Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 14:55

Vatan caddes ile kesişen kavşakları yeraltına alınabilir.( Zorlama oldu ama ).
Metrobüsün U Dönüş sorunu olmayacağnı düşünüyorum.Çünkü her iki tarafında da makinist mahalli olduğundan araç dönmeyecek.Raylı Taşıma aaçlarında ki gibi.

Bir de yan yan parketme özelliği var metrobüsün.


Perersin

15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 15:28

Yenibosna'dan Merter'e kadar olan yolcular Hızlı Tramvay ile Aksaray'a gidebilirler.
Ayrıca yine Merter ve Cevizlibağ'dan Aksaray'a gitmek isteyen yolcular Cadde Tramvayı'nı kullanabilirler.
Keza Metrobüs'ün Yenibosna, Merter, Cevizlibağ gibi noktalardan geçeceğini de biliyoruz. Aksaray'a gitmek isteyen yolcular buralardan aktarma yapabilirler.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 16:15
Metrobüs- Aksaray


Alıntı:
Çünkü her iki tarafında da makinist mahalli olduğundan araç dönmeyecek.Raylı Taşıma aaçlarında ki gibi.


İşte bütün mesele bu, Phileas web sitesinde 2 tarafında sürücü kabini olan bir araç yok.
Böyle bir aracın sadece İstanbul için üretileceğini hiç zannetmiyorum. Ayrıca bana kalırsa
kılavuzlanmamış  bir araç iki kabinli yapılamaz, en  arka aksın serbest yada direksiyonun kumanda
ettiği ön tekerleklerin ters yönünde dönüyor olması lazım.


mehmetkoru
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 16:29

Alıntı:
K.Çekmece'de entegrasyon var ama K.ÇEKMECE-TOPKAPI arasında yaşayan milyonları  nasıl Marmaray'a taşıyacağız.

İstanbul u kurtaracak asrın projesi olarak lanse edilen Marmarayın, ne kadar yanlış bir güzergahtan gittiğini, yukarıdaki cümle çok açık olarak anlatıyor.

K.Çekmece Topkapı arasında yaşayan milyonların(sahil kesimi hariç) Marmaray'ı kullanarak karşıya geçebilecekleri tek yer Eminönü'dür.

Bu da, tarihi yarımadayı daha fazla trafik sıkışıklığı bekliyor anlamına gelir.

Metrobüs olayına gelince, Burc un dediği gibi, ilk önce e5 üzerinde metrobüs tamamlanmalı.Metrobüsü karşıya geçirmeyi becerebilirlerse, zaten Marmaraya ulaşma derdi kalmıyacak.

Bu sefer, Marmaray'ı kim kullanacak? Florya, Yeşilköy, Basınköy, Bakırkoy, Atakoy de  yaşayan mutlu azınlıklar mı?

Onlar için zaten, arabaları var, karşıya rahat geçsinler diye 2. tüp tünel yapılıyor.

Velhasıl, Maramaray ın geçmesi gereken güzergah, e5 üzerinden Mecidiyeköye, Mecidiyeköyden Beşiktaş Sahile oradan da Üsküdara olmalıydı.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 16:51

Doğru söylüyorsun.Marmaray'da Sahildeki balıklar İstanbullu'dan daha fazla yararlanacaklar.Ama demiryollarının modernize edilmesini hafifsememek lazım.Bu da önemli.Banliyö hattı rezil ediyor bizi.


Ama sadece Eminönü değil aktarma alanları.

YENİKAPI,KAZLIÇEŞME,BAKIRKÖY ' de aktarma alanları olacak.Bu 3 merkeze de dikey olarak raylı hatlar bağlanacak.



mehmetkoru
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 17:17

Banliyö hattı modernize edilip, Marmaray da olduğu gibi Kazlıçeşme de yeraltına girerek Eminönüye, Eminönünden yine yeraltından Karaköye oradan da Beşiktaşa bağlanabilirdi.

Beşiktaş'ta da, e5 üzerinden Mecidiyekoy-Beşiktaş sahil-Üsküdar güzergahlı  Marmaray hatına entegre olabilirdi.


mehmetkoru
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 18:50

Alıntı:
YENİKAPI,KAZLIÇEŞME,BAKIRKÖY ' de aktarma alanları olacak.Bu 3 merkeze de dikey olarak raylı hatlar bağlanacak.


Yenikapı zaten Eminönünde (veya tam sınırda), Kazlıçeşmeye benim bildiğim kadarıyla planlanan dikey raylı hat yok, sadece Bakırköye Bağcılardan raylı hat bağlanacak.

İstanbul gibi bir şehrin yükünü kaldırmak için ana bir omurga oluşturulmak isteniyorsa, bu hat  en fazla yolcu potansiyelinin olduğu güzergahta olması gerekirdi.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 18:59

Vatan'dan bu tarz bir yerüstü hattı geçirilemez. En azından yanlarına bariyerler konulamaz. Çünkü Vatan Caddesi İstanbul'un Avrupa yakasının bayramlardaki "resmî geçit parkuru"dur. Ulubatlı-Aksaray arası, her yıl; 30 Ağustos, 6 Ekim ve 29 Ekim'de trafiğe kapatılır. Üç defa da prova için olmak üzre, yılda 6 defa trafik akışı iptal edilir. Üzerinden tanklar dahil olmak üzre birçok ağır ve asfaltı yıpratıcı araç geçer. Metrobüs yolu bunların geçmelerine engel olur. Engel olmasa da asfaltı mahvolur.

Akın KURTOĞLU


cihanist
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 20:45

Alıntı:
Banliyö hattı modernize edilip, Marmaray da olduğu gibi Kazlıçeşme de yeraltına girerek Eminönüye, Eminönünden yine yeraltından Karaköye oradan da Beşiktaşa bağlanabilirdi.

Ne bu metro mu banliyö treni mi? Marmarayın güzergahını eleştirenleri eleştiriyorum yani kim bilir kaç yıllık bu hat niye değişsin ki. En kısa yoldan batıya doğru ilerleyen bir hat. İleride Çatalca'nın da banliyö treni kapsamında olmasını umarım.


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 21:29

Arkadaşlar konu metrobüsün Vatan Caddesi'ne girmesiydi ama Marmaray sorgulanmaya başlandı. Biraz konudan kopmaya başladık.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM