Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 20:36
Bursa Altıparmak Caddesi'nden Neden Tramvay Hattı Geçirilmedi?




"Eski Kaplıca-Kültürpark-Altıparmak-Çatalfırın-Şehreküstü" arasında düşünülebilinecek bir cadde tramvayı için; Eski Kaplıca-Kültürpark Kavşağı arası yolun şerit sayısı 2+2 şeklinde geldikten sonra, burada yol genişleyerek; 3+3'e çıkar ve Çatalfırın'a kadar bu şekilde devam eder. 2+2 formundaki bölümünde cadde tramvayı ile normal trafik akışı karma ilerledikten sonra, Altıparmak kısmında ayrık yola girerek Şehreküstü'ne kadar devam ettirilse, trafik akışına çok mu olumsuz etki eder?

Akın KURTOĞLU


A.Nibal
15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 22:36

Alıntı:
cadde tramvayı ile normal trafik akışı karma ilerledikten sonra, Altıparmak kısmında ayrık yola girerek Şehreküstü'ne kadar devam ettirilse, trafik akışına çok mu olumsuz etki eder?


Altıparmak'tan geçecek olan her türlü raylı aracın
(bu tramvay olur... ya da daha da ilerisi lastik tekerlekli metrobüs olur... / ki Altıparmak'taki altyapı şebekesi düşünülürse...Bursaray benzerleri olamaz)
yoldan gittiği müdettçe trafiğe olumlu bir etkisinin az olacağını düşünüyorum.

Hele Şehreküstü'ne geçiş için yol ayrımında (köprüye gelmeden, caminin olduğu kısım) bu araçların ancak bir trafik ışığı ile karşıya geçmesi sözkonusu olur... Bu da trafiğin iyice yığılmasına neden olur...

Bu nedenle ben Altıparmak'tan raylı sistemlerin ancak direkler üzerinde geçebileceğini düşünüyorum...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 03:07

Alıntı:
Hele Şehreküstü'ne geçiş için yol ayrımında (köprüye gelmeden, caminin olduğu kısım) bu araçların ancak bir trafik ışığı ile karşıya geçmesi sözkonusu olur... Bu da trafiğin iyice yığılmasına neden olur...

Fakat, bütün şehirlerde tramvay geçen yollarda diğer taşıt araçları biraz feragat ederler... İstanbul'da da durum farklı değildir mesela. Tramvay caddelerinde normal trafik akışı, eskiye göre birer şerit azalmış durumda olup, illâki o caddeden geçmesi mecbur olmayan araçlar, alternatif yolları kullanırlar (Aksaray-Çarşıkapı örneğindeki gibi). Zaten, amaç da budur. Toplutaşımacılığa ayrıcalık ve halkı özendirmek... İltimas!... Altıparmak Caddesi'nin iki alternatifi var: Muradiye Yolu ve Darmstad Caddesi. Özel araçlar bu yollara kısmen yönlendirilerek, yolun birer şerit azaltılması bu şekilde emilebilir.

Akın KURTOĞLU


M.Erdoğan
15 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 03:16

Alıntı:
Bu nedenle ben Altıparmak'tan raylı sistemlerin ancak direkler üzerinde geçebileceğini düşünüyorum...


Aslında metrodan daha ucuz ve araç trafiğiyle kesişmediğinden tramvaydan daha köklü çözüm ama monoray oluncada illaki en az viyadük direği dikmek lazım ve bu durumda yolun araçlara ait 1 şeridi daralır. Biraz geniş bir orta refüj olsa Altıparmakta buna uygun olurdu ama sanki monoray işide zaten 4 şeritli caddeyi en bir şerit daraltır gibime geldi. Caddenin bir başına bir sonuna bile direk konulsa (ki en az 3 direk gerekir bence) hiç birşey olmasa caddenin çatal fırın çıkışı resmen körelebilir. Zaten çatal fırın camii yola çıkık durumda. Önünde koca bir vüyadük halen mevcut ve artı olarak bir cami de yolun ortasında orada.  

Altıparmak caddesi her türlü raylı ulaşımda tıkaç görevi görüyor bu haliyle. Ne yapılmak istenirse istensin bir kötü tarafı çıkıyor. Yeraltı metro yapılsa (eğim sorun olmaz heralde) belki traifk açısından sorun olmaz ama bukezde maliyet aşırı yükselecek. Bence bir müddet daha lastik tekerli toplu taşım araçlarıyla orası gidecek. Tramvay veya raylı herşey şimdilik o yolda felç olan araç trafiğini iyice felç eder durumda.

Allah'ım bu caddeyi açanlara biraz iler görüşlülük verseydin keşke..  


Ali Melih Atafırat

15 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 03:27

Biz genellikle kendi arabamıza öncelik veriyoruz! Toplu taşımacılığı ise 2. plana atıyoruz. Aslında ister otobüs ister tramvay olsun, toplu taşıma araçlarının diğerlerine göre önceliği olması lazım. Amaç zaten şehir içi trafiğini azaltarak vatandaşları toplu taşıma araçlarına yönlendirmektir. Biz eğer toplu taşıma araçları ile şehrin içine rahatlıkla gidebiliyorsak arabaya ne gerek var? Dolayısı ile taşıt trafiği azalacaktır. O zaman zaten tramvay'ın yolu tıkaması problemi de ortadan kalkacaktır. Bunun örneklerini yurt dışında görebiliyoruz. Örneğin Viyana'da şehir içi trafiğinde maksimum hız 30 km! Araba ile bir yere gitmek, hele biz Türkler için tam bir işkence. Bunun karşılığında ise metro ve şehrin en dar sokaklarından bile geçen bir tramvay ağı insanlara arabalarını arattırmıyor.

Selamlar

Ali Melih Atafırat



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 03:48

Alıntı:
Altıparmak caddesi her türlü raylı ulaşımda tıkaç görevi görüyor bu haliyle. Ne yapılmak istenirse istensin bir kötü tarafı çıkıyor.

Cadde tramvayı, Altıparmak Caddesi'nden devamla Çatalfırın'a yaklaşınca yeraltına girerek, Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi'ni alttan katederek, yine yeraltından Bursaray İstasyonu'na yapışabilir. Yani, aslında alternatifler var ama; maliyet getirici...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 18:54

Alıntı:
Cadde tramvayı, Altıparmak Caddesi'nden devamla Çatalfırın'a yaklaşınca yeraltına girerek, Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi'ni alttan katederek, yine yeraltından Bursaray İstasyonu'na yapışabilir


Keşke mümkün olsaydı çok iyi olurdu fakat söz konusu caddede su ve doğalgaz altyapılarının olduğunu düşünecek olursak bu bahsedilen bölgede cadde tramvayının yeraltına girebilmesi teknik olarak pek mümkün gözükmüyor malesef


A.Nibal
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 21:10

Az önce aklıma bu tramvay hususunda takılan şeyler var Altıparmak için:

Birincisi;
"Cadde Tramvayı... sonuçta tek ray şeridi hattı üzerinden çift yönlü olarak gidip gelebilme özelliğine sahip olsa dahi Altıparmak çift yön (gidiş geliş bir trafik)... Yani, araç trafiğine kapalı özel bir şerit ayrılmadıkça bu şekilde çalışması mümkün olamaz !!!  Bu durum da Altıparmak'ta 3 şeride araç trafiğini düşümek; tek yöne çevirmek ya da tamamen trafiğe kapamak zorunluluğu doğurur (ki hangi tarafa tek şerit verilecek, tek yönse veyahut tamamen kapanırsa diğer yükü hangi cadde çekecek?)"

İkincisi;
"Eğer Altıparmak'tan geçmesi şerit azaltmamak için çift ray döşeyerek sağlanacaksa... (gidiş için bir yön, geliş için de ayrı yöne... trafik akışını tehlikeye atmamak için) Bu durumda da tramvay'ın Şehreküstü civarında ve Kültürpark tarafında dönüşünü sağlayacak alanlara ihtiyaç duyulacaktır... Bunun için Şehreküstü büfesinin olduğu alan ve Kültürpark mı ayrılmalı?"

Tüm bunları düşününce Altıparmak'tan Tramvay'ın çıkışı da girişi de problem gibi... En azından ilk aşamada ben bir yol bulamadım.


Alıntı:
Cadde tramvayı, Altıparmak Caddesi'nden devamla Çatalfırın'a yaklaşınca yeraltına girerek, Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi'ni alttan katederek, yine yeraltından Bursaray İstasyonu'na yapışabilir. Yani, aslında alternatifler var ama; maliyet getirici...  


Yeraltına nereden gireceğini tam olarak açabilir misiniz?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 21:41

Alıntı:
Alıntı:
Cadde tramvayı, Altıparmak Caddesi'nden devamla Çatalfırın'a yaklaşınca yeraltına girerek, Ahmet Hamdi Tanpınar Caddesi'ni alttan katederek, yine yeraltından Bursaray İstasyonu'na yapışabilir. Yani, aslında alternatifler var ama; maliyet getirici...
 
Yeraltına nereden gireceğini tam olarak açabilir misiniz?

Yerüstü'nde, önünü tıkayan "Veled-i Saray Camii" var. Caminin sol tarafı da araç köprüsünün ayaklarıyla işgal edilmiş vaziyette. Bu yüzden, Çatalfırın önlerinde (Şahâbüddîn Camii'nin hizasında) yeraltına girerek bu kesimi alttan geçer ve yeniden yeryüzeyine çıkmasına gerek kalmadan Bursaray Şehreküstü İstasyonu'nun duvarlarına kadar gelir. İki raylı sistem arasında bağlantı yapılır. Yeraltında entegrasyon sağlanır.



(+)

Kırmızı renkli bölüm, cadde üzerinde giden kısmı, Mavi renkli bölüm yeraltında devam eden kısmı ve Sarı renkli hat da Bursaray hattıdır.

Akın KURTOĞLU


osman_safa
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 22:16

heykele kadar uzansa daha iyi olur



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara