Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ersindonmez

15 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 00:45
BUR » B1.24. BursaRAY'ın Güzergah Yapım Öncelikleri Hatalı mıydı?




Öncelikle Yıldırım da 20 yıl yaşadığımı belirtmek isterim.Her tarafını karış karış bilirim diyecek kadar iddaalıyım.Yıldırım Belediyesi benim doğdupum sene yani 1987 yılında merkez ilçe unvanını kazandıve yaklaşık 20 yıldır Bursa mızın merkez ilçelerinden biri.Ama Yıldırım hep kötü büyüdü üvey evlat muamelesi gördü bence babası olan Büyükşehir Belediyesin'den.Her Türlü yatırım her türlü güzel şeyler hep batı bölgesine yapıldı ve Yıldırım bu gelişim sırasında yalnız kaldı diye düşünüyorum.Bunun en basit örneği Bursaraydır diye düşünüyorum.Neden mi çünkü Bursaray nufusu 100000 ini geçmeyen Nilüfer bölgesinde 2 hatta bölünerek yapıldı.Ben bu bölünmenin mantığı o sıralar analamadım ve hala anlamamaktayım.Hangi iktisadi mantık nufusun yoğun olduğu yere yapmayıp az olduğu bölgeye yaptırdı onu düşünüyorum yıllardır ve bir türlü cevap bulamadım.Eğer o bölgede hat 2ye bölünmeyip Yıldırım'a kadar ilk etapta uzasaydı Belediyemiz işi yaptırdığı şirketle anlaşmazlığa düşmez yeni etapları daha hızlı bi şekilde tamamlardı.Neden mi çünkü Yıldırım'da yaklaşık olarak 600000 kişi yaşıyor ve bu insanların en azından yarısı metroyu kullanırdı ve metromuz kendini çok daha kısa sürede amorti ederdi.Belki yanlış düşünüyo olabilirim ama bende bir Yıldırım lı olarak böyle 2. plana atılmanın bi ezikliği var.
Yıldırım halkıda aslında başarılı olan sayın başkan Bilenser den sandıkta hesabını sordu bunun.Sakın yanlış anlaşılmasın Bilenser Bursa ya çok büyük işler yaptı ama Yıldırım 'ı unutmanın cezasını çekti diye düşünüyorum.

not:bunlar şahsi fikrimdir yanlış anlaşılmasın lütfen

[ Bu konu, görülen lüzum üzerine ayrı bir tartışma konusu haline getirildi. - Ebru K.Türk - Prş 15 Mar 2007, 01:08 ]


M.Erdoğan
15 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 02:04

Genel olarak yazılanların hepsine katılıyorum. karşı çıkmak değilde açıklayıcı olmak için yazıyorum.

Alıntı:
Bunun en basit örneği Bursaraydır diye düşünüyorum.Neden mi çünkü Bursaray nufusu 100000 ini geçmeyen Nilüfer bölgesinde 2 hatta bölünerek yapıldı.Ben bu bölünmenin mantığı o sıralar analamadım ve hala anlamamaktayım.Hangi iktisadi mantık nufusun yoğun olduğu yere yapmayıp az olduğu bölgeye yaptırdı onu düşünüyorum yıllardır ve bir türlü cevap bulamadım.



Bende bir yıldırımlı olarak yazının geneline katılıyorum ama bursarayın önce Nilüfere gitmesi noktasında önceliğin orada olmasına hak veriyorum. Doğruya doğru şimdi. Bursaray nilüfere neden önce gitti diye yazalım.


  • Nilüferin nüfusu yıldırımdan az ama şehir yıldırıma değil nilüfere genişliyor. 2006 içinde 350.000 nüfusu geçtiğini tahmin ediyor valilik.

  • Nilüfer bir üniversite ilçesi ve üniversiteye ulaşım çok zordur. Çözülmesi gerekliydi.

  • Nilüferde en az iki tane çok büyük organize sanayi bölgesi vardı ve ulaşımları çok zordu. Mudanya yolu ve izmir yolundaki iki büyük organize sanayi bölgesinede ulaşmak için Bursaray iki koldan yapıldı orada. oysa yıldırımdaki sanayi dükkan altlarındaki küçük imalathanelerden ibaret ve çalışanlarıda zaten dükkanların yakınında evi olan sahipleri.

  • Nilüfer ilçesi yıldırıma göre bursa merkezinden uzaktır ve şimdi bile eğer metro olmasa ulaşım çok zordur.


Bursaray hem yıldırıma hem de üniversiteye ara verilmeden bağlansaydı asıl o zaman amacına ulaşacaktı ama olmadı

Bu sebeplerden Nilüfere bursarayın önce gitmesini haklı ve geçerli görüyorum.yinede yıldırıma bursarayın gelmesini bu kadar geciktirmek için haklı sebep değil bunlar onuda yazayım. Nilfer'e metro gitti diye yıldırıma gelmesinin bu kadar gecikmeside yanlış

Haksız olan ise, benim yukarda yazdığım sorunları çözmek için yapılan bursaray hattı, bence yanlış uygulamalar yüzünden nilüferde de sorunu çözemedi. Yıldırıma gelmesi hiç geciktirilmemeliydi ama çok gecikti.Yıldırım bursanın kent merkezine çok yakın ama bursaray yapılsa bile yıldırımda da doğru güzergahtan geçmedi bence. Ankara yolu kötü tercihti. Eğer vaktinde yıldırımlı yöneticiler akıllı davransaydı beyazıt caddesini daha 10-15 sene önce açarken geniş açardı ve bursaray oradan geçip eski fakülte yönüe devam ederdi.Ankara yoluda daralmazdı.

Ankara yolu çevresinde daha çok küçük atölyelerin olduğunu ve asıl nüfusun daha güneyde, dağ yamaçlarına doğru yerleştiğini göz önüne alırsak sadece nilüferdeki bursaray değl yıldırımdaki bursaray güzergahı da bence istenen verimi sağlamayacak.


not : bu son iki mesaj aslında "bursaray nilüfere neden önce gitti" gibi bir isimle ayrı başlık yapılırsa daha derin tartışılabilir.


En son M.Erdoğan tarafından Prş 15 Mar 2007, 02:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ali Melih Atafırat

15 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 02:19

Sayın Bilenser seçime girmedi ki sandıkta hesabı sorulsun? Burada bir yanlışlık var herhalde.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


Batur

15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 17:45

Bursaray’ın 1. etabındaki güzergahları sadece Nilüfer bölgesine yapılmış yatırım olarak değerlendirmemek gerekir. M.Erdoğan arkadaşımızın belirttiği gibi, çatallaşan 2 hat, sanayi bölgelerindeki yoğunluk dikkate alınarak planlandı, ayrıca o 2 hat hem Nilüfer’in hem de Osmangazi’nin mahallelerinin şehiriçi ulaşımını sağlıyor.
Yıldırım etabına gelince, Beyazıt caddesinin içinden devam etmesi daha iyi olurdu ancak cadde buna müsait olmadığı için, daha doğrusu cadde değil de sokak olduğu için bu mümkün olmadı. Uzun vadede belki mümkün olabilir.


Gökhan Varişler
15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 20:17

Benim bildiğim tek yanlış 1. etabın içerisinde Terminalin olmamasıdır. Yani senin şehrinde hafif raylı sistem var   fakat diğer şehirlerle olan tek bağlantına yani terminale gitmiyor terminali en son plana atıyorsun açıkçası bana biraz saçma geliyor.



Ebru K.Türk
15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 20:39

Alıntı:
Yani senin şehrinde hafif raylı sistem var   fakat diğer şehirlerle olan tek bağlantına yani terminale gitmiyor terminali en son plana atıyorsun açıkçası bana biraz saçma geliyor.


Bu da doğru. Ama herkesin görüşü doğru  

Bursaray Nilüfer'e ve Mudanya yoluna gitmeseydi Organize Sanayi Bölgelerindeki insanlar ile zaten kent merkezine uzak kalan ve ulaşımı zor olan Nilüfer halkı çok bozulacaktı. Gerçekten de BursaRAY olmasa hem Nilüfer'den merkeze ulaşmak hem de Mudanya yolundan merkeze gelmek çok çok zordu. ÜStelik Yıldırım bu açıdan merkeze daha yakın olduğundan şanslı bile sayılır.

Yıldırım'a değil de önce Terminal'e götürmek isteseydiler BursaRAY'ı, Yıldırım halkı rahatsız olacaktı.

Üniversite Etabı en arkaya bırakılsa bu sefer de tıp fakültesi hastaları ve üniversite öğrencileri, Görükle gibi çevrede yeni genişleyen bölgelerdekiler mahvolacak. Şimdiden çektikleri sıkıntılar ortada.

Eldeki para aynı anda sadece 1 etabı yapmaya müsait. Oysa hepsi de birbirinden önemli ve farklı güzergahlara çok ihtiyaç var. En güzeli tabiiki BursaRAY yapımına birkez başlanınca tek seferde Terminal, Yıldırım, Üniversite ve Mudanya etaplarını bitirmektir. Hatta ben şunu düşünüyorum. Eğer Üniversite Etabından sonra Terminal etabına başlanırsa bu sefer de Gürsu ve Kestel halkı isyan edecek. "Terminal bölgesinde kaç kişi yaşıyor? Biz buradan merkeze gidebilmek için yollarda heba oluyoruz" diyecekler. Onlar da haklı olacak. Ama para yok. Birileri muhakkak bekleyecek. Artık şans topu kime gülerse  


Gökhan Varişler
15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 20:52

Dediklerinde doğru aslında herkez istiyor raylı sistemi fakat şu anda terminalde çok zor günler yaşanıyor üstelik bir başka büyük sanayimizde terminalin tam karşısında demirtaş aradan ikisi birden çıkabilirdi.

Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 17 Mar 2007, 00:23

Bence şehrimizin giriş kapısı olan terminale ve hergün binlerce kişinin akın ettiği Uludağ Üniversitesi'ne gidene kadar Bursaray benim gözümde hep yarım kalmış olacaktır.

Ebru K.Türk
15 yıl önce - Cmt 17 Mar 2007, 00:37

Alıntı:
Bence şehrimizin giriş kapısı olan terminale ve hergün binlerce kişinin akın ettiği Uludağ Üniversitesi'ne gidene kadar Bursaray benim gözümde hep yarım kalmış olacaktır.


+1  

Ayrıca Yıldırım için de bir de güney yamaçlardan bir raylı entegrasyon olmalı. Onun için ise ne uygun yol var ne de eğim müsait. Planlanan tüm BursaRAY etapları bitse bile Altıparmak, Heykel, Yeşil, Emirsultan, Teleferik ve Siteler'e de bir bağlantı yapılmadıkça yine eksik kalacak. O da olacak iş değil.   Para konusu ise ayrı bir dert. Para yeterli olmadığından öngörülen yerlere bile gecikiyor.

Ooooof Offf. Ben de ulaşımcı oldum ya helal olsun bana. Bu hevesle yakında ehliyet de almak için başvururum bu gidişle.    


Batur

15 yıl önce - Cmt 17 Mar 2007, 00:47

Alıntı:
Planlanan tüm BursaRAY etapları bitse bile Altıparmak, Heykel, Yeşil, Emirsultan, Teleferik ve Siteler'e de bir bağlantı yapılmadıkça yine eksik kalacak.


Bursaray etaplarının yapımı tamamlandıkça o kısımlarda da raylı sistem kaçınılmaz olacak. Bu harita ne kadar doğru bilmiyorum ama Bursaray’ın 52 km’lik haritası bu olabilir.





sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara