Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Misafir bcd

5 yıl önce - Prş 02 Mar 2017, 11:49

Ah o iki katlı, yeşil beyaz efsane Uludağ otobüsleri ;(

Misafir 6a3

4 yıl önce - Cmt 19 May 2018, 00:38

Allah rahmet eylesin. Anladigim kadariyla uzun yillar bu alanda hizmet vermissiniz. Peki Seref Gulhan ne oldu? Devam ediyor musunuz?

Bülent ALEV
2 yıl önce - Cmt 14 Arl 2019, 10:07

Doğan Körfez'i de unutmamak lazım arkadaşlar. Sahiplerinin Bursa eski garajda bi çok dükkanı da vardı diye biliyorum.

Berktuğ
site denetçisi

1 yıl önce - Pts 01 Şub 2021, 19:47

Alıntı:
Bursa Uludağ Turizm'in araçları İzmir Fuarı'nın Basmane Kapısı önünde:



Bu da bilet kapağı:



engincl

1 yıl önce - Pts 01 Şub 2021, 23:44


1929 yılı Bursa 154 plakalı otobüs.
Ben resmi bulduğum kaynağa dayanarak Zonguldak - Bursa seferini yapan otobüs olarak Nostaljik Şehirler arası Otobüsler başlığında 2019 yılında paylaşmıştım. Yine aynı başlıkta 16 gün önce Mustafa bey 01 adlı arkadaşımız "Adana sayfasından Alıntıdır. Tam nostaljik, 1912 yılında Bursadan Adanaya yolcu getiren otobüs Gülek boğazından geçerken çekilmiş fotoğraf" diyerek paylaşmış. Hangisi doğru Bursa Zonguldak yada Bursa-Adana bilinmez ama şehirlerarası sefer yapan en eski Bursa plakalı bir otobüsün fotoğrafı olduğu kesin.

Ek olarak:
Alıntı:
. Tespitlerime göre, ülkemizde ilk şehirlerarası taşımacılık şirketi ve ayrıcalığı, 1913 yılında Bursa’da gerçekleşmişti. Bu tarihte Julien Vien adlı bir yabancıya, Bursa-İnegöl arasında otomobil ve ominibüs gibi araçları işletmek üzere izin verilmişti.
1955 yılında Bursa'da tüm motorlu araç sayısı 3.201’di. 1963 yılında araç sayısı 7.564, 1973 yılında 22.360’e, 2004 yılında ise 370.000’e yükselmiştir. 1955 yılında Bursa’da, sadece 201 özel oto, 140 kamyonet, 909 kamyon ve 57 otobüs varken, özel oto sayısı 20 yılda 10 kattan daha fazla artmıştı. 1955 yılında hiç dolmuş ve minibüs yokken özellikle minibüs sayısı çok artmıştı. 1956 yılında ise Bursa ve Çevresi Otomobil Sahipleri Cemiyeti kurulmuştu. 1958 yılında, belediye troylebüs hattı ihalesi yapmış, 20 otobüs ve şebeke kurulması için Fiyat firması ile 800 bin dolarla bir anlaşma yapılmıştı.

Alıntı: https://www.bursa.com/makale/bursada-otomobilin-tarihi-359/

Alıntı:
Ülkemizin en eski şehirlerarası taşıma şirketini kuran Bursa'da, daha 1906 yılında, at arabalarıyla şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılmaktaydı.Belediye civarındaki eski Orhangazi İmareti arkasındaki Alibey Hanı da, bir tür terminal görevi görmekteydi. Burada mükemmel landon ve arabalar olup Bilecik; Karacabey, M.Kemalpaşa, Bandırma ve Söğüt'e yolcu taşınmaktaydı. Fayton Arabacıları Kethüdası ve Alibey Hanının kiracısı Tahir Efendi de, otomobil öncesi dönemin ilk şehirlerarası taşımacısı sayılabilir (Bursa, 27 Şubat 1906).Ticaret Odası kayıtlarından, 1926 yılından önce Bursa'da 8 kadar nakliye şirketi olduğu anlaşılıyor (Bursa Ticaret Odası Mecmuası, 1926). Bunlardan biri olasılıkla, Bursa‟nın gururu olan Kamil Koç‟un ailesi-ne aitti. Çünkü günümüzde sadece otomotiv sanayisinin merkezi değil, Türkiye‟nin en eski ve köklü nakliye şirketleri de Bursa‟dan çıkmıştır.

Alıntı: https://www.bursa.com/wiki/Bursada_Arabacilik

Konumuzla ilgili kısımlarını alıntıladığım, Sayın: Raif Kaplanoğlu'na ait bu makalelerinin tamamını okumanızı öneririm.



engincl

1 yıl önce - Sal 02 Şub 2021, 14:45
Yılmaz Turizm



Yılmaz Turizm otobüsleri seferlerine başladığını duyurmak için Heykel'de. 1975 yılı.







Sitemiz üyelerinden Sayın: adilarslanoglu'nun 14 yıl önce - 14 Arl 2006 tarihinde "Nostaljik Şehirlerarası Otobüsler" başlığının 32. sayfasında paylaştığı Yılmaz Turizm ile ilgili bilgi ve anıları:
Alıntı:

YILMAZ turizm
Merhaba arkadaşlar.
YILMAZ turizm benim hayatımın en güzel köşesi.70 li yılların sonu ve 80 yıllarda çalıştıgım özellikle Ankara Bursa Balıkesir Çanakkale İstanbul Erzurum hatlarının firması.Yaklaşık 50 adet ortalama araç filosu ile Marmaranın gerçekten kaliteli firması idi.1982 yılından itibaren tek renk uygulaması(Beyaz üzerine bordo şerit)Bursa Ankara arasında sabah 05.00 ten gece 01.00 arası 30 dakıkada bır araba kaldırması.Gömlek cebine geçmeli kokart uygulaması o meşhur ceylanı ile.(Benim şansımada hep ceylan amplemli firmalar çıkıyor,10 yıl da Kastamonu Özlemde çalıştım onunda arması ceylan)
Yılmaz Turizm Ankara AŞOT 2 nolu yazıhane Bursa Santral garj 1-2 nolu yazıhaneler ile hep önde bır firma.Özellikle yanlış hatırlamıyorsam Pazartesi sabahları Bursa esnafına 3-5 yada daha fazla ıstanbul özel servisi.Akşamda aynı kişilerle geri dönüş.Yoldan yolcu almaması,Gazete dagıtımı,Baskılı peçeteler,Şoförler mavi muavinler krem renkli gömlek ve dikkat edin ben YILMAZ da çalıştıgım yıllar boyu 43 numaranın asla satılmaması.Her ne olursa olsun.Muavin ayakta gitmeyecek.
Otobüslerin tabiki 0302 lerin ön cam üstünde tavanda şapkalık tabır edilen ışıklı yazı.Arkada sol köşede 0302 lerin yatak kısmında YILMAZ Ankara-Bursa yazısı.Belki hatırlayanınız olur.Bursada ki Yazıcı KEMAL e yazdırılan tipik YILMAZ yazıları.Yanlar M.Ali beyin resmindeki gibi.
Bu arada YILMAZ turizm in Çanakkale bölümü vardı.İzmir Çanakkale İstanbul güzergahında çalışırlardı.Yaklaşık 30 arabada orada çalışıyordu.
YILMAZ turizm yıllar önce Ankara Erzurum hattına Hüseyin YILMAZ ve Müslüm TANRIVERDİ tarafından kurulmuş,aynı kişiler daha sonra ikinci firma olarak Tanrıverdi yi açmış.YILMAZ turizmi Bursa ya Tanrıverdi,yi doguya çalıştırmışlardır.Daha çoook ama .Saygılar

Bu bilgiler için Adil Arslanoğlu'na çok teşekkür ederim.


engincl

1 yıl önce - Sal 02 Şub 2021, 21:31
BURSA’DA OTOBÜS FİRMALARI


Zamanında Bursa’da çok önemli firmalar vardı. Ege, Uludağ, Moda, Otokar, Özen, Boing, Bursa Birlik, Doğan Körfez, Yılmaz… Bugün yoklar. Birde Boykoop vardı. O da yok.



KAMİL KOÇ
1926 yılında ehliyet alan Kamil Koç, satın aldığı Fiat marka otomobilin üstünü ahşap ve tente kaplatarak, Bursa ile Karaköy Tren İstasyonu (Bozüyük_Bilecik arasında Pazaryeri'nin istasyonu idi.) arasında, ilk kez yolcu taşımacılığına başladı. 1933 yılında yerli kasa Chevrolet, Dodge, Overland marka 5 arabanın katılımıyla ilk kez Bursa-Ankara yolcu taşımacılığı yaparak ülkemize ilk kez şehirlerarası çalışan düzenli bir taşımacılık şirketi kurmuş oldu.
 
1927 yılında Bursa’nın eski otobüs firmalarından bir olan “Gülnihal” otobüsünün sahibi Salim oğlu Muharrem Efendi idi.

EGE
Bursa firması Ege, adını firma sahibi Osman Ege’nin soyadından almış. Bursa’nın en eski iki firmasından biri. Osman Ege’nin vefatından sonra firma dağıldı. 1961 yılında, Santral Garaj’a taşınan yazıhaneler ve otobüs firmaları arasında Ege yoktu. Ege, Kamil Koç tarafından satın alınarak, şirket bünyesine katıldı.
 
ULUDAĞ TURİZM
Uludağ Turizm, 1940’lı yıllarda Hüseyin Cakalıoğlu’nun öncülüğünde kuruldu. Hüseyin Cakalıoğlu’nun karoseri atölyeleri bulunuyordu. 1940’lı yıllarda otobüslere kasa yapılırdı. Ayrıca çoğunluğu Sölözlüler’e ait olan otobüsler Uludağ Turizm bünyesindeydi. Taşıma hatları Ankara’dan Van’a kadar uzanıyordu. 1950 yılında Sölözlüler Uludağ Turizm’den ayrıldılar ve Yeni Ege’yi kurdular. 1961 yılına Uludağ Turizm’in varlığı sona erdi. Yıllar sonra Ferit Yıldırım ve Cakalıoğlu ailesi tarafından tekrar kuruldu. Önemli firmaydı 2000’li yıllarda kapandı.
 
MODA SEYAHAT                                                                 
Moda Seyahat, Bursa-Yalova hattında yolcu taşımacılığı yaptı. Kurucusu Fazıl Ulubay’dı. Faaliyete 1940’lı yıllarda başladı.
Moda, Yalova Seyahat kuruluncaya kadar varlığını sürdürdü. 1980’li yıllara gelindiğinde Yalova firmaları kooperatif çatısı altında bir araya gelerek Yalova Seyahat’i faaliyete geçirdiler. Bu da Moda’nın sonu oldu.
 
DİKİCİ SEYAHAT
Bursa’nın bir başka köklü yolcu taşımacılığı firması da Dikici Seyahat… 1966 yılında Behriç Dikici tarafından kurulan Dikici, o yıllarda Bursa-MKP, Ayvalık-İstanbul, Ayvalık-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul hattında yolcu taşımacılığı yaptı. Günümüzde yönetim kurulu başkanlığını Doğan Dikici’nin üstlendiği firma, sadece Bursa-MKP arasında yolcu taşımacılığı yapıyor.
 
GÜZEL İZMİR
1935 yılında Karani Karan tarafından kurulan Güzel İzmir… O tarihlerde Bursa-MKP ve Bursa-Balıkesir arasında yolcu taşımacılığı yapan firma, daha sonra İzmir ve İstanbul hattında da çalışmaya başladı. Bugün yine aynı hatlarda yolcu taşımacılığı yapan Güzel İzmir firmasını Cokan ailesi yönetiyordu. 1970’li yıllarda satın almıştı.
 
OTOKAR - BOİNG
Otokar firması 1961 yılında kuruldu, 1972 yılına kadar sürdürdü. Daha sonra Boing firması kuruldu ve Otokar firmasının mevcudiyeti son buldu.
 
ÖZEN TURİZM
Mehmet Yürüten ve Ahmet Güleç ortaklığında kurulan Özen Turizm, yolcu taşımacılığı işine Orhangazi Parkı’ndan Mudanya-Trilye-Eşkel seferleriyle başladı. Firma, 1954 yılından itibaren Karacabey-Bandırma-Çanakkale, 1958 yılından itibaren de Ankara, İzmir ve İstanbul hattından faaliyet gösterdi. Bursa’ya ilk Avrupa kasa burunsuz Mercedes otobüs getirmesiyle bilinir. Bursa karoseri atölyelerinde yarım burunlu ve burunsuz otobüsleri şasi olarak alıp yaptıran, sektörde öncü olan firmalardan biri olan Özen Turizm, yine 1966 yılında Bursa’da ilk defa fabrika personel taşımacılığı işine girdi.
Bursa-Karacabey-Bandırma-Trilye seferleri ile fabrika personel servis taşımacılığına devam etmektedir.
 
BURSA BİRLİK
Bursa Birlik, 1977 yılında kuruldu. Mehmet Yürüten’in üzerine tescilliydi. Daha sonra Hüseyin Cakalıoğlu firmanın ortakları arasında yer aldı. Şehirlerarası yolcu taşıyan Bursa Birlik ilk seferine Bursa-Bandırma hattında başlamış daha sonra Bursa ile Çanakkale, İstanbul, Ankara başta olmak üzere çeşitli iller arasında yolcu taşımıştı. Bursa Birlik firması daha sonraki yıllarda aynı isim altında servis taşımacılığına başladı.
 
DOĞAN KÖRFEZ
Doğan Körfez, 1970 yılında Hüseyin Demir, Osman Kozba ve Doğan Şen tarafından kuruldu. "Doğan Körfez’i üç ortak kurduk. Doğan ağabey yaşça bizden büyük olduğu için onun ismini koyduk “Doğan”. Ancak İzmit’te beraber çalışacağımız arkadaşlarımıza büyüklerimize gittik, onlarda birde “Körfez” olsun dediler. Böylece Doğan Körfez olduk." 10 otobüsten oluşan araç filosuyla yolcu taşımacılığına adım atan Doğan Körfez, Bursa’da ilk kez İzmit’e sefer başlattı. Daha sonra sefer güzergâhına İstanbul, İzmir, Ankara’yı da ekleyen Doğan Körfez, teknolojik gelişime ayak uydurdu ve yeni Mercedes’lerden oluşan araç filosuyla şehirlerarası taşımacılıkta markalaşmaya başladı. Doğan Körfez yolcu taşımacılığını 28 yıl sürdürdü. 1998’de firma kapandı. Firmanın hayatta kalan tek ortağı olan Osman Kozba Bursa Boykoop yönetim kurulu üyeliği yaptı.
 
NİLÜFER TURİZM
Nilüfer Turizm, 2000 yılının Mart ayında Bursa’da Hüseyin Kayaplı tarafından kurulmuştur. Kısa sürede profesyonel kadrolarla örgütlenmesini tamamlayarak; Bursa, İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir ve Balıkesir hattında yolcu taşımacılığı hizmeti vermeye başladı.

Kaynak: Bursa Otobüsçüler Temin Tevzii Kooperatifinin (BOYKOOP ) yayını olan "…nereden nereye… Faytonlardan otobüslere, arabacı hanlarından terminale…” isimli kitap.



En son engincl tarafından Çrş 03 Şub 2021, 21:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


engincl

1 yıl önce - Çrş 03 Şub 2021, 18:34
DİKİCİ TURİZM


1966 yılında Behriç Dikici tarafından kurulan Dikici, o yıllarda Bursa-MKP, Ayvalık-İstanbul, Ayvalık-Ankara ve İzmir-Bursa-İstanbul hattında yolcu taşımacılığı yaptı.










burak akcan
1 yıl önce - Çrş 03 Şub 2021, 20:14

Malesef Doğan Dikici,babadan kalan tüm otobüsleri yedi bitirdi.
Yılmaz turizmin sahipleri uzun yıllar Uludağ turizimde çalıştı.Bilette yer alan Setbaşı şubesi o zamanlar nikah salonu,günümüzde belediye kütüphanesi olan binanın girişindeydi.Özgün Yılmaz Uludağ'ın yöneticiliğini yaptı uzun yıllar.Halen Terminal'de yazane işletmeye devam ediyor.
Kozbaların da halen Terminalinde işletmecilik yaptıklarını görüyoruz.
Son fotolar da Santral Garaj'dan.Tahminen yetmişler sonu seksenlerin başı olmalı.


engincl

1 yıl önce - Prş 04 Şub 2021, 23:27


Eski bir film kamerasından Uludağ turizm otobüsü. "Eskişehir'e gider"


Kamil Koç oybüsleri Teferrüç'te


Santral Garaj'da Dikici Turizm otobüsü



sayfa 8
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara