Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Tuna Yersu
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 13:32

Eskisehir den ornek alsalar bari (http://www.estram.com.tr/eng/index.php) ..Onlar olayi bitirmis coktan..Bizde guya baskentte yasiyoruz, hala duzgun bir rayli ulasim sistemimiz yok..umarim bu guzel projeler haber olarak kalmaz ve hayata gecirilir biran once, ama cok gec kaldik coookkk...

cann
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 15:20

Alıntı:
Eskisehir den ornek alsalar bari (http://www.estram.com.tr/eng/index.php) ..Onlar olayi bitirmis coktan..Bizde guya baskentte yasiyoruz, hala duzgun bir rayli ulasim sistemimiz yok..umarim bu guzel projeler haber olarak kalmaz ve hayata gecirilir biran once, ama cok gec kaldik coookkk...


Bu fikrinize kesinlikle katılmıyorum!.. Ben estram a da bindim ama o sistem ankara için çoook yetersiz. Şimdiki sistemle bile günde binlerce yolcu taşınıyor. Banliyöler olsun ,express banliyöler olsun ,bölgesel yolcu trenleri (Ankara- Polatlı, Sincan - OSB) olsun özellikle sabahları full kapasite çalışıyor. Buraya Ankara metrosunu ve Ankaray ı hiç katmıyorum bile... Eskişehirdeki sistem Ankara için hiçbirşey ifade etmez.. Şu an yapılacak olan sistemi kullanınca BaşkentRay farkını, konforunu ve hızını anlayacaksınız.


İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 15:31

Alıntı:
Eskisehir den ornek alsalar bari (http://www.estram.com.tr/eng/index.php) ..Onlar olayi bitirmis coktan..Bizde guya baskentte yasiyoruz, hala duzgun bir rayli ulasim sistemimiz yok..umarim bu guzel projeler haber olarak kalmaz ve hayata gecirilir biran once, ama cok gec kaldik coookkk...


Estram için çok uzağa gitmenize gerek yok bizim sitemizdede yeterli bilgi var.Ayrıca Eskişehir gibi nüfusu 750000 olan bir şehir ile 4.5 milyonluk bir şehiri karşılaştırmak hemde hiçbir fiziki imkanına bakmadan karşılaştırmak çok yanlış olur.ESTRAM sistemi komple 130 milyon dolardır ve yaklaşık 15km uzunluğundadır.Ankara Metrosu 14 km uzunluğundadır ama maliyeti 500 milyon dolardır Ankara'ya böyle bir tramvay sistemi kurulsa ilk günde sistem çöker nitekim Eskişehir'de de sadece estetik açıdan güzel.Tramvaylar hep kalabalık.Yani Ankara'nın toplam 23km'lik raylı sistemi 100 km'lik Estram'a bedeldir.Bilmediğiniz bir sistemle ilgili sadece resimlere bakarak yazdığınız yazılar konuları çarpıtmaktan başka bir işe neden olmamaktadır.

Ankara geç kalmıştır ama geçde olsa mükemmel bir raylı sisteme kavuşacaktır.

Ankara 2010 tahmini metro standartındaki raylı sistem durumu:

Kızılay-Batıkent-Eryaman-Sincan Metrosu [M1-M3] : 32km
Dikimevi-Kızılay-Aşti [ANKARAY] : 9km
Kızılay-Söğütözü-Çayyolu [M2] : 15km
Keçiören-Tandoğan [M4] : 9km

Başkentray: 40km(Yaklaşık)
---------------------------------------------------------------------
Toplam Raylı Sistem Uzunluğu:105km



MertAtesdaglı
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 15:42

Ankara'da Avrupadaki gibi bir Tramvay ağı yapılması açıkcası bana hayal gibi geliyor. Böyle bir sistemin yapılması birilerini muhakkakki çok rahatsız edecektir. Ankaradaki Dolmuşları satan (Koç), servis araçlarını çoğunu stan (Sabancı) buna ne der acaba?

İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 18:00

Alıntı:
Ankara'da Avrupadaki gibi bir Tramvay ağı yapılması açıkcası bana hayal gibi geliyor. Böyle bir sistemin yapılması birilerini muhakkakki çok rahatsız edecektir. Ankaradaki Dolmuşları satan (Koç), servis araçlarını çoğunu stan (Sabancı) buna ne der acaba?


Ankara tramvay yapıp halledilecek kadar küçük bir şehir değil.Ben size yapılmakta olan 100km metrodan bahsediyorum, dünya standartlarında taşımacılıktan behsediyorum, siz bana tramvay ağı diyorsunuz.Ayrıca Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı dolmuşların ne araç nede plaka olarak hiçbir büyük firmayla alakası yoktur, araçlar şahsidir.


Serdar_0624
10 yıl önce - Pzr 04 Ksm 2007, 21:09

Estram sistemi İstanbuldaki Aksaray-Zeytinburnu cadde tramvayının nerdeyse aynısı. Forumda bunun Ankara'ya gelip gelemeyeceği tartışılmış ve Ankara için uygun olmadığı (yol şartları başta olmak üzere) anlaşılmıştı.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=519721#519721



İ.Hakkı Erdoğan
9 yıl önce - Prş 07 Şub 2008, 13:59

Ulaştırma Bakanlığına BaşkentRay projesi ile ilgili bilgi ve ne zaman yapılacağı bilgisini isteyen bir Bilgi Edinme başvurusu yaptım.Önce TCDD'den bir cevap geldi.

TCDD'nin Cevabı:
Alıntı:
BAŞKENTRAY Projesi Ankara-İstanbul ve Ankara-Sivas Hızlı Tren Projeleri kapsamında yer alacak olan bir projedir. Proje tasarım olarak; Ankara-Sincan kesiminin en az 5 hat, Ankara-Kayaş kesiminin de en az 4 hat olarak inşa edilmesi kapsamında ele alınan ve ihalesi yapılmış olan 32 adet dizi ile metro standardında banliyö işletmeciliğini amaçlayan bir projedir. Proje dizaynı esas olarak banliyö işletmeciliğine ayrı 2 hat tahsis edilemesini içermektedir. Kuruluşumuzun 2008 Yılı Yatırım Programında yer almayan Başkentray Projesi, yukarıda da belirtildiği üzere Hızlı tren projeleri kapsamında yer alması, Hızlı Tren Projelerinin altyapı işleri nin de Yol Dairemizce yürütülmesi sebebiyleBaşkentray Projesine ilişkin sorunun bu aşamada Yol Dairemizce cevaplandırılmasında fayda görülmektedir.


Bu cavapta önemli bir bölüm var:
Kuruluşumuzun 2008 Yılı Yatırım Programında yer almayan Başkentray Projesi, yukarıda da belirtildiği üzere Hızlı tren projeleri kapsamında yer alması...

Birde bu cevaptan 1 gün sonra yönlendirildiğim TCDD Yol İşlerinden gelen cevap var.

Alıntı:
Başkentray Projesi Sincan Kayaş arasındaki 36 km lik kesimi kapsamaktadır. Ankara-Behiçbey arasında 2 adet hızlı tren hattı, 2 adet banliyö hattı, 2 adet yük ve manevra için olmak üzere 6 yol, Behiçbey-Sincan arasında ise 2 adet hızlı tren hattı, 2 adet banliyö hattı, 1 hat yük ve manevra olmak üzere 5 yol olarak yeniden teşkil edilmesi planlanmaktadır.Ankara-Sivas hızlı tren projesinin devreye girmesi ile birlikte yoğun tren trafiği oluşacak olan Ankara-Kayaş arasındaki mevcut 2 adet hattın, 2 banliyö hattı ve 2 hızlı tren hattı olarak yeniden inşaa edilmesi planlanmıştır.Yapılacak çalışmalar neticesinde Ankara-Sincan ve Ankara-Kayaş kesiminde hızlı tren işletmeciliği ile birlikte şehir içi ulaşımı sağlamak üzere yapılacak olan banliyö hatları ve hizmet birimleri metro standardında inşa edilecektir.Ankara-Sincan arasındaki tüm hemzemin kesişmeler kaldırılmış ve karayolu taşıt trafiğini de rahatlatacak şekilde alt ve üst geçitler projelendirilmiştir.Koridor tamamen ihataya alınacak şekilde tasarlanmış, ilave olarak hızlı tren hatları ile diğer hatlar arası da ihata ile ayrılmıştır. Mevcut durumda 15 adet olan durak sayısı 13?e indirilmiş ve tüm duraklar yenilenecek şekilde orta peron olarak tasarlanmıştır. Duraklarda yolcu erişimleri tüm peronlarda iki yönlü olarak düşünülmüş ve yaya alt geçitleri planlanmıştır. Yolcuların peronlarda beklemesine yönelik olarak kapalı alanlar oluşturulmuş, bu alanlarda ve açık alanlarda aydınlatma sistemleri ve görsel biçimlendirme için yeşillendirme çalışmaları yapılmıştır.Uygulama projeleri hazırlanmakta olup, bu yıl içerisinde yapım ihalesine çıkılması planlanmaktadır


Bu cevaptada son cümlede bu yıl yani 2008 yılında ihaleye çıkılacağı söyleniyor.Şimdi benim bu gelen iki cevaptan nasıl bir sonuç çıkarmam gerek?Başkentray'a bu yıl başlanacak mı yoksa başlanmayacak mı?


Serdar_0624
9 yıl önce - Cmt 08 Mar 2008, 20:07

Alıntı:
Mevcut durumda 15 adet olan durak sayısı 13?e indirilmiş


İptal olacak istasyonlardan biri mesafesi çok çok kısa olan (tren hızlanmıyor bile) Gülveren-Saimekadın ikilisinden biridir mutlaka. Diğeri ise kanımca Yıldırım-Havadurağı-Subayevleri üçlüsünden biri olacak..


cann
9 yıl önce - Pts 10 Mar 2008, 20:55

Benim BaşkentRay konusunda anlamadığım birşeyler var. Madem mevcut banliyö trenleri değişecek niye hala mevcut trenleri yenilemeye çalışıyorlar (geçen yıllarda trenlerin dış boyası yapıldı içi yenilendi vs.. , birde geçen Ankara garında bir tren gördüm kapılarını otomatik yapmışlar hatta kapılarının üstünde "dikkat otomatik kapı yaslanmayın" yazıyodu) şimdi de istasyonları yenilediler ya madem istasyonlar baştan yapılacak niye yenileniyor hiç anlamıyorum..

msb0634
9 yıl önce - Çrş 19 Mar 2008, 12:49

Benim anlamadığım hızlı tren projeleri yapıldığında 9 ray yanyana gelecek faaln deniyor ancak sincan etimesgut cebeci demirlibahçe saimekadın civarlarında rayları okadar genişletecek kadar alan yokki hattın iki yanıda bina dolu ayrıca bende aynen katılıyorum neden hala mevcut vagonlar yenilenmeye çalışılınıyor.Birde EGERAY sistemine başlanalı baya oldu istasyonlar birbir tamamlanıyor bizimkine neden hala başlanmadı.Yeni sisteme geçilince hava yıldırım gibi kimsenin inip binmediği duraklar kapatılacakmı yoksa yine kimse inip binmeyecekmi hala oralardan.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet