Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 10:02
Metrobüs-Aksaray


Metrobüslerin  kapılarının sol tarafta olacak olması bir bakıma bu araçların tercihli
yoldan çıkıp normal trafiğe karışmasını engelliyor. Metrobüslerin  tercihli yol+
karışık trafik  şeklinde çalışabilmesi  için araçların her iki yanında kapıların olması lazım,
bekleyip göreceğiz.

Esasında Metrobüs projesi birkaç küçük değişiklikle daha enteresan bir hale gelebilir.
Bu güzergahta sadece 26 metrelik uzun Metrobüslerin çalışmasına gerek yok, Phileas'ların
18 metrelik versiyonları da var. Ben ısrarla ilave Ekspres hatların bu güzergahı kullanması
gerektiğini düşünüyorum. Bütün İ.E.T.T hatları olmasa bile sadece E-Otobüsleri tercihli yola
sokabilsek inanılmaz bir fayda sağlanmış olur. Bakırköy , Bahçelievler, Aksaray, Güngören,
Sefaköy katılım ve çıkışlarını  tercihli yola bağlayabilirseniz  Metrobüs projesinin faydaları
2 katına çıkacak ve minibüslere olan ihtiyaç azalacak.


selcuk1921
14 yıl önce - Sal 04 Eyl 2007, 16:59

aslına bakarsak hızlı tramvayında,cadde tramvayınında,metrobüsünde, trenınde duraklarının birbirine entegre olması gerekir.Pek çok merkezi yerlerde durakta inince bir diğerine binebilme olanağı olacak biçimde,aynı tarzda deniz otobüsü,vapur iskelelerinede entegre olmalı,konut alanlarında ise otobüslerle ring sistemıyle baglantı kurulacak bir büyük proje olmalı..Anıt mezarın orada (metrobüs/tramvay ortak durağı) gibi..Örnegin leventten taksime metroyla gidip oradan finüküler sistemle kabataşa inebiliyoruz yine oradan denizyoluna bağlanıyor.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 18:04
78A ( Hayali Metrobüs hattı)


Alıntı:
Vatan Caddesindeki Metrobuler

(Metrobus Manevra için izole yoldan çıkıp Vatan caddesine iniyor ve ilk dönüş yerinden (Akgün oteli 400 metre geçtikten sonra) geri dönüyor ve E-5 ardından tekrar izole yol)



Tamam, ne güzel işte, biraz daha uzatılsın dönüş yeri, belki Migros civarından olabilir, işte size
ikinci bir Metrobüs hattı 78A Avcılar-Aksaray. Bu hatta 5 dakikada bir solo Citaro kullanırsın,
yolcuyu indirirsin Aksaray'ın göbeğine.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cum 21 Eyl 2007, 21:33

Alıntı:
Vatan Caddesindeki Metrobuler

(Metrobus Manevra için izole yoldan çıkıp Vatan caddesine iniyor ve ilk dönüş yerinden (Akgün oteli 400 metre geçtikten sonra) geri dönüyor ve E-5 ardından tekrar izole yol)

Metrobüs hattı, Suriçi'nin birbirine ilerleyen 3 ana aksını keserek Mecidiyeköy istikametine doğru devam edecek (Topkapı, Ulubatlı ve Edirnekapı'da). Bunların aynı araçlarla suriçine girmesi yerine, Ulubatlı ve Edirnekapı/Şehitlik'te oluşturulabilecek aktarma hatları ile Kentin merkezine Capacity destekli mekik tarzı indirimli taşıma yapılabilinir (Topkapı/Cevizlibağ noktasında gerek olur mu bilemem, buradan raylı sistem giriyor. Belki Taksim istikametli bir aktarma hattı konulabilinir).

Akın KURTOĞLU


Saye
14 yıl önce - Pts 24 Eyl 2007, 16:42

metrobüs, tramvay yolunu tramvay ile beraber kullanabilir.

baska sehirlerde bu coktan uygulaniyor.



böylece ileride iki hat ulusturulabilir:

- bir tramvay yolunu takip eden ve kabatas - besiktas üzerinden levent istikametine ilerleyen güney hatti
- birde e5'i takip eden kuzey hatti



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 14:21

Vatan Caddesi'nin üzerinden metrobüs geçirilmesiyle ilgili olarak, belediye tarafından herhangi bir proje üretilmedi. Zaten altından paralel olarak ilerleyen LRT hattı da olduğu için buna gerekli görülmediği kanaatindeyiz. Suriçi'ne metyrobüs, raylı sistemin hiçbir şekilde geçmediği Fevzipaşa Caddesi'ne düşünülüyor yalnızca. Millet ve Vatan caddelerinden ise cadde tramvayı ve LRT geçmekte...

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 17:59

Edirnekapı Vezneciler varken gereksiz. Metrobü zaten Topkapı'da Hafifraylı'ya tümleşecektir. Edirnekapı'da aktarma yapılması yeterlidir. Hatta Sultançiftliği Edirnekapı Tramvayı, Avcılar Salıpazarı Metrobüsü, Edirnekapı Vezneciler Metrobüsçüğü'nü aynı yerde tümleştirmek gerekir.

Ardından Surların dibinden Balat'a gezimlik bir kuşak yaparak by yayıla bütün ulaşım kuşallarını birbirine bağlamak gerekir.

Hepsi tümleşince Sultançiftliği Edirnekapı Tramvayı'nı Topkapı'ya uzatmaya gerek kalmaz. Bunu hep söylüyorum size de gına geldi. Karşısınız. İlla Topkapı'ya inmeli diyorsunuz. Ama bence gereksiz.


En son Murat Caner tarafından Cmt 20 Ekm 2007, 18:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 18:05

Alıntı:
Edirnekapı Vezneciler varken gereksiz. Edirnekapı'da aktarma yapılması yeterlidir.

Bu hat (86V) zirve satlerde 3 kilometrelik yolu 25-28 dakikada almaktadır. Bu aksta radikal çözümler uygulanmadığı sürece, normal şartlarda 12 dakikada alınması gereken yol; 2 ilâ 2.5 kat zamanda geçilebilmektedir. Bir şekilde diğer trafik akışından izole edilen bir şerit ihdas edilmedikçe, bu kangren sonsuza kadar sürecektir.

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 18:14

Zaten köktenci çözümler üretilecek. Mersedes Kapasiteler'in kullanıldığı metrobüs yapılacak. Arabalıklanmayı önlemek için tercihli yolu sağdan soldan olacak bir metrobüscük.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 20 Ekm 2007, 19:51

Alıntı:
Arabalıklanmayı önlemek için tercihli yolu sağdan soldan olacak bir metrobüscük.

Bu uygulama; İS-PARK'ın musluklarından birisini kapatacağı için, bakalım gerçekleşme yüzdesi ne kadar olacak?

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM