Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
erhanthunder
12 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 03:09
İzmir Konak Alt Geçidi çözüm mü? sorun mu?



Merhaba yaklaşık 10 gündür İzmir'deyim.Ve devamlı şikayet ediyorum dikkat ettiyseniz  
Sanırım uzun süre şehir dışında kalınca ve sonra şehire dönünce insan sorunları daha rahat görmekte...
Konakta ki altgeçit hakkında görüşlerinizi almak istiyorum.
Nerden çıkardığımı sorarsanız.
1. Olarak yeniden düzenlenen meydanın yapısına en baştan beri uymadığını düşünmekteyim.tepeden bakılınca meydanın bütünlüğünü bozmakta.Deniz ile bütünlük sağlaması gerekirken çirkin bir görüntü yaratmakta.
2. Meydanın bütünlüğünü sağlamakla beraber meydanda yayalar için araç yoğunluğu en aza indirmesi ayrıca araçlar içinde meydanın trafiğinden bir an önce kurtulmaları için yardımcı olması ve meydan da beklemeleri en aza indirmesi düşünülmüştü.Meydanda gözle görülür bir araç kuyrukları azalması olmakla beraber meydanın dışında kuyruklar azalmayı bırakın artmakta.altgeçide gelirken oluşan kuyruklar göztepe tarafında kabataşı bile yoğun saatlerde geçmektedir.Hatta altgeçidde bile yoğun saatlerde araç konvoyları oluşmaktadır.
3.Bitmeyen tadilat,su kanalı çalışmaları ve altgeçidin girişinde çıkışında eksik olmayan su birikintileri neden çözülememektedir yada sona ermemektedir.
4.Düşünün siz bir turizm şirketisiniz ve izmir içinde istanbulda olduğu gibi şehir turu düzenleyen çift katlı araçlar hizmete sokacaksınız.o zaman yandınız çünkü konağın iki yakasına bu aracı geçiremezsiniz.bir O403 3.90 cm iken bu alt geçit 4.00 mt olarak tasarlanmış bir mimarlık şaheseridir.
5.Bunlarla beraber üstünde uygulanan yelken tasarımı ayrı bir hava katmakla beraber açık alanda ahşap kullanma fikrini orjinallik olarak düşünen sayın mimar-mühendis arkadaşlar.Bu alandaki zemin yenileme çalışmalarının parasını ceplerinden mi karşılamaktadırlar???

Bu kadar sorun çıkardık birde çözüm önerelim sonrada hep beraber daha ne olsaydı daha iyi olurdu diye tartışalım.yada bu güzel böyle kalsın diyelim...

Bence alt geçit güneyde polis evinin önünden başlayıp kuzeyde işbankasının önünden çıkmalıydı.yollar yer altında dağıtılmalı böylece ışıklara ihtiyaç ortadan kaldırılmalı ve meydanın pier-deniz buluşması her yerinden kusursuz sağlanmalıydı.
Bu benim görüşürüm siz neler dersiniz?

Meydan fotolarını aşağıdaki başlıktan bulabilirsiniz.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=3224&a ...highlight=


Ayhan
12 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 08:15

Valla Erhan her söylediğine katılıyorum ama şahsen ben alt-üst geçitlere yetişmeden araç kuyrukları oluştuğuna pek şahit olmadım. Demek ki çok yoğun zamanlarda geçmemişim. Gerçekten de eski Konak Meydanı ile şimdikini karşılaştırdığınızda çirkin bir görüntü var maalesef, her ne kadar yelken tasarımıyla uzaktan modern görünse de. Pasaporttan, Sabancı Kültüre kadar alttan gitseydi yollar çok daha süper olurdu. Düşünsenize trafiğin olmadığı, çarşı ile denizin buluştuğu yemyeşil dev gibi bir alan.



EnderYıldırım
12 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 11:34

Bence yapılan en büyük yanlış; Altgeçidin, şu an var olan son derece gereksiz viyadüğe kadar uzatılmamasıdır. Eğer uzatılmış olsaydı, çirkinlik abidesi viyadüğe  gerek kalmayacaktı. Araçlar, uzatılan altgeçidin üzerinden de geçebileceklerdi. Dünyanın neresinde, böyle güzel bir meydanda, böyle kocaman gereksiz bir viyadük var. Böylelikle, meydan denizlede bütünleşmiş olacaktı. Bunun gibi önemli projeler yapılırken, çok iyi incelemek gerekiyor. Bu altgeçidin en iyi alternatifi, her açıdan, uzatılmasıydı.  Ama sanırım her şey için çok geç. Zaten İzmir' i de bu plansızlık bitirmedimi...

Ege T.
12 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 23:37

Bundan 7-8 yıl kadar önce kordon dolgusu yapılırken Konak varyanttan başlayarak İkiçeşmelik altından Yeşildere yoluna bağlanacak bir tünel yapılması tartışılıyordu. Mustafa Kemal sahil bulvarından gelip Karşıyaka ve Bornova yönüne gidecek araçların şehir merkezindeki dar ve zaten yoğun olan yollarda daha fazla sıkışıklığa yol açmadan bu tünelle transit yollara çıkması sağlanacaktı. Mesafe olarak 1.5 km civarı bir uzunluk var. Bence Kordon'a otoyol yapılmasından daha mantıklı ve makul bir çözümdü ama nedense konu zamanla unutuldu.

Armağan Örki
12 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 23:45

Henüz ufakken YKM ve Kemeraltı için bol bol gidip gevrek yediğim Konak Meydanı'nı düşünüyorum da, ne kadar sade ve güzeldi.
Şimdi biraz daha yapay bir havası var; ama trafik için güzel bir çözüm olduğu görüşündeyim...



erhanthunder
12 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 11:31

Armağan bey Alt geçit trafik için mükemmel bir çzöüm ben burada alt geçit yapılmasına değil bu alt geçidin uygulama biçimine dikkat çekmiştim.Ve yazan arkadaşlarımızın çoğuda bunu belirtti zaten.
Alt geçit iyidir ama planlı yapılanı daha iyidir...


tahsinsonerada

12 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 21:25

Sanırım ilk defa Erhan a katılacağım
konak meydanının şuandaki gibi modern olmasına ve meydanla denizi buluşturmak adına alt geçit yapılmasına bende varım ancak alt geçit biraz daha uzun ve biraz daha derinden yaılabilirdi.
bu sayade hem çiftkatlıların geçişinde sorun olmazdı hem de konak meydanının tamamı deniz ile buluşmuş olurdu. Ama bu imkansız gibi gelmiyor bana ufak tefek rötüşlerle halledilebilecek bir mesele gibi duruyor.


Irmak-K
12 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 18:52

Konak Meydanın eski yapısı çok güzeldi.Yetkililer kendilerincebirçözm bulup uyguladılar.Fakat çözümün getireceği kaosu düşünemediler.Özellikle sabah saatlerinde  göztepeden  başlıyor trafik sıkışıklıgı.Görntü kirliliğide cabası

ErmanAnar
12 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 14:12

bu alt geçidin girişleri baya tehlikeli olabiliyor eğim çok fazla bana göre her an süratli giden biri kaza yapabilir allah korusun

Murat Caner
12 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 16:45

Alıntı:
1. Olarak yeniden düzenlenen meydanın yapısına en baştan beri uymadığını düşünmekteyim.tepeden bakılınca meydanın bütünlüğünü bozmakta.Deniz ile bütünlük sağlaması gerekirken çirkin bir görüntü yaratmakta.
2. Meydanın bütünlüğünü sağlamakla beraber meydanda yayalar için araç yoğunluğu en aza indirmesi ayrıca araçlar içinde meydanın trafiğinden bir an önce kurtulmaları için yardımcı olması ve meydan da beklemeleri en aza indirmesi düşünülmüştü.Meydanda gözle görülür bir araç kuyrukları azalması olmakla beraber meydanın dışında kuyruklar azalmayı bırakın artmakta.altgeçide gelirken oluşan kuyruklar göztepe tarafında kabataşı bile yoğun saatlerde geçmektedir.Hatta altgeçidde bile yoğun saatlerde araç konvoyları oluşmaktadır.
3.Bitmeyen tadilat,su kanalı çalışmaları ve altgeçidin girişinde çıkışında eksik olmayan su birikintileri neden çözülememektedir yada sona ermemektedir.
4.Düşünün siz bir turizm şirketisiniz ve izmir içinde istanbulda olduğu gibi şehir turu düzenleyen çift katlı araçlar hizmete sokacaksınız.o zaman yandınız çünkü konağın iki yakasına bu aracı geçiremezsiniz.bir O403 3.90 cm iken bu alt geçit 4.00 mt olarak tasarlanmış bir mimarlık şaheseridir.
5.Bunlarla beraber üstünde uygulanan yelken tasarımı ayrı bir hava katmakla beraber açık alanda ahşap kullanma fikrini orjinallik olarak düşünen sayın mimar-mühendis arkadaşlar.Bu alandaki zemin yenileme çalışmalarının parasını ceplerinden mi karşılamaktadırlar???


Sizce çözümü nedir?

Alıntı:
bu alt geçidin girişleri baya tehlikeli olabiliyor eğim çok fazla bana göre her an süratli giden biri kaza yapabilir allah korusun.


Şehir içinden hızlı gidemezsiniz. Hızın 50'yi geçmemesi gerekmez mi?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege