Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:14
[İST-A7.26] - Metrobüs Vatan Caddesi'nden Aksaray'a Gidebilir mi?



Topkapı E-5 üzerinden Mecidiyeköy'e gitmesi planlanan metrobüs hattının Anıt Mezar Mevkii'nden bir kol ile  ayrılarak VATAN CADDESİ'ni takip ederek AKSARAY'a gitmesi mümkün müdür?

İleriki zamanlarda Aksaray'dan YENİKAPI'ya uzatılabilinecek bir metrobüs hattı ; MARMARAY ve METRO ile entegrasyon demektir.

Mavi Çizgi: Metrobüs Hattı Önerisi

Sizce Nasıl Olur ???

 

(+)


Burç

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:34

Orada zaten tramvay hattı var, ona paralel bir de hafif metro hattı var,
bir de üstüne metrobüs hattı yapmak biraz israf değil mi?

Metrobüs zaten metro ile Mecidiyeköy'de birleşiyor.
Marmaray ile de Küçükçekmecede birleşiyor.

Artık suriçinde birbirine paralel hatlar yapma hatasını tekrar etmemek lazım.
İstanbul'un ulaşım omurgası E-5 boydan boya metrobüs hattı olmadan,
minibüs hattı gibi her yöne metrobüs götürmeye çalışmak kısır döngü olur.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:43

Çıkış noktam da bu : E-5'ten Metrobüs geçecek ama ne Ulubatlı İstasyonu ne de Bayrampaşa İstasyonu metrobüs güzergahına yakın değil.


Metro ile Metobüs'ün Vatan Caddesi Mevkiinde bir entegrasyon olmalı.
Ama tesadüf her iki istasyonunda uzağında.

EDİRNEKAPI'da entegrasyon olsa o zaman da Marmaray bağlantısı yok.


K.Çekmece'de entegrasyon var ama K.ÇEKMECE-TOPKAPI arasında yaşayan milyonları  nasıl Marmaray'a taşıyacağız.



Mahmuttan
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:46

Ne yani şimdi ben fazredelim ki Şirinevlerde oturuyorum ya da Merterde Marmaray' a ulaşmak için Metrobüse binip Yenikapı' yamı gitmeliyim????? bu biraz garip bir aktarma mantığı değilmi, ya da nasıl diyelim biraz fazla Türk işi? bence gereğinden fazla gereksiz bir proje olur maalesef başlık gibi

Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:53
metrobüs'ün dönüşü


Alıntı:
Topkapı E-5 üzerinden Mecidiyeköy'e gitmesi panlanan metrobüs hattının Anıt Mezar Mevkiinden bir kol ile  ayrılarak VATAN CADDESİNİ takip ederek AKSARAY'a gitmesi mümkün müdür ?



Mehmet selam.
Prensip olarak Metrobüs'ün  ana hattan belli noktalardan ayrılmasını destekliyorum,
fakat Vatan caddesi akşam saatlerinde oldukça kalabalık oluyor bu nedenle zaman kaybını
göz önünde bulundurmak lazım. Yenikapı'ya gitmesi bayağı zaman alır , onun yerine Vatan caddesi
üzerinde Ulubatlı Hafif Metro istasyonuna yakın bir noktada yolcularını indirmeli ( Yenikapıya
devam edecekler Hafif metroya geçmeli) ve ilk trafik ışığının olduğu noktadan Metrobüs U-dönüşü
yapmalı ve tekrar  Küçükçekmece yönünde E-5'e çıkabilmelidir.
Phileas'lar büyük bir ihtimalle tek kabinli olacaklar bu nedenle araçların muhtemel
dönüş yolları üzerine kafa yormalıyız.
Böyle bir güzergah seçilirse Metrobüs Vatan Caddesinin başlangıcından fazla zaman kaybetmeden
geri dönebilecek, Hafif Metro ile Ulubatlı'da  entegrasyon sağlamış olacak, yolcuların önemli bir
kısmıda yürüyerek Aksaray'a gitmeyi tercih edebilecektir.



En son Semih Yaşar tarafından Sal 06 Mar 2007, 09:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Burç

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 09:55

Alıntı:
K.ÇEKMECE-TOPKAPI arasında yaşayan milyonları  nasıl Marmaray'a taşıyacağız.


Marmaray'a taşımayacağız, metrobüs direkt karşıya geçecek.
Metrobüs, marmaray'a yolcu taşıma hattı değil. Bu işi minibüsler yapacak.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 11:48

Marmaray'a mnibüsle yolcu taşıma fikri bence hiç iyi değil.

Minibüslerin iptal edilmesi ve kısıtlamasını konuştuğumuz ortamda minibüsleri ihya edecek bir toplu taşıma anlayışına İBB girmez bence.

Marmaray'a nereden hangi minibüslerle yolcu taşıyacağız? Bütün minibüsler Kazlıçeşme'ye ya da Bakırköy'e mi gelecek...


Marmaray dşında , Vatan Caddesinde Aksaray'a yapılabilecek bir metrobüs hattı neler yapar neler :
1-BEYLİKDÜZÜ-AKSARAY mesela.

Kaç İETT ve minibüs hattını sırtlar....



Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 13:06
Metrobüs- Aksaray


Alıntı:
1-BEYLİKDÜZÜ-AKSARAY mesela.



Aksaray'daki muhtemel dönüş noktası Migros'u geçtikten yapılabilecek bir U dönüşü olur.
Bence bu kadar ilerlemeden Ulubatlı yada Emniyet Hafif Metro istasyonu yakınlarından dönebilse
daha iyi olur, zaman kaybetmez, Vatan Caddesinin başlangıcından Aksaray -Migros  arası karışık
trafikte nekadar  zamanda geçilir,  yolcuları  Aksaray'a aktarmasız getirmek esasında avantaj,
ama  Metrobüsün E-5 tercihli yoldaki dakikliğinin etkilenmemesi için belki fazladan birkaç tane
aracın  Aksaray'da kalkışa hazır beklemesi ve zamanı geldiğinde kalkması gerekiyor. Başka bir
deyişle Aksaray'a gelmeye çalışan Metrobüs trafiğe takılsa bile rezerve aracın zamanında
Küçükçekmece yönüne doğru hareket etmesi gerekir.
Beylikdüzü- Mecidiyeköy hattı %95 tercihli yolda gideceğinden dakik olacaktır, bu durumda
Beylikdüzü-Aksaray hattındaki araçların sefer dakikliğinin bir miktar bozulması çok da problem olmayabilir.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 13:14

Vatan caddesinin orta refüjünü kullanabilirler.Bariyerli bir görünüm olur.Ve yaya üstgeçitleri yapılır.

Ama beni asıl düşündüren :


E-5'in ortasında giden bir hat nasıl Vatan Caddesine otoyolla kesişmeden geçecek.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 13:56
Metrobüs- Aksaray


Alıntı:
Vatan caddesinin orta refüjünü kullanabilirler.Bariyerli bir görünüm olur.Ve yaya üstgeçitleri yapılır.


Mehmet , bence Vatan Caddesinin orta refüjünde olmaz çünki birçok noktadan U-dönüşü
yapılıyor ayrıca Millet Caddesi ile bağlantıyı sağlayan cadde Vatan Caddesini dik olarak
bağlanıyor, netice itibarıyla  Vatan Caddesinin ortasında tercihli Metrobüs yolu olmaz,
ayrıca gerek de yok. Metrobüs trafikle karışık olarak gidebilir, karışık trafiğe girdiğinde
zaman kaybedecektir , ayrıca Metrobüs vatan caddesinde U-dönüşü yaptığında ,
dönüş çapından ötürü diğer istikamette en sağ şeride çıkacaktır, yolun bütün genişliğini
kullanacaktır.
Beylikdüzü-Aksaray Metrobüs hattı yapılırsa  Cevizlibağ'da inip tramvaya transfer yapacak
yolcular için birşey değişmeyecektir, sadece Aksaray'a giden yolcular Metrobüs karışık trafiğe
girdiği zaman zaman kaybedecekler, fakat bu yolculara soracak olsak , Ulubatlı istasyonunda
inip Aksaray'a Hafif Metro ile mi gitmek istersiniz, yoksa Metrobüs ile devam mı etmek istersiniz?

sanırım çoğu yolcu zaman kaybı da olsa Metrobüs ile devamı tercih eder.
Metrobüsün tercihli yoldan çıkışına gelince, daha önceki bir mesajımda yazmıştım, tercihli yolun
bitiminde transit yol 4 şeride çıkacak ve Metrobüs transit yola en soldan 4. şerit olarak katılacak.
Topkapı çıkışından yaklaşık 1 km önce transit yola katılacak , sağa sinyal verip en sağ şeride geçecek.
Arkadaşlar Metrobüsler sadece uzun otobüslerdir, bunlar uzay aracı değil çok farklı anlamlar
yüklemiyelim Metrobüslere.  E-5 transit yolunda kamyonlar, minibüsler son derece süratli araç kullanabiliyorlar da sadece Metrobüslerin şerit değiştirmesi mi çok büyük problem?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM