Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Formula 1
« önceki   1234 ... 104105106   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 3
Burak Arslan

14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 21:30

Alıntı:
F1 aracının direksiyonlarındaki tuşlar ne işe yarıyor?

Resimli olarak anlatabilir mi birisi acaba?




Mcleren Mercedes'in sitesinden çevirdim ufak hatalarımı affedin:)

1- +10, +1 ve MSG OK düğmesi. Ekran üzerindeki menülere ulaşmak için kullanılıyor. (Hatalı bir şeyler olduğunda rapor yollamaya yarıyor)

2.  P / PLS  Pitlerde hız limiti bulunduğunu hepimiz biliyoruz. İşte pilotlar pite girdiğinde bu tuşa basıyor. Ve uygulanan limite araç otomatik olarak geliyor, çıkışta yeniden bahsediyor limit kalkıyor.

3. Su pompası Pilotlara araç içinde su takviyesi sağlıyor. Boyunlarının etrafından gelen borunun devamı koltukta biyerlerde=)

4. PIT radio. Pit'te telsiz yoluyla mühendislerle  iletişim kurmaya yarıyor.

5.Formasyon turundan önce Arka lastikleri yakmak için zig zag yapıyorlar. O sırada kontrol mekanizmasını kapatmaya yarıyor.

6. Aracın anlık fiziksel özelliklerini diğer şartlara göre ayarlıyor. Özellikle sürtünmeyi. Sürtünmeyi en aza indirmek için pilot farklı seçenekler kullanabiliyor. Havaya, yola ve lastiğe göre sürtünme değişiyor...

7. C, D & E Aracın tüm mühendislik ayarlarını kontrol ediyor. Devir limiti, Yakıt miktarı vb.

8. Yakıt karıştırma tuşuymuş Performansa göre yakıt tüketimini kontrol ediyormuş.

9. Güvenlik aracının piste çıkması durumunda aracı uygun kullanım sınırına getiriyor.

10. Aracın lastik seçimine göre performansını düzenliyor.

11. Kısacası aracın maximum hız limitini düzenlemeye yarıyor ve manevralarda güç desteği sağlıyor.

12. Selects reverse gear and neutral. Positioned so that it can be accessed very quickly. çeviremedim=)

13. Carto-pit radyosunun açık olduğunu işaret eden lambacık.

Mercedes in aracındaki düğmeler bunlar işte. Bir çok aracınki büyük farklılıklar gösteriyor. Mercedes'in direksiyonunda gördüğünüz gibi genelde teknik düğmeler mevcut. Renoda ise yarış hız denetimi vb. şeyler ağırlıkta.

Bu arada bu direksiyonun maliyeti olarak orta fiyatta sıfır mercedes olarak bahsedilmiş düşünün artık... Ne kadar oluyor acaba ??  


Necdet Cevahir
14 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 04:32

Birde bugüne kadar şampiyon olan pilotlara bakalım:

1950 GUİSEPPE  FARİNA İTALYA
1951 JUAN MANUEL FANGİO ARJANTİN
1952 ALBERTO  ASCARİ İTALYA
1953 ALBERTO  ASCARİ İTALYA
1954 JUAN MANUEL FANGİO ARJANTİN
1955 JUAN MANUEL FANGİO ARJANTİN
1956 JUAN MANUEL FANGİO ARJANTİN
1957 JUAN MANUEL FANGİO ARJANTİN
1958 MİKE  HAWTHORN İNGİLTERE
1959 JACK  BRABHAM AVUSTRALYA
1960 JACK  BRABHAM AVUSTRALYA
1961 PHİL  HİLL AMERİKA  B.D.
1962 GRAHAM  HİLL İNGİLTERE
1963 JİM  CLARK İNGİLTERE
1964 JOHN  SURTEES İNGİLTERE
1965 JİM  CLARK İNGİLTERE
1966 JACK  BRABHAM AVUSTRALYA
1967 DENNY  HULME YENİ  ZELANDA
1968 GRAHAM  HİLL İNGİLTERE
1969 JACKİE  STEWART İSKOÇYA
1970 JOCHEN  RİNDT AVUSTURYA
1971 JACKİE  STEWART İSKOÇYA
1972 EMERSON  FİTTİPALDİ BREZİLYA
1973 JACKİE  STEWART İSKOÇYA
1974 EMERSON  FİTTİPALDİ BREZİLYA
1975 NİKİ  LAUDA AVUSTURYA
1976 JAMES  HUNT İNGİLTERE
1977 NİKİ  LAUDA AVUSTURYA
1978 MARİO  ANDRETTİ AMERİKA  B.D.
1979 JODY  SCHECKTER GÜNEY  AFRİKA
1980 ALAN  JONES AVUSTRALYA
1981 NELSON  PİQUET BREZİLYA
1982 KEKE  ROSBERG FİNLANDİYA
1983 NELSON  PİQUET BREZİLYA
1984 NİKİ  LAUDA AVUSTURYA
1985 ALAİN  PROST FRANSA
1986 ALAİN  PROST FRANSA
1987 NELSON  PİQUET BREZİLYA
1988 AYRTON  SENNA BREZİLYA
1989 ALAİN  PROST FRANSA
1990 AYRTON  SENNA BREZİLYA
1991 AYRTON  SENNA BREZİLYA
1992 NİGEL  MANSELL İNGİLTERE
1993 ALAİN  PROST FRANSA
1994 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
1995 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
1996 DAMON  HİLL İNGİLTERE
1997 JACQUES  VİLLENEUVE KANADA
1998 MİKA  HAKKİNEN FİNLANDİYA
1999 MİKA  HAKKİNEN FİNLANDİYA
2000 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
2001 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
2002 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
2003 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
2004 MİCHAEL  SCHUMACHER ALMANYA
2005 FERNANDO  ALONSO İSPANYA
2006 FERNANDO  ALONSO İSPANYA

Bu tabloya baktığımızdada şampiyon pilotlar sıralamasında Michael Schumacher 7 şampiyonlukla en üstte yer alıyor. Onu 50 li yılların efsane pilotu Juan Manuel Fangio 5 şampiyonlukla izliyor. 3. sırada ise 4 şampiyonlukla Alain Prost var.

MİCHAEL  SCHUMACHER 7
JUAN MANUEL FANGİO 5
ALAİN  PROST 4
AYRTON  SENNA 3
NELSON  PİQUET 3
NİKİ  LAUDA 3
JACKİE  STEWART 3
JACK  BRABHAM 3
FERNANDO  ALONSO 2
MİKA  HAKKİNEN 2
EMERSON  FİTTİPALDİ 2
GRAHAM  HİLL 2
JİM  CLARK 2
ALBERTO  ASCARİ 2
JACQUES  VİLLENEUVE 1
DAMON  HİLL 1
NİGEL  MANSELL 1
KEKE  ROSBERG 1
ALAN  JONES 1
JODY  SCHECKTER 1
MARİO  ANDRETTİ 1
JAMES  HUNT 1
JOCHEN  RİNDT 1
DENNY  HULME 1
JOHN  SURTEES 1
PHİL  HİLL 1
MİKE  HAWTHORN 1
GUİSEPPE  FARİNA 1


En son Necdet Cevahir tarafından Cum 23 Mar 2007, 17:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


erhanthunder
14 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 11:26

Slmlar bende bir formula hastası olarak buraya katkıda bulunmak isterim.
Hatta geçen gün uzuunn bir yazı yazdım ama sistemimin hatası nedeniyle hepsi uçtu  

Ben Ferrari takımı taraftarıyım açıkcası TİFOZİYİM....
10 senedir formula takipçisi 2 senedir Türkiye Gp si nin sıkı takipçisiyim...

Sezon değerlendirmesi (bana göre tabi   ) yaparsam.
Sezonun test aşamasında güçlü takımlar kendilerini hafiften hissettirdiler zaten.Ferrari yeni bir tasarım değişen pilotlar,yenilenen takım yönetimi ile tam bir kapalı kutu görünümünde.ama italyan efsanesi gücünü ilk yarışta çok güzel gösterdi.
Mclaren içinde aynısını söyleyebiliriz.Ama yıllardır yaptıkları ortada.Geçen sene ise bir felaketti.Araçtan kopan parçalar,pilotların ayrılması.Bunlar geçen sene neden oldu??? Bu sene için oldu.Biliyorsunuz geçen senenin en başından beri mc koltuğuna oturacak birinci pilot belli ide ve ikincisi aranıyordu.2 dünya şampiyonu olmuş bir pilot dayanıksız,yavaş bir araca gelmesi için çok vaat alması gerekirdi.Öylede oldu geçen sene gelişim kaydetmeyen mclaren bütün gücünü bu seneki aracını hazorlamak için harcadı.Ve sonuç ortada.
Hamilton ise işin formula 1 e verilmiş bonusu oldu.
Reno ise gördüğünüz gibi geçen seneki formundan uzak ama bu onların geride kalacağı anlamına gelmiyor.Lastik değişiminden en çok etkilenen reno oldu çünkü araçları son iki senedir michelin ile mükemmel uyumlu idi.ve bu sene yeni bir lastik onların işlerini bir kaç yarış daha zorlaştıracak.
F1 in hayal kırıklığı yaratan iki japon üretici honda ve toyota ise madolyonun diğer yüzü.Toyota bu sene en azından bir kaç podyum almak isterken bundan çok uzakta olduğunu gösterdi.
Honda ise geçen sene aldığı birinciliklere bir kaç tane daha eklemek isterken bunu başaramayabileceği sinyalleri verdi.
Bmw iyi ise ilk 3 potasında unutmamak gerekir.Biraz daha zaman geçince sanırım geçen seneki honda yı bmw olarak izleyeceğiz.
Genel olarak hemen hemen herşeyin değiştiği (motorlar hariç ) bu sezon çok güzel yarışlara yada 2002 sezonunun bir tekrarı olacak
Alıntı:
ölene dek Mclaren'de kalmalıydı, sattı gitti takımı

Kimi yi geçen sene ve ondan önceki sene satan mclaren oldu bence.Bu genç pilot geçirdiği sezonlar boyunca 9 yarış kazandı ve bu kadarla bile şampiyonluğu kaybetti sezon oldu.
kimi bu sezon ferraride 9 yarış kazanırsa siz ne düşünürsünüz ?  
Yazmaya devam edeceğim...
tutmayın beni


www.sercan.de
14 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 13:18

benim ilk yarisim Monaco 1994dü

eskiden F1 daha heyecanliydi
Italya 1994de yaris 4. kere baslatildi, çünkü ilk viraj'da hep kazalar oluyordu


erhanthunder
14 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 17:06

Sabah Malezya Sepang sıralaması vardı.
İlk sırayı Ferrari den Massa
İkinci sırayı McLaren dan Alonso
Üçüncü sırayı Ferrari den Kimi
Yarın sabah 9.50 cnnturk de yarışı izleyebilirsiniz.

Sabah ki sıralamaya gelince 2 senedir f1 izleyenlere Reno dışında anlatmayan sunucular şuan sadece Mclaren anlatmaya başladılar.Ayrıca takımın üzerinde gördükleri Alonso yuda yere göğe sığdıramadılar.Devamlı Mclaren ının aracı yeni geliştirdiğini ve bu nedenle başarılarının büyük olduğu Ferrarinin ise daha şanslı olduğu söylendi.
Aslında en güzel cevabı Kimi nin vermesini isterdim.Geçen sene vidaları aynası dökülen neredeyse yarış bitiremeyen bir Mclaren vardı ve o takım bir sezon boyunca bu seneki aracı yaptı.ayrıca Ferraride takım tamamen değişti ve araç tamamen yenilendi üstüne bu takım geçen sene son yarışa kadar şampiyonluğu kovaladı. anlamadığım neden bu kadar Alonsoyu gözümüze sokuyorlar.
Ayrıca reno nun  bu sene lastik sorununu biran önce çözmesini ve bu sayede renonun alonso sayesinde buralara gelmediğini göstermesini istiyorum..



serrapir
14 yıl önce - Pzr 08 Nis 2007, 23:53

Malezya Grand Prix 2007 - Yarış sonuçları

Alıntı:

POZ. PİLOT TAKIM  ZAMAN
1. Alonso McLaren-Mercedes  1s32:14.930
2. Hamilton McLaren-Mercedes  + 17.557
3. Raikkonen Ferrari  + 18.339
4. Heidfeld BMW Sauber  + 33.777
5. Massa Ferrari  + 36.705
6. Fisichella Renault  + 1:05.638
7. Trulli Toyota  + 1:10.132
8. Kovalainen Renault  + 1:12.015
9. Wurz Williams-Toyota  + 1:29.924
10. Webber Red Bull-Renault  + 1:33.556
11. Barrichello Honda  + 1 tur
12. Button Honda  + 1 tur
13. Sato Super Aguri-Honda  + 1 tur
14. Speed Toro Rosso-Ferrari  + 1 tur
15. R.Schumacher Toyota  + 1 tur
16. Davidson Super Aguri-Honda  + 1 tur
17. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari  + 1 tur
18. Kubica BMW Sauber  + 1 tur

  Yarış dışı kalanlar
PİLOT TAKIM  Yarış dışı kaldığı tur
Rosberg Williams-Toyota  44
Coulthard Red Bull-Renault  37
Albers Spyker-Ferrari  8
Sutil Spyker-Ferrari  1


Bu sezon yarışlar bayağı eğlenceli ve çekişmeli olacağa benziyor. Ben Kimi Raikkonen ve Mclaren Mersedes fanatiğiyim. Ferrarinin kazanmasını hiç istemezdim  Şimdi ne yapcağımı şaşırdım
Mersedes kazansın ama Raikkonen de kazansın    sanırım bunun için markalarda Mclaren, pilotlarda Raikkonenin kazanması gerekiyor    orta yolu buldum sanırım tabi bana göre


Burak Arslan

14 yıl önce - Pzr 29 Nis 2007, 00:12

Bu sene biliyorsunuzki İstanbul Park'ta bazı siyasi kazalar oldu
Sonucunda 5 milyon dolar cezayı ödedik...
Ve İstanbulun takvimden çıkarılması gündeme getirildi bazı kişilerce.
İşte artık en azından 2021'e kadar o ihtimal ortadan kalktı, çünkü:
Alıntı:
stanbul Park Ecclestone'a emanet

İstanbul Park pistinin işletme hakları, 2021 yılına kadar Formula 1 Yönetimi (FOA) Başkanı Bernie Ecclestone'a verildi. Bernie Ecclestone, konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında İstanbul Park'ın dünyanın en iyi pisti olduğunu, burada bulunmaktan mutluluk ve gurur duyduğunu ifade etti. Anlaşmanın detayları ve maliyeti konusunda açıklama yapmayan Ecclestone, "kontrat 80 sayfa. Şimdi anlatmaya kalksam uzun sürer. Pisti devraldık. Buradaki yatırımımız karlı değil. Ama 'niye geldin' derseniz, İstanbul Park, dünyanın en iyi pisti. Burada bulunmaktan gurur duyuyorum" diye konuştu.

İstanbul'un, Formula 1'den önceki ve sonraki imajının farklı olduğunu kaydeden Ecclestone, anlaşmanın maliyeti ile ilgili bir soruya, "küçük yaşlarda bir ders öğrendim. Bir centilmen ulu orta paradan bahsetmez.Yaptığımız anlaşma İTO için son derece karlıdır. Bizim için ilk anlarda karlı gözükmeyebilir ama Türkiye'deki pist en iyi pist. Karlı bir yatırıma döneceğine inanıyorum" diye yanıt verdi.

"Yaptığım en kötü anlaşma"

Kendisine "iyi iş adamı" dendiğini hatırlatan Ecclestone, "aslında yönetim kurulum sözleşmeye baktığında, benim aptal bir iş adamı olduğumu düşündü. Bu benim dünyada yaptığım en kötü anlaşma. Ama Türkiye'ye çok ama çok inanıyorum. Zannedildiği gibi 1-2 yıllık finansal getiri için yapılan bir anlaşma değil. Uzun yıllarda getirisi olacak bir anlaşma" şeklinde konuştu.

Ecclestone, gelecek yıl İstanbul Park'ta kaç yarış yapılacağı yönündeki soruya, "en azından bir yarışımız kesin var" derken, "İstanbul Park'ın bazı sorunlarından bahsetmiştiniz. Bunlar nelerdir?" sorusuna ise, "sorunlardan kastettiğim, yakın komşularınızla yaşanan sorunlar. Bu sorunlar olmasa belki durum çok daha iyi olur" diye cevap verdi.

MotoGP yarışlarının gelecek yıl İstanbul'da yapılamayabileceğinin hatırlatılması üzerine de Ecclestone, "bu yıl sözleşmeleri bitiyor. Gelecek yıl da devam etmesi sponsorluk anlaşmalarına bağlı. Biz kalması için üzerimize düşen görevi yapacağız. Zira ben iyi bir motosiklet yarışı hayranıyım" dedi.

Ecclestone, motorsporlarına Türkiye'de ilginin azaldığının belirtilmesi üzerine de, "bence bu konuda endişelenmeye gerek yok. Tüm dünyada bu böyle. O kadar çok spor kategorisi var ki insanlar seçici davranıyor. Futbolda da aynı sorun var. Ancak çok büyük maçlar ilgi çekiyor. Burada görev bence medyaya düşüyor" diye konuştu.

Pistte gelecek yıl test sürüşlerinin yapılıp yapılmayacağı sorusuna Ecclestone, "bu konuda fikrim yok. Takımların vereceği bir karar. Takımlar isterse biz de İstanbul Park'ı açarız" diye yanıt verdi.

Yalçıntaş: "Pistten çok zarar ettik"

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Yalçıntaş, FOA ile 2021 yılına dek anlaşma yaptıklarını belirterek, "Türkiye'yi Formula 1'den mahrum etmeden, yarışların devamını sağlayacak bir formül ürettik. İstanbul Park'ı işletecek olan FOA ile 2021 yılına kadar anlaştığımız için, bu yıla kadar F1'in İstanbul'da kalmasını istedik. Anlaşmamız yıllık kira ve kardan pay şeklindedir. Pistin bakım ve onarımı kiralayan şirkete aittir" diye konuştu.

Yalçıntaş, Formula 1'in İstanbul'un ve Türkiye'nin tanıtım projesi olduğunu belirterek şöyle konuştu:

"Bu yatırım, hedefi bulan bir yatırım oldu. İki sene içinde yapılan F1 ve diğer yarışlar son derece iyi yarışlardı. Türkiye ekonomisine bu yarışlardan büyük katkı sağlandı.

"Pistin sahibi olan TOBB, İTO, Valilik ve Büyükşehir Belediyesi'nin, bu tip organizasyonların sadece ilk başlangıcında yer almalarını istedik.Çünkü ticareti en iyi iş adamları, şirketler yapar. İTO, TOBB gibi kurumlar ticaretin içinde yer almamalıdır."

İstanbul Park'tan ne kadar zarar ettiklerinin sorulması üzerine Yalçıntaş, "evet, çok zarar ettik. Çift rakamlı milyon dolar zarar ettik. Bu anlaşmayla FOA ile temiz bir sayfa açıyoruz" dedi.

Yalçıntaş, pistin kesin maliyetinin sonuçlanmadığını, kesinleşmiş harcamanın 221 milyon YTL olduğunu ifade ederken, 2005 ve 2006 yılında tüm yarışlar için piste 579 bin kişi geldiğini söyledi.

http://www.turkiyef1.com/newsfull.asp?id=7585& ...%3A08%3A23


Alıntı:
Ecclestone Türkiye GP'nin geleceğini garanti altına aldı

İstanbul Park pistinin işletme haklarını 2021 yılına kadar alan Formula 1 Yönetimi (FOA) Başkanı Bernie Ecclestone, Türkiye'nin en az 15 sene boyunca F1 yarışlarına ev sahipliği yapacağını söyledi. Dün İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş ile ortak basın toplantısı düzenleyen Ecclestone, Gazzetta dello Sport'ta yayınlanan açıklamasında, "F1'in 2021 yılına kadar İstanbul'da olacağını garanti edebilirim" dedi.

İstanbul Park'ın işletme haklarını alması konusunda, "bu yatırımı kendi başıma yaptım" diyen Ecclestone, "Bana destek veren çok sayıda kişinin olmasından mutluyum" dedi.

Bu arada autosport.com'da yer alan haberde Eccleston ile İstanbul Park yönetimi arasındaki anlaşmanın 130 milyon avro değerinde olduğunun bildirildiği belirtildi.

Hermann Tilke tarafından tasarlanan İstanbul Park, 2005'de Formula 1 takvimine girdi ve,sollama imkanının çok olması tasarımı ve modern tesisleriyle pilotların ve takımlardan büyük övgü alan bir pist.

http://www.turkiyef1.com/newsfull.asp?id=7587& ...%3A08%3A23

Artık sanırım Türkiyeyi ve başarılarını çekemeyenler bi 15 yıl olduğu gibi oturacaklar  


ersannn
14 yıl önce - Pzr 29 Nis 2007, 00:30

Alıntı:
Artık sanırım Türkiyeyi ve başarılarını çekemeyenler bi 15 yıl olduğu gibi oturacaklar  


mı acaba?? yoksa İstanbul Park pisti Bernie Amca'nın sirkine mi dönüşüyor?
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=40611url


En son ersannn tarafından Pzr 29 Nis 2007, 12:11 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sabahbilen
14 yıl önce - Pzr 29 Nis 2007, 01:08

Alıntı:
12. Selects reverse gear and neutral. Positioned so that it can be accessed very quickly. çeviremedim=)



TUŞ 12: Boş vitesi ve geri vitesi seçer.Çok hızlı erişilebilinecek şekilde yerleştirilmiştir..


seferoglu

14 yıl önce - Pzr 29 Nis 2007, 01:49

Şanzıman yarı otomatik diye biliyorum. Ayak pedalları sadece gaz ve fren - otomatik arabalar gibi-. Vites ise direksiyondan kumandalı ve debriyajsız değişiyor  -triptronik otolar gibi- . Yanlışım varsa düzeltin ben böyle biliyorum.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 104105106   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET