama çoğuda yukarıdaki özellklere sahip..


Doğukan.
10 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 23:45

ÖHO bazı otobüslerin koltukları kendilerinden kaynaklanmıyor ama bazı araçların orjinal kooltuk planı öyle örneğin BMC otobüs firması kalitesiz olduğu için ön tekerleğin üstünde oturmak için sabırlı olmanız gerekir

asan70
10 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 23:52

Alıntı:
Kısaca bizleri rahatsız eden koltuk mesafeleri araç sahibi tarafından özel istek yapılırsa ara açılabilir , fakat bunun sonucunda da araç uzayamacağı için koltuk adedide düşebilir.


Unutmamak lazım; otobüs sahipleri aracı alırken veya sonradan koltukların sayısın arttırmak ,daha çok yolcu almasını sağlamak amacıyla otobüsün düzenini değiştiriyorlar..Yolcunun sıkıntıya girmesi bundanda kaynaklanıyor..


:BARIŞ:

10 yıl önce - Cum 05 Ekm 2007, 23:56

Hyundai Aero City 'lerinde pek rahat olduğu söylenemez.Ne zaman binsem inerken kafamı vuruyorum kapının üst kısmına



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM