Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Batur

15 yıl önce - Prş 08 Mar 2007, 18:58
BUR » B1.21. Bursaray'ın Diğer Raylı Sistemlerle Entegrasyonu için Düşünceler




Bursaray yapılırken, ileride yapılması muhtetemel dikey hatlara entegreli olarak planlanmış bir sistem mi yoksa 1. etap tamamlandıktan sonra diğer etaplarla bile nasıl entegre olacağını çözemediğimiz, aktarma istasyonlarının yanlış planlandığı, geleceğin hesaba katılmadığı bir sistem mi? Bu başlıkta bunları değerlendirelim.

Bu konuda benim kafama takılan ve yanlış yapıldığını düşündüğüm bazı noktalar var:

1.  B etabı faaliyete geçtiğinde Yıldırım’a 3 numaralı bir hat mı çalışacak yoksa 1 ve 2 Yıldırım’a mı devam edecek. 1 ve 2 devam ederse sorun yaşanmaz ancak 3 numaralı ayrı bir hat çalışacaksa Şehreküstü istasyonunda aktarma nasıl olacak çözemedim???

2.  Aynı sorun Terminal etabında da yaşanacak, Kent meydanıyla bağlantılı katlı bir istasyon olacağı söyleniyor ama nasıl olacağı ne yapılacağı muamma.

3.  Acemler istasyonu 1 ve 2 numaralı hatların aktarma istasyonu olarak kullanılıyor, hatta ilk zamanlar, Bursaray’ın yeni faaliyete geçtiği dönemlerde Acemler istasyonuna yaklaşınca aktarma yapılacağına dair anons yapılıyordu. Bunun yanında 2 numaralı tren geldiğinde karşısında 1 numaralı tren oluyor, bir sonraki istasyona gidildiğinde aynı şekilde denk gelmiyor ve treni beklemek zorunda kalıyorsunuz. Buradaki sorun beklemek falan değil, sorun olan Acemler istasyonunun peronu ortada yapılmadığı için karşıya geçebilmek için merdivenlerden çıkıp üstten dolaşıp tekrar perona inmeniz gerekiyor. Hemzemin istasyonlardaki gibi ya da Osmangazi istasyonundaki gibi, peron ortaya yapılsaydı insanlar trene yetişebilmek için merdivenlerde koşturmak zorunda kalmazlardı.

4.  F.S.M bulvarının orta refüjü ileride raylı sistem yapılır düşüncesiyle geniş bırakıldı. Yolu yaparken bunu düşündüler ama sanki Bursaray’ı yaparken bunu düşünmediler gibi, F.S.M’nin girişindeki ve çıkışındaki Bursaray istasyonları F.S.M’den bunlara dik olarak geçecek bir raylı sisteme uzak kalıyor.


M.Erdoğan
15 yıl önce - Cum 09 Mar 2007, 02:45

Alıntı:
1.  B etabı faaliyete geçtiğinde Yıldırım’a 3 numaralı bir hat mı çalışacak yoksa 1 ve 2 Yıldırım’a mı devam edecek. 1 ve 2 devam ederse sorun yaşanmaz ancak 3 numaralı ayrı bir hat çalışacaksa Şehreküstü istasyonunda aktarma nasıl olacak çözemedim???

2.  Aynı sorun Terminal etabında da yaşanacak, Kent meydanıyla bağlantılı katlı bir istasyon olacağı söyleniyor ama nasıl olacağı ne yapılacağı muamma.

3.  Acemler istasyonu 1 ve 2 numaralı hatların aktarma istasyonu olarak kullanılıyor, hatta ilk zamanlar, Bursaray’ın yeni faaliyete geçtiği dönemlerde Acemler istasyonuna yaklaşınca aktarma yapılacağına dair anons yapılıyordu. Bunun yanında 2 numaralı tren geldiğinde karşısında 1 numaralı tren oluyor, bir sonraki istasyona gidildiğinde aynı şekilde denk gelmiyor ve treni beklemek zorunda kalıyorsunuz. Buradaki sorun beklemek falan değil, sorun olan Acemler istasyonunun peronu ortada yapılmadığı için karşıya geçebilmek için merdivenlerden çıkıp üstten dolaşıp tekrar perona inmeniz gerekiyor. Hemzemin istasyonlardaki gibi ya da Osmangazi istasyonundaki gibi, peron ortaya yapılsaydı insanlar trene yetişebilmek için merdivenlerde koşturmak zorunda kalmazlardı.

4.  F.S.M bulvarının orta refüjü ileride raylı sistem yapılır düşüncesiyle geniş bırakıldı. Yolu yaparken bunu düşündüler ama sanki Bursaray’ı yaparken bunu düşünmediler gibi, F.S.M’nin girişindeki ve çıkışındaki Bursaray istasyonları F.S.M’den bunlara dik olarak geçecek bir raylı sisteme uzak kalıyor.


Aynı konuları bende merak ediyorum ve kafama takılıyor
Bursaray şimdiki haliyle sorunsuz işliyor ama hatlar uzadıkça ve dallandıkça çeşitli güzergahlara gidişye aktarma mecburiyeti çıkıyor. eğer bursaray herhangi iki nokta nokta arasında isterse yüzlerce km uzunlukta bile olsaydı o zaman bu konular okadar önemli ve gerekli olmazdı. şimdiyse görükle, terminal, mudanya ve kestel yönünde en az dört tane farklı yönde hareketi olacağı kesin.Acemler ve S.garaj olmak üzerede iki noktada kavşak yapacak. 4 farklı yönden gelip en az iki noktada kavşak olacağı belli bir raylı sistem sadece makas değiştirilerek nasıl devam edecek çok merak ediyorum.

Batur arkadaşımız benimde kafama takılan noktaları hep yazmış.Üstüne yazacak pek fazla nokta yok benim için.
FSM kesişiminde uzun vadede bir raylı sistem olursa ne olacak belli değil.Yine acemlerde daha en baştan beri nedense kimsenin akıl edemediği rezil bir durum var.Güya aktarma istasyonuydu ama tasarımı buna hiç müsait değil.O yüzden organize sanayi ile küçük sanayi arasında aktarma yapmak isteyen insanlar acemleri değil paşaçiftliği istasyonunu kullanıyor. Acemler bomboş terkedilmiş istasyon gibi. Etrafında yerleşim de olmadığından ancak Buski'de işleri olanlar kullanıyor.Biyerlerde birileri bizim düşündüklerimizi bile düşünemiyormu yoksa çok çok iyi planlama var ama bizimmi kapasitemiz yetmiyorda göremiyoruz anlamadım. İnşallah biz yanılıyoruzdur.


ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara