Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Süha
15 yıl önce - Cmt 24 Mar 2007, 21:39
BUR » C1.12. Bursa'dan İstanbul'un Anadolu Yakasına Hızlı Feribot



Arkadaşlar aklıma geldi bu mesele İDO yakın zamanda Güzelyalı’dan Yenikapı’ya seferler başlatıyor peki neden Anadolu yakasına da arabalı hızlı feribot koymasın ? Tabi ki varış yeri de Pendik olacak. İskele oldukça uygun. Sizin fikirleriniz nelerdir ?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Mar 2007, 21:41

İDO'nun ileride yeni alacağı 2 Ferry-Cat'ten birisi (şu anda Yalova-Pendik hattında kullanılanların kardeşleri), belki bu tarz yeni bir hatta rezerve edilebilir... ("Pendik-Güzelyalı" misâli ) Fakat, Cat'lerin uzun mesafe gidip gitmedikleri konusunda biraz detaylı teknik bilgiye ihtiyaç var

Akın KURTOĞLU


ersindonmez

15 yıl önce - Cmt 24 Mar 2007, 21:55

Gerçekten düşünülmesi gereken bir durum.Belki jetler değilde normal feribot uygulanabilir diye düşünüyorum ben.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 03:47

Şöyle birşey yani değil mi düşünülen?



Böyle bir hat devreye girdiği zaman da, bu sefer; "Pendik-Yalova" bağlantı hattının pek bir esprisi kalmaz.

Akın KURTOĞLU


ozcan alemdar
15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 18:33

pendik güzelyalı arası 45 knot kadar. Pek verimli olmaz. İdo harem e kadıköy e ya da bostancı ya terminal yaparsa verimli olur ancak. Aslında haydarpaşa da dev mendirek var und ro ro gemilerinin kalktığı yer gibi bir yer lazım. İleride harem otobüs garı taşınırsa orası uyugn olabilir



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 18:47

İstanbul'un Anadolu yakasının Marmara'ya kıyısı bulunan yerleşim bölgesinin ağırlık merkezi (nüfus yoğunluğu açısından) Bostancı civarlarıdır. Eskiden, 1960'larda ve 70'lerde ağırlık merkezi Kadıköy iken (batısında Üsküdar-Harem, doğusunda Maltepe-Kartal, kuzeyinde Ziverbey-Hasanpaşa-Acıbadem) "G" noktası daha Batı'ya doğru oluşmuş idi. Ancak şehrin genişlemesi doğu istikametinde şekillenerek Pendik, Tuzla, Kurtköy, Samandıra vs... yönünde ilerleyince, haliyle ağırlık merkezi de Doğu'ya doğru kaydı. Pendik de bu yeni ağırlık merkezinin civarlarına düştü. Ayrıca fiziksel olarak da olabilen en uygun noktalardan birisi konumunda bulunduğundan; Anadolu yakası-Yalova feribot hattının kuzey ayağı şekline geldi.

Günümüzde Anadolu yakasında yeni bir "Hızlı Feribot" terminali düşünüldüğünde, bu kesinlikle Pendik'ten daha Batı'da kalmalıdır. Coğrafî açıdan boş alan bulunması konusundaki sorunlar bir şekilde bertaraf edilebilirse, Bostancı-Kartal arasında kalan yeni bir nokta, tüm Anadolu yakasının toplayıcı merkezi olabilir. Burada tek dezavantaj, oluşacak yeni noktanın önüne set çeken Adalar'dır...

Akın KURTOĞLU


Süha
15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 23:44

Bana kalırsa Yalova - Topçulardaki yükü azaltmak için böyle bir şey düşünülebilir yol bakımından uzun olabilir ama artık Bursa’ya yapılan terminalde bunu karşılayacak durumda. Güzelyalı-Pendik ve Yalova-Pendik hatları yararı olacağı kanısındayım. Özellikle araç taşımacılığındaki sıkıntıyı tatil günleri de yaşıyor ve bayram gibi zamanlar hele ki bu zamanlarda araç taşımacılığı 3 parçaya bölündüğü hem yollardaki ferahlamalarda cabası kanımca ama maliyetinin yüksek olduğu açık ama yaralı olacağı kanısındayım.

Levent71
13 yıl önce - Sal 12 Ağu 2008, 00:25

Şu güzelim Üsküdar'ın vapur seferleri ne kadar zayıf. Ne hızlı feribot, ne deniz otobüsü... Üsküdar - Eminönü ve Üsküdar - Beşiktaş... Haliç'i de ekleyin, işte o kadar.

Hızlı feribot konusunda Harem iskelesi, araç inişine müsait olması nedeniyle gayet iyi bir tercih gibi duruyor bence.


Emre Güray
13 yıl önce - Sal 12 Ağu 2008, 00:43

Aslında Anadolu yakasında Maltepe civarında Yenikapı gibi bir oluşum olsa İDO'nun gelirini oldukça arttıracağını düşünüyorum. Sadece Bursa ile sınırlamayıp buna Bandırma hattıda eklenirse şu anda Yenikapı'ya gidip vakit kaybetmek istemeyen Anadolu Yakası yolcularınında ilgi odağı olacaktır. Üsküdar meselesine gelince, çok ciddi bir yolcu potansiyeline sahip olmasına karşın Turyol ve Dentur'un faaliyetlerindeki artıştan olsa gerek fazla üzerine düşülmüyor. Belki Üsküdar'daki projelerin tamamlanmasından sonra gerken önemi verilir.

C. H. Engin Er

13 yıl önce - Sal 12 Ağu 2008, 00:52

Ne yazıkki Yenikapı dan sonra en büyük iskele olarak Pendik planlanıyor, altyapısı yetersiz ve ulaşım imkanları kısıtlı Maltepe yerine Pendik tercih edilmesi normal bence, Aynı anda 5 feribotun yanaşabileceği ve tüm dış hat seferlerini barındıracak bir iskele planlanıyor.

Pendik in avantajı nedir peki;

1-İstanbul'un en büyük marinası burada inşa ediliyor
2-Sabiha Gökçen Havalimanı Pendik'de
3-Tüm şehirlerarası Trenler Pendik Garı'nda duruyor
4-İstanbulpark Pendik sınırında
5-İstanbul çoğu ilçesinde bulunmayan planlı yapılaşması ve altyapısı ile 520.000 nüfusa rağmen trafik sorunu minimum düzeyde.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara