Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
A.Nibal
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 13:18
BUR » A7.37. Altıparmak Caddesi Tek Yöne Çevrilebilir mi?




Soru şu:

* Altıparmak trafiği Stadyum-Heykel yönünde tek yöne çevrilebilir mi?
Bunu bir sorgulayalım...

--- Böylece Şehreküstü-Stadyum tarafından bir şerit araç trafiğine kapatılıp, yayalar için ayrılabilir mi? Ayrılan bu yaya aksı trafiğe kapatılması tartışılan Cumhuriyet Caddesi ile Zafer plaza önünden takip eden şerit vasıtasıyla yaya trafiği açısından  bağlanabilir mi?
--- Bu vasıtayla Altıparmak Heykel yönü 3 şeride çıkartılıp, kapanan-yayalara ayrılabilecek şeritten de tramvayıydı-metrobüsüydü-monorayıydı falan filan... raylı sistem geçirilebilir mi?

Daha önceki yıllarda Heykel çift yön iken teke düşüldü...

Böyle bir durumun artıları ve eksileri ne olur?


hasan1981
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 13:26

çarşıdan muradiyeye gitmek istesek sıkıntı olurdu herhalde

Cem Telgeren
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 18:25

Alıntı:
Böylece Şehreküstü-Stadyum tarafından bir şerit araç trafiğine kapatılıp, yayalar için ayrılabilir mi? Ayrılan bu yaya aksı trafiğe kapatılması tartışılan Cumhuriyet Caddesi ile Zafer plaza önünden takip eden şerit vasıtasıyla yaya trafiği açısından  bağlanabilir mi?
--- Bu vasıtayla Altıparmak Heykel yönü 3 şeride çıkartılıp, kapanan-yayalara ayrılabilecek şeritten de tramvayıydı-metrobüsüydü-monorayıydı falan filan... raylı sistem geçirilebilir mi?



Peki Altıparmak-Çekirge-Stadyum tarafına gidecek araçlar nereyi kullanacak.Bu yönde gidecek araçlar için tek alternatif olarak Fomara-S.Garaj-Darmstad Caddesi güzergahı kalıyor ki bu da zaten trafiğin kilitlenme noktasında olduğu S.Garaj-Fomara trafiğini iyice içinden çıkılmaz hale getirir.

Dolayısıyla Altıparmak Caddesi'nin bugünkü mevcut halinden başka bir şekle büründürülmesi pek de kolay gözükmüyor.Bence daha ilk defa yapılırken hatalı yapılan ve şehirin en aktif caddesi olacağı belli olan ve buna rağmen çok dar bırakılan ve şimdi genişletilmesinin istenilse de imkansız olduğu bu caddede tek yönlü trafik gibi ya da tramvay hattı kurma gibi teklifler malesef hayata geçirilmesi zor hatta imkansız olan tekliflerdir.


SABRİ BİLGİN
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 18:31

Alıntı:
Böylece Şehreküstü-Stadyum tarafından bir şerit araç trafiğine kapatılıp, yayalar için ayrılabilir mi?


Doğru anladıysam Altıparmak'taki gidiş dönüş olan trafik akışının stadyuma geliş kısmını kapatıp yayalara açmaktan ve stadyumdan Altıparmak'a gidişide araçlara ayırmaktan bahsediyoruz.Açıkçası böyle bir uygulamanın ne araçlara faydası olur; çünkü şerit daralınca yoğunluk artar, ne de yayalara faydası olur ki yolun bir kısmı trafiğe açıkken yayaların sağlayacağı önemli bir fayda olmaz.

İnsanlar yine rahat rahat karşıya geçemeyeceklerse,trafik ışıklarını kontrol etmeleri ve ona göre hareket etmeleri gerekecekse hiç şerit kapatmayın en azından trafik işlesin.Tamamen yayalara açılacaksa ki zaten hepimizin savunduğu bu, o zaman amenna.


Ebru K.Türk
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 22:05

İnternette geçmişe yönelik çok tarama yapmıştım. Çeşitli resmi ve gayri resmi metinleri incelediğim oldu. Bursa'da sözü geçen gazetecilerin ve köşe yazarlarının yazılarını okudum. Oralarda gördüm ki gerçekten O caddeye bir alternatif açılamadığı veya ciddi maliyetli işlere girilmediği sürece Altıparmak'ı tamamen kapatmak imkansız.   Çeşitli sebepleri var ama şimdi onları yazmak çok uzatır burayı ve konuyu iyice dağıtır.

Yayalar için, Altıparmak'da kaldırımı genişletmek için de tek çözüm orasını tek yön yapmak. Tabi kaldırımları genişletmiş olmak o caddede istediğimiz havayı ne kadar sağlar orası da kişiye göre değişir. Bence ise şimdikinden daha güzel olur ama yinede olması gerekene ulaşılamamış olur. Biz burada tek yöne çevrilmesini yazdığımıza göre bu varsayımla görüş yazayım.

Öncelikle Altıparmak'ın trafiği nereden geliyor, Hangi caddeler besliyor burayı diye bakalım.

Heykel'e gidiş yönünde sadece Çekirge caddesinden araç gelirken Çekirge yönüne gidişte ise hem Cumhuriyet caddesinden hem de (trafiğe açılınca) Haşim İşcan yönünden gelerek Çatal Fırın'da birleşiyor. Yani Çekirge yönüne gidişi 2 farklı cadde besliyor.

O halde Altıparmak'ı tek yön yapmak istersek bence en az sorun çıkartacak yöntem, Çekirge'den Heykel'e geliş yönünde açık olmasıdır. Gidiş yönündeki besleyen 2 cadde ise 2 güzergaha bölünebilir. Bu sayede tek başına o yükü taşıyacak hiç bir cadde olmaması sorunu hafifletilebilir.

Şehreküstü ve Cumhuriyet caddesinden Altıparmak'a gelen trafik ikiye bölünerek tercihli olarak yönlendirilebilir. Mesela Cumhuriyet Caddesinden çıkarak Cemal Nadir Caddesine ve oradan Altıparmak'a akan trafik, Cumhuriyet Caddesinden çıktıktan sonra Heykel yönüne dönerek Timurtaş Paşa Türbesi - Tophane - Muradiye yolunu izleyerek Kültürpark'ın Arkeloji Müzesi giriş kapısı karşısından Çekirge'ye devam edebilir.

Haşim İşcan Caddesi açıldıktan sonra Yıldırım yönünden Şehreküstüne ulaşan araçlar ise Şehreküstü meydanından Fevzi Çakmak ve Santral Garaj'a ulaşıp buradan Darmstad Caddesi aracılığıyla Merinos ve Stadyum istikametine devam edip Çekirge Caddesine çıkabilir. Ayrıca Cumhuriyet Caddesi'nin Fomara'ya dönüşü olduğundan yine isteyenler Darmstadı da Tophane alternatifinide kullanabilir.

Fevzi Çakmak'ın S.Garaj'dan Fomara'ya çıkış yönünde yoğun, ancak ters yönde gayet sakin olduğunu düşünürsek F.Çakmak bu yükü nispeten taşır. Darmstad ise sadece Garaj-Merinos yönünde tekyön olmalıdır. Aynı şekilde Cumhuriyet Cd. - Cemal Nadir - Tophane - Muradiye - Çekirge hattı da Çekirge gidiş yönünde tek yöne çevrilmeli çünkü burada da yol dar ve virajlı.

 

(+)

Çekirge - Haşim İşcan ve Stadyum cadeleri çift yönlü;
Altıparmak, Cumhuriyet, Atatürk, Darmstad ve Tophane caddeleri tek yön gösterilmiştir.




Yani Çekirge ve Stadyum'dan gelen araçlar 3 şeritli ama tek yönlü Altıparmak caddesi aracılığı ile Şehreküstü ve Heykel'e ulaşırken; (Heykel zaten tek yön olduğundan) Cumhuriyet Caddesi ve Şehreküstü yönünden gelen araçlar ise Tophane ve Darmstad caddelerinin Çekirge yönünde tek yön olması sayesinde kabul edilebilir yoğunlukta ulaşabilirler. Dediğim gibi F.Çakmak caddesi S.Garaj yönüne çok sıkışmadığından Garaja inişte sorun çıkarmaz.

En çok sorun yaratacak nokta ise 3 küçük bölge olacak bu durumda:

1  : Cemal Nadir Caddesi : Cumhuriyet Caddesinden gelen araçlar Timurtaş Paşa türbesi önünden Heykele giden araçlar ile yolu paylaşacağından bu kısacık caddede 100-200 m mesafeyle bir sorun olabilir. Ancak şimdikinden çok farklı olmaz.

2    Santral Garaj Kent Meydanı Önü : Burada ise Fomara'ya çıkmak için F.Çakmak caddesine giriş yapmaya çalışan araçlar ile Fomara yönünden gelip Darmstad'a giriş yapmak isteyen araçlar noktasal bir kavşak sorunu çıkartır. İyi bir çalışma ile burası aşılabilir. Aksi halde asıl kâbusu burası yaratır.

Ne Darmstad ne de Tophane-Muradiye hattındaki cadde aslında tam elverişli değil. Yani dar ve yetersiz caddeler. Bence böyle bir yönteme yada herhangi bir şekilde Altıparmak'da trafik düzenlemesine geçilmesi bir gün düşübülürse kesinlike en az 1 ay boyunca deneme yapılmalı. Öyle paldır küldür Altıparmak'a yeniden kaldırım döşememeli. Sadece Emniyet şeridi vs. şeylerle bir nevi simülasyon yapılmalı. Kağıt üzerinde kabul edilebilir gelen şeyler uygulamada çok fazla sorun çıkartır.

Benim önerim de aslında sorun yaratacak noktalara sahip ama biz burada Altıparmak'a masrafsız alternatifler üretmeye çalışıyoruz. Biz dedik diye kimsenin bir şey yapacağı da yok. Fikir işte bizimki. İtirazlar ile eksiklikler görülür. Daha iyi fikri olanlar çıkar. Böyle anlaşırız biz burda.   Ben de ulaşımcı değilim ve arabam bile yok   O yüzden saçmaladığım yerler olduysa mazur görün beni.  



osman_safa
15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 22:42

bursada her yer tek şerit zaten geriye dönmek istiyorsun dönemiyon sanki otobana giriyosun bence heykelin gidiş geliş olması lazım büyük şehir dedinmi gidiş geliş yolu olmalı tek gidiş ne öle

ozhanesemen

15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 00:50

İstanbul'a bak bir de. Her yer gidiş-geliş ama yine de geri dönemiyorsun.  

En son ozhanesemen tarafından Cum 02 Mar 2007, 12:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


M.Erdoğan
15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 22:44

Amaç altıparmkı tek yön yapmak olursa ebru hanımın çalışması bana denenebilir nitelikte geldi.Önce deneyip görmek lazım ama yinede çok sorunlar çıkar böyle bir çalışmada. En büyük sorun o bölgeye ulaşımda çıkar. Heykelden Altıparmak'a toplu ulaşımla gitmek çok zorlaşır Belki tramvay vs. sistemler olmasada bu cadde tek yön yapılırsa sadece belediye otobüslerine çift yön vermek ama diğer tüm araçlara tek yön şartıyla uygulanabilir. Yeşil - Setbaşı arasında böyle bir uygulama vardı bir ara ama şimdi varmı emin değilim. Durum çok sorun yaratmazsa belki hemen tramvay yada başka bişeyler yapılmasada yayalar için daha geniş bir kaldırım oluşur.Yinede bu kadar yapılan çalışmaya değermi onu iyi araştırmak lazım.

oki30
15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 23:24

Tophane , Muradiye , Çekirge hattını kesinlikle doğru bulmuyorum. Ordan yoğun trafik geçisini sağlayarak tarihi özellikleri olan bu yerleri göz göre göre harcamış oluruz.

Ebru K.Türk
15 yıl önce - Cum 02 Mar 2007, 23:50

Alıntı:
Tophane , Muradiye , Çekirge hattını kesinlikle doğru bulmuyorum. Ordan yoğun trafik geçisini sağlayarak tarihi özellikleri olan bu yerleri göz göre göre harcamış oluruz.


Doğru  malesef Altıparmak için gerçek anlamda alternatif olabilecek doğru düzgün bir yol olmadığından  hem Muradiye geçişinde hem de Darmstad geçişinde ciddi sorunlar çıkabilir.

Darmstad tek başına o yükü taşımaya yetmez. Üstüne üstlük tüm S.Garaj ve Uluyol trafiğini bile kilitler. Alternatif kalan tek yer Tophane-Muradiye geçişi. Onda da yolların darlığı, viraj, tarihi eserler falan derken çok sorun var.  

Zaten bu sorunları aza indirmek için Çekirge yönüne gidiş yükünü 2 yöne bölünebilir görüşü sundum. Benim önerim ciddi sorunluymuş. Heykel'den Altıparmak'a otobüsle ulaşım konusundaki düşünceyi okuyunca emin oldum   Üstelik Altıparmak'ı tek yöne düşürmek bunca yapılan uğraşa bile değmez belki ama işte bizimki sadece görüş bildirmek durumundan ibaret. Fakat şimdiki hali de bir çözüm değil. Biz de ne yapılabilir diye bakıyoruz işte.

Altıparmak'ta işe yarar dönüşümlerin yıkılmadan yapılamayacağını ama yıkmak için de henüz yeterli niyet olmadığını düşünenlerdenim. Böyle tek yöndü, kaldırım genişletmekti, sokak aralarından araçları dolandırmaktı gibi şeyler geçici işler aslında.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara