Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Kemal Türkmen

15 yıl önce - Pzr 22 Tem 2007, 18:36

Kıymetli dostlar:
     Bursa -M.K.Paşa arası yolculuk yaptınızmı? Özellikle terminale giren tek firma ile ve bu firmanın
meşhur maratonu ile yolculuk yapmanızı isterim , şikayet makamı bulamadığım için yazıhanedeki
görevliye söyledim ' boşver beya gelmişin ya' dedi,demekki felsefe bu,yolcuyu mal yerine koymak
Bursa ya ait bir firmaya hiç mi hiç yakışmıyor    


FıratKaradağ

15 yıl önce - Sal 31 Tem 2007, 23:18

Uludağ Turizm kesinlikle Nilüfer tarafından satın alındı. 2001 sonu yada 2002 başında bir bursa - eskişehir arası seyahatimde bursa uludağ yazıhanesinden aldığım biletteki ünvan değişikliği beni çok şaşırtmıştı. bursa uludağ markasının altındaki ünvan kayapalı turizm olarak değişmişti. Birkaç yıl içindede gerçekten şok edici bir şekilde seferlerini durdurup tüm yazıhaneleri kapandı.

Gerçekten 2000'li yıllara kadar Kamil Koç'un tek rakibi olarak seferlerini sürdürdüler. Çoğu zaman araçlarını yenilemede daha hızlı davranırlardı ama son yıllarda araç parklarının kalitesi epey düştü, Nilüfer'in seferlerine başalaması ise Uludağ'ın sonu Kamil Koç'un ise şu anda lider olmasına sebeptir.

Uludağ ,Nilüfer'in hizmet anlayışına ve son model o 403 tek tip otobüsleri karşısında varlık gösterememiştir. Kamil Koç'da Nilüfer'in bu çıkışıyla çok büyük yolcu kayıplarına uğramış, fakat yönetim kısa bir süre içerisinde profesyonellere geçip kurumsallaşma başarısı sağlanınca ve ileriye doğru adımların atılmasıyla en önemlisi Uludağ'ın çekilmesiyle çok güçlenmiştir. Özellikle Küçükkuyu, Altınoluk, Akçay, Edremit, Burhaniye, Ayvalık, Dikili hatlarında tek kalmıştır. Erdek, Bandırma, Gönen keza öyle.

Nilüfer'in ilk açıldığı yıl Bursa Terminal yazıhanesinde İstanbul, Ankara, İzmir çalışmasına rağmen Ayvalık, Didim, Marmaris, Bodrum, Fethiye gibi Kamil Koç'un gittiği yerler yazılıydı Uludağ'ın alınmasını bu yüzden mantıklı bulmuştum, iki firmayı bir arada eriterek Nilüfer kalitesiyle Marmara, Ege, Akdeniz bölgesinin en büyük oyuncusu kolayca olabilirlerdi. Sanıyorum onlarında planları buydu fakat çeşitli gelişmeler sonucu bu olamadı. Kamil Koç ise bu gelişmemenin olmaması sonucu bugünkü güçlü konumuna geldi. Tmsf'nin Nilüfer'in yönetimini almasıylada gelecek yıllar için çok parlak bir görüntü çizmekte Kamil Koç.


onur ak

15 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 22:33

Uludağ firmasının sahipleri ile annem tarafından tanışılığımız var. Ve öğrendiğime göre nilüfer firması satın aldı. Ama şimdilerde cakalıoğlu adı ile turizm ve taşımacılık yapıyor, bürolarıda zafer plazanın karşısında zafer polis karakolunun yanındadır.

Suat Gelecek
15 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 23:17
İnanöz unutuldu mu


İnanöz seyahat 1970lerde Kamil Koç'unrakibi idi .İnanözden bahseden kimse yok.1970 lerin İnanözü Bursa firması değilmi.

ilkerl
15 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 23:56

Eski ile yeniye bakınca biraz değişmişiz galiba...

90'lı yılların balında Balıkesir - Bilecik Seyahatimde Otobüsümüz
Bursa Garajında (eski garaj)  Yolcu alıp / indirme molası vermişti...

Otobüsün içine elinde bir çay tepsisi ile bir garson geldi
Tepside yaklaşık 20 - 25 tane çay vardı.
İlk sıradan başlayarak herkese çay dağıtmaya başladı...
Sorgu sual olmadan herkese çayları veriyordu...
Kimi yolcu çayı alıyor, kimi yolcuda almıyordu...

Boşları toplamaya geldiğinde içenlerden ücretlerini istemeye başladı...

Oysa yolcular çayların ikram olduğunu sanmışlardı...

Artık yeni terminallerimizde bu tür halkı kandırmaya yönelik olaylara rastlamıyoruz...



M.Ali Sade
15 yıl önce - Sal 14 Ağu 2007, 07:29

Alıntı:
İnanözü Bursa firması değilmi.


İnanöz forum içerisinde muhtelif başlıklarda belirttiğimiz üzere Bursa değil, bir Balıkesir firmasıdır.


gencfatihler

14 yıl önce - Cum 28 Eyl 2007, 22:18

benim bildiğim kadarıyla uludağ firması BALIKESİR ULUDAĞ olarak çalışmakta.

Cem Telgeren
14 yıl önce - Pzr 30 Eyl 2007, 01:00

Alıntı:
benim bildiğim kadarıyla uludağ firması BALIKESİR ULUDAĞ olarak çalışmakta.


Hayır. Sadece isim benzerliği o kadar. Balıkesir Uludağ firmasının Bursa Uludağ firmasıyla isim benzerliğinden başka bir alakası yoktur. Bursa Uludağ faaliyetteyken de çalışan Balıkesir İline ait tamamen farklı bir firmadır Balıkesir Uludağ.


altan yüksel
14 yıl önce - Pzr 30 Eyl 2007, 12:40

evet gönen uludağ olarak gönen balıkesir çalışırdı.sonra balıkesir misya tur'uda bünyesine katarak balıkesir uludağ turizm olarak büyümeye gidildi.ve şu anda şehirler arası taaşımacılık yapıyor.

zaferes
14 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2007, 01:28

BALIKESİR ULUDAĞ
1958 yılında otobüs yazıhane işletmeciliğine başlayan Fehmi ŞENGÖRENOĞLU (Hancıoğlu) 1961 yılında iki arkadaşı ile birlikte Aşan Turizm olarak otobüs işletmeciliğine atılır. Balıkesir-Bandırma hattında seferlere başlayan firma ilerleyen yıllarda BMC ve Fiat marka önden motorlu otobüslerle Balıkesir-İzmir, Bandırma-İzmir, Balıkesir-Bursa hatlarını açar. Hafta sonları çarşı merkezindeki terminalinden Balıkesir halkı için tatil ve gezi amaçlı günübirlik gidiş dönüş Erdek seferleri düzenler. 1973 yılına kadar devam eden birliktelik, Fehmi ŞENGÖRENOĞLU'nun ayrılıp tek başına yoluna devam etme kararı alması ile son bulur.

Fehmi ŞENGÖRENOĞLU (Hancıoğlu) 1973 yılında Uludağ Turizm Otobüs İşletmesi'ni kurarak. daha iyi hizmet, daha çok servis yapmak amacı ile özmal otobüs sayısını arttırma kararı alır. 1974 yılında o zamanın lüks otobüsleri olan Mercedes 0302 tip sıfır otobüsü Denizli bayisinden satın alır. Daha sonra Mercedes 352 tip 3 adet otobüs daha alarak çalışmalarına devam eder. 1984 yılında ve sonrasında yolcu taşımacılığı sektöründe çok hızlı değişimler yaşanır. En büyük otobüs üreticisi olan Mercedes 1984 yılında 302 S, 1985 yılında V6, 1988 yılında V8 tip otobüsleri üreterek karayolu taşımacılığında hızlı bir değişim yaşanmasına neden olur. Bu arada Mitsubishi, Maraton adı altında 1988 yılında Temsa grubu otobüs üretimine başlar. Taşımacılıktaki bu hızlı değişime ayak uydurmaya çalışan firma bunda da başarılı olur.

Uzun yıllar bölgesinde hizmet eden firma 1996 yılında şirketleşme yoluna gider. Balıkesir Uludağ Ltd. Şti. altında şirket kurulup, kurumsal yapıya kavuşmak için ilk adımlar atılır.

Şirket 1996 yılından itibaren jenerasyon değişikliği yapmış, ikinci kuşak oğullar Özdemir ŞENGÖRENOĞLU ve Özcan ŞENGÖRENOĞLU şirket yönetimini devir almışlardır.

1996 Yılından yılından sonrada yeni yatırımlara devam eden şirket 1997 yılında 2 adet Mitsubishi Prenses ve 1 adet O403 Mercedes Benz sıfır otobüsleriyle filosunu güçlendirmiştir. 2000 yılında Antalya-Alanya hattı hizmete sokulmuştur. 2002 yılında Mercedes grubunun ürettiği O403 tip yeni 5 adet otobüs satın alıp hizmete sokmuştur. Balıkesir-İzmir hattında her saat otobüs kaldırmaya başlayan firma 2004 yılında Isparta hattını hizmete açmıştır.

Faaliyet gösterdiği karayolu taşımacılığında devamlı yatırıma ve yeniliğe giden şirket, bölgesinde güçlü, güvenilir ve itibarlı bir kuruluş olarak bilinir. 25 adet özmal otobüsü bulunan firma müşterilerine daha uzun yıllar hizmet vermeye devam edecektir.


www.balikesiruludag.com.tr

şuan neoplan ve trevago marka otobüsleriyle istanbul-balıkesir-izmir /balıkesir-izmir-antalya yollarında hizmet veriyorlar.eski logosunu kaldırıp eski uludağın logosunu kullanmaya başladılar.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara