Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
alimsad.gökhan
12 yıl önce - Cmt 03 Mar 2007, 14:33
[İST-A1.87] - Kısa Mesafeli Otobüslerde Koltuklar Kaldırılarak, Yolcu Kapasitesi Artırılabilir mi?



Benim Bi Önerim Olacak:

İ.E.T.T Bazı otobüslerden koltukları söktürüp akşam saatlerinde Koltuksuz Otobüslerle ulaşımı sağlasa bınenler daha fazla olup,otobustekı sıkısıklık bırazda olsa azalmazmı?Zaten 30 Kişi Oturuyor 69 kişi ayakta yolculuk ediyor.30 kişi ayakta yolculuk etsede daha fazla kişi alsa otobüsler 99 kişi yerine 140-150 kiş alsa...


erolc
12 yıl önce - Cmt 03 Mar 2007, 14:40

Alıntı:
otobüsler 99 kişi yerine 140-150 kiş alsa...


her bir kişiyi 60 kg dan hesaplarsak;
140 kişi olduğunda ilaveten 2460 kg , 150 kişide ilave 3060 kg yu otobüs kaldırabilecek mi?


alimsad.gökhan
12 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 01:30

Fakat koltukların ağırlıgıda düşecek

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 02:45

Alıntı:
Benim Bi Önerim Olacak
İ.E.T.T Bazı otobüslerden koltukları söktürüp akşam saatlerinde Koltuksuz Otobüslerle ulaşımı sağlasa bınenler daha fazla olup,otobustekı sıkısıklık bırazda olsa azalmazmı?Zaten 30 Kişi Oturuyor 69 kişi ayakta yolculuk ediyor.30 kişi ayakta yolculuk etsede daha fazla kişi alsa otobüsler 99 kişi yerine 140-150 kiş alsa...

Kısa süreli yolculuklarda mantıklı. Meselâ 86V gibi... Toplam sefer müddeti normal şartlar altında 14 dakika sürer (Yol sıkışık olduğunda 25 dakikaya kadar çıkar). Yine de yaşlı, sakat, hamile gibi standart harici yolcular için, cidarların üzerine monteli ve tiyatrolarda olduğu gibi açılıp kapanan koltuklar monte edilebilinir (Benzer bir uygulama; Bursa-Uludağ teleferiğinde de mevcuttur). Fakat uzun yolculuklarda bu durum, insanlara büyük zorluklar da getirir... Meselâ sefer müddeti 60 dakika ve üzerindeki seferlerde, yolculuk resmen azap olur.

Akın KURTOĞLU


nerminkumbar

12 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 02:54

Çok kalabalık misafirimiz geldiği zaman koltuklar yer kaplamasın diye kaldırabiliriz anlamına mı geliyor alimsad ???

Sakatlar , hamileler ve gazilerimizde sereserpe yere bağdaş kurarlar ozaman  


alimsad.gökhan
12 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 03:19

Otobüste Sadece 30 Kişi Oturuyor. Mesala 15 F 120 DK Sürüyor.Yaşlı,Sakat,Hamile vb...Bindiği zaman yer veriliyor
Buraya Kadar Normal
Peki;Sadece 30 Kişi mi sakat,hamile,yaşlı bu koltukların doldugunu kabul edersek kalan yaşlı,hamile,sakat kişiler yere bağdaş mı kuracak? 30 kişi oturacak diye 60 kişi sıkısıyor.O zaman Otbüslere koltuklar şekildeki gibi konulsun o zaman sadece oturan yolcu taşınsın.Diğer Kalanlar ise durakta bağdaş kurup öbür otobüsü beklesin di mi...?

 


ümit 806

12 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 03:52

129 Altunizade Mecidiyeköy hattı akşam trafiğin yoğun olduğu saatlerde bile ortalama 35-40 dakika sürer ki bazı zamanlar bunun yaklaşık 10-15 dakikası zaten Ali Sami YEN'e ulaşmak için gider. Ayakta giden yolcular da bunu bildiklerinden perona kadar gelmezler ve Ali Sami YEN'de beklerler. Perondan otobüsü kaçıran yolcu da genellikle eğer isterse otobüsten önce Ali Sami YEN'e yürüyerek oradan binebilir.

Fakat Mecidiyeköy peronlarda 129 ve 129K gibi hatlarda oturmayı bekleyen, yani sıradaki otobüse binmeyip bir sonraki, o olmazsa ondan sonraki için oturarak gitmek amacı ile bekleyen insanlar vardır. Bunun bir sebebi bekleyenlerin hasta, sakat ya da hamile olmaları değil, dur-kalk'lı ayakta yolculuğun gün içi çalışmadan daha yorucu hissedilmesidir diye tahmin ediyorum.

Bence süresi ve yolu ne kadar olursa olsun her toplu taşıma aracında koltuk bulunmalıdır. Fakat aracın bir bölgesine şu Kabataş - Zeytinburnu tramvayındaki gibi kalkıldığında kapanan koltuklardan monte edilebilir. Altunizade Mecidiyeköy hattında körüklü otobüslerin körük demirlerine, kapı basamaklarına oturan, kapı basamaklarında ayakta durup en azından bir yere yaslanmaya çalışan insanlara çok sık rastladığım için otobüsler kalabalıklaştıkça bu tür koltuklardan da kolay kolay feragat edilip yer açılabileceğini tahmin etmiyorum.

Bence Citaro'lar biraz daha geniş sahanlıkları ve 345'lere göre geniş koridorları ile bu isteği karşılayacak nitelikte araçlar. Tek sorunları bu bölgelerde ayakta gidebilmek için uzun boylu olmak gerekmesi.

Ayrıca herkesin ayakta ve yan yana durduğu bir ortamda oksijen gereksinimi de kişi sayısı oranında artacakken oksijene kalan yer gitgide azalacaktır. Koltuklu kalabalık otobüslerde bile bunaldığımızı düşünürsek, koltuksuz otobüslerde sanıyorum boğuluruz. Bence otobüslerimiz böyle iyi.



ANA SAYFA -> ULAŞIM