Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mahmuttan
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 10:26
[İST-C4.25] - İstanbul Tramvayları Nasıl Olmalı?



Tramvay araçlarında bir şehre özgülük başka ülkelerde de pek söz konusu değil sanırım, ama olabildiğince aynı tip ve modelde araçlar tercih ediliyor, tabii bunların başlıca sebebi bakım onarımlarda kolaylık olsa gerek, fakat yine de bir şehre özel tramvay olamazmı? Londra nın otobüsleri gibi, çift katlı olsun demiyorum ha yani bilinir olsun, ya da en azından biz öyle bilelim hali hazırda yeni bir araç tipi üretmek çok büyük maliyet bu yüzden şehirler firmaların kataloğundan kombinasyon seçerek alım yapıyorlar yani bazı modellerin hem alçak hem yüksek tabanlısı, tek körük, çift körük, tek kabin çift kabin gibi seçenekleri var bunların arasından seçiyorsunuz. İBB nin planlarına göre önümüzdeki 5, bize göre 10 yıl içerisinde şehrimizde pek çok raylı sistem mevcut olacak, en azından tramvaylarda bir standart yakalansa ve görüntüsü İstanbul ile özdeşleşse sizce nasıl olur? Yeni tramvay araçları alınacağı yönünde bir takım haberler var ki zaten alınacak alınması mecbur, bunlar içinde vapurlarda olduğu gibi bir oylama yapılabilirmi? Seçenekler neler olacak, neden bu konularda halk bilgilendirilmiyor, illa ki önümüze konanı mı yemek zorundayız?

Ulaşım A.Ş. sitesinden aldığım bir foto bu tramvaylar bence çok güzel ama madem tek kullanılmayacaktı neden çift kabinli alındı, bir de İstanbul' un sokaklarının darlığı ve tramvay hatlarının arttırılması söz konusu olacak ise daha fazla körüklü araçlar alınabilirmi?



Bu da Dresden e ait bir tramvay bahsettiğim iki körüklü tiplerden biri


tabii bu başlık metro ve otobüsler içinde geliştirilebilir, tek tip olmanın kolaylıkları yanında zorluklarıda olabilir bunları paylaşabiliriz.


Enes A.
15 yıl önce - Prş 08 Mar 2007, 01:08

Bence şu andaki Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı son derece.Eğer traikten tamamen sterilize edilebilirse, içindeki saman kokusundan kurtarılabilirse ve sefer süresi biraz daha kısaltılabilirse mükemmele ulaşacaktır.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 08 Mar 2007, 02:27

Bombardier'in araçları hem estetik, hem de kullanışlı (alçak tabanlı olmaları, ferah ve geniş camları, katlanabilir koltukları vs...). Aynı forma yakın modeller üzerinde durulmalı... İstanbul'a fevkalâde uyum sağladılar çünkü.

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Cum 09 Mar 2007, 13:02
düşük taban


düşük taban olması calışanlar için zor aslında zeytinburnu / kabataş arasında düşük taban oldugu için istasonlar yogun oldugunda arkadan giren kacak bir yolcu kalabalıkta çok kolay kaybola biliyor ama zeytinburnu / bagcılar hattında ise yüksek oldugundan böyle bir sorun olmuyor



ANA SAYFA -> ULAŞIM