Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
seferoglu

10 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:57
Ankara BaşkentRay banliyö tren sistemi [ANK ]


Özetle:

Alıntı:
TCDD, günde 300 bin yolcu taşıma kapasiteli 32 adet banliyö tren seti alacak. Metro
standardındaki trenler Sincan-Kayaş hattında hizmet verecek.

Klimalı, otomatik kapı, kamera, ananos ve görsel yayın sistemine sahip tren setlerinin kredisi Japonya ve Kore'den sağlanacak. Ankara'ya 32 Adet Banliyö Tren Seti Temini projesinin finansman töreni TCDD Genel Müdürlüğü toplantı salonunda yapıldı. Törende bir konuşma yapan TCDD Genel Müdürü Karaman, Türkiye'de demiryolları alanında özellikle son 5 yılda çok önemli gelişmeler yaşandığını belirterek, "Hükümetimizin de desteği ile demiryolları 'Devlet Politikası' haline geldi. Bugün finansman anlaşması imzalanan Başkentray banliyö tren setinin gelmesi ile birlikte Kayaş-Sincan hattının Marmaray Projesine benzeyeceğini belirten Karaman, "Ankara'da 2 banliyö 2 hızlı tren hattı olacak" dedi. 140 milyon dolara alınacak banliyö tren setlerinin modern teknolojiye göre hazırlandığını ifade eden Karaman, "Türkiye'de ilk defa metro kalitesinde banliyö sistemi bu projeyle gerçekleşecek" diye konuştu. Klima, otomatik kapı, kamera, anons ve görsel yayın sistemi gibi teknik özellikler bulunan tren setlerinin ilki Ekim 2008'de, sonuncusu ise Mayıs 2009'da teslim alınacak. 32 adet banliyö setinin hizmete girmesiyle Sincan-Kayaş hattında 05.00-00.30 saatleri arasında yolcu yoğunluğunun olduğu pik saatlerde karşılıklı 6 dakikada bir, diğer saatlerde karşılıklı 10 dakikada bir olmak üzere günlük 264 sefer düzenlenmesi planlanıyor. Böylece günlük 303 bin 278 kişi taşıma kapasitesi sağlanacak.

Öte yandan, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında ana hat ile banliyö güzergahı tamamen ayrılarak tüm istasyonlar yeniden yapılandırılacak.


Proje Marmaray kadar Aliağa-Menderes raylı sistemine de benziyor.

Trenler devreye girene kadar Gazi hemzemin geçidi sorununun da çözülmesi lazım yoksa her iki yönde 6 dakikada bir kara trafiğni kesemezler.


Yiğit cas
10 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 00:29

Alıntı:
Trenler devreye girene kadar Gazi hemzemin geçidi sorununun da çözülmesi lazım yoksa her iki yönde 6 dakikada bir kara trafiğni kesemezler.

Onun dışında Gar'dan doğuya doğru yeni hat nasıl çekilecek merak ediyorum. Yenişehir banliyo istasyonu ve devamı inanılmaz derecede sıkışık.


İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Pzr 28 Ekm 2007, 15:41

Alıntı:
Konforlu banliyöde geri sayım başladı



TCDD, günlük 30 bin yolcunun kullandığı Sincan - Kayaş banliyö hattını metro standardına yükseltmek ve yeni trenlerle taşımacılık yapmak harekete geçti. Bbaşkentray projesiyle Sincan Kayaş arası 5 hatta çıkarılacak.

BAŞKENT banliyösü konforlu yolculuğa hazırlanıyor. Günlük taşıma kapasitesini 100 bin yolcuya yükseltecek ve konforlu bir yolculuk imkanı sunacak BAŞKENTRAY Projesi ile yle Sincan-Kayaş arası 5 hatta çıkarılacak ve metro standardına yükseltilecek. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara-Sincan arasında 3, Ankara-Kayaş arasında ise 2 demiryolu hattının bulunduğunu anımsattı. Toplam 37 kilometrelik hat üzerinde 27 istasyonun bulunduğunu kaydeden Karaman, hızlı tren işletmeciliği başladığında Sincan-Kayaş banliyösünün yetersiz kalacağını, bu nedenle kapasiteyi artırmak istediklerini ifade etti. Sincan-Kayaş arasının tamamını 5 hatta çıkaracaklarını anlatan Karaman, bunun 2 hattının metro standardında banliyö, ikisi hızlı tren hattı ve birinin de yük treni hattı olarak ayrılacağını belirtti. Bunun için gerekli projelerin hazırlandığını dile getiren Karaman, gelecek yıl projelerin ihalelerine çıkılacağını kaydetti.

YAP-İŞLET-DEVRET: Karaman, projenin yap-işlet-devret yöntemiyle yapılmasını istediklerini, bunun için arayış içinde olduklarını söyledi. Bu hatta günlük 30 bin banliyö yolcusu olduğunu kaydeden Karaman, projeyle günlük taşınan yolcu sayısının 100 bine ulaştırılacağını ifade etti. Karaman, hızlı trenin işletmeye alınmasıyla artacak olan yolcuların bir bölümünün banliyö hatlarıyla evlerine erişecekleri dikkate alındığında gelecekte Ankara’daki tren yolcusu trafiğinin artacağını dile getirdi. Ankara banliyösünün modern hale getirilmesiyle karayolunu kullanan pekçok yolcunun da banliyö trenlerini kullanmasının öngörüldüğünü kaydeden Karaman, 32 adet yeni banliyö setinin üretiminin sürdüğünü, ilki gelecek yıl başında teslim edilecek bu trenlerle konforlu bir yolculuk sunacaklarını söyledi. TCDD Genel Müdürü Karaman, trafiğin artacağı hesaplanarak, BAŞKENTRAY Projesiyle birlikte Sincan-Kayaş arasında her 5 dakikada bir trenin sefer yapacağını belirtti.

Trenlerin özellikleri

SİNCAN-Kayaş hattında kullanılacak modern banliyö trenlerinin üretim ihalesini ROTEM-MİTSUI iş ortaklığı kazanmıştı. 32 adet banliyö tren setinin 215 milyon YTL olan finansmanı Güney Kore İhracat ve İthalat Bankası ile Japonya Uluslararası İşbirliği Bankasından sağlanan düşük faizli kredilerden karşılanacak. Banliyö tren setlerinde çok sayıda kamera, dahili telefon, klima, otomatik kapı, anons ve görsel yayın sistemi ile makinistleri gözetleyen emniyet izleme cihazı "Totman" gibi teknik özellikler bulunacak.


İhaleler seneye yapılacak 1.5 senede işin yapımı, testi şusu busu derken geçer.Yani bu trenlere ancak 2010 yılında bineriz.



cann
10 yıl önce - Pzr 28 Ekm 2007, 23:40

Bende bugün gazetenin Ankara ekinde benzer bir yazı okudum fakat orada ilk tren setinin 2008 başında geleceği yazıyordu...

Ahmet Gürkan
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 12:01

eğer ki banliyö sistemi EGO'nun toplutaşım araçları ile entegre hale gelirse Ankara ulaşımı için devrim niteliğinde olur... çünkü banliyö hattı Ankara'yı 60 km boyunca kesen ve şehrin büyük bir bölümüne ulaşabilen bir hat, eğer otobüs ve metro ile besleme yapılırsa hem Sincan-Etimesgut, hem de Kayaş-Mamak bölgesinin ulaşımına büyük nefes aldırır... böylece Kayaş-Sincan Metrosu olarak adlandırılabilir yani, Ama besleme yapılmazsa, değişen hiçbir şey olmaz... kesinlikle ücret toplama sistemi kartlı hale getirilmeli, ücretsiz aktarmaya dahil edilmelidir.

Serdar_0624
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 19:52

Bunun için de banliyö trenleri BUGSAŞ bünyesine girmelidir. hat üzerindeki semtlerin Kızılay ve Sıhhiye'ye giden hatları iptal edilip besleme hatları konulmalıdır (Batıkent, Bahçeli vb. olduğu gibi).Böylelikle kent merkezine giren otobüs sayısı azalacaktır. Hatta Kayaş'dan metropole yeni katılan Elmadağ, Kutludüğün , Lalahan vb. yerlere de besleme açılabilir. Bu proje çok sayıda yeni fikire kaynak olacak.

Yukarı da da yazıldığı gibi Gazi İstasyonu için kesin çözüm bulunmalıdır. Sefer aralığı bu şekilde olursa o geçitin bariyerleri hep yere bakar.



İ.Hakkı Erdoğan
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 19:59

Bu projede entegrasyon sağlanmazsa çok bir fayda sağlamaz.Varolan sistem yolcu yoğunluğunu kaldırıyor.Şu anda ortalama 15dk'de bir sefer oluyor ama başkentrayda 5dk'de bir olacak buda yolcu sayısının 3 kat artması demek.Bu artışda ancak Metro'nun ve EGO otobüslerinin entegrasyonuyla sağlanabilir.Mesela Sincan ve Etimesgutdaki istasyonlara Fatih'den,GOP'dan,Eryaman'dan ring hatlar açılabilir.Ama bu entegrasyon sağlanmadan bu yatırımın pek bir işlevi olmaz.

Alıntı:
Yukarı da da yazıldığı gibi Gazi İstasyonu için kesin çözüm bulunmalıdır. Sefer aralığı bu şekilde olursa o geçitin bariyerleri hep yere bakar.


Oraya bir köprü yapılmalı.Bugün yolları kapamışlar tüm bölgenin trafiği ikide bir kesilen Çiftliğe kalmış 2km'lik yeri 30dk'de geçip 26km'lik yeri 35dk'de otobüsle gitmek biraz saçma oldu Eryaman'lı yolcular için.


cann
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 20:23

zaten Sincan - Kayaş arasındaki hemzemin geçitlerin hepsi BaşkentRay projesi kapsamında altgeçide dönüştürülecek. Ve istasyonlarda yenilenecek.
Alıntı:
eğer ki banliyö sistemi EGO'nun toplutaşım araçları ile entegre hale gelirse Ankara ulaşımı için devrim niteliğinde olur... çünkü banliyö hattı Ankara'yı 60 km boyunca kesen ve şehrin büyük bir bölümüne ulaşabilen bir hat, eğer otobüs ve metro ile besleme yapılırsa hem Sincan-Etimesgut, hem de Kayaş-Mamak bölgesinin ulaşımına büyük nefes aldırır... böylece Kayaş-Sincan Metrosu olarak adlandırılabilir yani, Ama besleme yapılmazsa, değişen hiçbir şey olmaz... kesinlikle ücret toplama sistemi kartlı hale getirilmeli, ücretsiz aktarmaya dahil edilmelidir.

Unutmayalım bu hattı express banliyölerle kullanan polatlı ve sincan osb hattı var. Bunlarıda düşünürsek Ankara banliyösünün çok geniş bir ulaşım olanağı var.


Serdar_0624
10 yıl önce - Pts 29 Ekm 2007, 20:43

Alıntı:
express banliyölerle


Bunlar da düzenlenebilir. Ankara-Polatlı treni günde 1 sefer çalışır.Sincan'dan sonra Polatlı'ya kadar durmaz.Yani Ankara'dan Yenikent'e (Kesiktaş İstasyonu) ve Temelli'ye trenle gidemezsiniz.

Ayrıca Sincan-Polatlı treni var o ara duraklarda durur.
http://www.tcdd.gov.tr/yolcu/sinpolat.htm

Banliyö hattının Elmadağ-Polatlı arası çalışacak şekilde modernize edilmesi gerekmektedir.

******************
Bir de Sincan OSB daki istasyonu anlayamadım. Oraya en yakın istasyon Sazpınarı gibi görünüyor.


sılanur

10 yıl önce - Cum 02 Ksm 2007, 19:40

başkentrayda tüm istasyonlar yenilenecekmiş.günlük hayatımızda kullanılan ego kartları kulandığımız gibi başkentraydada yenilecek istasyonlara bu ego kartını uygulasalar süper olur.inşallah başkentraya metro gibi otobüslerle aktarma yapılırsa tam metro gibi olur çok güzel olur.inşallah bu uygulamayı yaparlarsa çok memnun oluruz.başkentrayda bu uygulama çok güzel olur diye düşünüyorum.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet