Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
M.Özgür
14 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2005, 01:57
Bursa Organize Sanayi Bolgesi ( BOSB )


BTSO ve Bursa Organize Sanayi Bölgesi hakkında biraz da bilgi bulunmalı diye düşündüm.

--------- BTSO ----------

Bursa Ticaret ve Sanayi Odasının kuruluş tarihi olarak çok eskiler kabul edilir. 6 Haziran 1889 tarihinde, "Bursa Ticaret Odası" ismiyle Bursa'lı işadamlarının teşebbüsü ile Koza Han'ın küçük bir odasında hizmete başlamıştır. O günden bugüne kadar kesintisiz olarak aynı şekilde varlığını korumuştur. 1927 yılında oda üyelerinin sayısı 1815'i bulmuştur


------ Bursa Organize Sanayi Bölgesi ---------

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından sahiplenilerek 1961 yılında kurulmuştur.

Türkiye'de ilk modern organize sanayi bölgesidir.

1962 yılında Milletlerarası Kalkınma Teşkilatı Artık Paralar Fonundan Maliye Bakanlığı'nca sağlanan 26.200.000 TL krediye BTSO'nun %10 oranında katkısı suretiyle kurulmaya başlanmış ve 1966 yılında resmi olarak hizmet vermeye başlamıştır.

Yüksek standartlardaki hizmetleri devam ettirmek için her türlü altyapı bakım hizmeti sağlanmaktadır. Ayrıca, çöp toplama, yangın söndürme ve ambulans hizmetleri, firmalara ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Başlangıçta Bölge'nin alanı 1.8 milyon metrekareydi ve 4 firma faaliyet halindeydi. Zamanla, parsel talabi arttı ve bu talebe karşılık verilemedi. Genişlemiş olan Bölgenin alanı şu anda, 6.8 milyon metrekareye ulaşmıştır. Bunun 2.450.000 metrekaresi altyapı tesislerinde, 3.850.000 metrekaresi de sanayi arsası olarak kullanılmaktadır. Belirtilen yüzölçümü dışında BOS sınırları içinde resmi olarak bulunmayan ancak BOS tarafından hizmetleri sağlanan çevredeki sanayi alanlarıyla birlikte Toplam kapladığı alan bakımından da Türkiye'nin en büyük organize sanayi bölgelesidir. Ayrıca içindeki kuruluşlarının büyük bir kısmı ihracat yapan firmalardır. Bu yüzden de yine yapılan üretim ve toplam ciro bakımından da Türkiye'nin en büyük organize sanayi bölgesidir.

Yukarıdaki bilgilere bakıp da kapladığı alan büyük olunca içindeki sanayi kuruluşu sayısı bakımından da en büyük olduğunu sanmayın. İçinde küçük ölçekli işletmeler yerine önemli sayıda ve geniş alana sahip Renault gibi dev firmalar bulunduğu için işletme sayısı bakımından zirvede değildir.

* Bursa'daki diğer OSB'ler hariç olmak üzere sadece bu bölgede çalışan işçi sayısı (2004 yılı)35.322 dir.
*  Yine diğer Bursadaki diğer OSB'ler hariç olmak üzere tek başına bu bölgeden yapılan ihracat (2004 yılı) 1.620.000.000 $  (1 milyar 6yüzyirmi) milyon amerikan dolardır.


En son M.Özgür tarafından Çrş 16 Ksm 2005, 02:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


abi1
14 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2005, 02:11

OSB nin bir PLANI olsa daha faydalı olurdu sanırım

yasin boynuegri
14 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2005, 02:33

Selam
Bu ülkede son 15 seneye kadar sanayi yatırımlarının, adeta kentin içine, insanların arasına yapılması gereken kentsel donatı formatlarında(okul, hastahane gibi) düşünülmüş olması karşısında Bursa, 60 ların sonunda BOSB ile bu kaosu aşmış. Daha doğrusu aşmaya çalışmış ama Bursa' ya asırlar boyu yeşil dedirten kent dokusu hala gün geçtikçe yokolmaya devam etmekte. O zamanlar sizin de dediğiniz gibi Bursa sanayisinin bu kadar gelişeceği tahmin edilememiş ve bahsedilen osb de zamanla şehrin içinde kalmış. Yapılması gereken 60 lı yıllardaki ciddiyetle, Bursa kent merkezindeki bütün kirletici sanayiyi çapı en az 40-50 km. lik geniş bir dairenin dışında kurulacak yeni osblere yerleştirmek olmalıdır.


M.Özgür
14 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2005, 02:40

Aşağıdaki resimleri http://www.bosb.org.tr/ adresinden aldım. Sitenin tasarımı çok başarısızdı ve aşağıdaki resimlere ulaşmak için  ana sayfada link olmasına rağmen pek dikkat çekici yerde değildi. Bende burayada yüklemek istedim. En azından burada daha kolay ulaşılabiliyor.


Bulunduğu konum ve çevresindeki ana yollar.
 

(+)


 

(+)


BOS'un haritasının boyutu çok büyük olduğundan buraya yüklemek istemedim. Aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Ancak BOSB'un site tasarımı değişirse ulaşılmaz olabilir. Uyarmış olayım.

http://www.bosb.org.tr/image/photos/BosbHarita.gif


Ebru K.Türk
14 yıl önce - Pzr 20 Ksm 2005, 10:35

Sanayi bölgeleri denince hep aklıma çirkin ve pis yapılar gelir. Yalnız BOSB'a hiç gidip gezme ihtiyacı hissetmediğim halde buradan gördüğüm kadarıyla oldukça güzel planlanmış. Hakikaten adına yakışır bir halde.

Yalnız şöyle bir düşünceye de kapılmadan edemiyorum. Acaba devlet böyle planlı ve mükemmel bir sanayi bölgesinin kurulması için harcadığı çabanın yarısını Bursa için harcasaydı ve doğal güzelliklerini katletmeden bir kent kurulmasına katkısı olsaydı acaba bu sanayi bölgesinden elde edilen ihracat rakamlarından çok daha fazlasını katkı olarak geri alamazmıydı?

"Bu da nerden çıktı şimdi, ne alaka?" diyenleriniz olabilir. Fakat düşüncem şu.

Eğer ki bu şehir daha ulaşılabilir yollara sahip olsaydı, çevre yolları çoktan yapılsaydı, hava ve tren ulaşımı sağlansaydı, kent içinde bile şimdikinden daha sorunsuz olarak altyapı ve çevre düzenlemesi olan bir Bursa'da yaşayan insanlar hem daha mutlu yaşayıp daha verimli çalışırlardı. Hem de trafikte boşa harcanan zamanı, yakıt tüketimini, enerji sarfiyatının da çok daha az olacağını düşünürsek eminim ki sadece planlı bir şehir oluşturmak için harcanan paranın kat kat fazlasını devlet kâr olarak tekrar elde edebilirdi.

Hatta planlı bir Bursa oluşturulması kentte çok fazla olan doğal ve tarihi güzelliklerini de çok daha iyi korurdu. Nilüfer ve ovadaki tüm dereler kirli akmaz, küçükleri kurumaz, Marmara denizini bu kadar kirletmezdi. Uludağ yamaçları yağmalanmazdı. Yani turizm'i de çok kuvvetlenirdi. Sadece kış ve kaplıca turizmi ile değil her türlü turizm alanlarıyla daha verimli olurdu.

Sonuçta hem sanayi açısından hem de turizm açısından şimdiki gibi yapılan yatırımların 8-10 kat olarak devlete döndüğü bir Bursa değil, belki de 14-16 kat oranında katma değer sağlayan bir Bursa olarak gururla Türkiye'ye ve Türk insanına dönüş yapardı. Haksız mıyım?



sayfa 1
ANA SAYFA -> BURSA