Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 00:31
BUR » A1.47. Bursa Kentiçi'nde Kısa Mesafeleri Kurtaracak Bir Ara Çözüm: Troleybüs




Yıllar önce İstanbul, İzmir ve Ankara'da uygulamaya konulan troleybüs şebekesi, Bursa için de düşünüldü (1950'lerin sonu ve 60'ların başı). Ancak, nedense bu fikir pratiğe aktarılamadı bir türlü Halbuki, yol tutuşu (yokuşu çıkma kabiliyeti), sessizliği, çevreci ve estetik olması gibi artılarından dolayı troleybüs, Bursa için biçilmiş kaftandır. En azından; Altıparmak, Çakırhamam, Ulucami, Heykel, Yeşil gibi akslarda, hem çevreyi görsel ve atık olarak kirletmez, hem dik yokuşları sorunsuz tırmanabilir, hem de akaryakıta bağımlı kalmaz.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 01:21

NASIL BİR OMURGA OTURTULABİLİR?

Şayet, Bursa kentiçinde bir troleybüs şebekesi oturtulabilinirse, birçok sorun otomatikman ortadan kalkmış olacaktır. En önce de dik yokuşların tırmanılabilme sıkıntısı... Teleferik'e, Maksem'e, Santral Garaj'dan Şehreküstü-Çakırhamam'a ve Çakırhamam'dan Muradiye'ye...



(+)

"Santral Garaj-Şehreküstü-Çakırhamam-Timurtaşpaşa-Ulucami-Heykel-İnönü Caddesi-Santral Garaj" orijinli bir "iç ring döngü" sisteminin, muhtelif noktalarından ayrılan kollarla; Maksem-Demirkapı, Yeşil-Emirsultan, Teleferik, Tophane-Muradiye-Hamzabey, Kültürpark-Merinos-Fatih-Beşyol... gibi çeşitli dallar ayrılablir. Buralara tahsis edilen troleybüsler, "iç döngü"ye katılarak şehrinönemli merkezlerini geçtikten sonra, yeniden girdikleri noktadan çıkarak, ilk kalkış noktalarına geri dönebilirler. Böylece hem ring sistemli, tek başduraklı birkaç seri hat oluşturulur, hem de kentin bu alandaki sıkıntısı giderilir. Ayrıca troleybsüler kentiçi trafik akışıyla birlikte akacakları için, ekstra yol ayrılmasına da gerek kalmaz.

Merkez iç döngü, ortalama 20-24 dakika arasında turunu tamamlar.

Meselâ iki örnek:

[D]-Demirkapı-MERKEZ => Demirkapı-Katılım noktası (Ulucami): 10 dakika + MERKEZ: 20-24 dakika = 30-34 dakika... Yani, D hat numaralı Demirkapı ring troleybüs hattı, kalktığı noktaya 30-34 dakika arasında geri döner. 40 dakikalık bir tur müddeti yeterlidir. 40 dakikalık bir tur için: 2 troleybüs (20'şer dakikalık periyotlarla) veya 45 dakikalık tur için: 3 troleybüs (15'er dakikalık aralarla) Demirkapı'nın kent merkeziyle bağlantısını güzel bir şekilde sağlar.

Bu örnekler çoğaltılabilinir:

[T]-Teleferik-Setbaşı-MERKEZ (Tam Tur: 40 dakika)
[Ç]-Devlet Hast.-Çekirge-Altıparmak-MERKEZ (Tur: 50 dakika)
[M]-Hamzabey-Muradiye-MERKEZ (Tur: 40 dakika)
[O]-Osmangazi Bursaray istasyonu-MERKEZ (Ana omurga) (Tur: 30 dakika)
[F]-Fatih-Beşyol-Merinos-MERKEZ (Tur: 50 dakika)
[E]-Emirsultan-Yeşil-Setbaşı-MERKEZ (Tur: 40 dakika)
[A]-Acemler-Eski Kaplıca-Altıparmak-MERKEZ (Tur: 50 dakika)

Akın KURTOĞLU


ersindonmez

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 01:31

Sevgili Akın bey benim bildiğim kadarı ile İstanbul ve İzmirde geçmişte kullanılan bu sistem görüntü kirliliğine sebeb verdiği için kaldırıldığı idi.Tabi yanlış biliyor olabilirim.Eğer gerçekten görüntü kirliliği yüzünden bu iki şehirde kaldırılan sistem Bursada nasıl olacak anlamıyorum.



(not:eklediğim bu fotograf izmir haberler sohbet bölümünden ŞAFAK adlı kişinin siteye eklediği fotograftır.sadace sayfada troleybüs gözükmesi için eklenmiştir uygun değilse silinebilir)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 01:35

Alıntı:
geçmişte kullanılan bu sistem görüntü kirliliğine sebeb verdiği için kaldırıldığı idi

Aaah ah, hiç sorma... Basiretsiz politikalar yüzünden alınan son derece yanlış bir karardı. Kirliliği oluşturan bahane de; havada gerili ve kalınlığı birkaç santim olan birbirine paralel iki adet telden ötürü idi hem de... Yerlerine konulan otobüslerin telleri yoktu, estetik olarak kirliliğe katkıları olmadı gûya ama, etrafa saçtıkları egzost gazlarıyla on kat daha kirlettiler, rezil ettiler çevremizi... Hiç değilse, troleybüs telleri ciğerlerimize zarar vermiyordu. Ayrıca, kentiçinde gerili toplutaşıma telleri, onların ısrar ettiği gibi kirlilik değildir, tam tersine; bir düzen, standart sembolüdür... Troleybüsün o kadar çok artısı vardır ki, eksileri bunun yanında bir hiç kalır. Detaylı troleybüs açıklamalarını, troleybüs uzmanımız Semih Yaşar yapar bize bir ara...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 09:49
Troleybüs


Akın üstad ellerine sağlık çok yerinde bir başlık açmışsın, fakat küçük bir itirazım var
başlığa , ara çözüm ifadesini kullanmışsın. Ben de diyorum ki troleybüs  ,otobüs ile
tramvay işletmeciliğinin arasına sıkışmış , ulaşım planlaması yapılırken yetkililerin aklına
pek gelmeyen bir ulaşım sistemi olarak düşünülmemelidir. Bilakis , doğru işletildiğinde
troleybüs ana hat ulaşımı sağlayabilecek kapasitede, tramvaydan çok daha esnek ve ucuz,
otobüsten çok daha yüksek performanslı ve çevreye saygılı 21. yüzyılın ulaşım sistemidir.
Kulağa komik geliyor değil mi, hafızalardaki imajıyla eski püskü troleybüsler için
21. Yüzyılın toplu ulaşım sistemi deniyor, ama neden olmasın?
Yeni yapılan sistemlere bakalım ; Bologna'da optik takip sistemli troleybüs, Venezuella'da
günde 200,000 kişi taşıyacak bir ana koridor troleybüs hattı, Quito'da günde 260,000 kişi
taşıyan ana koridor troleybüs hattı, Roma'da 33 sene sonra troleybüs, İsviçre'de 24 metrelik
çift körüklü troleybüsler. Bütün bunlar troleybüs sistemlerinin tramvaya alternatif olabileceğinin
kanıtıdır.

Arnhem'deki tercihli yol, oldukça dar ve bariyer yok.



Fransa Limoge , sokaklar Bursa'ya nekadar benziyor.





Venezuella-Merida , And dağları, Bursa-Ankara  yolunun başlangıcına benziyor mu?




En son Semih Yaşar tarafından Cum 02 Mar 2007, 10:20 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 10:14
Bursa'da troleybüs


Yeni troleybüsler ile  güçlü akülerle tellerden bağımsız olarak 5 km gidebilirsiniz,
şehir merkezinde havai telleri kuramıyacağınız yerler varsa sorun değil, otomatik
olarak  arşeyi indirip tekrar yükseltme ve araç içi kameradan izleme şansınız var.

 

Araçlar akü modunda 45 km/h hıza ulaşabiliyorlar.

2 aks tahrikli troleybüsler %20 eğimli yokuşları çıkabiliyor, bu kadar dik yokuşları başka
herhalde Unimog türü askeri arazi araçlar çıkabilir

Altyapının toplam kurulum maliyetinin de yaklaşık raylı sistemin beşte bir olduğunu
düşünürsek bence orta büyüklükteki şehirler için ideal elektrikli ulaşım aracı troleybüstür.
Bütün bu avantajlara, gelecekte troleybüslerin Bursa'da üretilebileceğini de ekleyin,
hesap ortada.


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 10:45

Alıntı:
Bütün bu avantajlara, gelecekte troleybüslerin Bursa'da üretilebileceğini de ekleyin,
hesap ortada.


Gelecekte değil aslında şimdiden üretiliyor.Güleryüz'ün Cobra modelini treleybüs olarak üretip Bulgaristan'a sattığını biliyormuydunuz?

Evet aslında mesajlardan da anlaşılacağı gibi Bursa'da troleybüs çalıştırılması için gerekli altyapı mevcut.Doğrusu şehirimizi yönetenler biraz büyük düşünebilseler Bursa'da troleybüs fikrinin hayata geçirilmesi hiç de zor olmaz.Keşke bu gerçek olabilse ve Bursa bu konuda diğer şehirlerimize de örnek olsa.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 12:22

Alıntı:
2 aks tahrikli troleybüsler %20 eğimli yokuşları çıkabiliyor, bu kadar dik yokuşları başka
herhalde Unimog türü askeri arazi araçlar çıkabilir

Ne kadar önemli bir paragraf...   %20 eğimle, Bursa'da çıkamayacağı yokuş olmamalı...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 14:10
Troleybüs


Eskiden İstanbul'da troleybüslerin en büyük problemleri havai kavşak noktalarında çok yavaş
gitme zorunluluğu idi, aksi halde arşeler telden kurtulur ve bir sürü problem.
Günümüzde ise Kummler+Matter firmasının yaptığı yüksek teknoloji yön makasları  sayesinde,
kavşaklara 50-60 km/h hızla girmek mümkün. Bu söylenenler sadece teorik katalog değerleri
değil ben bizzat Arnhem'de troleybüslerin kıvılcımlar saçarak kavşaklara nekadar hızlı
girdiklerini gördüm. Bu tip komplike makaslar belki biraz kalabalık görünüyor ama
sağlanan faydaların yanında bu görüntüye bence alışmak gerekiyor.




(+)


ersindonmez

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 16:05

Yeni teknoloji ile gayet güzel ve modern gözüküyor bu araçlar ama benim kafama takılan bişey oldu oda bu araçların telleri Bursamızın etkili lodosundan nasıl etkileneceği.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara