Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
OsMaN UyGuN

15 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 20:16
Jeoloji Mühendisleri Odası'nın İstanbul 4.Levend-Maslak-Ayazağa Metro İnşaatı Teknik Gezisi



dün (10.Mart Cumartesi) Jeoloji Mühendisleri Odası tarafından düzenlenen İSTANBUL METROSU 4.LEVENT-AYAZAĞA KESİMİ İNŞAATI Teknik Gezisine katıldım..

umarım bir belgesel şeklinde televizyonda yayınlarlar.. her Türk vatandaşı, özellikle de İstanbullular mutlaka görmeliler.. Görmeliler ki DESTEK OLSUNLAR, raylı sistemlere daha çok önem versinler..

karanlık olduğundan fotoğraf kalitesi biraz düşük..

fotoğrafların çekildiği şantiye Işık Üniversitesi'nin hemen arka tarafındaki şaft..
kazılar 7/24 sürmesine rağmen günde ortalama 4 m ilerleyebiliyorlar..
buna da şükür  
verilen bilgiye göre 2008 sonu veya 2009 başı itibari ile ticari olarak seferlerin bir kısmına başlanılacakmış..

bu çalışmada EMEĞİ GEÇEN TÜM ÇALIŞANLARA ALLAH KOLAYLIK VERSİN..

işte bir kaç fotoğraf...


 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)




 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 21:52

Osman, bizden önce davranarak çok güzel bir geziye katılarak, konuya imzasını atmış...  
Biraz da teknik detaylar hakkında bilgi verirse, ulaşımcılar adına çok memnun olacağız...

Akın KURTOĞLU


OsMaN UyGuN

15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 10:15

öncelikle kazı yönteminden bahsedelim :

Alıntı:
NATM ( YENİ AVUSTRALYA TÜNEL AÇMA ) YÖNTEMİ ; Rabcewicz amca, patent almak için başvurduğunda yöntemi şu şekilde tarif etmiştir: ‘’İnce ve geciçi bir destek uygulayarak,defermasyonlara izin vererek,tünel içine doğru gelişen kaya basıncını azaltmak ve yükleri kazı çevresindeki kayaya dağıtmak.Böylelikle son destekleme (kaplama )daha az yüklenecek ,daha sonra yapılabilecek ve daha ince bir yapı olabilecektir.Deformasyonlar kazı sırasında ölçülecek ve projedeki hesaplamalarla karşılaştırılacaktır’’


Alıntı:
NATM, tüneli çevreleyen kaya/zemin kütlesini destekleyerek, tünel çevresini yük taşıyıcı bir halka haline getirmeye çalışmaktadır. Geleneksel klasik tünel yapımlarında tünel çevresindeki kaya,dayanım özelliklerine bağlı olarak tünel kaplamasına getireceği yük açısından değerlendirilmekte ve kaplama projelendirilmektedir. NATM’de birincil destekler olarak kullanılan püskürtme beton,hasır çelik,iksa ve kaya bulonları kaya kütlesiyle birlikte kompozit bir yapı oluşturmaktadır.Kaya ve destek elemanlarından oluşan bu kompozit sistem tünel kazı çevresinde oluşan basınçların yeniden dağılımını sağlayarak kayanın gevşeme sonucu azalmakta olan dayanımının artmasını sağlamaktadır.



burada yazanlar harfiyen bu çalışmada uygulanmakta..


Alıntı:
Deformasyonlar,kontrollü bir şekilde tünel içinde göçüğe meydan vermeden veya emniyetsiz bir ortam oluşmadan gerçekleşmektedir. Yapım süresince jeoteknik ölçüm ve kontrollerle tünel çevresinde kazı esnasında oluşan yeni basınç dağılımı gözlenebilmekte,tünelin stabilitesi kontrol edilebilmektedir.Ölçüm verilerine göre,uygulanan kazı sırası,destek sınıfı gözden geçirilerek optimize edilebilmektedir.Tek düze olarak beton gerekmedikçe yerine,emniyeti azaltmadan ekonomik bir destekleme sistemine geçilebilmektedir.Klasik yöntemlerden en önemli ve bu sistemi ekonomik yapan fark,verilerin sürekli kontrol edilebilmesi ve yapım sırasında projelendirmenin devam etmesidir.


duvarlarda görebildiniz mi bilmiyorum ama belli aralıklarla duvarda ki sabitlenmiş noktlardan ölçümler yapılmakta ve tünel çeperindeki daralmalar takip edilmekte.. şu ana kadar 2 cm üzerine çıkılmamış olup tünel için kabul edilebilir sınır ise 5 cm olarak öngörülmüş..

ayrıca fotoğraflarda görüdüğünüz püskürtme duvarın üzerine 40 cm lik bir duvar daha yapılacak..


tüneller tek yön için tasarlanmış.. yani iki tünel birbirine paralel yapılmakta..

şimdilik aklıma gelenler bunlar..

geziyi düzenleyen Jeoloji Mühendisleri Odası'na ve bizi çok iyi ağırlayan yetkililere ve çalışanlara bir kez daha çok teşekkür ediyorum..

umarım böyle bir geziyi tekrar ederiz, belkide wowTURKEY olarak


hakki
15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 12:46

arkadasimiz,tüneller tek yön için tasarlanmış.. yani iki tünel birbirine paralel yapılmakta.. diye yazmis...benim anlayamdigim tek yonden kasit bir tunelden iki raymi geciyor yoksa iki tupten olusup her birinden bir ray mi gececek?

OsMaN UyGuN

15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 16:53

her birinden tek ray geçecek şekilde yapılmakta..
sadece makas tünelleri daha geniş şekilde kazılmakta..



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 17:03

Çok güzel bir çalışmaya imza atmış Osman Kardeşimiz ? 2008 sonu veya 2009 başı ticariseferlerin bir kısmına başlanılacakmış demiş.

Bir kısımdan kasıt " Hattın tamamlanan bir kısmı mı " ?

Yani 4.Levent-Maslak arasını 2008 sonu , HACIOSMANI daha sonra mı açacaklar ?


OsMaN UyGuN

15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 17:23

Alıntı:
İstanbul Metrosu, 4.Levent - Ayazağa Kesimi, Depo Sahası ve Depo Bağlantı İnşaatı

Garanti Koza / Alsim Alarko Ortak Girişimi tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne taahhüt edilen proje 4. Levent – Ayazağa arasındaki 3125 m. uzunluğundaki metro güzergahında yer alan; Sanayi, Ayazağa istasyonları inşaatı, İstasyonlar arasında delme tünel (çift hat) inşaatları, Ayazağa istasyonundan sonraki kuyruk tünelleri inşaatı, Metro'nun depo alanına bağlantısını sağlayan yaklaşık 4000 m.'lik tünel inşaatı, Yaklaşık 68.000 m2'lik depo alanının saha düzenlenmesi, istinat yapıları ve üstgeçit inşaatından oluşmaktadır.


Alıntı:
İSTANBUL METROSU (4 LEVENT-AYAZAĞA)

Yüklenici : Garanti Koza İnş. San. ve Tic. A.Ş.

Alsim Alarko San. Tes. ve Tic. A.Ş. Ortak Girişimi

Güzergah Uzunluğu : 5,550m

Toplam Anahat Boyu : 5,550m (çift hat)

Depo Bağlantı Tünelleri : 3 adet (1,320+425+835=2,580m)

Toplam Tek Hat Tünel Boyu : 16,000m

Depo Alanı : 68,000m2

İstasyon Sayısı : 5

İstasyonlar : Sanayi, İTÜ Ayazağa istasyonlarına ilaveten Atatürk Oto Sanayi, Daruşşafaka ve Seyrantepe depo sahasında Sanayi istasyonuna mekik hat biçiminde bağlanacak bir istasyon eklenmiştir.

Keşif Bedeli : 71,058,542.36 –YTL + KDV (2002 B.F.)

İhale Bedeli : 70,703,249.65 – YTL + KDV (2002 B.F.)

Sözleşme Tarihi : 05.08.2003

İşe Başlama Tarihi : 18.10.2004

2006 Eylül sonu itibarıyla


KAYNAK


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 21:57

Maslak mevkiinin ismi neden "Ayazağa" olarak geçiyor? Bunu anlamıyorum. Asıl Ayazağa Köyü, şoseden 1-2 kilometre içeridedir. O mevki; "Maslak" olarak bilinir.

Akın KURTOĞLU


gökmen efe
15 yıl önce - Pts 12 Mar 2007, 22:19

Akın Bey Size Tamamiyle Katılıyorum Kendim Seyrantepede Oturuyorum Ve Bende Bi Anlam Veremiyorum Neden Maslak Değilde Ayazağa Diye Geçiyo?Ama Yalnız Şu Var Ki 4.Levent-Ayazağa Metro İnşaatı Projesini Gösteren Panoda Gideceği Yer"MASLAK"Olarak Gösteriliyor.Buda Enteresan :)Yani Gideceği Yer Ayazağa Değil Maslak!!!

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 13 Mar 2007, 09:41

Maslak doğmadan önce o bölgeye silme AYAZAĞA diyorlardı Olabilirmi ?

İTÜ Kampüsünede Ayazağa Kamüsü diyorlar.Bir Ayazağalı dostum sevinmişti.Ayazağa'ya metro geliyor diye Sonuç hüsran.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM