Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı

Sizce motorlu taşıtlar vergisi adaletli bir şekilde mi alınıyor?
Evet
16.1%
 16.1%  [18]
Hayır
83.9%
 83.9%  [94]
Toplam Oy : 112

mehmet emin
7 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 16:48
Motorlu taşıtlar vergisindeki adaletsizlik


Geçen bir arkadaşımın 1995 model JEEP marka bir araç aldığını öğrendim, gayet temiz bakımlı masrafı az olacak bir araçtı, ancak arkadaşım aracı için ne kadar vergi ödeyeceğini hiç düşünmemişti bile, aşağıdaki tabloyu sizin gibi kendisi de görünce çok şaşırdı, zira son model ve kendi aracından 10-15 kat daha pahalı olan arazi taşıtlarından arkadaşımın sahip olduğu araçtan daha az veya hemen hemen aynı oranda vergi alınıyordu, ben bu adaletsizliğin önüne geçilebilmesi için kasko değeri üzerinden vergi alınmasını düşünüyorum, bilmem siz değerli dostlar ne düşünürsünüz?


2007PORSCHE CAYENNE S 4500            8 silindir 4806cc benzin 109,782€   vergi: 11,845YTL
2007PORSCHE CAYENNE TURBO 4500    8 silindir 4806cc benzin 161,733€   vergi: 11,845YTL
2007PORSCHE CAYENNE TURBO S 4500   8 silindir 4806cc benzin 195,990€   vergi: 11,845YTL
2007PORSCHE CAYENNE 3200               6 silindir 3598cc benzin 84,868€    vergi: 7,238YTL
2007Land Rover Range Rover Sport       8 silindir 3630cc Dizel   252.378ytl vergi: 7,238YTL
2007 Land Rover Range Rover Sport      6 silindir 2720cc Dizel   203.174ytl vergi: 3,025YTL                    
2007Land Rover Range Rover Sport       6 silindir 2720cc Dizel   217.385ytl vergi: 3,025YTL
2007MERCEDES-BENZ ML280 CDI         6 silindir 3000cc dizel 188,000ytl  vergi:3,025YTL                        
1995JEEP G.CHEROKEE 5.2 LİMİTED      8 silindir 5200cc benzin 16,000ytl vergi:5,263YTL



_serhat

7 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 15:52

Maalesef ülkemizde yıllardır uygulanan adaletsiz bir vergi sistemi mevcut. Sadece otomobillerde değil deniz taşıtlarında da durum aynı. Teknenin değeri  ( Kasko bedeli ) değil uzunluk ölçüsü baz alınıyor. Bu konuda hatalı bulduğum bir başka yanlış uygulama da, otolardaki on yaş üzeri araçlardaki alım satım vergisi muafiyeti. Kişi on yaşında bir Porsche veya Ferrari satın alıyor, karşılığında bir servet ödüyor ama vergiden muaf, diğer bir kişi o otomobillerin yarı fiyatında  iki yaşında başka bir otomobil alıyor ancak dünyanın alım satım vergisini ödemek zorunda kalıyor. Bence her türlü taşıt, emlak ve değerli eşya vergisinde KASKO BEDELI baz alınmalıdır. Yoksa ciddi bir adaletsizlik söz konusu olmaya devam eder.
             Günümüzde, gıda dan mücevhere ,uçak yakıtından mazota, emlaktan taşıta kadar her alanda uygulanan bu adaletsiz vergi sisteminin tümü ile ele alınarak, bu günkü hayat şartları göz önünde bulundurulması kaydı ile yenilenmesinin gerektiği inancını taşımaktayım.


ferhatfahri

7 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 16:14

Ben de eski bir maliyeci olarak genelde pek bilinmeyen bir ayrıntı vereyim: Aracınızın yıllık vergisi, kasko değerinin %5'inden fazla ise bir alt dilimdeki vergiye tabi tutuluyorsunuz.

Belki komik ama normalde bizim bindiğimiz arabalar için pek geçerli olmaz çünkü her halükarda yukarıda belirttiğim oran tutmayacaktır. Genelde pahalı ve yeni jipler için geçerli olabilecek bir avantaj. Bu da vergideki adaletsizliği daha da körükleyen bir uygulama.

Ek: Ayrıca adaletsizlik sadece jipler açısından değil. Normalde de aynı dilime giren (aynı model ve silindir hacimli) araçlar aynı tutarda vergi ödüyor ama fiyatları arasında uçurumlar olabiliyor.
Örneğin (2007 model ve 2000 cc ) 150.000 YTL'lik lüks bir araba (BMW, Mersedes vs.) ile 40.000 YTL'lik (Toyota, Wolkswagen vs.) orta sınıf bir arabanın vergisi aynı.


En son ferhatfahri tarafından Çrş 14 Mar 2007, 16:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


yasar22
7 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 16:17

Alıntı:
1995JEEP G.CHEROKEE 5.2 LİMİTED      8 silindir 5200cc benzin 16,000ytl vergi:5,263YTL


Araçlardan alınan vergi konusunda haksızlık olduğuna katılıyorum.Verilen örnekteki araçlar için yapılan düzenlemeyle motorlu taşıt vergisinin aracın kasko değerinin % 5 ni geçemiyeceği karara bağlanmıştır.
1995 model JEEP kasko değeri 16000 YTL olduğuna göre % 5= 800 YTL motorlu taşıt vergisi ödeyecektir.İsterse bunu ocak ve temmuz aylarında olmak üzere 2 taksit halinde ödeyebilir.Bulunduğu ildeki vergi dairesi yada motorlu taşıtlar vergi dairesine danışarak istenen belgeleri hazırlayarak bir dilekçeyle başvurursa gerekli düzenleme arkadaşınızın lehine yapılacaktır.


mehmet emin
7 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 17:27

devlet görevlilerimiz sağolsunlar sanki vatandaşlar kaliteli konforlu araç kullanmasınlar diye uğraşıyorlar, yunanistanda öğrenim gören bir yakınımın anlattığına göre orada vergiler önemsenmeyecek kadar küçük meblağlarmış, acaba diğer avrupa ülkelerinde veya amerikada, japonyada durum nasıl? bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim.


Osman Yavuz
7 yıl önce - Çrş 14 Mar 2007, 18:09

Alıntı:
yunanistanda öğrenim gören bir yakınımın anlattığına göre orada vergiler önemsenmeyecek kadar küçük meblağlarmış, acaba diğer avrupa ülkelerinde veya amerikada, japonyada durum nasıl?


Benim bildigim kadari ile Avrupa'da en pahali vergiler Danimarka, Isvec ve Hollanda'da.
Ingiltere'de kademe vergi uygulaniyor, bu da arabanin motor hacmi ve de emisyon oranlarina gore cift kademe. Belli bir orandan fazla emisyona sahip araclar + %37 civarina kadar (hatirladigim kadari ile) vergiye tutuluyor. Bunlar yeni araclar icin, kullanilmis araclari tam bilemiyorum.

Danimarka ve Isvec'te buyuk hacimli motora sahip araclar %200 gibi bir oranla (bu oran daha degisiik olabilir, bundan bir kac ay once bir Isvec'li ile internette konusurken 5L motorlu araclardan bahsediyorduk, kendisi bana bu bilgiyi verdi) vergiye boguluyor. Asya'da en pahali, belki de dunyada en pahali araclarin satildigi ulke Singapor. Muazzam oranlarda vergi aliniyor. Singapor'dan sonra galiba Hong Kong en pahali ulkelerden.

Araclarin en ucuz oldugu ulke ABD. Avrupa'dan Japonya'dan her akla gelecek ulkeden ucuz. Vergi eyaletlere gore degisiyor, kimi eyalteler satis fiyatindan %3-%9 arasi vergi kesiyor. Yillik bandrol ucretleri de ucuz. California en pahali eyaletlerden bandrol ucretleri araba yasi ve cinsine gore degisiyor (ticari, kisisel vs), 250-300 dolar arasi ikinci yil ucretleri genel olarak. NY, DC, VA gibi eyaletler de bandrol ucretleri pahali olan eyaletlerden. Bir de haliyle DC, NYC gibi sehirlerde park problemleri var, aylik park ucreti vs odeniyor. Diger eyaletlerde asiri ucuza olabiliyor, Alabama, Oklahoma vs gibi ufak eyaletlerde yillik bandrol ucretleri genelde ulke bazindan ucuz. Zaten ABD'de arabalarin ucuz olmasi sart, cunku ulasimin tek yolu bu.


mehmet emin
7 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 09:17

Alıntı:
Araçlardan alınan vergi konusunda haksızlık olduğuna katılıyorum.Verilen örnekteki araçlar için yapılan düzenlemeyle motorlu taşıt vergisinin aracın kasko değerinin % 5 ni geçemiyeceği karara bağlanmıştır.


yani meclisten geçtimi bu kanun? ilginç, o kadar takip ettiğim halde duymadım, bu şekilde olması çok sevindirici olur hem haksızlığın önüne geçilmiş olur hemde vatandaşımız kaliteli araç kullanabilme şansına sahip olur.


yasar22
7 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 09:39

Ferhat arkadaşımızın yazısından sonra bende şüpheye düştüm.MTV si kasko değerinin % 5 ni geçen aracın bir alt motor hacminden ödenmesi gerekip gerekmediğini araştırınca Prof. Dr. Şükrü Kızılot'un yazısını buldum.

Alıntı:
DAHA DÜŞÜK VERGİ

Düşük vergi ödeme olayından, tüm taşıtlar değil, bazı taşıtlar yararlanabiliyor. Örneğin; otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzeri taşıtlar için bu tür bir avantaj var.

Aşağıda, bu araçların 2007 yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) tarifesine yer verilmiştir.

Buna göre, tablodaki MTV, aracınızın kasko değerinin yüzde 5’ini aşıyorsa, vergi bir alt tarifeden, daha düşük olarak ödeniyor.

ÖRNEK: Motor silindir hacmi 3.000 cm3 olan 2003 model otomobilin, kasko sigortasına esas olan değeri 40 bin YTL, MTV tarifesinde yazılı olan vergisi de 2 bin 631 YTL’dir.

Bu duruma göre, tarifedeki 2 bin 631 YTL’lik MTV, otomobilin kasko değerinin yüzde 5’i olan 2 bin YTL’yi aşmaktadır. O halde, otomobilin MTV’si bir alt kademeye göre 1.578 YTL olarak belirlenecektir.

Görüldüğü gibi, örneğimizdeki vatandaş, otomobilinin kasko değerine göre hesaplama yaptığında, yaklaşık bin YTL daha az MTV ödeyecek.

NE YAPMAK GEREKİYOR?

1- Öncelikle, aracınızın "kasko sigortası değerini" öğreneceksiniz.

2- Kasko sigortası değerinin yüzde 5’ini hesaplayıp, tarifedeki verginizle kıyaslayacaksınız.

3- Tarifedeki MTV, kasko değerinin yüzde 5’inin altında ise, yapacağınız bir şey yok. Tarifeye göre MTV’yi ödeyeceksiniz. Yüzde 5’inin üzerinde ise, o zaman bir alt kademeye bakarak, ödeyeceğiniz vergiyi bulabilirsiniz.
4- İndirimli tarifeden yararlanabilmek için, yetkili sigorta acenteleri tarafından düzenlenen "bildirim formu" ile vergi dairesine başvuruda bulunulacak.

5- Araçlarını, kasko sigortası yaptırmayanlar da "MTV indirimi" uygulamasından yararlanabiliyor.

Evet... Yapılması gerekenler bunlar. Şimdi sıra, bir hesap makinesi bulup, aracınızın kasko değeri ile 2007 yılı MTV’sini kıyaslamada...


Benim dünkü yazımda vermiş olduğum bilgi yanlışmış.Benden size bir özür.Bu yazıyı okuyana kadar MTV nin bir aracın kasko değerinin % 5 ni geçemiyeceğini biliyordum.Burada verilen örnekteki 95 model 5200 cc lik motor hacmine sahip JEEP in MTV si, 12-15 yaş grubu ve 4001 cc üstü motor hacmine sahip olan araçlar için uygulanan vergi dilimine göre yıllık 2368 YTL oluyor.Bu MTV, kasko değeri olan 16000 YTL nin % 5 nin geçtiğinden bir alt motor hacmi dilimi olan 3501-4000 cc üzerinden yıllık 1645 YTL olarak ödenmesi gerekiyor.Bu miktarda JEEP in kasko değerinin % 10 un biraz üstünde.
MTV nin hesaplanması keşke benim ilk yazdığım vede bu şekilde uygulandığını düşündüğüm hesaplamayla yapılsa.Burada haksızlık olduğu çok açık.

İlgilenenler için MTV hesaplama sayfası; http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html


mehmet emin
7 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 11:54

Alıntı:
MTV nin hesaplanması keşke benim ilk yazdığım vede bu şekilde uygulandığını düşündüğüm hesaplamayla yapılsa.Burada haksızlık olduğu çok açık.


evet keşke dediğiniz gibi olsaydı, çünkü bu şekildede adaletsizlik mevcut    umarım önümüzdeki yıl düzgün bir şekilde yeniden düzenlenir bu yasa.


sakirabi
7 yıl önce - Prş 15 Mar 2007, 13:55

Sizlere Almanyadan örnek vermek isterim.
Almanyada vergilendirme Otomobillerin  atmis oldugu atik gaza göre degerlendirilir.
Otomobiliniz ister Jeep, ister Porsche veya Lada olmasi göz önüne alinmamaktadir.


Euro 1
Euro 2
Euro 3
Euro 4
Olarak siniflandirilmistir.

Euro1 tarifine giren Otomobiller

Benzinliler  her 100 cc icin  15,13 ile 25,56 €
Dizeller      her 100 cc icin  27,35 ile 37,58 €

Euro2 tarifine giren Otomobiller

Benzinliler  her 100 cc icin   7,36  ile  15,13 €
Dizeller      her 100 cc icin  15,44 ile 27,35 €

Euro3 tarifine giren Otomobiller

Benzinliler  her 100 cc icin   6,75  ile  7,36 €
Dizeller      her 100 cc icin    15,44 €  

Euro4 tarifine giren Otomobiller

Benzinliler  her 100 cc icin   6,75 €
Dizeller      her 100 cc icin    15,44 €  


Euro normlarina girmeyen eski Otomobiller icin ise

Benzinliler  her 100 cc icin   25,36 €
Dizeller      her 100 cc icin    37,58 €  dur. bilginize


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET