Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ersindonmez

15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 15:51
BUR » A7.41. Şükraniye Tüp Geçidi




Ben Şükraniye de nasıl bi yapı olacak ne tür bi tüp geçiy inşaa ediyorlar hala anlayamadım.Şükraniye tüp geçidi hakkında bilgisi olan varsa bu konuda ortamı aydınlatırsa çok sevinirim.

[Konu hakkındaki gelişmeler BursaRAY ana temamızdan farklılaştığından başlığı ayırdım - Ebru K.Türk - Sal 13 Mar 2007, 00:05 ]


A.Nibal
15 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 00:01

Alıntı:

Meğer tıkanmanın sebebi ‘baks’mış...  

  Baks, aslında bir geçiş tüneli. Ankara Yolu üzerinde uzunca bir zamandır raylı sistem inşaatı sürüyor.
Bu yüzden, özellikle de Şükraniye kısmında trafik arapsaçına döndü.
Herkes, burada bir yaya geçidi, ya da istasyon yapıldığını sanıyor.
Oysa, yapılan hem yaya, hem de araç geçişi.
Yani, Ankara Yolu`nda, adeta Çin Seddi gibi ilçeyi ikiye bölen, istasyonlar dışında, ne araçlara, ne de yayalara geçiş hakkı veren bir proje uygulanıyor. Sürücüleri, pik saat diye bilinen, mesai başlangıç ve bitimlerinde artan trafik yoğunluğuyla çileden çıkartan inşaat, nedendir bir türlü bitirilemiyor.
Bir kaç ayda bat-çık bitirilmekle övünülen bir kentte kısa bir geçiş tüneli günlerdir tamamlanamıyor.
Tek yönde süren kazılar yakında diğer bölüme geçecek.
Aslında, raylı sistem projesinin sahibi burada bir baks yapımından yana da değil.
‹şte, bu sırada devreye Yıldırım Belediyesi giriyor.
Bursaray`ın mühendislerine Sarı Camii ve Şükraniye arasında bir araç ve yaya geçişi sağlayacak baks yapılmasını öneriyor.
Öneri, Büyükşehir Belediyesi`nce kabul görüyor ve projede olmayan geçiş tünelinin yapımına karar veriliyor.
Burada, geçmişte zaten bir yaya alt geçidi bulunuyordu.
Ancak, baks inşaatının sadece yapımını üstlenen Büyükşehir Belediyesi, kamulaştırma masraflarını kabullenmeyeceğini bildiriyor.
Yıldırım, iki semti birbirinden ayıran raylı sistem inşaatında bir geçiş formülü arıyor ve kamulaştırma masraflarını karşılayacağını bildirip baksın önündeki bu engeli de ortadan kaldırıyor.
Yani, Sarı Camii ve Şükraniye arasında iki görevi birden yapacak baksın kamulaştırma masraflarını Yıldırım Belediyesi ödemeyi kabul ediyor.
Kolları sıvayan belediye, ilk etapta Şükraniye ayağındaki bir yapıyı, mal sahibiyle anlaşıp kamulaştırıyor.
Halen, Şükraniye Spor Kulübü`nün kullandığı ve belediyeye ait bina da, bu kapsamda yıkılırak baksın giriş ve çıkışı rahatlatılacak.
Kulübe ise başka bir yerde daha iyi bir bina yapılacak.
Ancak, güvenli bir giriş-çıkış için bu iki yapıyı yıkmak yetmiyor.
Çok katlı üçüncü yapı baksı engelliyor, fakat geçişi tümüyle işlevsiz kılmıyor.
Geçtiğimiz gün konuyu, daha önce belediye meclis üyeliği tecrübesi de bulunan ve halen aynı zamanda Belediye Başkan Yardımcılığı görevini de yürüten Mimar Mustafa Karakoç ile konuştum.
Karakoç, baksın ilçeye kazandırılmasından son derece memnun.
Bu konuda yürütülen çalışmaları bizzat kendisi takip etmiş.
Öyle ki,
Geçiş tünelinde her şey planlanmış.
Daha önce, Karayolları`nca yapılan ve sadece yaya geçidi olarak kullanılan yapı yıkılarak, altyapı aktarımları sağlanmış.
Burada, 10 metre genişliğinde bir tünel yapılmaya başlanmışTünelin kenarlarında 1,5`ar metrelik yaya yürüyüş yolu ayrılmış, kalan 7 metrelik kısım ise iki yönde geçiş yapacak araçlar için 3,5`ar metre olarak ikiye bölünmüş.
Başkan Yardımcısı Karakoç`a ,`Bu genişlik yeter mi?` diye sorduğumda, kendilerinin sadece birer araç geçişlik bağlantı yaptıklarını söylüyor.
Yapılan kapsamlı bir kavşak değil ama, özellikle, kamulaştırma gerektiren Şükraniye yönündeki giriş ve çıkışlar mini bir kavşağı andırıyor.
Baksın Sarı Cami ayağında ise bahçe duvarının etkilenmemesi için güçlendirme yapılıyor.
Bu konuda dernek yöneticileri ile de mutabık kalınmış, hatta, namaza gelenlerin çay ocağı olarak kullandığı binanın geçiş ve kazılardan etkilenmemesi için dış bahçe duvarı da takviye ile güçlendiriliyor.
Benzer bir baks düşüncesi, raylı sistemin batı etabı inşaatı sürerken  Sıcaksu`da gündeme getirilmiş, ancak o dönem, tartışmalı bir alışveriş merkezine özel geçiş tüneli yapıldığı yönünde iddialar ortaya atılınca yapımdan vazgeçilmişti.
Burada Allah`tan böyle bir alış veriş merkezi yok.
iyiki de yok.
Çünkü, araçlarıyla Anadolu Mahallesi`nden Şükraniye, Duaçınarı ve Beyazıt`a geçmek isteyenler, ya Yüksek ihtisas Kavşağı`nı kullanacak, ya da Hâl Köprülü Kavşağı`na gitmek durumunda kalacaklardı.
Anlaşılan,
Şükraniye`de epeyce bir zaman daha sıkıntı çekilecek.


Olay Gazetesi, İhsan Aydın'ın bugünkü köşe yazısından alıntıdır !..


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 23:07

Tüp geçidinin kuzey şeridinin kaba inşaatı bitti. Yakında üzerine asvalt dökülüp caddeyi o tarafa kaydırıp güney şeridinin inşaatına başlarlar.
Alıntı:
Şükraniye de nasıl bi yapı olacak ne tür bi tüp geçiy inşaa ediyorlar hala anlayamadım.


   Tüp keçit Bursaray sebebiyle zıt yöne dönmeyen araçların dönebilmesi için veya şehrin karşı tarafına geçebilmesi için hazırlanmış yolun ve raylısistemin altından geçen beton tünel.

(14 Ocak'ta inşaat.)


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 22:32

Alıntı:
Tüp geçidinin kuzey şeridinin kaba inşaatı bitti. Yakında üzerine asvalt dökülüp caddeyi o tarafa kaydırıp güney şeridinin inşaatına başlarlar.


Ankara caddesi, Şükraniye'den geçenler bilirler.Yolu kuzey tarafına kaydırmışlar şimdi güney tarafını kazıyorlar.


Batur

15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 01:26

Uydu görüntüsüne göre geniş bir caddeye açılmıyor bu tüp geçit, tünelin 2 ucu da kapalı gibi, arkadaş doğru çizdiyse, tünelin devamında yeni bir cadde mi açılacak? Ben bu tüp geçiti çözemedim  acaba dönüş lupları falan da olacak mı ?



A.Nibal
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 01:49

Alıntı:
Uydu görüntüsüne göre geniş bir caddeye açılmıyor bu tüp geçit, tünelin 2 ucu da kapalı gibi, arkadaş doğru çizdiyse, tünelin devamında yeni bir cadde mi açılacak? Ben bu tüp geçiti çözemedim   acaba dönüş lupları falan da olacak mı ?


Başlık taşınırken öteki kısımda kalmış sanırım:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=30077& ...;start=130
Olay'dan İhsan Aydın'ın yazısını okursanız detayı anlatılmakta...
Bu arada Şükraniye'de uygulanan çalışma tarzına "BAKS" denilmekte.

[ O mesajı da bu başlığa taşıdım   - Ebru K.Türk - Çrş 14 Mar 2007, 00:30 ]


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 17:27


Yolun güney yön tarafındaki inşaat


biten kuzey yön inşaatı


Yeşil olan kuzey inşaatı bitti. Kırmızı güney inşaatı için kazılldı.
Mavi renkliler bugün var olan yollar. Lup yerine kullanılabilir. sarı renkli boş araziden geçidin devamı olan yol bu günkülerden birine bağlanılabilir. Kuzeyde Camii'nin etrafını dolaşıp caddeye bağlanabilir.



ersindonmez

15 yıl önce - Pzr 25 Mar 2007, 18:57

Öncelikle bu fotograflar için çok teşekkür ederim.Benim aklıma bu fotografları görünce kuzey tarafında çıkışın hemen yanında kalan tek katlı bir bina var;acaba orasınıda yıkacaklar m?
Gerçekten çok merak ediyorum orası bitince nasıl bir yer olacak..Şu an için beklemekten başka bi çaremiz yok


hakan1616
15 yıl önce - Cmt 07 Nis 2007, 03:21

Kısaca açıklamak gerekirse;
Santral Garaj ile İhtisas kavşağı arasında U dönüşü yapacak yer olmadığı için, ( metro geçiyor) şükraniye sarı cami'nin önüne araçlar için U dönüşü güzergahı yapılıyor.


Deniz.Ylçnky
15 yıl önce - Cum 20 Nis 2007, 02:03

Bu gün geçerken güney inşaatının hafif batıya doğru kırıldığını gördüm.
Yukarıdaki resimde sarı renkteki yolun hemen solunda kalan 4 yada 5 katlı binanında boşaltıldığını gördüm.Yol için orada bir istimlak olacağını garantileyebilirim.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara