Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 03 Mar 2007, 16:56
BUR » A7.38. Bursa Kentiçi Ulaşımının Candamarı: Atatürk Caddesi




Bir cadde düşününki her şeyiyle ait olduğu şehrin ana atar damarı gibi olsun.Cadde bir şekilde devre dışı kaldığında bundan tüm bir şehir olumsuz etkilensin.İşte Atatürk Caddesinin Bursa için anlamı budur.Bu cadde Bursa'nın her anlamda merkezidir.Belkide yanlış bir yapılanmayla tüm Bursa'nın ekonomik toplumsal hayatı bu caddede yoğunlaşmıştır.Buradan Bursa'nın hemen her yerine ulaşım aracı bulmak mümkündür.Dolayısıyla Atatürk Caddesi bir şekilde devre dışı kalsa bu durum tüm Bursa'da olumsuz etki yaratır.

Atatürk Caddesi geçmişte de bu günde Bursa'nın en önemli arteri olmuştur ve olmaya devam etmektedir.Ekonomik,soyal,ulaşım merkezi olan bu cadde hakkında bilgileri toplayabileceğimiz böyle bir başlık açmayı uygun buldum.Ama bu başlık altında Atatürk Caddesini ulaşım penceresinden inceleyeceğiz.Bu yüzden Bursa başlığında yer alan Atatürk Caddesi başlığıyla karıştırılmaması gerekmektedir.

Bu başlıkta Atatürk Caddesinden geçen ulaşım araçlarının ve bu caddeyi kullanan hatların dökümünü inceleyebiliriz.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 16:51

Tek yönde işleyen Atatürk Caddesi'nin bugün itibarıyla toplutaşıma yükü ne vaziyettedir? Geçen BOİ ve ÖHO hatları ile, bu hatlardaki toplam otobüs adetlerini çıkartabiliriz burada... Elde ettiğimiz verilere bakarak da, saatlik tek yön toplu taşıma akışını ve diğer enteresan analizleri gerçekleştirebiliriz.

Akın KURTOĞLU


M.Erdoğan
15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 17:01

Alıntı:
Tek yönde işleyen Atatürk Caddesi'nin bugün itibarıyla toplutaşıma yükü ne vaziyettedir? Geçen BOİ ve ÖHO hatları ile, bu hatlardaki toplam otobüs adetlerini çıkartabiliriz burada...


Şu sıralarda dahada yoğunlaştı burası. Hele akşam saatlerinde ne toplu ulaşım araçları ne özel araçlar rahat. Tama Atatürk anıtının yanındaki kafkas pastanesi önündeki duraklara otobüslerin çoğu yanaşamıyor bile. Çünkü otobüs durakları önüne ve yolun karşısında Tayyare K.M önünde insnalar özel arçalarını birer sıra halinde park ediyorlar hep. Dolmuşlarda canının istediği yerde yolcu alıp indirmeye devam edince otobüsler duraklara yanaşamıyor. Yolcular otobüslere duraklarda değil orta şeritlerde biniyor.

Bence her hattın bu caddeye bağlanması ugulamasından artık vzgeçilmeli. Cadde içinden çıkılmaz bir halde. En azından geçici olarak dolmuş sayısına sınırlandırma getirilip park yapan araçlar önlenirse bile ciddi rahatlama olur.

Burdan geçen BOİ ve ÖHO araçları hangileri tam bilmiyorum ama heralde Atatürk caddesine uğramayan hatlar yok gibi Özellikle Yıldırım tarafına çalışan hatların %80i bu caddeyle bağlantı halinde.Batı ve Kuzeye çalışan hatlarda burayı kullanan hat sayısı daha az oranda. Batı ve kuzey hatları genelde s.garaj civarından dönüyorlar benim gördüğüm kadarıyla.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 17:09

Yakın zamana kadar, cadde üzerinde Postane Önü ve Heykel olarak iki ayrı transit durak mevcuttu. Halen aynı uygulama devam ediyor olmalı. Bunların, cadde boyunca birleştirilerek yayılmaları daha pratik olmaz mı? Postahane Önü'nden itibaren başlayarak Heykel'e kadar uzanan cephe boyunca (biraz daha ortalanmak kaydıyla) transit durak adedi teke düşürülse (gruplandırma yine eskisi gibi devam edecek yine), sırasıyla; 1., 2. ,3. 4. , 5. durak grubu oluşturulsa; böylece hem caddeyi katetme hızında 1-2 dakikalık bir artış sağlanır, hem de bu duraklar daha kontrollü hale getirilir.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 10:49

Alıntı:
Yakın zamana kadar, cadde üzerinde Postane Önü ve Heykel olarak iki ayrı transit durak mevcuttu. Halen aynı uygulama devam ediyor olmalı. Bunların, cadde boyunca birleştirilerek yayılmaları daha pratik olmaz mı? Postahane Önü'nden itibaren başlayarak Heykel'e kadar uzanan cephe boyunca (biraz daha ortalanmak kaydıyla) transit durak adedi teke düşürülse (gruplandırma yine eskisi gibi devam edecek yine), sırasıyla; 1., 2. ,3. 4. , 5. durak grubu oluşturulsa; böylece hem caddeyi katetme hızında 1-2 dakikalık bir artış sağlanır, hem de bu duraklar daha kontrollü hale getirilir.


Atatürk Caddesindaki durak düzeni öyle zaten. Postahanenin önünden başlayarak Valilik binası önüne kadar olan alana yayılmış duraklar hatlara göre dağıtılmış durumda.Yani eskiden olduğu gibi otobüsler hem postahane önünde hem de Heykel'de durak yapmıyor.Atatürk Caddesi'ne giren otobüs hangi hatta çalışıyorsa o hattın durağına girip yolcu alıp-indiriyor ve Atatürk Caddesi boyunca bir daha durak yapmadan güzergahına devam ediyor.



hakanda
15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 21:32

Birçok durak var ancak tüm sorunların kaynağı otobüsler değil elbette. Dolmuş'ların etkisinide hesaba katmalıyız. Aslında trafiğin sıkışmasının en önemli nedeni çıkışındaki sıkışıklık. İnönü caddesine yönelen araçlar Atatürk caddesine akdar sıkışıklık yaratıyor.

Şu Yıldırama yönlenen otobüslerin Atatürk caddesine uğramaması mantıklı geliyor. Gökdere bulvarına yönlendirme yapılabilir. Aynı durum özel araçlar içinde geçerli. Trafik işaret ve levhaları Merinos kavşağından itibaren gökdereye yönlenebilir!

Sorun o kadar büyük ki nasıl çözülür bilemiyorum. Altıparmakta Stadyuma yakın oturmama rağmen Heykel'e yürüyerek gitmek otobüs ya da dolmuşa binmekten daha kısa zamanda oluyor.


turker ustun

15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 22:48

Atatürk caddesinde yapılacak çözüm olacak şeylerden biri;

1. Atatürk Caddesi ile şehreküstü arasında bir yada iki geniş yaya yolu açmak. iki cadde arasında yaya trafiğini rahatça sağlamak.
2. Yıldırım ve daha ileri giden otobüsleri haşim işcan caddesi ne indirmek.
3. Dolmuş sayısını kontrol altına almak.

Benim hayalimde gördüğüm 14 yaşında projesini çizdiğim heykel trafiğini yer altına alarak yer altı şehri yaratmaktı. Bu proje 3 katlı olup en alt kat raylı sistem, üst kat taşıtlara ayrılmıştı. 3 katta yer altı çarşısı olacaktı ve bu inşaatın geliri bu dükkanlardan geri kazanılacaktı. Çocukluk hayalimle çizmiştim. Bir gün bu hayalimin gerçekleşmesi ümidiyle.  Saygılarımla...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 03:22

Alıntı:
Sorun o kadar büyük ki nasıl çözülür bilemiyorum. Altıparmakta Stadyuma yakın oturmama rağmen Heykel'e yürüyerek gitmek otobüs ya da dolmuşa binmekten daha kısa zamanda oluyor.

Nereden nereye? 1982 BOİ Toplutaşıma rehberinde Altıparmak-Heykel (Tiyatro Önü): 8 dakika olarak veriliyor ve de gerçekten tüm BOİ otobüsleri bu mesafeyi tam 8 dakikada katediyorlardı (9 dakika değil)...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 03:31

Alıntı:
1. Atatürk Caddesi ile şehreküstü arasında bir yada iki geniş yaya yolu açmak. iki cadde arasında yaya trafiğini rahatça sağlamak.

Bu arada, bu iki merkez arasının Füniküler ile bağlanma projesi yine gündeme gelecek galiba... Madem Bursaray şehrin kalbine çıkamıyor, o zaman bir şekilde ikisi arasında hızlı ve kaliteli bir sistem kurulması mecbur... Yolculuğun; 75 saniyeden fazla süreceğini düşünmüyorum. Hem Bursa kenti için bir prestij vesilesi olur, hem de Atatürk Caddesi'nin yoğunluğu bu gibi by-pass çözümlerle nisbeten azaltılır.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=37439

Akın KURTOĞLU


turker ustun

15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 11:05

Füniküler sistem yerine yürüyen yol da yapılabilir. Ama bursaray heykel e çıkacaksa füniküler sistemde yürüyen yolda boşuna olur. Bursaray isletmesine bursaray heykele çıkıp çıkmıyacağını hakkında mail yolladım. Cevap bekliyorum.

Atatürk caddesinin tıkanmasına en  büyük sebeplerden biride inönü caddesine olan keskin dönüş trafiği olumsuz etkiliyor. Bence şuan t.c. ziraat bankasını yanında bulunan binanın bir şekilde yıkılarak ve alt geçit biraz kaydırılarak daha rahat bir dönüş sağlanabilir.Dönüş daha akıcı hale getirilebilir. Ayriyetten cuhmuriyet caddesinde bulunan trafik lambasınıda kaldırılıp, yıldırımdan gelen yolun eskiden olduğu gibi kapatılarak biraz rahatlama çözülebilir. Saygılarımla...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara