Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
A.Nibal
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 23:03
Bursa'da Nostaljik Bir Tramvay Hattı Kurulabilir mi?




Cadde tramvayı için; gidiş geliş şeritleri ve eğim açısından sorun teşkil etmez ise nostaljik görünümde bir tramvayın özellikle Timurtaşpaşa-Yeşil-Emir sultan hattında gidip gelmesi uygun olabilir...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 23:09

Bursa'da "Nostaljik Tramvay Hattı" estetik durmaz... Çünkü Bursa tarihinde hiç cadde tramvayı çalışmadı (Yalnızca; İstanbul, İzmir ve Selânik'te çalıştı Osmanlı Dönemi'nde). Cumhuriyet sonrasında da İstanbul ve İzmir'de...

Akın KURTOĞLU


Mert Doğan
15 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 16:31

Bursada nostaljik bir tramvay hattı olması için nostaljisinin olması gerek.Yukarda dendiği gibi bursada geçmişte böyle bir uygulama olmadığından nostaljik özelliği zaten olmaz. Fakat heykel yada cumhuriyet caddesi trafiğe kapanırsa o caddeler üzerinde gidip gelen kısa bir normal modern bir hat olabilir. Nostaljik tramvay zaten ne ulaşıma çözüm olur nede bursaya yakışır.

A.Nibal
15 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 22:29

Nostaljik olması illa da İstanbul'dakinin aynısı olması anlamını taşımamalı...

Osmanlı'ya payitahtlık yapmış bir şehrin, kendini simgeleyecek ama modernlikten ziyade tarih kokan desenlerle bezeli olması kastettiğim...

Nasıl ki THY'nin uçaklarında "lale motifi" ile imaj çalışması uygulanıyorsa... Bursa nostaljisini çağrıştıracak; modern teknik ekipmana sahip, ancak dış görünümü Osmanlı ve Bursa motifleriyle şekillendirilmiş bir tramvayın yine:
Timurtaşpaşa-Ulucami-Kent Müzesi- İslam Eserleri Müzesi- Yeşil Türbe- Emirsultan
hattında çalışmasından bahsediyorum....

?


sinanucar
13 yıl önce - Pts 25 May 2009, 19:24

nostalji adına birşeyler yapılacaksa, mudanya- bursa demiryolu, orijinal güzergahı elverdiği biçimde canlandırılabilir. sanıyorum bu konu ile ilgili bir başlık vardı forum içinde.



Barbaros K
13 yıl önce - Sal 26 May 2009, 17:49

aslında cadde tramvayınıda geçtim... nostaljik tarzda direkler dikip de körüklü troleybüs çalıştırsak nasıl olur??? avantajları: eğim sorunu yok güçlü elektrik motoru eğimli hatlarda iş görür. tramvay teknolojisi %6 dan fazla eğim çıkamıyor nostaljik olanı muhtemelen çatalfırında arkadan iteklemek zorunda kalırız...şimdi kimse Bursada troleybüs çalışmadıki demesin çünkü site içinde yaptığım araştırmada yıllar önce hatları bile çekilmiş ancak araç alımı sonradan iptal olunca teller ve direkler gerisin geriye sökülmüş...ve tüm türkiyede yeni bir ilk olur...(eskiden ankara istanbul ve izmir de vardı ama heba etmişler ne yazikki) hatta İzmirdeki ansaldoyu da tamir edip Bursaya versinler. Çünkü o troleybüs İstanbul ve İzmir için ortak bir anlam ifade ediyor... her iki şehirden gelenlerde bursada kendilerinden bir parçayı görmüş olurlar...

En son Barbaros K tarafından Sal 26 May 2009, 18:03 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Efe Kahraman

13 yıl önce - Sal 26 May 2009, 17:55

Alıntı:
nostaljik tarzda direkler dikip de körüklü troleybüs


İyi Hoş olur'da bu sıkışık caddeler'in neresinde gezdircez bu troylebüs'ü ? Altıparmak 2 şerit,Heykel biraz daha geniş,alan sıkıntımız var Bursa'da..Şehr'in en önemli yerleri dar,Akşamüstü Fomara nasıl oluyor biliyorsunuzdur...


Barbaros K
13 yıl önce - Sal 26 May 2009, 17:58

çözüm heykele hiç bir surette taksi dolmuş ve özel araç çıkamayacak zaten Belediyenin modern tramvay projesi yapılsın yada troleybüs sistemi yapılsın... eskişehir modelinde olduğu gibi bahse konu aks taşıt trafiğine kapatılacak...ama üst kuzey bulvarının ihalesi yapılmış muhtemelen 2 yıl içinde bu aksın kapandığını göreceğiz...

Musa

13 yıl önce - Pts 01 Hzr 2009, 12:45

"üst kuzey bulvarının ihalesi yapılmış" derken nereyi kasteddiniz acaba...
Edit:İmla...


Barbaros K
13 yıl önce - Pts 01 Hzr 2009, 13:30

üst güney bulvarını kastettim yön hatası olmuş... şu uludağ eteğinden geçecek olan yol ancak yapılan daha fizibilite ve proje ihalesi...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara