Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
turker ustun

15 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 14:47
BUR » E1.25. Bursa'ya Alternatif Araçlar: Yakıt Pilli Otobüsler




Yakın piili otobüsler gelişmekte olan bir sistem ama avrupada ve amerikada çoktan kullanılmaya başladı, buna nazaran türkiyede bu araçların adı bile anılmıyor. Bu araçlar tamamiyle çevreci olması elekririk tellerine ihtiyaç duymaması metrobüs uygulamasınada olanak veren bu araçlar bursada görmek isterim... Bu otobüsler kent içi ana arterlerde çalışsa yeterli olacaktır...




faydalı birkaç link te gönderiyorum... Saygılarımla...

http://www.gesk.yildiz.edu.tr/GESK-HidrojenEnerjisi.pdf


http://www.geocities.com/mmkoprulu/BallardYakitPili.pdf


http://www.osd.org.tr/elektrikliarac.pdf


http://ekutup.dpt.gov.tr/sanayi/verimlil/kavakk/enerji.pdf


En son turker ustun tarafından Cum 23 Mar 2007, 21:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 15:57
Yakıt pilli otobüsler


Alıntı:
Yakın piili otobüsler gelişmekte olan bir sistem ama avrupada ve amerikada çoktan kullanılmaya başladı, buna nazaran türkiyede bu araçların adı bile anılmıyor. Bu araçlar tamaiyle çevreci olması elekririk telerine ihtiyaç duymaması metrobüs uygulamasınada olanak veren bu araçlar bursada görmek isterim... Bu otobüsler kent içi ana arterlerde çalışsa yeterli olacaktır...



Dizel motorlu otobüslere alternatif teknolojiler üzerinde uzun süredir çalışılıyor, alternatiflerden
birisi de  Hidrojen Yakıt Pili teknolojisi. Yukarıda yazdığınız paragrafa bakınca sanki çoğu şehirde
Yakıt Pilli otobüsler seri olarak kullanılmaktaymış gibi bir sonuç çıkıyor fakat gerçek durum
böyle değil. Yakıt pilli prototip otobüsler bazı şehirlerde deneme sürüşleri yapmaktadır fakat
kesinlikle seri olarak kullanımları söz konusu değildir. Yakıt Pili teknolojisinin olgunlaşması
için 20-30 sene zamana ihtiyaç olduğu konuşulmakta ayrıca  başarı garanti değil.
Yakıt pili araca ciddi miktarda ağırlık getiriyor, toplam izin verilen yüklü ağırlığın 2-3 tonluk kısmı
sistemin ağırlığına gidiyor, otobüsün ivmelenmesi oldukça düşük, enerji çevrim verimliliği
son derece kötü, yakıt tankları 300Bar basınçta sıvı hidrojen taşıyor , güvenlik problemleri olabilir,
sıvı hidrojen depolama altyapısının oluşturulması lazım. Tabi bu çalışmaları tamamen gözardı etmemek
gerek belki Türkiye'de de bu ARGE faaliyetlerinin yapılması lazım sadece Hidrojen Yakıt Pili değil
elektrik motorları , güç elektroniği  gibi konularda da ARGE yapılması lazım belki de yapılıyordur,
bilemiyorum.
Tamamen çevreci ve yaklaşık 80 senedir başarıyla kullanılan, teknolojisi de sürekli
geliştirilen  TROLEYBÜS teknolojisi var, elektrik telleri de elektriği iletiminin en verimli yolu
olduğuna göre neden troleybüs gündeme gelmiyor, anlamak mümkün değil.
Dünyada halihazırda yeni kurulan sistemler var, Bursa'da otomotivin merkezi olduğuna göre
birkişi de çıkıp "yahu bu troleybüsleri kendimiz yapalım, boşu boşuna yurtdışına borçlanmayalım
demiyor"

Bu fotoğraftaki araç son model klimalı, alçak tabanlı Van Hool troleybüs , en az bunun kadar
iyisinin Bursa'da yapılabileceğine eminim.



turker ustun

15 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 22:09

Şu an için seri üretimleri olmadığı araştırma için az sayıda oldukları biliyorum. Ama gelecekte bu otobüslerin bursa da bir alternatif olacağı için bu bölümü açtım. Traleybüsler için ise bursanın yollarının buna olanak cerecek kadar geniş değil...

Semih Yaşar

15 yıl önce - Sal 27 Mar 2007, 11:48
Bursa'ya troleybüs


Alıntı:
Şu an için seri üretimleri olmadığı araştırma için az sayıda oldukları biliyorum. Ama gelecekte bu otobüslerin bursa da bir alternatif olacağı için bu bölümü açtım. Traleybüsler için ise bursanın yollarının buna olanak cerecek kadar geniş değil...


Esasında ikimizde çevreci otobüsleri savunuyoruz ve açtığın başlık çok güzel. Benim belirtmek
istediğim yakıt pili teknolojisinin henüz olgunlaşmamış olması, ama tabiki alternatif olarak
üzerinde çalışmaya ve tartışmaya değer bir konu. Yakıt pilli otobüsler ile troleybüsler teknoloji olarak
birbirine oldukça yakın, elektrik motor grubu, motor ve güç kontrol sistemleri ( güç elektroniği)
tamamen aynı, tek fark Yakıt pilli otobüslerde elektriği araç üzerinde üretiyorsunuz ve bu sistemlerin
getirdiği ağırlık var ayrıca elektrik üretiminin verimliliği yüksek değil.
Troleybüsler ise oldukça verimlilikte çalışan enerji santrallerinin ürettiği elektriği kullanır,
araçlar daha basit ve hafiftir. Ayrıca troleybüsler için daha geniş caddelere gerek yok ki,
Lyon'daki 6 No'lu Croix Rousse hattı çok dik ve virajlı bir yol ama sadece troleybüsler çalışıyor.


turker ustun

14 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 21:05

Bursaya deneme amaçlı yakıt pilli otobüs alınamaz mı? Bana göre geleceğin otobüsleri olacakları inancım var...



mertyılmaz08
14 yıl önce - Pts 12 Ksm 2007, 20:43

Bence önce Bursa'ya değil de İstanbul Ankara gibi şehirlere önce alınır

turker ustun

14 yıl önce - Sal 13 Ksm 2007, 13:05

Bu otobüsler şimdilik çok az sayıdalar. Denemeleri halen sürüyor. Ama denemeler için bursada bir otobüs alıp, teknolşojiye katkıda bulunabilir...

onatonur
14 yıl önce - Sal 13 Ksm 2007, 20:51
yakıt pilli otobüsler


bencede önce bi şekilde denenmesi gerekir..

Nejat ERDAŞ
8 yıl önce - Pts 14 Ekm 2013, 19:23
pili otobus


yıllar once istanbulda elektırıklı otobusler çalışiyordu çoçuklugumdan hatırlıyorum o zamanlar tranvayda vardı eskıye donuyoruz

DenizYlçnky
8 yıl önce - Çrş 16 Ekm 2013, 20:20

enerji sis. müh. olarak şunu açık söyleyebilirim. Bataryalı araçlar tarihe karışacak. Elektiriği depolamanın en basit ve verimli yolu yakıt pilleridir. Bu gün maaliyetleri çok yüksek, hala oturmuş bir teknoloji değil özellikle petrol devlerini rahatsız eden bir açılım. Ama yarın tüm ulaşıma egemen olacak.

Hayalim odur ki yerli bir bursa firması YH (yakıt hücreli) otobüsler üretse BBB için.

- Başta örnek teşkil etmesi için 3-4 solo çıkar.
- Daha sonrası belli hatlarda ( mesela terminal otobüsleri - kent için de iyi reklam olur) sadece YH otobüsler kullanılsa...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara