Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Fatih Can
14 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 18:25

Yanyol ayri, yaklasma ve baglanma yolu ayri bunun arasindaki farki idrak etmek gerek once. E-5 once 3 seritti yine 3 serite inecek o kadar.

Yılmaz_z

14 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 18:59
metrobüs


Metrobüs ler planlanan zamanda hizmette olamayacaklarmış. Geçici olarak İETT otobüsleri ile seferler yapılacakmış, ancak bildiğimiz üzere metrobüslerin her iki yöndede kapıları var ve bizim trafiğimizde sol kapılar kullanılacaktı oysa otobüslerde kapılar sağ tarafta. Bu araçların yönlerinin ters olması demek bu sorun olmayacakmı? (İngiltere deki gibi) Bizim şöförlerimiz bu eğitimi aldılarmı acaba? işaret ve sinyalizasyon olmayacakmı? bunlar nasıl işleyecek?

saygılarımla


Mustafa Can Karakus
14 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 21:33

Alıntı:
Yanyol ayri, yaklasma ve baglanma yolu ayri bunun arasindaki farki idrak etmek gerek once
Bende zaten aynı demedim onlar kaldırıldı bari yanyol kalsın dedim sürekli aşağılayıcı bir tavırla anlamadan yorumlar yazman hiç gerek yok.Sonuçta yol yine 3 şerit olacak diyorsun yan yolları hiç bir araç kullanmıyormuydu bunlar yük getirmeyecekmi?

mcagri
14 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 22:16

Bu yol eskiden (3+1) * 2 = 8 şeritti. Yan yol falan yoktu. 3+1 ifadesini kullanıyorum çünkü bir şerit aslıdan emniyet şeridi olmasına rağmen trafik sıkıştığından mecburen kullanılıyordu.

Bu yol mevcutta (2+3+1) * 2 = 12 şerittir. Yani her yönde 2 şerit ilave edilmiştir.

Özetle eskiden olmayan 2*2 yan yol eklenerek normal yolun ortadan (2*1) şeridi metrobüse ayrılmıştır.

Basında ve bir takım çevrelerde sanki bu yol daraltıldığı ya da trafiğinin arttığı gibi yanıltıcı yorumlar yapılması nedeniyle bir çok kişinin yanılgıya düşmesi normal.


Yılmaz_z

14 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 00:12
Yol bölünmesi


Arkadaşlar burada yolların şerit sayısının çok fazla önemi yok zira şerit sayıları aynı . Her sabah ve akşam aynı kargaşayı yaşıyan birsi olarak benim gözlemim bu inşaat başlamadan önce 10 dakikada geçtiğim yerden şimdi 30 dakikada geçebiliyorum. Buradaki sorun transit olarak adlandırılan yola giriş ce çıkışlarının uygunsuz olmasından kaynaklanıyor. Cevizlibağ'dan iki giriş var ve 2. giriş mertere geçeceklerin önünü kestiği için bir sıkışma burada oluyor. Burada mertere geçecek olanlarda bu girşi kullanamıyor veya bekliyor. Bu durum daha önceden sapması gereken insanlarda bariyerli yol yüzünden transit yolda yoğunluk yaratıyorlar.
İkinci facia giriş Bahçelievler Bakırköy girişi (tabii arkadaki semtlerede buradan girmeniz gerekiyor Bağcılar Güngören vs vs) önce yan yoldan transit yola çıkış vermiş 100 mt sonrada giriş akşam saatlerinde burada büyük bir kaos olmakta. Oysa Bakırköy girişini tranvay üst geçidinden hemen sonra yapsaydılar ve sonrada çıkılsaydı buradaki çakışma olmayacak ve daha rahat bir trafik sağlanacak.
Bu önce çıkış sonra giriş şekli ısrarla tüm gidiş ve geliş güzergahları üzerinde var ve hepsindede aynı problem var. Bu biran önce görülmeli ve girişlerin ve çıkışların yerleri dğiştirilmeli.
Aynı problem aksi yöndede var iki büyük semt için transit yoldan giriş bir şerit şeklinde ve orayı kaçırdığınızda önünüzdeki tek alternatif yol Topkapı veya Veliefendi yolu buda transit yolun çok olan yükünü artırıyor ve trafik alabildiğine uzuyor. Belki minibüsler kalktığında birmiktar azalacak bu durum ama yinede giriş ve çıkışların yerleri değişmeli, benim yaşayarak yaptığım gözlem bu.

İyi geceler.



a.çetin
14 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 21:33

Metrobüsün hat numarası da belli oldu.
Bugün test sürüşü yapan 2007-064 numaralı arac tabelası Metrobüs hattının numarası ile test sürüşlerine devam etti.Hat numarası da;

78/Avcılar-Topkapı şeklinde...


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 15 Eyl 2007, 23:29

Alıntı:
78/Avcılar-Topkapı şeklinde...

Çok enteresan... Ben; "MB", "M-10", "O-1" gibi ilginç bir kombinasyon bekliyordum açıkçası... İETT hat formatının içinden seçmişler, daha da iyi olmuş... Kullanılan araçlar İET'nin, aynı hat üzerinde evvelden bu numarayla çalışan İETT otobüs hattı vardı zaten, bilet fiyatı da muhtemelen aynı olacaksa, özel bir numarayla fazla da taltif etmeye gerek yoktu...

Akın KURTOĞLU


EMRE YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 00:28

ya bişey dicem ben okula avcılara gidiyorum mecidiyeköyden otobüse biniyorum bindiğim otobüsün hattıda 78 mecidiyeköy/avcılar i.ünv. kampüsü bu hat numarasımı değişcek yoksa kaldırılacakmı gerçi metrobüs avcılar ile mecidiyeköy kısmı açıldığında böle bir duruma gerek olmucak gerçi

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 00:45

İETT-web sayfasında: "78-1" kodlu yeni bir hat oluşturulmuş az evvel:

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=78-1 ...Field2.y=8

Normal 78 de yine devam edecek herhalde. Gerçi, bu hat pik bir hattır...

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hatcode=78&a ...Field2.y=8

Akın KURTOĞLU


EMRE YILMAZ
14 yıl önce - Pzr 16 Eyl 2007, 00:47

bende ona bakıyodum az önce gördüm tesekkür edrim bilgilendirdiğiniz için



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM