Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
A.Nibal
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 02:02
BUR » B1.22. Bursaray ve Gemlik?




Arkadaşlar şüphesiz Bursaray B etabı bitince C etabı ile Üniversiteye oradan da bir sonraki aşamada Gürsu veya Terminal'e uzatılacaktır. D,E,F etapları...

Özellikle ben gelecekte Bursaray'ın; Büyükşehir sınırları içine dahil edilen Gemlik'e nasıl uzatılabileceğini kestiremiyorum... Mudanya'ya eskiden tren hattı olduğu biliniyor fakat gemlik?!...
(Üstelik gemlik yakınında bir de serbest bölge mevcut.)

Açıkçası birden aklıma takıldı... Acaba gemlik için ileride direkli bir havai hat mı, yoksa füniküler benzeri bir tünel hattı mı ulaşımı sağlayabilir? Ya da mümkünatı olmaz mı?


Akın Alan
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 02:09

Bence 2015 ten sonra konuşabiliriz bunları...

Şu anda imkansızdan öte.

Ama teknik olarak bakarsak mudanyaya gidiyorsa Gemlik'e de gider.


A.Nibal
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 02:12

Orası öyle tabii... Konuşmak için erken fakat gemlik yolunun eğimi vs. düşüldüğünde...

Neyse bizimkisi merak işte...


Ali Melih Atafırat

15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 03:12

Bursa Gemlik arası demiryolu için sanıldığı kadar zor bir bölge değil. Gereken yatırım yapılırsa o da gerçekleşlir. Yanız bu hat yolcu taşımacılığından ziyade yük taşımacılığı için önem taşıyor. Gemlik bursa'nın ana limanı oldu. Bu nedenle Gemliğin Bursa'ya yapılması planlanan Osmaneli -Bursa hattına ek bir hatla bağlanması daha verimli olur. Böyle bir bağlantı yolcu taşımacılığının yanında Gemlik Limanını  demiryolu şebekemize bağlıyarak çok önemli bir görev de üstlenmiş olur.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


Salih Kuş

15 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 00:30

Bursa-gemlik arası Bursaray için gerçekten konuşmak için bile çok erken.gerçi kulağa çok hoş geliyor ama daha gemlik yolu üzerinde bulunan şehirler arası terminale kadar bile gelmiş değil.bunun yanısıra üniversite.. Serbest bölgenin gemlikte olması ve buranın gün geçtikçe açılan fabrikalarla gelişmesi ileri için bursaray düşüncesini gündeme getirebilir.ama bana kalırsa şehiriçinden sonra uzak mesefede bursaray ilk mudanya'ya gidecektir.


Saygılarımla..



Ebru K.Türk
15 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 01:51

BursaRAY ve Gemlik Bence de ciddi bir hayal. Üstelik de Gemlik'le raylı ulaşımı bence BursaRAY ile sağlamak gereksiz. Zaten eğer BursaRAY bazında olaya yaklaşırsak en az 10 yıl boyunca bu konuda bir şey yapılamaz. Onun yerine ben farklı bir açıdan bakıyorum olaya.

Bursa'nın şimdiki büyükşehir nüfusu 1,5milyon sınırını aştı. Nüfus artış hızı ise çok yüksek. Kaba bir hesapla Bursa Büyükşehir Belediyesi en fazla 10 yıl sonra 2 milyon nüfusu da aşacak ve sınırları 50km çap hesabına göre tekrar çizilecek. Bu da Orhangazi, Yenişehir ve İnegöl'ün de ortalama 10 yıl sonra Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı bir ilçe olacağı durumunu çıkartıyor. Tüm çevre ilçelere ise BursaRAY ile bağlantı yapmak hiç akıllıca olmayacak. BursaRAY için öngörülen tüm hatlar halen bitmediği gibi bitse bile başka bir (monoray, tramvay, feniküler vs..) raylı sistemle BursaRAY entegrasyonu yapılması gereken Çekirge-Altıparmak-Heykel-Teleferik-Siteler gibi güzergahlar var. Yani BursaRAY bitse bile kent içindeki raylı ulaşım sorunu bitmeyecek.

Bu açıdan bakarsak ben Gemlik ve ileriki muhtemel merkez ilçe adayı olan İnegöl, Orhangaz ve Yenişehir için banliyö treni tarzı bir raylı ulaşım düşünülmesi halinde hem daha önce başlanabileceğini hem de BursaRAY'dan bağımsız olarak projelendirilebileceğini düşünüyorum.

Hani bizdeki dereyi görmeden paçaları sıvamak oluyor   ama bence kent merkeziyle coğrafi nedenlerle kopuk duran ilçelerin merkezle entegrasyonu için BursaRAY çok pahalı, uygulaması zor bir tercih. Bir gün yapılacağına umutlu olduğum Bursa Hızlı Tren projesi sayesinde Yenişehir zaten merkeze entegre olacak. Buradan kısa bir kol ile İnegöl bağlanabilir. Kuzeyde ise Orhangazi ve Gemlik birlikte ele alınarak GEMPORT'u da kapsayan bir hat kurulursa işte o zaman çözüm oluşabilir. Aksi halde BursaRAY'ın öyle çok dallanıp budaklanmaya müsait bir altyapıya sahip olmadığını ve yükü kaldıramayacağını düşünüyorum.


Gökhan Varişler
15 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 01:52

Gemlikte oturan biri olarak tabiki çok isterim bursarayın gemliğe kadar gelmesini fakat şu an için daha önemli mevkilere gitmesi lazım bursarayın (üniversite-terminal ve gemlikten daha yakın olduğu için mudanya gibi) bu yüzden bursarayın gemliğe gelmesi şu an için çok çok çok erken ama gemliğin liman özelliği olması açısından yolcu taşımacılığı değilde yük taşımacılığı için Bursaya getirilmesi istenen demiryolu hattının gemliğede ulaşması gerektiğini düşünüyorum.

A.Nibal
15 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 14:35

O halde başlığı raylı sistem olarak değiştirelim ve teknik açıdan Gemlik'in herhahgi bir tren hattıyla Bursa'ya bağlanmasının mümkün olup olmayacağı hususunda bilgi sahibi olan arkadaşların yazılarını bekleyelim...

Ebru K.Türk
15 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 16:47

Alıntı:
O halde başlığı raylı sistem olarak değiştirelim ve teknik açıdan Gemlik'in herhahgi bir tren hattıyla Bursa'ya bağlanmasının mümkün olup olmayacağı hususunda bilgi sahibi olan arkadaşların yazılarını bekleyelim...


Yok yok böyle kalsın başlık. Ulaşım İndeksine girip, numara verildikten sonra değiştirmesi zor oluyor da   Ayrıca biz şimdilik BursaRAY olmaz desek de belki de olur tarafı vardır. Bilen başka bir üye çıkarsa başlığı tekrar değiştirmek zorunda kalmayalım. Artık böyle başladı böyle gitsin, sorun değil.  


alit
14 yıl önce - Pzr 20 Nis 2008, 20:28

Bursaray yerine yalova-bursa arasında tren işletmeciliğı yapılmalı hatta bursayı trenle istanbula bağlamak yerine yolcu taşımacılığ açısından bursa-yalova arası tren ve yalova'dan da ona entegre deniz otobüsü seferleri bence hem bursa istanbul deniz otobüsü seferlerinden hem de bursa istanbul arasını taa bilecik üzerinden dolanarak demiryolu ile gitmekten daha uygun hatta bu demiryolu yalova izmir arası olarak bile düşünülebilinir, arada tam anlamıyla deniz otobüsüne entegre edilimiş bir demir yolu yapmak varken ne diye ısrarla izmit körfezini demiryoluyla geçerek zaman harcansın ki.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara