Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Formula 1
« önceki   123 ... 104105106   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
sayfa 2
bülent dizdar

14 yıl önce - Sal 20 Mar 2007, 18:17

Damalı bayrak
Yarışın sona erdiğini belirtir. İlk olarak kazan, daha sonra bitiş çizgisini geçen her araba için kullanılır.

Kırmızı bayrak
Yarışın durdurulması durumunu belirtir. Genellikle Kaza sonucu pistte bir aracın kalmış olması veya koşulların yarışın devam etmesi için oldukça tehlikeli olması durumunda kullanılır.

Sarı bayrak
Pilot için bir kere sallanan sarı bayrak 'yavaşla' anlamına gelir. İki kere sallanılması durumunda 'Her an durmaya hazır ol' anlamındadır.

Mavi bayrak
Mavi Bayrak arkadan daha hızlı bir aracın geldiği uyarısıdır. Hem tur bindirilen hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca maksimum üç mavi bayrak süresi içinde yol vermesi şarttır.

Siyah bayrak
Diskalifiye durumunu belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır.

Sarı kırmızı çizgili bayrak
Pistin kaygan olduğunu belirtir. Genellikle yolda yağ veya su birikintisi olması durumunda kullanılır.

Yeşil Bayrak
Kaza sonrası pistin temizlendiğini ve araçların hızlanabileceğini belirtir.

Ortası turuncu siyah bayrak
Aracın mekanik bir problemi olduğunu ve hemen pit alanına gidilmesi gerektiğini belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır.

Siyah beyaz bayrak
Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır. Diskalifiyeden önceki uyarıdır.

Beyaz bayrak
Pistte yavaş hareket eden bir aracın olduğunu belirtir. Genellikle Güvenlik aracının piste girdiği durumlarda kullanılır.


_serhat

14 yıl önce - Sal 20 Mar 2007, 18:20

Alıntı:
F1'de bayrakların anlamı
Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan Formula 1 yarışlarında, pilotlar, kullanılan değişik renkteki bayraklarla uyarılıyor. Damalı bayrak yarışın bittiğini belirtirken, kırmızı bayrak yarışın durdurulduğunu, siyah bayrak ise diskalifiye durumunu anlatıyor.

Formula 1'de kullanılan bayraklar ve anlamları şöyle: Damalı bayrak: Yarışın sona erdiğini belirtir. İlk 3 araca sallanan bu bayrağı sadece yarış direktörü veya onun tayin edeceği kişi kullanabilir. Sarı bayrak: Pistte tehlike var anlamına gelir. Pilot için bir tane sallanan bayrak ''yavaşla'', iki tane sallanan ise ''Her an durmaya hazır ol'' anlamındadır. Kırmızı bayrak: Yarışın durdurulduğunu belirtir.

Kaza sonucu pistte bir aracın kalmış olması veya yarışın devam etmesinin tehlikeli olduğunu anlatır. Pilotlar bu bayrağı gördüklerinde yavaş bir şekilde pite dönmek zorundadır. Mavi bayrak: Hem tur bindirilen, hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca yol vermesi şarttır.

Siyah-bayrak: Diskalifiye durumunu belirtir. Araç numarası ile birlikte kullanılır. Yeşil bayrak: Bir önceki pozisyonda gösterilen herhangi bir renkteki işaret bayrağının artık devre dışı kaldığını belirtmek için kullanılır. Sarı-kırmızı çizgili bayrak: Pistin kaygan olduğunu belirtir. Siyah-beyaz bayrak: Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır ve diskalifiyeden önceki uyarıdır. Ortası turuncu siyah-bayrak: Aracın mekanik bir problemi olduğunu ve hemen pit alanına girmesi gerektiğini anlatır. Beyaz bayrak: Pistte yavaş hareket eden bir aracın olduğunu belirtir



      Detaylı bilgi isteyen arkadaşlar için yeterli olacağını düşünüyorum.


seferoglu

14 yıl önce - Sal 20 Mar 2007, 23:49

Sarı bayrakta geçiş yasaktır. Genelde de SafetyCar denilen güvenlik aracı piste girer ve en önde hareket eder.. Arkalarda kalan yarışçıların sevdiği bir durumdur , öndekilere yetişebilir.

Damalı bayrak yarış bittiğinde sadece puan alan yarışmacılar finişten geçerken sallanır sonra bırakılır.

**************************

Genelde Ankara bölümüne mesaj attığım diğer bölümleri tam bilemiyorum. Forum kuralları McLaren-Ferarri vb.  tartışmalara esneklik tanıyor mu yoksa tarafsız yorum mu yapmamız gerekiyor.


Fatih
14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 00:19

Kimi'yi yıllardır rekabet ettiği Ferrari'nin forması içinde görmek bir garip. Azılı bir Mclaren ve Raikkonen taraftarı olarak bu sezonu karmaşık duygularla karşıladım. Kimi birinci olunca "oh be sonunda ne muhteşem bir pilot olduğunu cümle aleme gösterme şansı oldu" ile "ölene dek Mclaren'de kalmalıydı, sattı gitti takımı" arasında gidip geldim. Karmaşık olmayan bir konu var ki; o açık ara önde olduğu yarışlarda dahi arkası arkasına en hızlı tur zamanlarını atacak kadar gözü kara, safkan bir yarışçı. F1'in gelmiş geçmiş en harika pilotlarından biri.
Herşey bir yana Hamilton denen çaylağa dikkat etmek lazım. Bu sezonun süprizi o olacak. Nitekim geçen sene İstanbul Park'ta seyirciyi en çok onun sürüş stili heyecanlandırmıştı.


Burak Arslan

14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 01:35

Alıntı:
Genelde Ankara bölümüne mesaj attığım diğer bölümleri tam bilemiyorum. Forum kuralları McLaren-Ferarri vb.  tartışmalara esneklik tanıyor mu yoksa tarafsız yorum mu yapmamız gerekiyor.


Bu başlığı açış amacımız genel olarak Formula 1 hakkında bilgi ve haberler vermek üzerinede biraz yorumumuzu katmak. Bununla ne olacak diye sorarsanız:

Türkiyedeki yarışları yerinden izleme imkanım oldu. Ve açıkçası geçen sene üç te bir oranında dolu tribünler beni çok üzdü... Eğer burda verdiğimiz haberlerle en azından bir kişiyi bile olsa F1 e veya F2 ye alıştırabilirsek, belki onun İstanbul'daki yarışlara gitmesini bile sağlayabiliriz..  wowcular olarak bile gidebiliriz.
Denetçilerede bildirdiğim ve az önce söylediğim gibi bence Türkiyede yarışların devamlı olması mükemmel bir şanstır. Tv yayın hakları, milli reklam ve bir çok açıdan... Sitede paylaşacağımız bilgilerle buna katkımız olacak. İstanbul Park (Dünyanın en modern yarış pistlerinden biri) hakkında haberler paylaşmakta buna dahil.

Eğer karşılıklı takım-pilot tartışmasına girmeye başlarsak başlık kısa zamanda amacını aşmaya başlar. O yüzden mümkün olduğunca bunu özelden yaparsak her açıdan daha yararlı olacaktır. Başlığımızda bir daha kilit yememiş olur



derya41

14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 10:50

Daha öncesi olmakla birlikte 1997 yılından beri kesintisiz Formula1 izleyicisiyim. Değişen kurallar, yarış arabaları, pilotlar... Hız ve tutkuları hep dikkatimi çekmiştir. Hep bunu yaşayabilmek, hiç olmasa onları yakından görebilmek istemişimdir. M. Schumacher bundan bir kaç yıl önce Bursaya bir otomobil fabrikasına gelmişti, ki o zaman Türkiye'de F1 yarışları yoktu. Bayan spiker ile  onun için hazırlanmış özel pistte kısa bir tur attılar, o an o spikerin yerinde olmayı o kadar çok istemiştim ki, anlatamam İşte F1 tutkumu ancak bu kadar anlatabilirim. Daha sonra Türkiye Grand Prixi...Benim için tarif edilemeyecek kadar heycan vericiydi. Pilotlar, koçları ve o mükemmel arabaları ülkemize gelecekti. Aylar önceden aldım biletimi tabi. Ve tabiyki gidip o heycanı yaşadım. Ancak geçen sezon benim için bir ilk oldu ve F1 2006 yı takip edemedim. Bu sene ise bir türlü gelmek bilmedi, iple çektim diyebilirim F1 2007 yi. Geçen haftaki Avustralya 2007 Grand Prix mükemmeldi. Avustralya pisti favorilerimdi önceden beri. Tüm bu anlattıklarımdan sonra elbet favori pilotumu merka etmişinizdir; o her ne kadar Mayıs ayındaki İspanya Grand Prix ine kadar yarışmayacak olsada, benim için tek pilot Michael Schumacher. Kazandığı birinciliklerle, yaptığı olağanüstü manevralarıyla ve kişisel olarak da mükemmel bir insan olmasıyla...


 




Michael Schumacher
Doğum Yeri: Hürth-Hermülheim-Almanya
Yaşadığı Yer: Vufflens-le-chateau - İsviçre
Boyu: 1.74 m
Kilosu: 74.5 kg
Medeni Hali: Evli
Eşi: Corinna Schumacher
Çocukları: Gina-Marie (20.02.1997), Mick (22.03.1999)
İlk Grand-Prix: 25 Ağustos 1991
Kazandığı ilk GP: 30 Ağustos 1992
Kazandığı ilk pole: 15 Mayıs 1994
Dünya Şampiyonluğu: 7

Michael Schumacher.... Formula1 pistlerinin hızlı, hırçın ve Şampiyon pilotu....


Sanırım biraz fazla kaptırdım, site denetçilerimiz kızmasın sonra    Şimdi biraz da sizlerle F1 2007 haberlerinden paylaşmak istiyorum.


Alıntı:
"F2007 Yasal Değil"


Kış testleri ve Avusturalya GP'sinde üstün başarılar gösteren Scuderia Ferrari'nin F2007 modeli bazı takımlar tarafından son 3 gündür gözetim altında idi.Basına sızan bazı haberlere göre F2007 'nin tabanının haraket ettiğini ileri süren bazı takım patronlarından biri olan R.Dennis , F2007'nin kurallara uygun bir araç olmadığını dile getirdi.

F2007'nin tabanının kurallara aykırı olduğu dile getiriliyor
Aracın tabanını aşağı ve yukarı yönlerde haraket ettiğini ileri süren Dennis,yüksek süratli düzlüklerde bunun aerodinamik bir avantaj sağlayacağını söyleyerek,FIA'nın kısıtlama getirdiği "haraketli parçalar yasağı" 'nı deldiğini dile getirdi.

Ferrari takımından konu ile açıklama bugün yapılırken,bunun Ferrari'nin hızlı olduğu her sezonda; bu tür spekilasyonların gerçekleştirildiğini ve bunun bir ilk olmadığı söylenirken,gerekirse bunu iddia edenlerin FIA'ya şikayet etmelerini dile getirdi.


Her sene Ferrari için bu tarz polemikler çıkar zaten  



Bir başka dikkatimi çeken haber de;

Alıntı:
Michael Schumacher'in, Mayıs ayındaki İspanya Grand Prix'sinden önce Formula 1 pistlerine dönmesi beklenmiyor. Edinilen bilgiye göre efsane şampiyon, Ferrari'deki detayları açıklanmayan vazifesi kapsamında Barcelona, Monte Carlo ve Nurburgring yarışlarına iştirak etmeyi planlıyor. Almanya'da çıkan bir spekülasyonda, Schumacher'in Melbourne'de bulunabileceği ileri sürülmüş ancak haber tabir caizse asparagas çıkmıştı.


Necdet Cevahir
14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 16:01

1958 Den Bügüne Dünya Şampiyonu Markalar ve Motorlar

1958         VANWALL
1959 COOPER CLİMAX                                
1960 COOPER CLİMAX
1961 FERRARİ FERRARİ
1962 BRM
1963 LOTUS CLİMAX
1964 FERRARİ FERRARİ
1965 LOTUS   CLİMAX
1966 BRABHAM REPCO
1967 BRABHAM REPCO
1968 LOTUS FORD
1969 MATRA FORD
1970 LOTUS FORD
1971 TYRELL FORD
1972 LOTUS FORD
1973 LOTUS FORD
1974 MC LAREN FORD
1975 FERRARİ FERRARİ
1976 FERRARİ FERRARİ
1977 FERRARİ FERRARİ
1978 LOTUS FORD
1979 FERRARİ FERRARİ
1980 WİLLİAMS FORD
1981 WİLLİAMS FORD
1982 FERRARİ FERRARİ
1983 FERRARİ FERRARİ
1984 MC LAREN PORSCHE
1985 MC LAREN TAG
1986 WİLLİAMS HONDA
1987 WİLLİAMS HONDA
1988 MC LAREN HONDA
1989 MC LAREN HONDA
1990 MC LAREN HONDA
1991 MC LAREN HONDA
1992 WİLLİAMS RENAULT
1993 WİLLİAMS RENAULT
1994 WİLLİAMS RENAULT
1995 BENETTON RENAULT
1996 WİLLİAMS RENAULT
1997 WİLLİAMS RENAULT
1998 MC LAREN MERCEDES
1999 FERRARİ FERRARİ
2000 FERRARİ FERRARİ
2001 FERRARİ FERRARİ
2002 FERRARİ FERRARİ
2003 FERRARİ FERRARİ
2004 FERRARİ FERRARİ
2005 RENAULT RENAULT
2006 RENAULT RENAULT

Yukarıdaki tabloda görüldüğü gibi Ferrari'nin 14 şampiyonluğu bulunmaktadır. Onu 9 şampiyonlukla Williams ve 8 şampiyonlukla Mc  Laren takımları izlemekteler. Lotus'un 7 Renault'un ise 2 şampiyonluğu var. Onlarıda son 2 sezonda kazanmış bulunmaktadır.  Diğer takımlar şöyle sıralanıyor; Brabham 2 Cooper 2  Benetton, Tyreel, BRM ve Vanwall takımları 1 er şampiyonluk. Yanlız bu takımların artık bir çoğu yok. Bazısı el değiştirip isim değişikliğine gitti, bazısı tamamen kapandı. Şampiyonada takım adı ön planda olduğu için bu istatistik takımlara yöneliktir. Birde takımların kullandığı motorlar açısından bakarsak ortaya şöyle bir tablo çıkıyor;

FERRARİ 14
FORD 10
RENAULT 8
HONDA 6
CLİMAX 4
REPCO 2
MERCEDES1
TAG 1
PORSCHE 1

Görüldüğü gibi Ferrari doğal olarak fabrika takımı olarak yarıştığı için onun şampiyonluk sayısı yine 14.
Ancak bu sefer Ford motoru çeşitli takımlara hazırladığı motorlar sayesinde 10 şampiyonluk almış. Renault ise takım olarak son iki yılda elde ettiği 2 şampiyonluktan başka diğer takımlara verdiği motorlarla 6 defa daha şampiyon olmuş ve birincilik sayısını 8 e çıkartmış. Diğer şampiyon olabilen motorlar ise şöyle; Honda 6 , Climax 4, Repco 2 , Mercedes 1 , Tag 1 , Porsche 1 .


gültekin.35
14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 20:22

F1 aracının direksiyonlarındaki tuşlar ne işe yarıyor?

Resimli olarak anlatabilir mi birisi acaba?


Erdem93

14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 20:37

Ben de bir Formula 1 hastasıyım.Bu sene sürücüler ve markalar şampiyonluğu
çok çekişmeli geçecek.Sürücüler şampiyonluğu Alonso,Raikkonen ve Massa ,
markalar şampiyonluğu ise Ferrari  veMcLaren arasında geçecek. Formula bir sevenleri
çok heyecenlı ve çekişmeli geçecek yarışlar bekliyor.

Formula 1'in 2007 yılındaki takımları ve sürücüleri ise şöyle:

MCLAREN MERCEDES:     Fernando Alonso-Lewis Hamilton

FERRARİ:                       Felipe Massa-Kimi Raikkonen

BMW SAUBER:                Nick Heidfeld-Robert Kubica

REDBULL:                       David Coulthard-Mark Webber

TORO ROSSO:                Vitantonio Liuzzi-Scott Speed

SUPER AGURI F1:            Takuma Sato-Anthony Davidson

RENAULT:                       Giancarlo Fisichella-Heikki Kovalainen

HONDA:                          Jenson Button-Rubens Barrichello

TOYOTA:                         Ralf Schumacher-Jarno Trulli
 
WILLIAMS:                      Nico Rosberg-Alex Wurz
 
SPYKER:                         Christijan Albers-Adrian Sutil


ramazan20
14 yıl önce - Çrş 21 Mar 2007, 21:03

Formula 1 heyecanı yeniden başaldı.Benim için Schumi 'nin gidişi çok üzücü bir şey de olsa yeni sezondaki çekişmede bir o kadar sevindirici oldu.İlk yarıştan itibaren gözüken o ki bizi yine keyifli bir sezon bekliyor.Birkaç sene önce yapılan kural değişiklerinin meyveleri toplanmaya başlandı.



sayfa 2
« önceki   123 ... 104105106   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET